O combinaţie unică între ergonomie şi formele elegante ale caroseriei – noul BMW Seria 5 Touring este la a şasea generaţie şi este disponibil pentru prima dată cu sistem de propulsie electrice, dar păstrează şi versiunile de motorizare diesel ultra eficiente, acum cu sistem 48V de generaţia a doua, integrat în cutia de viteze.
Bucureşti/München. A şasea generaţie BMW Seria 5 Touring aduce în premieră o combinaţie unică de motorizări electrice, diesel, benzină şi plug-in hybrid. Vine cu elemente sofisticate de dinamică şi confort, dar şi cu un pachet sofisticat de tehnologii de asistare a condusului şi funcţii digitale, de la funcţii complete de asistare a parcării, la schimbarea benzii prin privirea în oglinda retrovizoare sau sistemul inovativ de casual gaming Air Console. Toate acestea sunt oferite în formula practică şi elegantă a caroseriei Touring.
O arhitectură flexibilă de propulsie permite ca variante de model cu motoare pe benzină şi diesel extrem de eficiente, sisteme plug-in hybrid şi sisteme de propulsie electrice să fie produse pe o singură linie de producţie la uzina BMW Group din Dingolfing. Lansarea în Germania, România şi multe alte ţări europene şi Japonia va începe în mai 2024, iar alte pieţe vor urma în iunie 2024.
Preţuri pentru România (TVA inclus)
BMW i5 xDrive40 Touring 72 174 Euro
BMW Seria 5 520d Touring 63 308 Euro
BMW Seria 5 520d xDrive Touring 65 867 Euro
BMW i5 M60 xDrive Touring 101 626 Euro
Proporţii întinse, parte frontală puternică, spate individual
Proporţiile alungite, dinamice, şi suprafeţele proiectate generos caracterizează exteriorul noului BMW Seria 5 Touring. În comparaţie cu predecesorul său, noul BMW Seria 5 Touring este mai lung cu 97 de milimetri(5.060 mm), mai lat cu 32 de milimetri (1.900 mm) şi mai înalt cu 17 milimetri (1.515 mm). Noul BMW Seria 5 Touring are cel mai lung ampatament din clasa lui, crescând cu 20 de milimetri până la 2.995 mm.
Partea frontală distinctivă prezintă o interpretare modernă a farurilor duble emblematice şi a grilei BMW. Două elemente LED aproape verticale servesc drept semnalizatoare, respectiv lumini de zi. Grila BMW dispune opţional de conturul iluminat BMW Iconic Glow. În partea laterală, grafica ferestrei plate şi spoilerul lung de pe acoperiş accentuează designul sportiv şi elegant în două volume. Pasajele puternic sculptate ale roţilor spate, împreună cu luneta plată, subliniază statura lată a automobilului. O bară cromată în formă L împarte stopurile LED, care se extind mult pe lateralele automobilului.
Gama de culori include trei variante BMW Individual. Echipamentul standard al noului Seria 5 Touring include jante din aliaj uşor, în dimensiuni de 18 inchi şi 19 inchi, pentru modelele electrice şi plug-in hybrid. Jantele din aliaj, cu dimensiune de până la 21 de inchi, sunt disponibile opţional. Caracterul dinamic al noului BMW Seria 5 Touring poate fi subliniat şi mai mult cu pachetele opţionale M Sport, M Sport Pro şi M Carbon Exterior. Ca vârf de gamă, BMW i5 M60 xDrive Touring vine standard cu elemente de caroserie ale pachetului M Sport şi exprimă clar dinamica sa remarcabilă.
Cockpit proiectat progresiv, interior complet vegan
În centrul cockpitului orientat către conducător, cu design progresiv, se află ecranul central curbat BMW. Monitorul de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi displayul central cu o diagonală a ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm) formează o reţea de afişaje complet digitală. Ambianţa premium modernă din interior este completată de noile scaune sport oferite standard, de volanul, care acum este mai plat în partea de jos, şi de elementul de iluminare LED BMW Interaction Bar opţional.
Noul BMW Seria 5 Touring dispune standard de un interior complet vegan. Suprafeţele scaunelor în versiunea Veganza, din piele artificală, sunt disponibile opţional şi cu o perforaţie decorativă. Disponibil opţional este tapiţeria BMW Individual cu piele Merino în mai multe variante bicolore. Alte puncte de atracţie ale programului de echipamente opţionale includ acoperişul panoramic din sticlă şi sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins surround cu până la 18 difuzoare.
