Portofoliul de motorizări pentru noul BMW X5 va fi extins pe parcursul anului 2019 prin adăugarea unui sistem plug-in hybrid. Noul BMW X5 xDrive45e iPerformance combină un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, cu cea mai recentă tehnologie BMW eDrive. Progresul consistent în domeniul propulsie plug-in hybrid a produs o putere a sistemului care acum este de 290 kW/394 hp şi o îmbunătăţire importantă în ceea ce priveşte autonomie electrică şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor CO2 în comparaţie cu modelul anterior.
A doua generaţie a modelului plug-in hybrid combină plăcerea condusului în regim pur electric a unui automobil BMW iPerformance cu versatilitatea specifică unui Sports Activity Vehicle (SAV). Prin aceasta, noul BMW X5 xDrive45e iPerformance oferă calităţi optimizate în ceea ce priveşte atât dinamica, cât şi eficienţa. Automobilul sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde – cu peste o secundă mai puţin decât modelul precedent. Viteza maximă când se rulează în regim electric a crescut de la 120 la 140 km/h. Autonomia electrică este acum de aproximativ 80 de kilometri*, de aproape trei ori faţă de predecesorul său. Consumul combinat mixt al noului BMW X5 xDrive45e iPerformance a coborât la 2,1 l/100 km*, în timp ce nivelul emisiilor CO2 este acum de 49 g/km*.
Aceste performanţe semnificativ îmbunătăţite sunt rezultatul unei tehnologii de propulsie complet nou dezvoltată. Aceasta cuprinde un motor de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 210 kW/286 CP din actuala familie de propulsoare BMW EfficientDynamics. Un sistem electric, reprezentând cea mai recentă generaţie a tehnologiei BMW eDrive, cu puterea de 82 kW/112 CP, o baterie litiu-ion cu capacitate de stocare extinsă şi electronica de putere ce a fost dezvoltată suplimentar pentru gestiunea inteligentă a energiei oferă sistemului plug-in hybrid al BMW X5 xDrive45e iPerformance caracteristici de performanţă unice, precum şi un nivel impresionant de eficienţă. Împreună, cele două unităţi de propulsie generează o putere a sistemului 290 kW/394 CP, alături de un cuplu maxim al sistemului de 600 Nm. Puterea motorului termic şi a celui electric sunt livrate către o transmisie Steptronic cu opt trepte de ultimă generaţie şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. În acest fel, cuplul motor este transferat la toate cele patru roţi când se rulează în regim exclusiv electric, precum şi atunci când se utilizează motorul termic sau ambele unităţi propulsoare: aceasta asigură o plăcere a condusului sportiv pe şosea şi performanţe off-road superioare pe suprafeţele cu aderenţă redusă. Viteza maximă a BMW X5 xDrive45e iPerformance este de 235 km/h.
Datorită bateriei de înaltă tensiune poziţionată în partea inferioară a şasiului, centrul de greutate este mai jos decât la variantele cu propulsie convenţională ale modelului SAV. Volumul portbagajului de la BMW X5 xDrive45e iPerformance este mai mic cu doar 150 de litri. Capacitatea portbagajului este de 500 de litri, iar dacă spătarele banchetei sunt coborâte, este disponibil un volum de 1.716 litri. Capacitatea rezervorului este de 69 de litri – potrivită pentru distanţe lungi.
Noul BMW X5 xDrive45e iPerformance este echipat standard cu suspensie pneumatică pe ambele punţi şi amortizoare gestionate electronic. Opţional este disponibil sistemul de direcţie activă integrală. În plus, toate sistemele de asistare a conducătorului dezvoltate pentru Sports Activity Vehicle, precum şi opţiunile de pentru îmbunătăţirea confortului sunt disponibile şi pentru noul BMW X5 xDrive45e iPerformance.
Notă: Toate datele referitoare la performanţe, consum de combustibil şi emisii care apar în acest comunicat de presă sunt provizorii. Informaţiile cu privire la consumul de combustibil, emisiile CO2 şi consumul de energie sunt calculate pe baza metodelor de măsurare stipulate în actuala versiune a Regulamentului (EU) 2007/715. Informaţiile sunt bazate pe un automobil cu echipare de bază din Germania; autonomia ia în calcul diferenţele în dimensiunea jantelor şi anvelopelor selectate, precum şi echipamentele opţionale şi se pot schimba în timpul configurării.
Detaliile marcate cu *au fost măsurate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi corelate pentru valorile NEDC.