A treia generaţie BMW X5, fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle şi liderul global în segment, impune noi standarde privind designul dinamic, spaţiul și versatilitatea remarcabilă, dar şi prin plăcerea eficientă a condusului. De la debutul primului model, în 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de modele către clienți. În România, BMW X5 este cel mai important model al mărcii, ocupând constant prima poziție în topul vânzărilor mărcii începând cu 2008.
Noul BMW X5 reprezintă o evoluție a designului față de modelul anterior într-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism și forță. Noul design se remarcă prin farurile circulare duble ce se extind în grila BMW a radiatorului, silueta extinsă elegant cu linia laterală marcată de pasajele musculoase ale roţilor, cu designul față și spate evidențiat de linii orizontale şi suprafeţe proeminente, dar și prin accentul pe optimizarea aerodinamică. O serie de elemente noi sunt integrate armonios în limbajul general de design, incluzând Air Curtains și Air Breathers pentru roțile față şi Aero Blades pentru lunetă. S-a obținut astfel un coeficient aerodinamic deosebit (Cd) de redus, de numai 0,31 (în cazul X5 xDrive30d).
În plus, sunt oferite în premieră posibilităţi de personalizare speciale, clienţii putând opta între noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence dar și M Sport, dotări de exterior şi interior pot fi comandate în aproape orice combinaţie. Se asigură astfel posibilitatea de a opta între mai multe configurații care schimbă caracterul mașinii între robust și puternic, dinamic sau elegant și luxos.
La interior se remarcă spațiul generos, ambianța luxoasă și atenția pentru materialele folosite. Structura orizontală, în straturi, a panoului de bord, subliniază lățimea și spațiul interior. Tema liniilor orizontale este preluată și de inserțiile din bord ce se extind în decoraţiunile uşilor față și sunt continuate apoi în panourile ușilor spate. Designul tridimensional al suprafețelor generează contraste puternice și subliniază atenția pentru detalii și calitatea finisajelor.
Operare automată a hayonului este în echiparea standard, hayonul putând fi deschis şi închis prin telecomandă şi din zona conducătorului. Scaunele confort şi un al treilea rând suplimentar de scaune sunt disponibile opţional. Ergonomia este asigurată și de zonele de depozitare extinse și de bancheta spate cu spătar rabatabil în raport 40:20:40, dar și de capacitatea mărită a portbagajului: 650 – 1.870 de litri.
Trei variante de motorizare vor fi disponibile la lansare: BMW X5 xDrive50i cu noua generaţie de motor V8 pe benzină (330 kW/450 CP), BMW X5 xDrive30d cu propulsor diesel cu şase cilindri (190 kW/258 CP) şi BMW X5 M50d, model M Performance, cu motor diesel triturbo cu şase cilindri (280 kW/381 CP). În luna decembrie 2013, BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d şi BMW X5 sDrive25d (emisii CO2 149 g/km) vor fi adăugate în gamă.
Comutator Driving Experience Control este disponibil standard, permițând reglarea comportamentului dinamic al mașinii între ECO PRO, CONFORT, SPORT și SPORT +. Eforturile pentru reducerea consumului de combustibil includ acum soluții pentru minimizarea masei, optimizarea aerodinamică suplimentară prin elemente noi de caroserie (Air Curtains, Air Breathers, Aero Blades), tehnologia TwinPower Turbo pentru motoare, transmisia automată cu opt trepte, funcțiile Auto Start-Stop și Brake Energy Regeneration și modul ECO PRO care integrează funcția coasting la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație (rulare în gol, cu motorul decuplat de la transmisie la viteze între 50 și 160 km/h). Toate modelele vor îndeplini standardele de emisii Euro 6. În plus, toate modele beneficiază acum de sistemul „Launch control“ integrat în funcțiile cutiei automate cu opt trepte.
