Bucureşti/München. Noul BMW Seria 7 întâreşte ofensiva mărcii în segmentul de lux. Noul design exterior al sedanului de lux îşi prezintă prestigiul şi statutul într-o manieră vie ca niciodată. Şi la interior, confortul acustic optimizat, sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW sunt elemente noi care întâresc imaginea noului model.
Portofoliul de motoare pentru noul BMW Seria 7 a fost actualizat şi el şi include un nou motor cu opt cilindri, unul cu şase cilindri dispuşi în linie şi o versiune plug-in hybrid ce oferă autonomie electrică extinsă.
Toate variantele modelului îndeplinesc deja prevederile standardului de emisii Euro 6d-Temp. Iar sistemele de asistare a conducătorului dispun acum de o gamă mai largă de funcţii. Cele mai recente progrese în direcţia condusului autonom sunt evidenţiate de tehnologii precum noul Reversing Assistant.
Design exterior: prezenţă musculoasă mai mare şi eleganţă precisă
Noul BMW Seria 7 va fi oferit şi de această dată în două variante de caroserie, cea mai lungă dintre ele transferă plusul de 14 centimetri din ampatament într-un beneficiu similar de spaţiu pentru pasagerii din spate. Atât versiunea standard (lungă de 5.120 mm), cât şi varianta cu ampatament extins (lungă de 5.260 mm) sunt mai lungi cu 22 de milimetri decât versiunile anterioare. Lăţimea (1.902 mm) şi înălţimea (1.467 mm / ampatament lung: 1.479 mm) noului model rămân neschimbate.
Revizuirea extinsă a designului părţii frontale – care acum este mai înaltă cu 50 de milimetri în cel mai avansat punct – joacă un rol deosebit de important în a oferi noului BMW Seria 7 o prezenţă vizuală şi mai puternică. Noua capotă are linii de contur mai bine pronunţate şi un logo BMW mai mare. Forţa dominantă a părţii frontale revizuite este grila BMW a radiatorului, cu contur dintr-o singură piesă, a cărei suprafaţă a crescut cu aproximativ 40%. Grila este combinată cu faruri mai subţiri pentru a crea un contrast stilistic atrăgător şi adaugă o nouă componentă caracterului modelelor BMW din clasa de lux. Farurile laser BMW cu rază de acţiune a fazei lungi de până la 560 de metri pot fi comandate ca alternativă la farurile LED adaptive din echiparea standard.
Prizele de aer din secţiunea inferioară a şorţului frontal sunt suprapuse acum cu deflectoare de aer mari. Acestea orientează eficient fluxul de aer către conductele de aer ale frânelor şi Air Curtains, ceea ce contribuie la minimizarea turbulenţelor în jurul pasajelor roţilor.
Pe lateral, Air Breathers, în noua lor formă verticală, transmit precizie, claritate şi o prezenţă de forţă. Integrate în panourile laterale ale noului Seria 7, aceste prize de aer se extind acum mult în sus, iar benzile lor decorative formează un unghi de 90 de grade cu elementele decorative laterale, care ajung până la şorţul spate.
Sorţul spate modificat adoptă limbajul de design al decoraţiunilor prizelor de aer din partea frontală a automobilului. Ţevile de eşapament integrate au contururi cromate mai late, în timp ce stopurile tridimensionale ale noului BMW Seria 7 sunt mai subţiri cu aproximativ 35 de milimetri faţă de cele ale actualului model şi au o imagine precisă şi sofisticată. Sursele de lumină LED sunt poziţionate în spatele suprafeţelor negre şi roşii aranjate pentru a accentua conturul în forma literei L. Alte dotări noi includ o bandă luminoasă foarte subţire şi bine definită (măsoară doar şase milimetri în grosime) amplasată sub bara cromată decorativă, care se extinde pe toată lungimea capotei portbagajului şi conectează luminile spate între ele.
Pachetul M Sport, linia Design Pure Excellence şi noile completări ale selecţiei de jante şi culori pentru exterior oferă noi posibilităţi pentru personalizare. La acestea se adaugă BMW Individual Shadow Line lucioasă extinsă, disponibilă acum ca opţiune în combinaţie cu pachetul M Sport.