Funcţionalitate optimizată
Noul BMW Seria 5 Touring oferă mai mult spaţiu pentru picioare, umeri şi coate, în special în spate, precum şi un confort acustic optimizat. Cu interiorul său versatil şi numeroasele funcţii inteligente, noul BMW Seria 5 Touring este la fel de impresionant pe şosea ca şi în utilizarea cotidiană.
O deschidere mai largă a portbagajului, combinată cu un prag coborât, facilitează depozitarea bagajelor mari. Indiferent de tehnologia lor de propulsie, toate variantele noului BMW Seria 5 Touring au un volum al portbagajului care poate fi extins de la 570 până la 1.700 de litri. Se remarcă aici integrarea exemplară a tuturor sistemelor de propulsie, inclusiv cele plug-in hybrid, fără ca acestea să aibă un impact asupra spaţiului interior.
Pe lângă acţionarea automată a hayonului, deblocarea de la distanţă a spătarului banchetei în raport 40:20:40 din portbagaj este o altă facilitate standard. Compartimentele de depozitare de sub podeaua portbagajului oferă spaţiu pentru plasa de partiţionare a portbagajului, capacul portbagajului şi cablul de încărcare pentru modelele electrice şi plug-in hybrid.
Modelul electric BMW i5 Touring disponibil de la început în două variante
Noul BMW i5 Touring este primul model premium electric din mediul său concurenţia. Va fi disponibil de la început în două versiuni. La BMW i5 M60 xDrive Touring, două unităţi de propulsie compacte pe punţile faţă şi spate formează împreună o tracţiune integrală electrică cu până la 442 kW/601 CP. Cu M Launch Control sau M Sport Boost activate, cuplul sistemului este crescut la 820 Nm. Modelul de top accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 230 km/h. Motorul electric al BMW i5 eDrive40 Touring este situat pe puntea spate şi generează o putere maximă de 250 kW/340 CP şi un cuplu maxim de până la 430 Nm cu funcţia Sport Boost sau Launch Control. BMW i5 eDrive40 Touring accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde.
La ambele modele, bateria de înaltă tensiune integrată compact în podea are o capacite netă de 81,2 kWh. Pe lângă motoarele electrice eficiente, generarea adaptivă şi tehnologia pompei de căldură pentru încălzirea şi răcirea interiorului, motorul şi bateria de înaltă tensiune contribuie la capacitatea de a rula pe distanţe lungi a BMW i5 Touring. Autonomia determinată în procedura de testare WLTP este de la 445 până la 506 kilometri pentru BMW i5 M60 xDrive Touring şi de la 483 până la 560 de kilometri pentru BMW i5 eDrive40 Touring.
Soluţii inovatoare de încărcare de la BMW Charging
Bateria poate fi încărcată la o sursă de curent alternativ cu o putere de până la 11 kW ca variantă standard şi până la 22 kW ca opţiune. Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată la o sursă curent continuu cu o putere de până la 205 kW. Managementul termic anticipativ pentru bateria de înaltă tensiune optimizează eficienţa atunci când se utilizează staţii de încărcare rapidă. Optimizarea curbei de încărcare menţine puterea ridicată pe o plajă mai mare de timp şi asigură timpi mai buni de încărcare.
BMW i5 Touring este potrivit şi pentru funcţia Plug & Charge Multi Contract.
Noi motoare diesel cu tehnologie mild-hybrid 48V
Toate motoarele diesel disponibile pentru noul BMW Seria 5 Touring sunt combinate cu tehnologia mild-hybrid 48V şi o transmisie Steptronic cu opt trepte. Motorul cu patru cilindri al modelelor BMW 520d Touring disponibile la lansarea pe piaţă şi BMW 520d xDrive Touring generează o putere maximă de 145 kW/197 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm. Portofoliul de sisteme de propulsie va fi completat în vara anului 2024 cu un motor diesel cu şase cilindri în linie. Totodată, vor urma două variante de model cu cea mai recentă generaţie de propulsie plug-in hybrid.
Echilibrul ideal între sportivitate şi confort de călătorie
Plăcerea de a conduce în noul BMW Seria 5 Touring se bazează pe un echilibru ideal între sportivitate şi confort de călătorie. Cu cel mai lung ampatament din segment, ecartamentele mari, distribuţia aproape perfect echilibrată (50:50) a sarcinii pe punţi, construcţia uşoară inteligentă şi rigiditatea optimizată a conexiunii caroserie-şasiu, modelul oferă condiţiile ideale pentru aceasta. Tehnologia suspensiei mult îmbunătăţită include direcţie sport, limitarea patinării roţilor controlată direct de la motor (ARB) şi cea mai recentă versiune a sistemului de frânare integrat ca ofertă standard. BMW i5 Touring şi modelele plug-in hybrid au şi suspensie pneumatică pe puntea spate, inclusiv menţinerea automată a gărzii la sol.
