Noul BMW X1 xDrive25Le iPerformance a fost prezentat publicului, în premieră mondială, cu ocazia ediţiei 2016 a Salonului Auto de la Chengdu, fiind primul hybrid plug-in din segmentul SUV-urilor compacte de lux. Produs de BMW Brilliance, noul model combină plăcerea condusului, calitatea premium şi impactul minim asupra mediului.
Noul BMW X1 xDrive25Le iPerformance a fost dezvoltat simultan cu noul BMW X1 ce a fost lansat în toamna anului trecut. Bazându-se pe punctele forte inovatoare ale gamei X1, modelul împrumută tehnologia eDrive inovatoare din portofoliul BMW i pentru a oferi plăcerea unică a condusului electric, oferind fanilor BMW încă o opţiune pentru o călătorie ecologică.
X1 xDrive25Le iPerformance rulează atât pe curent electric, cât şi pe combustibil, motorul termic antrenând puntea faţă în timp motorul electric este conenctat la putea spate spate, într-o arhitectură similară cu cea disponibilă pe BMW i8. Sistemul de gestiune a energiei asigură o livrare optimă a puterii de la cele două propulsoare şi pe cele două punţi, pentru un comportament dinamic optim şi maximizarea eficienţei energetice.
Cu cea mai nouă tehnologie de turboalimentare a BMW, motorul pe benzină, de 1,5 litri, de pe puntea faţă este combinat cu o transmisie manuală/automată cu şase trepte şi generează o putere maximă de 100 kW/136 CP, cu un vârf al curbei de cuplu situat la 220 Nm. Pe de altă parte, electromotorul de pe puntea spate produce o putere de 70 kW/95 CP şi poate furniza instantaneu un cuplu maxim de 165 Nm la pornire. Datorită funcţie eBoost proprie BMW, ambele sisteme de propulsie pot oferi un cuplu maxim de 385 Nm, ceea ce permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în doar 7,4 secunde, cu un consum mediu mixt de numai 1,8 l/100 km. În plus, tehnologia BMW xDrive asigură tracţiune superioară şi condus sigur în orice condiţii meteorologice şi de drum, în timp ce îmbunătăţeşte stabilitatea în momentul schimbării de urgenţă a benzii sau la abordarea virajelor.
Sistemul modelului X1 xDrive25Le iPerformance vine echipat cu o baterie litiu-ion de înaltă tensiune, cu o capacitate netă de 10,7 kWh pentru a oferi o autonomie în regim exclusiv electric de 60 de kilometri şi o autonomie totală de 630 de kilometri când se utilizează în combinaţie cu rezervorul de 35 de litri. Automobilul furnizează un nivel redus al emisiilor şi consumului pentru a îndeplini nevoile de condus în orice situaţie, indiferent că este în oraş, în suburbii sau pe distanţele lungi.
În modul Max eDrive, automobilul rulează în regim pur electric, cu emisii zero, la viteze de până la 120 km/h şi minimizează efectul asupra mediului – în special în ambuteiajele urbane. Înainte să intre într-un trafic urban, conducătorul poate comuta în modul Save Battery pentru a economisi capacitatea bateriei pentru un condus în regim electric, cu emisii zero.
Ca şi celelalte modele X1, BMW X1 xDrive25Le iPerformance dispune de butonul Driving Experience Control, care oferă modurile de condus Sport, Comfort şi ECO PRO. Modul Sport este orientat spre performanţă şi aduce o reacţie şi mai bună atât din partea acceleraţiei, cât şi a motorului. Pe de altă parte, ECO PRO are ca prioritate eficienţa energetică, iar rezultatul este o reacţie mai uşoară a puterii şi un consum redus de energie din partea echipamentelor electrice din automobil, precum aerul condiţionat. De asemenea, modul Comfort realizează un echilibru optim între confort şi eficienţa energetică.
Este demn de menţionat că butonul BMW Driving Experience Control poate conlucra cu sistemul de gestiune a energiei eDrive pentru a oferi clienţilor un nivelul superior de plăcere a condusului.
Gestiunea inteligentă a energiei, prioritatea energiei electrice şi eficienţa combustibilului Singura modalitate de a minimaliza consumul şi emisiile este acela de a acorda prioritate utilizării energiei electrice provenită din reţea. Cu un panou de alimentare de 220V / 16A, bateria litiu-ion de înaltă tensiune a modelului X1 xDrive25Le iPerformance poate fi alimentată complet în 3,7 ore, în timp ce ajunge la 80% din capacitate în doar 2,9 ore.
BMW a reconfigurat complet nu doar sistemul de propulsie, ci a schimbat şi designul automobilului. Aerul condiţionat al automobilului utilizează un compresor acţionat electric, în timp ce consumul de energie al altor sisteme electrice din maşină provine tot de la energia stocată în acumulator.
Pachetul de baterii litiu-ion de înaltă tensiune al noului X1 xDrive25Le iPerformance, care este plasat în mijlocul şasiului, se află într-o poziţie optimă din punct de vedere al siguranţei, în cazul oricărui impact. Cu încărcarea şi descărcarea care au loc într-un interval optim al capacităţii şi utilizarea unui sistem de răcire cu lichid, bateria menţine întotdeauna o temperatură potrivită de funcţionare, ceea ce este benefic pentru performanţele ei şi prelungeşte ciclul de viaţă.
Interfaţa om-maşină, intuitivă şi uşor de utilizat, permite o implicare mult mai competentă a conducătorului în gestiunea energiei. Efficiencytainment, sistemul unic al BMW de afişare a eficienţei energetice, acoperă toate informaţiile privind consumul de energie. Starea fluxului de energie este afişată în timp real pe ecranul central sub forma de săgeţi sau simboluri dinamice de culoare roşie şi albastră. Pe lângă acestea, pe bord există indicatoare pentru autonomie, starea încărcării, consumul de energie şi alte informaţii relevante, care sunt prezentate într-o manieră uşor de înţeles pentru a ajuta conducătorul să-şi dezvolte un stil ecologic de condus.
Lux şi confort cu configuraţii inovatoare Pe baza esteticii de design a noului BMW X1, BMW X1 xDrive25Le iPerformance scoate în evidenţă elementele esenţiale ale gamei NEV: bare ale prizei de aer a grilei radiatorului vopsite în albastru lucios, logo BMW i sub priza de încărcare şi pe montantul C, praguri ale uşilor şi levier al schimbătorului inscripţionate pentru a indica utilizarea tehnologiei eDrive. Noul BMW X1 xDrive25Le iPerformance este disponibil cu pachetele Cross Country şi Sport, prin care oferă până la 10 culori pentru caroserie, ceea ce permite clienţilor să-şi arate o parte din personalitatea lor printr-o mare varietate de opţiuni.
Datorită sistemului de propulsie electrică, care a fost conceput să se afle complet sub cadru, nu există nici un fel de compromis la interior. Ca şi noul X1, BMW X1 xDrive25Le iPerformance are un ampatament de 2,78 m, dispune de un acoperiş panoramic mare care permite ca mai multă lumină naturală să intre în habitaclu şi deţine cel mai spaţios şi confortabil interior din clasa lui.
BMW X1 xDrive25Le iPerformance va fi disponibil doar pentru China.