Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul BMW X3: schimbare de generatii

BMW

Încheierea producţiei primei generaţii a modelului Sports Activity Vehicle (SAV) a fost consemnată la începutul lunii septembrie, la uzina din Graz a partenerului austriac Magna Steyr.

Producţia noului model BMW X3, a cărui lansare pe piaţa din România va avea loc la sfârşitul acestui an, începe în această lună la uzina BMW din Spartanburg, în statul Carolina de Sud. Noul BMW X3 este o continuare firească a formulei care a stat la baza succesului înregistrat de primul model SAV în segmentul său. Cu o agilitate mult îmbunătăţită, un confort al călătoriei optimizat vizibil, cu mai mult spaţiu decât oricare dintre concurenţii săi şi cu opţiuni inovatoare de echipare, noul model oferă condiţiile ideale pentru a ocupa aceeaşi poziţie ca şi predecesorul său – aceea de punct de referinţă în segmentul Sport Activity Vehicle.

În decursul ultimilor şapte ani, prima generaţie a modelului BMW X3 a scris o excepţională poveste de succes. 605.498 de unităţi au fost produse la Gratz în această perioadă.

Împreună cu exemplarele produse în cadrul uzinelor CKD (Completely Knocked Down) din Rusia, Egipt şi Thailanda, volumul total a ajuns la 614.824 unităţi. Cel din urmă exemplar al primei generaţii a modelului – BMW X3 xDrive35d, de culoare Vermilion Red metalizat – va rămâne în cadrul companiei Magna Steyr, unde urmează a fi folosit ca automobil de serviciu.

Un model BMW X3 xDrive20d, echipat cu toate dotările de urgenţă, a părăsit anterior linia de asamblare şi va fi donat de BMW Group unei organizaţii non-profit. De-a lungul anilor, BMW X3 s-a dovedit a fi un excelent automobil de intervenţie pentru poliţie şi medici. La finalul ciclului de viaţă al modelului, un alt automobil va prelua misiunea importantă de a se afla în serviciul publicului larg.

În calitatea sa de primul – şi multă vreme singurul – automobil premium de acest gen, BMW X3 – lansat în 2004 – s-a bucurat de un succes deosebit pe pieţele auto internaţionale.

Plăcerea condusului, calitatea premium şi, în plus, eficienţa remarcabilă au făcu ca BMW X3 să devină foarte apreciat de clienţi şi să obţină rezultate excelente în studiile independente. Specialiştii au onorat BMW X3 cu numeroase premii pentru siguranţa remarcabilă, satisfacţia clienţilor, fiabilitatea şi valoarea constantă. Printre acestea s-au numărat clasări de top în "Indicele Satisfacţiei Clienţilor" (CSI), realizat de institutul de cercetare a pieţei J.D. Power, precum şi în statisticile cu privire la fiabilitate oferite de Allgemeine Deutsche Automobilclub (ADAC). Doi ani la rând, BMW X3 a fost votat atât "Four-Wheel Drive Car of the Year" (Maşina cu tracţiune integrală a anului), cât şi "Off Road Vehicle of the Lear" (Automobilul off-road al anului) de către cititorii revistelor "Auto Bild Allrad", respectiv "Off Road".

Segmentul ale cărui baze au fost puse odată cu prima generaţie BMW X3 se regăseşte acum şi în oferta altor producători de automobile premium. Noul BMW X3 va trebui să facă faţă unei concurenţe acerbe, cu calităţi mult optimizate sub toate aspectele relevante. Motoarele disponibile pentru acest Sports Activity Vehicle sunt încă o dată o referinţă în segment şi, datorită strategiei BMW EfficientDynamics, cele mai bune niveluri ale consumului şi ale emisiilor. Tehnologia suspensiei – complet reconcepută pentru acest automobil – facilitează un avantaj categoric în ceea ce priveşte agilitatea şi confortul călătoriei. Cu o capacitate de încărcare ce poate fi mărită de la 550 la 1.600 litri şi cu o banchetă al cărei spătar poate fi rabatat în raport 40:20:40, noul BMW X3 oferă cel mai mare volum de depozitare şi, în acelaşi timp, cel mai ridicat nivel de versatilitate în cadrul acestui segment. În plus, există o varietate de echipamente inovatoare, sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate oferite ca parte a BMW ConnectedDrive neegalate de concurenţă.

Spre exemplu, noul BMW X3 este singurul model din clasa lui care oferă opţiunea unui Head-Up Display şi a accesului la internet în interiorul automobilului.

Prin schimbarea de generaţii, producţia modelului BMW X3 va fi mutată la uzina BMW din Spartanburg, o locaţie devenită centrul experienţei pentru gama BMW X. Până acum, uzina din SUA – parte a reţelei mondiale de producţie din cadrul BMW Group – a produs modelele BMW X5 şi BMW X6. Printr-o muncă substanţială de extindere şi o investiţie de aproximativ 750 milioane de dolari, la Spartanburg au fost create condiţiile pentru producerea noului BMW X3 şi pentru creşterea capacităţii de producţie anuală la circa 200.000 de automobile.

Colaborarea dintre BMW Group şi Magna Steyr va continua şi în cadrul noii structuri de producţie. În tot acest timp, la Graz a început producţia modelului MINI Countryman. Cel de-al patrulea membru al mărcii este nu doar primul MINI care dispune de patru uşi şi un hayon generos, dar poate fi echipat în premieră cu tehnologia care oferă tracţiune integrală. În acest fel, experienţa pe care partenerul austriac o deţine în producţia automobilelor cu tracţiune integrală, deja demonstrată în cazul modelului BMW X3, continuă să fie utilizată la cei mai înalţi parametri.

Producţie sustenabilă la uzina BMW din Spartanburg

Agilitate şi confort, sportivitate şi eficienţă, durabilitate şi eleganţă, modularitate şi ambianţă premium – noul BMW X3 îndeplineşte cerinţele variate ale unui model modern din segmentul Sports Activity Vehicle. Prin calităţile sale automobilul stabileşte noi standarde în segmentul deschis de generaţia anterioară BMW X3 în anul 2003.

Noul BMW X3 este produs la uzina BMW din Spartanburg, în conformitate cu standardele înalte de calitate ale BMW Group. Prin producţia modelelor BMW X5 şi BMW X6, locaţia, aflată în statul american Carolina de Nord, a devenit centru de competenţe pentru modelele din gama BMW X în cadrul reţelei mondiale de producţie BMW Group.

Un element distinctiv al fabricii BMW de la Spartanburg este soluţia pentru alimentare cu energie. În prezent 63% din necesar este generat prin utilizarea gazului metan reciclat de la depozitul de deşeuri din apropiere. Aceeaşi soluţie este folosită şi pentru încălzirea apei utilizată în fabrică.

Proiectul, intitulat "Gas to Energy", a fost lansat în 2003 şi extins în 2009 în urma unei investiţii de 12 milioane $. Se preconizează că această soluţie asigură o reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual. În acelaşi timp, emisiile de CO2 au fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantării cu copaci a unei suprafeţe de 93 km pătraţi anual.

În urma unui proiect de expansiune a fabricii de 750 milioane $ desfăşurat în 2009 au fost create noi zone de producţie şi implementate noi tehnologii. Acestea asigură în procesul de vopsire al automobilelor scăderea consumului de apă cu 50% şi a cantităţii de deşeuri generate cu 80%. Un nou sistem de ventilaţie asigură o reducere a consumului de energie cu 31% faţă de un sistem convenţional. În acelaşi timp, 83% din totalul de deşeuri produse în fabrică sunt reciclate.

Bucuresti, 15.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.