O suspensie M Sport, un sistem de frânare M Sport şi Şasiul Adaptiv Professional (standard la BMW i5 M60 xDrive Touring) cu amortizoare controlate electronic, Direcţia Integrală Activă şi noua gestionare a dinamicii laterale sunt disponibile ca echipamente opţionale. Şasiul M adaptiv Professional cu stabilizare activă a ruliului şi Active Roll Comfort este, de asemenea, disponibil pentru vârful de gamă.
Sisteme inovatoare pentru condus şi parcare autonome
Sistemele de condus şi parcare semiautomatizate disponibile standard sau opţional pentru noul BMW Seria 5 Touring stabilesc standarde în mediul competitiv prin gama lor de fiabilitate a funcţiilor şi beneficiile de zi cu zi. Punctul de atracţie al gamei este Driving Assistant Professional, care include asistentul de control al direcţiei şi al benzii şi controlul distanţei cu funcţie Stop & Go. În SUA, Canada şi Germania este disponibil Highway Assistant, care scuteşte conducătorul de sarcinile de direcţie pe autostrăzi cu benzi direcţionale separate structural. La viteze de până la 130 km/h este posibil să luaţi mâinile de pe volan şi să le poziţionaţi confortabil, atâta timp cât urmăriţi îndeaproape traficul. De asemenea, sistemul include asistentul unic de schimbare activă a benzii, cu activare prin privire în oglinda retrovizoare (funcţie disponibilă momentan într-un număr limitat de pieţe).
Noul BMW Seria 5 Touring include asistentul de parcare, asistentul de tractare şi camera de asistenţă pentru marşarier ca dotări standard. Cu ajutorul asistentului de parcare Professional opţional, parcarea automată şi manevrele de până la 200 de metri pot fi controlate din exteriorul maşinii folosind un smartphone.
BMW iDrive cu “QuickSelect”, streaming video, jocuri AirConsole
Sistemul de afişare şi operare BMW iDrive îmbunătăţit, bazat pe sistemul de operare BMW 8.5, oferă un ecran de pornire reproiectat şi funcţia de acces rapid „QuickSelect”. Combinaţia dintre ecranul central curbat BMW şi Asistentul Personal Inteligent BMW este concepută în mod constant pentru operarea tactilă şi prin limbaj natural. BMW Live Cockpit Plus standard include sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. Opţiunea BMW Live Cockpit Professional include BMW Head-Up Display şi o vizualizare sporită pe displayul central sau pe panoul de instrumente.
Sistemul de infotainment al noului BMW Seria 5 Touring este completat de o serie de servicii digitale atractive. Pachetul Connected Professional oferă o gamă de aplicaţii YouTube şi Video cu conţinut internaţional şi specific ţării pentru streaming video pe displayul central. Noul BMW iDrive permite, de asemenea, utilizarea unei forme inovatoare de jocuri în maşină cu platforma AirConsole.
Noul BMW Seria 5 Touring este echipat standard cu două antene de telefonie mobilă 5G, iar opţional cu patru. Acest lucru asigură recepţia optimă pentru telefonie şi servicii online. Echipamentul standard include, de asemenea, integrarea optimizată a smartphone-ului prin Apple CarPlay® şi Android Auto™. Cu funcţia de actualizare software de la distanţă, noul BMW Seria 5 Touring rămâne mereu la curent cu cel mai recent software. De asemenea, este posibil să testaţi şi să rezervaţi din nou funcţiile selectate în BMW ConnectedDrive Store.
Toate cifrele referitoare la kilometri, consum, emisii şi autonomie sunt provizorii.
Toate variantele de model, nivelurile de echipare, specificaţiile tehnice, valorile de consum şi emisii descrise corespund celor disponibile pe piaţa auto din Germania, cu condiţia ca automobilul respectiv să fie oferit acolo. Sunt posibile abateri pe alte pieţe. Informaţiile privind dimensiunile se referă la un automobil în echiparea de bază din Germania, în funcţie de dimensiunea jantei şi anvelopei selectate, precum şi de echipamentul opţional selectat. Acestea se pot schimba în funcţie de modul în care este configurată maşina.