Interior: ambianţa luxoasă emană stil şi sofisticare
În interiorul noului BMW Seria 7, alegerea materialelor, detaliile de design coordonate armonios, nivelul generos de spaţiu şi calitatea fabricaţiei sunt combinate pentru a crea o ambianţă luxoasă rafinată din toate punctele de vedere. Pielea Nappa exclusivă cu cusături extinse a fost adăugată pe lista de opţiuni. Structura tridimensională a suprafeţelor – cuprinde spaţii mari pe şezutul şi spătarul scaunelor din faţă şi din spate, cotierele integrate în ornamentele uşilor şi consola centrală – oferă interiorului o prezenţă elegantă şi rafinată. Noi în gama de benzi decorative opţionale pentru interior sunt variantele din lemn fin American Oak Dark cu inserţie metalică şi Poplar Grain în gri metalizat lucios.
Confortul acustic a fost îmbunătăţit cu mare atenţie la detalii, cu optimizări în jurul pasajelor roţilor spate, montanţilor B şi capacele de ieşire a centurilor de siguranţă din spate. În plus, geamurile laterale şi luneta au sticlă mai groasă – fie standard, fie ca parte a opţiunii Comfort Glass (în funcţie de model).
O dotare remarcabilă a volanului cu piele, disponibil standard şi cu design nou, este aranjamentul modificat al butoanelor multifuncţionale. De asemenea standard, sertarul pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile compatibile este localizat acum în faţa suporturilor de pahare. Cu aspectul său elegant de sticlă fumurie, dotarea opţională Ambient din montanţii B se îmbină şi mai armonios cu ambianţa interioară a noului BMW Seria 7. Cea mai nouă versiune a unităţii de control BMW Touch Command pentru scaunele din spate se evidenţiată prin hardware-ul actualizat şi software-ul sistemului de operare BMW 7.0. Disponibil opţional, sistemul Rear-seat Entertainment vine acum cu două monitoare touch fullHD de 10 ţoli (25,4 cm) şi includ player blu-ray şi conectivitate HDMI.
Tren de rulare: motor V12 cu filtru de particule de benzină, motor V8 nou, modele plug-in hybrid acum cu motor cu şase cilindri dispuşi în linie
Varietatea de propulsoare pentru noul BMW Seria 7 include motoare pe benzină şi diesel cu şase, opt şi 12 cilindri, precum şi un sistem de propulsie hibrid complet nou. Vârful de gamă este motorul V12 de 6,6 litri din echiparea BMW M760Li xDrive, care produce 430 kW/585 CP şi acum dispune de filtru de particule de benzină pentru minimizarea emisiilor. În acelaşi timp, BMW 750i xDrive şi BMW 750Li xDrive sunt echipate cu nou dezvoltatul motor V8 de 4,4 litri, a cărui putere maximă a fost crescută cu 60 kW/80 CP la 390 kW/530 CP.
Variantele plug-in hybrid ale noului BMW Seria 7 preiau calităţile sportive, confortul pasagerilor şi ambianţa plăcută ale sedanului de lux şi le combină cu o eficienţă foarte ridicată şi abilitatea de a oferi o experienţă a condusului electric, aproape silenţioasă, fără emisii locale. Sistemul plug-in hybrid al acestora utilizează acum un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, adaptat special şi o baterie de înaltă tensiune mai evoluată. În consecinţă, sistemul poate oferi o putere combinată de 290 kW/394 CP cu comutatorul Driving Experience Control setat în modul SPORT. Consumul mediu mixt al modelelor BMW 745e, BMW 745Le şi BMW 745 Le xDrive variază între 2,6 şi 2,1 l/100 km, emisiile CO2 sunt de 59-48 g/km, iar consumul mixt de energie electrică este de 16,3-15,0 kWh/100 km. Cele trei modele au o autonomie în regim electric ce variază între 50 şi 58 de kilometri conform standardului de consum NEDC.
