Prin prezentarea unui concept auto fără precedent, complet inovator, BMW stabileşte un nou etalon în segmentul superior al clasei mijlocii. În premieră mondială, BMW Seria 5 Gran Turismo combină calităţile esenţiale ale unei limuzine de prestigiu cu cele ale unui Sports Activity Vehicle modern şi ale unui Gran Turismo clasic.
Cu un design stilat şi elegant, acest automobil unic, cu patru locuri, dispune de o linie alungită la nivelul acoperişului, cu aspect specific unui coupé, şi de un hayon în două elemente. Interiorul foarte spaţios oferă un confort specific segmentului de lux, o poziţie a scaunelor uşor ridicată pentru un acces mai confortabil şi mai uşor, precum şi o vizibilitatea generală îmbunătăţită optimă pentru orice condiţii de trafic.
Aşa cum indică şi numele său, BMW Seria 5 Gran Turismo este automobilul ideal pentru o experienţă perfectă a călătoriei. Ambianţa luxoasă face ca pasagerii să se simtă imediat confortabil, spaţiul pentru picioare la locurile din spate este acelaşi ca la gama BMW Seria 7, cel la şezut este identic cu cel pentru BMW X5. În schimb, înclinaţia spătarului de la scaunele spate se poate regla individual în funcţie de nevoile şi dorinţele fiecărui pasager. Şi cum scaunele spate se pot muta spre în faţă cu până la 100 milimetri, iar spătarele acestora pot fi rabatate complet la nevoie, capacitatea portbagajului poate fi mărită până la 1.700 litri.
Motoarele – deopotrivă puternice şi eficiente -, Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei) disponibil standard, cea mai avansată tehnologie a suspensiei şi sistemele inovatoare de asistare a conducătorului contribuie la asigurarea unei experienţe cu adevărat unică în ceea ce priveşte călătoria.
BMW EfficientDynamics intră într-un nou segment.
Tehnologia transmisiei oferită la noul BMW Seria 5 Gran Turismo dispune de o gamă largă de inovaţii, beneficii furnizate graţie strategiei BMW EfficentDynamics care acum este lansată într-un nou segment auto, ceea ce oferă un echilibru excelent între performanţele superioare şi economia de combustibil.
Un alt aspect important este introducerea unui motor nou, cu şase cilindri dispuşi în linie, la modelul BMW 535i Gran Turismo, care combină pentru prima dată tehnologia supraalimentării, High Precision Injection şi gestiunea variabilă a supapelor VALVETRONIC. Cu o cilindree de 3,0 litri, BMW TwinPower Turbo oferă 225 kW/306 CP la o turaţie a motorului de 5.800 rpm, cu o reacţie remarcabilă, spontană şi directă , precum şi cu un vârf al cuplului care se menţine constant la 400 Newton-metri între 1.200 şi 5.000 rpm!
Vârful gamei de motoare este propulsorul V8 TwinPower Turbo cu High Precision Injection de la modelul BMW 550i Gran Turismo, care dezvoltă o putere maximă de 300 kW/407 CP pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 5.500 şi 6.400 rpm.
Pentru a completa gama, BMW 530d Gran Turismo dispune de calităţi deosebite în ceea ce priveşte economia generală. Ultima generaţie a motorului diesel de 3,0 litri – cu şase cilindri dispuşi în linie şi carte complet din aluminiu, dar şi cu injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare – atinge o putere maximă de 180 kW/245 CP la 4.000 rpm şi are un consum mediu de combustibil, în ciclu mixt EU, de numai 6,5 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de numai 173 grame per kilometru, ambele date fiind absolut unice pentru un automobil de asemenea dimensiuni şi calibru.
Evident, toate motoarele îndeplinesc standardele EU5 cu privire la emisii. În plus, toate versiunile gamei BMW Seria 5 Gran Turismo vin echipate cu o transmisie automată inovatoare, cu opt trepte, care combină schimbarea rapidă a vitezelor cu maximum de eficienţă.
Prin gama largă de calităţi, BMW Seria 5 Gran Turismo îndeplineşte toate cerinţele unui public-ţintă modern care are nevoie de un automobil ce oferă o armonie perfectă în îndeplinirea tuturor nevoilor din viaţa de zi cu zi – atât ca maşină de companie, cu prestigiu şi elegantă, cât şi ca automobil pentru timpul liber.
Prin introducerea acestui concept, BMW dovedeşte încă o dată capacitatea companiei de a defini segmente noi în piaţa auto, iar prin noul BMW Seria 5 Gran Turismo pătrunde spectaculos în lumea automobilelor ca o dimensiune complet nouă. Această maşină nou, fără predecesor şi fără repere de comparaţie adaugă o nouă faţetă la lumea "Plăcerea de a conduce", sporind entuziasmul pentru marca BMW şi prin adăugarea unor publicuri-ţintă.
Design: sportivitate versatilă, eleganţă cu stil.
Prin designul interior, BMW Seria 5 Gran Turismo oferă o combinaţie unică de sportivitate versatilă şi eleganţă cu stil. Proporţiile specifice pentru BMW, cele patru uşi cu geamuri fără ramă şi linia prelungită a acoperişului, cu aspectul de coupé, formează o armonie perfectă care reflectă, în cel mai autentic mod, multitudinea de calităţie de care dispune maşina.
