Premieră mondială pentru noul BMW X3. Cea de-a patra generaţie de model Sports Activity Vehicle (SAV) pentru segmentul premium al clasei medii are o prezenţă exterioară îmbunătăţită, un design interior progresiv, precum şi tehnologii şi soluţii moderne. Noul limbaj de design reflectă progrese semnificative în dinamica de condus, confortul pe distanţe lungi, digitalizare şi condusul şi parcarea autonome.
Echilibrul de sportivitate şi eficienţă este îmbunătăţit prin portofoliului divers de sisteme de propulsie şi tehnologiei motorului dezvoltate constant. Noul BMW X3 va fi lansat cu o gamă largă de sisteme de propulsie plug-in hybrid, pe benzină şi diesel. Vârful gamei este un model BMW M Performance cu un motor pe benzină, cu şase cilindri în linie, şi o dinamică de condus îmbunătăţită. Un motor diesel, cu şase cilindri în linie, va fi adăugat gamei în vara anului 2025.
Noua generaţie a BMW X3 îşi propune să continue povestea unică de succes a maşinii – de la primul SAV din clasa sa, până la statutul său de lider de piaţă globală în segmentul său şi cel mai bine vândut model al mărcii. Producţie este organizată la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA) şi uzina din Rosslyn (Africa de Sud). Urmează să fie pus în vânzare în SUA şi Europa în al patrulea trimestru al anului 2024, urmând ca din ianuarie 2025 să debuteze pe numeroase alte pieţe internaţionale. SUA şi Germania sunt pieţele cu cele mai mari volume. De asemenea, modelul foarte popular în Italia, Spania, Japonia, Coreea de Sud, Africa de Sud, Canada, Mexic şi alte ţări din America Latină, în timp ce în România a fost constant în top trei cele mai populare modele BMW.
Reducerea sistematică a amprentei de carbon a noului BMW X3 este realizată printr-o strategie de dezvoltare durabilă care include şi lanţul de aprovizionare, selecţia materialelor eficientă, o proporţie ridicată de materii prime secundare şi utilizarea energiei electrice verzi în producţie. Design uşor şi inteligent, proprietăţi aerodinamice optimizate cu Cd redus la 0,27, recuperare adaptivă şi alte măsuri BMW Efficient Dynamics contribuie la reducerea emisiilor la utilizare. Electrificare este disponibilă pentru toată gama, folosind tehnologie mild-hybrid 48V pentru toate motoarele termice. Versiunea plug-in hybrid a noului BMW X3, care oferă mai multă putere şi o creştere semnificativă a autonomiei electrice (81-90 km în ciclu WLTP), va fi construită pentru prima dată la uzina BMW Group din Rosslyn.
Noul limbaj de design modern pentru exterior combină proporţiile familiare ale modelului BMW X cu suprafeţe ample, clar structurate, pentru a produce un aspect monolitic. Design este definit clar pentru o prezenţă elegantă şi dinamică în acelaşi timp. Exteriorul este cu 34 de milimetri mai lung decât al predecesorului, ajungând la 4.755 de milimetri, în timp ce lăţimea a mărită cu 29 de milimetri, până la 1.920 de milimetri. Înălţimea automobilului a fost redusă cu 25 de milimetri, până la 1.660 de milimetri. Ampatamentul este practic neschimbat, la 2.865 milimetri, în timp ce ecartamentul a crescut la 1.636 milimetri în faţă (+ până la 16 mm) şi la 1.681 milimetri în spate (+ până la 45 mm).
Partea frontală, cu grila BMW dublă, are o prezenţă atractivă. Iluminarea opţională BMW Iconic Glow a conturului formează acum o linie continuă în jurul fiecărui element şi include, de asemenea, covorul luminos dinamic cu animaţie Welcome & Goodbye în zona de acces în maşină. Nouă structură a grilei cuprinde acum bare dispuse vertical şi diagonal. Faruri duble distinctive prezeintă un nou look cu aspect cu elemente de lumină în formă L. Faruri LED adaptive cu faza lungă matrice şi detalii de design albastru, plus lumini M Shadowline, disponibile ca dotări opţionale (standard pentru noul BMW X3 M50 xDrive).
Siluetă distinctă este definită de console scurte, linia acoperişului care se extinde adânc în partea din spate, mânere încastrate ale uşilor, praguri laterale puternic conturate şi grafică dinamică a geamurilor laterale, cu contur standard în două tonuri. Pasajele largi ale roţilor au o formă înclinată înainte. Renunţarea la bandourile negre şi omiterea air breathers subliniază tratamentul curat şi modern al suprafeţei.