Foarte eficiente şi cu emisii reduse, trei motoare diesel de 3.0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie şi cu până la patru turbocompresoare, completează portofoliul de propulsoare pentru noul BMW Seria 7. Performanţe fără egal pentru un automobil de lux cu motorizare diesel oferă motorul de 294 kW/400 CP de sub capota BMW 750d xDrive şi BMW 750 Ld xDrive. Propulsorul din echiparea BMW 740d xDrive şi BMW 740Ld xDrive dezvoltă un maximum de 235 kW/320 CP. Iar motorul de 195 kW/265 CP pentru BMW 730d, BMW 730Ld, BMW 730d xDrive şi BMW 730Ld xDrive reprezintă primul pas pe scara diesel pentru noul BMW Seria 7.
Şasiu: confort şi dinamică
Un echilibru excepţional între confortul somptuos şi flerul dinamic pentru care BMW este renumit sunt trăsăturile definitorii ale experienţei de condus la bordul noului BMW Seria 7. Construcţia şasiului, suspensia şi sistemele de amortizare, direcţia şi sistemul de frânare sunt proiectată pentru a facilita atât o călătorie relaxată, netulburată de denivelările şoselei, cât şi un stil de condus sportiv şi activ.
Toate variantele noului BMW Seria 7 oferă standard o suspensie adaptivă, inclusiv amortizoare controlate electronic, şi suspensie pneumatică pe ambele punţi, cu autonivelare automată. Printre opţiunile pe care le pot alege clienţii sunt Direcţia Activă Integral şi sistemul de şasiu Executive Drive Pro (cu reglajul suspensiei pe baza informaţiilor despre carosabil primite de la o cameră video) disponibil pentru toate modelele, cu excepţia variantelor plug-in hybrid.
Sisteme de asistare a conducătorului: progres suplimentar pe drumul spre condus autonom
Noul BMW Seria 7 subliniază statutul său ca unul dintre cele mai inovatoare şi progresive modele din segmentul de lux, cu o gamă vastă de sisteme de asistenţă disponibile standard, dar şi sisteme de asistare a condusului opţionale. Driving Assistant Professional oferă un pachet complet de funcţii prin care condusul este cât mai confortabil şi mai sigur posibil. Printre acestea se numără asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, Traffic Jam Assist, asistentul de menţinere a benzilor cu protecţia activă în caz de coliziune laterală, asistent de evitare prin schimbarea benzii, avertizare la trafic transversal, avertizare la intersecţie şi de sens unic, precum şi funcţia tempomat activ cu funcţie Stop & Go.
Disponibil standard, asistentul de parcare ajută conducătorul cu parcarea şi manevrele aferente. Iar acum include şi Reversing Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50 prin direcţionarea acestuia de-a lungul aceleiaşi trase pe care a venit înainte.
Operare intuitivă şi conectivitate superioară: sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW
Noul BMW Seria 7 vine echipat standard cu BMW Live Cockpit Professional. Acesta cuprinde un sistem de navigaţie şi multimedia, împreună cu un panou de instrumente high-resolution complet digital, cu diagonală de 12,3 ţoli (31,24 cm), şi un display central cu diagonala de 10,25 ţoli (26,04 cm). Noul sistem de operare BMW 7.0 se remarcă prin funcţionalitatea digitală de ultimă oră adaptată exact nevoilor conducătorului. Funcţionalitatea touchscreen pentru displayul central, controlerul iDrive, butoanele de pe volan şi controlul vocal permit conducătorului să aleagă din diferitele forme de operare intuitivă.
Asistentul Personal Inteligent BMW este un alt element al sistemului de operare. Partenerul digital poate fi activat cu ajutorul mesajului “Hei, BMW!” şi îl ajută pe conducător să folosească diferite funcţii ale vehiculului. În plus, va continua să acumuleze noi aptitudini datorită actualizărilor transmise perfect de Remote Software Upgrade. Conducătorul şi pasagerii pot folosi şi comenzi vocale naturale cu ajutorul Asistentului Personal Inteligent BMW pentru a activa Modurile de Experienţă şi programele de vitalitate şi relaxare, care oferă compoziţii bazate pe necesităţi ale diverselor funcţii – cum ar fi iluminatul interior, aerul condiţionat, parfumarea şi umbrirea, fără a mai menţiona masajul, încălzirea şi ventilaţia din scaun.