Pentru a încheia anul, BMW a organizat o experiență la Sölden, la Innovation @Summit, pe gheţarul austriac. Punctul de atracţie absolut: pe lângă BMW Seria 5 lansat în octombrie, au fost prezentate demonstrații inovative Driverless @Development, inteligenţa artificială şi condus automatizat avansat. În timpul testelor intensive în condiţii de iarnă, sedanul business inteligent şi automobilele Driverless @Development și-a demonstrat calităţile dinamice de condus
BMW Seria 5 impresionează prin manevrabilitatea unică pe gheaţă şi zăpadă
La noul BMW Seria 5, DSC (controlul dinamic al stabilităţii), sistemul de control al patinării roţilor (ARB) şi controlul transmisiei sunt interconectate astfel încât să se poată coordona şi să se completeze în mod flexibil în orice situaţie de condus. Aplicarea integrată a tuturor sistemelor de propulsie şi şasiu este condiţia necesară pentru caracteristicile excelente de manevrabilitate ale BMW Seria 5 la testele de iarnă.
Cu cât condiţiile sunt mai solicitante, cu atât varianta electrică a noului BMW Seria 5 Sedan impresionează prin viteza şi precizia sistemelor sale de control. Oferă o armonie a tracţiunii optime la demaraj şi o stabilitate superioară în viraje sau la frânare, ceea ce este unic în mediul competitiv. Cu cea mai recentă tehnologie a celulelor de baterii şi un management al căldurii controlat inteligent, tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie, care a fost dezvoltată suplimentar pentru noul BMW i5, permite o autonomie mare şi timpi scurţi de încărcare, chiar şi la temperaturi extreme sub zero.
Inovaţie în testarea automobilelor: Driverless @Development, la BMW Group, creşte eficienţa şi calitatea în dezvoltarea automobilelor şi a tehnologiilor. Testele au loc acum pe cel mai înalt gheţar din Austria, alături de presa internaţională
Din 2002, BMW Group lucrează la operarea automată a automobilelor de teste din locaţiile de testare. Noul program inovator Driverless @Development creşte semnificativ eficienţa şi calitatea în dezvoltarea de noi automobile şi tehnologii. În plus, automatizarea situaţiilor de condus monotone şi recurente uşurează activitatea angajaţilor, inclusiv atunci când sunt testate sistemele de asistare a condusului şi funcţiile automate ale automobilului.
Viteza crescută de dezvoltare şi îmbunătăţirea calităţii sunt obţinute printr-o reproductibilitate mai bună şi reducerea frecvenţei erorilor, de exemplu la compararea componentelor. Un alt avantaj al Driverless @Development este reducerea riscului de accidente şi îmbunătăţirea sănătăţii angajaţilor BMW prin reducerea stresului fizic și psihologic.
Tehnologie la nivelul următor: condus automatizat avansat la Nivel 2 şi Nivel 3
Ia mâinile de pe volan şi îndepărtează-ţi temporar atenţia de la trafic – acesta este condusul automatizat avansat la Nivel 3. BMW Personal Pilot L3 este numele noii funcţii care uşurează sarcina de condus a clienţilor în situaţii de trafic clar definite şi în acest scop reglează viteza, distanţa şi orientarea pe bandă. Odată cu introducerea funcţionalităţii de Nivel 3 la BMW Seria 7, BMW Group este primul producător de automobile care oferă atât o funcţie de Nivel 2, cât şi una de Nivel 3 în portofoliul său de produse, care permite ca mâinile să fie îndepărtate de pe volan şi poziţionate confortabil.
Pentru condusul automatizat avansat la Nivel 3, BMW Personal Pilot L3 este condiţia prealabilă pentru concentrarea asupra activităţilor secundare departe de trafic. Harta HD live cu trasee exacte este comparată constant cu informații GPS de înaltă calitate şi, în combinaţie cu senzori 360°, asigură o poziţionare precisă şi monitorizarea mediului. Harta HD live este mereu actualizată on-line. Pe lângă camere, automobilele echipate cu BMW Personal Pilot L3 au şi cea mai recentă generaţie de senzori cu ultrasunete şi radar, precum șiun senzor lidar 3D extrem de sensibil pentru monitorizarea mediului şi a condiţiilor de trafic.
Datorită acestui pachet tehnologic, BMW Personal Pilot L3 funcţionează foarte fiabil chiar şi în întuneric. Aceste calităţi sunt unice în acest moment pe piață. Condusul automatizat la nivel SAE 3 măreşte atât confortul, cât şi siguranţa pe drumurile publice.
O funcţie de condus semiautomatizat de nivel SAE 2, deosebit de inovatoare, este deja posibilă cu asistentul BMW de autostradă la toate modelele noului BMW Seria 5. De asemenea, există un asistent unic, pentru schimbarea activă a benzii, cu confirmare prin priviri. Această funcţie a noului BMW Seria 5 este concepută în primul rând pentru condusul pe distanţe lungi, unde vă permite să luaţi o postură deosebit de relaxată la volan. Suplimentar, funcția de control al direcţiei şi al benzii oferă controlul vitezei şi al distanţei, precum şi controlul direcţiei la viteze de până la 130 km/h în regim de condus fără a fi necesar să se pună mâinile pe volan – fubncție disponibilă pe drumur speciale și numai pe anumite piețe (USA, China și Germania).
Creşterea performanţei prin suport AI
BMW Group foloseşte de mai mulți ani algoritmi de inteligenţa artificială, de exemplu în producţie pentru controlul calităţii, în sistemele de asistare a condusului cu viziune computerizată sau indirect la analizarea documentelor sau în traducerea automată. Utilizare modelelor mari de limbaj LLM a deschis numeroase domenii noi de aplicare şi este folosită, de exemplu, pentru brainstorming în design, pentru generarea de texte, coduri şi imagini în dezvoltarea automobilelor, IT, marketing şi vânzări. Accentul se pune întotdeauna pe interacţiunea dintre om şi maşină: la BMW Group, oamenii sunt în centrul a tot ceea ce face compania.