Debut pentru primul Sports Activity Coupé cu sistem de propulsie plug-in hybrid: noul BMW X2 xDrive25e; update de design pentru toată gama BMW X2. Modelul SAC compact combină sportivitatea versatilă cu eficienţa exemplară şi o autonomie electrică de până la 57 de kilometri* – design şi dotări noi şi pentru variantele cu propulsie convenţională ale BMW X2
Bucureşti/München. Imaginea extrovertită, sportivitatea versatilă şi caracteristicile moderne ale stilului de viaţă în combinaţie cu un sistem de propulsie electrică pot fi experimentate acum şi în segmentul compact premium. Noul BMW X2 xDrive25e este primul Sports Activity Coupé (SAC) care oferă, pe lângă eficienţă remarcabilă, opţiunea de mobilitate locală fără emisii, datorită conceptului de propulsie plug-in hybrid.
Cu un motor electric foarte eficient şi o baterie litiu-ion de ultimă generaţie, noul BMW X2 xDrive25e atinge o autonomie electrică de până la 57 de kilometri* în ciclul de testare legal al UE. Împreună, motorul electric şi motorul termic oferă o performanţă a sistemului de 162 kW/220 CP. Mai mult, interacţiunea lor controlată inteligent facilitează un sistem de tracţiune integrală inteligentă – o formă de plăcere a condusului fără egal în segmentul său.
Noul BMW X2 xDrive25e va debuta pe piaţă în iulie 2020. În plus faţă de tehnologia sa de propulsie inovatoare, lansarea noului modelul plug-in hybrid va marca şi o nouă serie largă de opţiuni noi de design şi echipamente care vor fi disponibile şi la celelalte modele BMW X2. Noua parte frontală elegantă, fără proiectoare de ceaţă, subliniază imagine sportivă a SAC. Farurile LED dispun de „lumini de vreme rea” pentru a îmbunătăţi vizibilitatea în condiţii meteorologice nefavorabile.
Cu o imagine sportivă şi extrovertită, BMW X2 este orientat mai mult decât oricând către cerinţele publicului-ţintă actual din mediul urban. Portofoliul extins de propulsoare, care a fost completat pentru prima dată cu un sistem plug-in hybrid, este în conformitate cu abordarea Power Of Choice a BMW Group şi acoperă diferitele nevoi ale clienţilor de pe pieţele auto mondiale. Acesta variază de la modele entry-level deosebit de eficiente, cu motoare termice diesel şi pe benzină, până la noul model plug-in hybrid şi modelul foarte sportiv, BMW X2 M35i, cu o putere maximă de 225 kW/306 CP.
Continuarea consecventă a strategiei de electrificare
Odată cu lansarea primului SAC cu propulsie plug-in hybrid, BMW Group îşi continuă strategia sa de electrificare. La fel ca şi în alte clase de automobile, diversitatea modelelor cu sistem de propulsie electrificat din segmentul compact premium este în continuă creştere. Noul BMW X2 xDrive25e urmează după modelul Sports Activity Vehicle BMW X1 xDrive25e şi spaţiosul BMW 225xe Active Tourer. Un alt model plug-in hybrid de clasă compactă este MINI Cooper SE Countryman ALL4.
Accente noi pentru BMW X2
Noul BMW X2 xDrive25e va aduce pe piaţă accente de design şi dotări de echipamente atractive care, în paralel cu lansarea modelului plug-in hybrid, vor fi prezente pe toate variantele ulterioare ale modelului SAC compact. Cea mai atractivă inovaţie este designul modificat al părţii frontale a maşinii. Stilul clar al suprafeţei, în special în combinaţie cu modelele M Sport şi M Sport X, asigură o prezenţă puternică. Funcţia de „lumini de vreme rea”, care este integrată în farurile LED standard, înlocuieşte proiectoarele de ceaţă rotunde disponibile anterioare. Chiar şi la versiunea de bază, aspectul părţii frontale este îmbunătăţit prin elementele cu design negru lucios. În plus, conturul negru lucios pentru prizele de aer inferioare subliniază imaginea sportivă şi sofisticată a BMW X2.
În plus, gama de echipamente speciale disponibilă pentru BMW X2 urmează să fie extinsă. În viitor, funcţia Real Time Traffic Information (informaţii despre trafic în timp real) va fi inclusă şi ea în pachetul Business. Varietatea de culori pentru exterior va fi completată de varianta Phytonic Blue metalizat.
Plăcere a condusului şi eficienţă sporite datorită celei mai noi tehnologii BMW eDrive
Interacţiunea controlată inteligent între motorul termic cu trei cilindri şi motorul electric asigură nu numai eficienţa exemplară a noului BMW X2 xDrive25e, dar oferă şi o expresie caracteristică a plăcerii condusului specifică mărcii. Alături de motorul sincron electric, bateria de înaltă tensiune care îl alimentează provine din a patra şi cea mai recentă generaţie a tehnologiei BMW eDrive, dezvoltată special pentru modelele plug-in hybrid. Oferă o putere de 70 kW/95 CP, un cuplu de 165 Nm şi transferă cuplul spre puntea spate printr-o transmisie cu o singură treaptă.
Motorul termic de 1,5 litri dezvoltă o putere maximă de 92 kW/125 CP şi un cuplu maxim de 220 Nm. Puterea este transferată spre roţile din faţă printr-o transmisie Steptronic cu şase trepte. Sistemul de tracţiune integrală specific ajută noul BMW X2 xDrive25e să obţină un grad de agilitate de neegalat în segment. Mai mult decât atât, transferul de putere spre roţile faţă şi spate este aliniat rapid şi precis la fiecare situaţie de condus, în orice condiţii meteo şi de drum, asigurând cel mai înalt nivel de tracţiune şi stabilitatea ale automobilului.