Ca urmare a acestor măsuri s-au optimizat atât performanțele dinamice, cât și consumul pentru toate variantele de motorizare. BMW X5 xDrive30d este acum cu 0,7 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h și înregistrează un consum cu 15% mai mic.
Suspensia M Adaptivă, dar și Pachetele Comfort, Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă pot fi comandate pentru a îmbunătăţi proprietăţile sportive şi confortul călătoriei. În timp ce pachetul Dynamic include, alături de Dynamic Performance Control, și sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive. Pachetul Comfort include suspensia pneumatică pentru puntea spate și amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. În final, Pachetul Professional le reunește pe primele două. A patra opțiune, Suspensia M Adaptivă, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatică precum și setări mai sportive ale suspensiei.
Electric Power Steering (servodirecţie electrică) este disponibilă standard, în timp ce sistemul Active Steering (direcţie activă), unic în segment, este disponibil opțional. Acesta variază raportul dintre cursa volanului și raza de bracare a roților în funcție de viteză. Astfel, la viteze mici, pentru manevre ușoare, rotirea volanului se traduce printr-un răspuns prompt al direcției, în timp ce la viteze mari cursa se mărește pentru mai mult control și stabilitate.
Sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive este acum disponibil şi cu Dynamic Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă. Acesta asigură distribuția dinamică a cuplului pe puntea spate, astfel că în contextul abordării dinamice a virajelor până la 100% din puterea motorului putând fi distribuită pe o singură roată pentru agilitate remarcabilă.
Mai multe inovaţii în gama BMW ConnectedDrive pun la dispoziția lui BMW X5 un arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display cu spectru integral de culori şi afişare nouă oferă posibilitatea de afișare a unui set extins de informații pe parbriz, de la date ale sistemului de navigație, informații de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legală de viteză, până la viteza de rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor şi animalelor şi Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidenţierea acestora atunci când se află pe sau aproape de carosabil. O altă noutate este BMW Parking Assistant, sistem de parcare automată pentru parcare laterală și garare, în timp ce sistemul Traffic Jam Assistant asigură condusul autonom pentru viteze de până la 40 km/h (sistemul păstrează distanța automat față de traficul din față, cu posibilitatea de frânare autonomă și în același timp păstrează automobilul pe bandă chiar și în viraje prin ajustări automate ale direcției). Suplimentar sistemul Colision and Pedestrian Warining funcționează până la viteze de 60 km/h și frânează pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic și pietoni.
Sunt disponibile două pachete care înglobează mai multe dintre aceste sisteme. Primul Driving Assistant ce include Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), dar şi Collision Warning and Pedestrian Warning. Al doilea este Driving Assistant Plus cu Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, care include frânare până la oprire și Traffic Jam Assistant.
Alături de toate acestea, sunt disponibile și sisteme deja cunoscute de la generațiile anterioare, așa cum este funcția pentru parcare Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Speed Limit Info (informaţii cu privire la limita de viteză și restricții de depășire), dar și gama extinsă de funcții Internet care are în prim-plan pachetul BMW Apps.
Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonală de 10,25 ţoli (26,04 cm) și vine în premieră cu un Touch Controller (controler cu suprafaţă tactilă, disponibil cu sistemul opţional de navigaţie). Tot o premieră este disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.
Variante de motorizare anunțate pentru debut:
BMW X5 xDrive50i: motor V8 pe benzină cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 5,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 10,4-10,5 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 242-244 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.
BMW X5 xDrive30d: motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 190 kW/258 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 560 Nm între 1.500 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 6,9 secunde, viteză maximă: 230 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 6,2 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 162-164 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.
BMW X5 M50d: motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (trei turbocompresoare cu presiune ridicată, cu geometrie variabilă a turbinei), injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare, presiune maximă de injecţie 2.200 bar). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 280 kW/381 CP între 4.000 şi 4.400 rpm, cuplu maxim: 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 5,3 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 6,7 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 177 g/km, standarde de emisii: EU6.