Pasajele puternic evazate ale roţilor din spate şi conturarea clară conferă spatelui un aspect puternic. Lunetă montată discret este completată de spoiler lung pe plafon şi deflectoare laterale de aer. Stopuri LED cu surse de lumină dispuse într-o grafică cu formă T, bară orizontală satinată şi lentile din sticlă sculptate tridimensional marchează imaginea spatelui. Difuzorul spate vine cu bandă de accent satinată şi ţevi de evacuare integrate discret (excepţie: BMW X3 M50 xDrive).
Încă o dată este disponibilă o gamă largă de culori exterioare. Culorile exterioare BMW Individual sunt disponibile încă de la lansare (cu excepţia BMW X3 30e xDrive). Caracteristicile de design individuale pentru noul model M Performance, BMW X3 M50 xDrive includ o grilă BMW cu bare orizontale, admisie de aer inferioară mare, divizată în două, capace M ale oglinzilor exterioare, sistem de evacuare cu ţevi de evacuare duble pe stânga şi dreapta. De asemenea, pachetele M Sport şi M Sport Pro conferă un stil exterior distinctiv, mai sportiv.
Deschiderea mare a hayonului noului BMW X3 facilitează încărcarea. Operarea automată a hayonului este standard. Portbagajul a crescut în lungime şi lăţime în comparaţie cu predecesorul. Capacitatea de încărcare a crescut cu 20 de litri, până la 570 de litri sau cu 10 litri, până la 460 de litri, la BMW X3 30e xDrive. Rabatarea standard a spătarului banchetei în raport 40:20:40 măreşte spaţiul de încărcare la maximum 1.700 de litri (BMW X3 30e xDrive: 1.600 de litri). Sistemul de remorcare, care se extinde şi se retrage electric, este disponibil opţional. Sarcina maximă admisă a remorcii este de până la 2500kg (în funcţie de model).
Interiorul vine cu o interpretare modernă a designului BMW X. Geometrie suprafeţelor are linii elegante cu suprafeţe omogene, cu ornamentele uşilor care se înfăşoară în jurul confucătorului şi al pasagerilor. Ecranul central curbat BMW este alcătuit dintr-un monitor de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi display central de 14,9 inchi (37,85 cm). Interiorul este definit şi de BMW Interaction Bar, noi volane cu cadrul plat în partea inferioară, manetă nouă a selectorului de viteze. Panourile de control şi gurile de ventilaţie din partea frontală a panourilor uşilor sunt încadrate de elemente luminoase moderne într-o culoare contrastantă. Suporturi pentru pahare sunt integrate într-o zonă de depozitare nou interpretată, inclusiv cu funcţie de încărcare wireless în consola centrală.
Suprafeţele scaunelor şi tapiţeria foloseşte un material de nouă generaţie Econeer, realizat dintr-un material reciclat care, la rândul lui poate fi reciclat uşor. Opţional sunt disponibile tapiţeria perforată Veganza cu aspect de piele, cu o gamă de trei culori, şi tapiţeria BMW Individual din piele Merino (de asemenea, opţională) disponibilă în două culori. Tapiţeria Veganza/Alcantara este parte a pachetului M Sport. Panoul de instrumente Luxury opţional este realizat pentru prima dată din poliester reciclat şi proiectat cu o textură tricotată de calitate.
Scaune sport sunt reglabile electric, cu încălzire, climatizare automată în trei zone, geamuri acustice, Comfort Access, iluminare ambientală cu secvenţe Welcome & Goodbye sunt echipamente standard. Plafonul panoramic – cu o suprafaţă transparentă excepţional de mare fără bare transversale care să o întrerupă, plus o funcţie de rulou – este opţional. Alte caracteristici disponibile includ ventilaţia activă a scaunelor, suportul lombar, încălzirea volanului, un sistem de sonorizare Harman Kardon surround, sistemul Travel & Comfort, precum şi BMW IconicSounds Electric pentru noul BMW X3 30e xDrive.
Gamă largă de sisteme de propulsie include: noul motor pe benzină, cu şase cilindri în linie, de 293 kW/398 CP pentru BMW X3 M50 xDrive ca vârf de gamă. De asemenea, de la lansare sunt disponibile propulsoare modernizate pe benzină şi diesel, cu patru cilindri – care dezvoltă 153 kW/208 CP la noul BMW X3 20 xDrive şi 145 kW/197 CP la noul BMW X3 20d xDrive.
Cea mai recentă tehnologie BMW eDrive este folosită pentru noul BMW X3 30e xDrive. Sistem plug-in hybrid are o construicţie compactă şi integrează un motor pe benzină, cu patru cilindri, şi motor electric integrat în cutia de viteze. Puterea sistemului a crescut la 220 kW/299 CP. Baterie nouă de înaltă tensiune, cu o capacitate de energie aproape de două ori mai mare, cu o capacitate netă de 19,7 kWh. Încărcare AC poate fi realizată cu puteri de până la 11 kW. Autonomia electrică în ciclul de testare WLTP a crescut la 81-90 de kilometri.