Puterea sistemului, livrată împreună de motorul termic şi cel electric, este de 162 kW/220 CP. Cuplul maxim al sistemului este de 385 Nm. La demaraj şi accelerare, dezvoltarea spontană a puterii motorului electric asigură un răspuns prompt al acceleraţiei. Noul BMW X2 xDrive25e sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. De asemenea, la accelerările scurte şi la depăşiri, impulsul electric al sistemului de propulsie asigură un plus de sportivitate. Viteza maximă a noului BMW X2 xDrive25e este de 195 km/h.
Tehnologia de ultimă generaţie a bateriilor creşte autonomia electrică
Energia de propulsie electrică este stocată într-o baterie litiu-ion. Datorită tehnologiei de ultimă generaţie a celulelor de baterii, acumulatorul de înaltă tensiune are o densitate energetică mare. Cu o capacitate energetică brută de 10,0 kWh, aceasta permite noului BMW X2 xDrive25e să obţină o autonomie electrică de până la 57 de kilometri* în ciclul de testare legal al UE. În consecinţă, este posibilă parcurgerea unei părţi importante a condusului zilnic – când se face naveta între casă şi locul de muncă, de exemplu – doar prin puterea furnizată de motorul electric şi, prin urmare, fără emisii.
O baterie de înaltă tensiune complet descărcată poate fi reîncărcată integral în aproximativ cinci ore la o priză casnică, 80% din capacitatea totală fiind atinsă după 3,8 ore. La panoul BMW i (wallbox), o încărcare de 100% a bateriei durează în jur de 3,2 ore, 80% din capacitatea totală fiind atinsă după 2,4 ore, cu o putere maximă de 3.7 kWh la curent alternativ.
Control inteligent al propulsiei şi trei moduri de operare
Controlul inteligent al propulsiei sistemului plug-in hybrid garantează nu numai un transfer de putere la cerere spre roţile faţă şi spate, ci şi o interacţiune optimizată în ceea ce priveşte eficienţa între motorul termic şi cel electric. În acest proces, datele de navigaţie pot fi utilizate şi pentru alinierea sistemului de control al propulsiei la profilul traseului pentru a creşte cota de condus electric în zonele predefinite. În plus, conducătorul este capabil să influenţeze modul de operare cu ajutorul butonului eDrive de pe consola centrală.
Ca alternativă la setarea standard AUTO eDRIVE, modul MAX eDrive poate fi activat, în care noul BMW X2 xDrive25e atinge o viteză maximă de până la 135 km/h exclusiv prin utilizarea puterii motorului electric. În aceste condiţii motorul termic se activează doar când bateria atinge un nivel de energie minim sau la apăsarea completă a pedalei de acceleraţie. Modul SAVE BATTERY oferă opţiunea de a menţine nivelul de încărcare a bateriei în timpul călătoriei sau de a-l creşte cu ajutorul generării. În acest fel, este posibilă o asigurarea unei neivel de încărcare al bateriei pentru un condus pur electric ulterior, de exemplu în zonele urbane.
Datorită autonomiei electrice lungi şi a emisiilor CO2 reduse, noul BMW X2 xDrive25e îndeplineşte criteriile stipulate pentru clasificarea ca automobil electric în Germania şi tratamentul preferenţial asociat în traficul rutier public. În plus, se califică şi pentru impozitarea auto redusă ca maşină de companie în Germania. Numai jumătate din preţul de listă brut este utilizat ca bază pentru calcularea beneficiului monetar din utilizarea privată a maşinii de companie. În România, BMW X2 xDrive25e beneficiază de programul Rabla Plus şi de o susţinere la achiziţie de 20.000 lei din preţul cu TVA.
Nivel ridicat de versatilitate, echipament standard specific modelului
Datorită montării bateriei de înaltă tensiune sub scaunele din spate, volumul portbagajului este doar puţin mai mic faţă de variantele de model BMW X2 cu propulsie convenţională. Modelul plug-in hybrid are şi un interior utilizabil variabil. Atunci când spătarul scaunelor, pliabile în raport 40:20:40, este coborât, capacitatea portbagajului creşte de la 410 la 1.290 de litri.
Atât structura caroseriei, cât şi configuraţia suspensiei au fost armonizate cu distribuţia maselor noului BMW X2 xDrive25e. Pentru a optimiza aerodinamica, alinierea sistemelor de arcuri şi amortizoare vine cu reducere a gărzii la sol cu 10 mm în comparaţie cu variantele de model cu propulsie convenţională.
Gama de echipamente standard specifică modelului pentru noul BMW X2 xDrive25e cuprinde o avertizare acustică pentru protecţia pietonilor, precum şi jante de 17 ţoli din aliaj uşor, climatizare automată pe două zone şi aer condiţionat standard, cu funcţionare staţionare. Datele referitoare la funcţionarea sistemului hibrid prezentate pe displayul central oferă conducătorului informaţii cu privire, printre altele, la fluxul de energie, nivelurile de consum actuale şi medii, precum şi numărul total de kilometri parcurşi cu motorul termic oprit. Noul BMW X2 xDrive25e este disponibil în linii de echipare Advantage, Advantage Plus, M Sport şi M Sport X.
* Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie şi autonomie au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi adaptate la NEDC pentru comparaţie, în funcţie de formatul anvelopei selectat. La aceste automobile, date diferite decât cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de maşini, care sunt bazate (şi) pe emisiile CO2.