Transmisia Steptronic cu opt trepte este completată de clapete de schimbare pe volan ca dotare standard pentru toate variantele de model. Funcţia Sport Boost este disponibilă la modelele cu pachet M Sport şi la noul BMW X3 M50 xDrive pentru suport la depăşiri, activată prin apăsarea continuă a clapetei pentru retrogradare. Tracţiuna integrală inteligentă BMW xDrive cu accent pe roţile din spate este combinată suplimentar cu diferenţial M Sport la puntea spate la BMW X3 M50 xDrive.
Elemente extinse de întărire a caroseriei şi tehnologia şasiului îmbunătăţită constant pentru o dinamică mai clară, menţin în acelaşi timp confortul optim de rulare. Sistemul de control al patinării roţilor faţă ARB şi sistem de frânare integrat ca dotări standard. Specificaţiile standard includ jante de 18 inchi (BMW X3 30e xDrive: 19 inchi), din aliaj uşor. Jante de 20 inchi (standard pentru BMW X3 M50 xDrive), din aliaj uşor, şi jante de 21 inchi, din aliaj uşor, disponibile opţional, împreună cu anvelopele sport.
Suspensia M Sport standard pe noul BMW X3 M50 xDrive şi disponibilă opţional pentru toate celelalte variante de model. Pe lista de opţiuni se regăsesc şi suspensia adaptivă şi suspensia M adaptivă (disponibilă doar pentru BMW X3 M50 xDrive) cu amortizoare controlate electronic. Toate variantele opţionale de suspensie includ direcţie sport variabilă. Frânele M Sport sunt disponibile şi opţional.
Selecţie de semnificativ de sisteme de condus şi parcare semiautonome a fost extinsă semnificativ. Avertizarea de coliziune frontală, avertizarea de schimbare a benzii, avertizarea de părăsire a benzii, informaţii privind limita de viteză şi asistentul de parcare, inclusiv asistent de marşarier sunt echipamente standard. Disponibil opţional, Parking Assistant Professional face posibilă utilizarea unui smartphone pentru a controla manevrele de parcare în spaţii restânse, precum şi alte manevre din exteriorul automobilului pe un traseu de până la 200 de metri.
BMW Live Cockpit Plus, cu sistem de navigaţiee BMW Maps bazat pe cloud, este disponibil standard. Varianta opţională, BMW Live Cockpit Professional, include în plus BMW Head-Up Display şi Augmented View în displayul central.
BMW iDrive a fost modernizat şi este bazat pe sistemul de operare BMW 9. Nou ecran de pornire vine pictograme de funcţie dispuse vertical la acelaşi nivel şi facilitate QuickSelect pentru accesarea rapidă a funcţiilor principale. Sistemul poate fi operat folosind displayul central cu funcţie tactilă, control vocal cu Asistent Personal Inteligent BMW, butoane multifuncţionale pe volan, controlerul BMW pe consola centrală, butoanele de acces rapid al meniurilor (aşa cum este cel de lumini interioare, exterioare, sisteme de asistenţă şi şasiu, încărcare) sau funcţiile favorite, configurabile şi accesibile rapid printr-un swipe din partea de sus a ecranului.
Servicii digitale inovatoare pot fi adăugate cu BMW Digital Premium din BMW ConnectedDrive Store, inclusiv streaming video pe displayul central (cu un număr mare de biblioteci media şi servicii de streaming), numeroase aplicaţii terţe, funcţionalitate extinsă pentru sistemul de navigaţie BMW Maps şi My Modes suplimentare cu efecte de lumină interioară şi grafică coordonate armonios pe ecranul central curbat BMW. Acesta este disponibil printr-un abonament lunar sau anual şi include şi traficul de date pentru aplicaţii, inclusiv cele de streaming. Jocurile în maşină sunt, de asemenea, posibile. Gama de jocuri în maşină, prin platforma de jocuri AirConsole, include şi popularul “Vrei să fii milionar?”. Funcţiile noi şi actualizate ale automobilului este posibilă prin intermediul actualizărilor de software “over the air”.
Conectivitate a fost optimizată datorită recepţiei mobile 5G ca facilitate standard. Integrarea smartphone-ului cu Apple CarPlay şi Android Auto face parte, de asemenea, din specificaţiile standard. Conectare uşor de utilizat cu BMW ID şi aplicaţia My BMW. În anumite ţări, BMW ID permite plata digitală a taxelor de parcare din confortul automobilului. BMW Digital Key Plus cu tehnologie radio cu bandă ultralargă (UWB) – pentru smartphone-uri compatibile cu sisteme de operare iOS sau Android şi Apple Watch – este disponibilă opţional.
Variante de model:
BMW X3 30e xDrive: motor pe benzină, cu patru cilindri; sistem plug-in hybrid cu motor electric sincron; transmisie Steptronic cu opt trepte; BMW xDrive. Sistem de propulsie general: putere maximă 220 kW/299 CP (include boostul temporar); cuplu 450 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate 1.998 cmc; putere nominală 140 kW/190 CP între 4.400 şi 6.500 rpm; cuplu nominal 310 Nm între 1.500 şi 4.000 rpm. Motor electric: putere nominală 135 kW/184 CP; cuplu nominal 250 Nm. Cuplu maxim la intrarea transmisiei 400 Nm. Performanţe / consum / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 6,2 secunde; viteză maximă: 215 km/h; viteză maximă (regim electric): 140 km/h; autonomie electrică conform WLTP: 81-90 km; consum mixt de combustibil & energie, conform WLTP: 0,9-1,1 l/100 km & 22,3-24,0 kWh/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 21-26 g/km; consum mixt de combustibil (bateria descărcată) conform WLTP: 7,2-7,9 l/100 km; standard de emisii: Euro 6e; clasă CO₂, combinat: B; clase CO₂, cu bateria descărcată: F-G.
BMW X3 20 xDrive: motor pe benzină, cu patru cilindri; tehnologie mild-hybrid 48V; transmisie Steptronic cu opt trepte; BMW xDrive. Sistem de propulsie general: putere maximă 153 kW/208 CP, cuplu 330 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate 1.998 cmc; putere nominală 140 kW/190 CP între 4.400 şi 6.500 rpm; cuplu nominal 310 Nm între 1.500 şi 4.000 rpm. Motor electric (cu generator de pornire 48V montat în arborele cotit): putere nominală 13 kW/18 CP; cuplu nominal 200 Nm. Performanţe / consum de combustibil / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 7,8 secunde; viteză maximă: 215 km/h; consum mixt conform WLTP: 6,9-7,6 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 156-172 g/km; standard de emisii: Euro 6e; clasă CO₂: F.
BMW X3 M50 xDrive: motor pe benzină, cu şase cilindri în linie; tehnologie mild-hybrid 48V, transmisie Steptronic cu opt trepte, BMW xDrive. Sistem de propulsie general: putere maximă 293 kW/398 CP, cuplu 580 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate 2.998 cmc; putere nominală 280 kW/381 CP între 5.200 şi 6.250 rpm; cuplu nominal 540 Nm între 1.900 şi 4.800 rpm. Motor electric (cu generator de pornire 48V montat în arborele cotit): putere nominală 13 kW/18 CP; cuplu nominal 200 Nm. Performanţe / consum de combustibil / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 4,6 secunde; viteză maximă: 250 km/h; consum mixt conform WLTP: 7,7-8,3 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 175-189 g/km; standard de emisii: Euro 6e; clase CO₂: F-G.
BMW X3 20d xDrive: motor diesel, cu patru cilindri; tehnologie mild-hybrid 48V; transmisie Steptronic cu opt trepte; BMW xDrive. Sistem de propulsie general: putere maximă 145 kW/197 CP, cuplu 400 Nm*. Motor BMW TwinPower Turbo: capacitate 1.995 cmc; putere nominală 145 kW/197 CP la 4.000 rpm; cuplu nominal 400 Nm între 1.500 şi 2.750 rpm. Motor electric (cu generator de pornire 48V montat în arborele cotit): putere nominală 8 kW/11 CP; cuplu nominal 25 Nm. Performanţe / consum de combustibil / emisii: acceleraţie (0-100 km/h): 7,7 secunde; viteză maximă: 215 km/h; consum mixt conform WLTP: 5,8-6,5 l/100 km; emisii CO₂ combinate conform WLTP: 153-171 g/km; standard de emisii: Euro 6e; clase CO₂: E-F.
* Dezvoltat prin combinarea motorului termic (valoarea nominală declarată) şi a motorului electric (până la valoarea nominală declarată)
Toate datele referitoare la performanţe, consum de combustibil/energie, emisii şi autonomie sunt provizorii.
Toate variantele de model, caracteristicile de echipare, datele tehnice şi cele privind consumul de combustibil/energie şi emisiile descrise se referă la oferta de pe piaţa germană, cu condiţia ca automobilul respectiv să facă parte din ofertă. Sunt posibile diferenţe pe alte pieţe. Informaţiile despre dimensiuni se referă la un automobil cu configuraţie de bază în Germania. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea jantei/anvelopei, precum şi de echipamentele opţionale selectate.