Partea frontală este caracterizată de prezenţa puternică a grilei BMW, foarte lată, a prizelor largi de aer şi de farurile duble rotunde, definitoare pentru marcă. Grila este uşor înclinată spre în faţă, iar marginea ei superioară este cel mai avansat punct al caroseriei. Farurile duble rotunde, de asemenea înclinate uşor şi extinse în panourile laterale, se intersectează, în partea superioară, cu capota compartimentului motor, ceea ce generează aspectul concentrat atât de specific BMW.
Caracteristic: luminile pentru timp de zi şi stopurile cu tehnologie LED.
Pe lângă semnalizatoarele de direcţie, inelele coroană de la faruri dispun, în remieră, de tehnologie LED. În modul standard de funcţionare acestea servesc drept poziţii. Pe de altă parte, operate la capacitate maximă, acestea acţionează ca lumini pentru timp de zi cu o nuanţă deosebit de albă, încă o dată ceva specific pentru designul BMW.
Purtător al unei linii a acoperişului care coboară încet, dar constant către spate şi care se sfârşeşte într-un spoiler, BMW Seria 5 Gran Turismo transferă, atractiv, aspectul specific unui coupé către o limuzină. Uşile – atât în faţă, cât şi în spate – dispun de geamuri fără ramă.
O altă caracteristică care poate fi recunoscută imediat la partea laterală este linia mediană poziţionată la nivelul mânerelor uşilor, care se extinde de la limita externă a farurilor, creşte uşor pe întreaga lungime a maşinii, după care continuă până la stopuri.
Cele două linii exterioare ale acoperişului, precum şi linia umerilor se reunesc în spoilerul de pe hayon, ceea ce conferă spatelui cu aspect de fastback o imagine deosebit de compactă. Pe de altă parte, liniile orizontale domină spatele maşinii, cu un aspect de putere şi forţă care sunt evidenţiate suplimentar de pasajele roţilor, evazate mult spre exterior.
Stopurile intră adânc în panourile laterale, ceea ce asigură o utilizare completă a lăţimii noului BMW Seria 5 Gran Turismo. Rândurile de lumini LED asigură o amprentă omogenă, ceea ce conferă o imagine clar distinctivă pentru BMW Seria 5 Gran Turismo.
Interiorul: spaţiu şi confort generos, lux individual.
Proporţiile unice BMW Seria 5 Gran Turismo sunt amplificate de forma şi designul interiorului, de gama de culori şi de varietatea de materiale. Panoul de bord este subdivizat orizontal şi dispune de un cockpit care beneficiază de tehnologia Black Panel şi de afişaj de control, cu diagonala de 25,9 centimetri (10,2 inch) pentru BMW iDrive.
Pe lângă levierul pentru selectarea electronică a vitezelor, comutatoarele pentru Dynamic Drive Control şi controlerul iDrive sunt aranjate corespunzător pe consola centrală.
Atât conducătorul, cât şi pasagerul din dreapta beneficiază de poziţia uşor ridicată a scaunelor, această aşa-numită “poziţie de semicomandă” permite un acces foarte confortabil şi ergonomic şi oferă o vizualizare optimizată a condiţiilor de trafic.
Impresia unui spaţiu înconjurător atotcuprinzător pe care o au pasagerii maşinii este sporită de formele şi de culorile armonioase ale panourilo de la uşile faţă, respectiv din spate. Interacţiunea liniilor ascendente şi descendente şi a contururilor pe întreaga lungime a interiorului creează o imagine armonioasă ce formează o legătură optimă între locurile din faţă şi cele din spate.
Ca alternativă la bancheta pentru trei pasageri, disponibilă standard, cu reglaj individual în faţă şi în spate şi al unghiului spătarului, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, ca opţiune, şi de două scaune individuale în spate, caz în care reglajul poziţiei de şezut pe lungimea maşinii, al unghiului spătarului, al înălţimii acestuia şi al tetierei se realizează electric. O altă caracteristică este lumina ambientală a interiorului de la BMW Seria 5 Gran Turismo, care este oferită standard şi care poate fi suplimentată cu alte surse de lumină.
Un confort sporit la încărcare: capotă spate în două piese şi partiţionare între compartimentul de bagaje şi cel al pasagerilor.
Hayonul în două piese, disponibil în premieră la un model BMW, asigură maximum de confort şi variabilitate la încărcare. Cele două secţiuni oferă posibilitatea unei mici deschideri, între geamul din spate şi capotă, la fel ca în cazul modelelor din gama BMW X.
Ambele secţiuni pot fi deschide şi închise individual, iar hayonul mare dispune de opţiunea Soft Close Automatic.
Partiţionarea unică dintre compartimentul pasagerilor şi cel pentru bagaje asigură un confort nelimitat chiar şi în momentul încărcării. Atunci când este închisă, conducătorul şi pasagerii deschid numai secţiunea inferioară a capotei iar compartimentul pasagerilor nu va fi afectat în vreun fel de curent, de condiţiile meteo sau de vreo sursă de zgomot.
Atâta timp cât scaunele spate sunt în poziţia lor standard, compartimentul de bagaje are un volum de 440 litri. Prin mutarea scaunelor spre în faţă şi prin eliberarea partiţiei, volumul portbagajului creşte la 590 litri. În cazul în care spătarul scaunelor spate, precum şi partiţia sunt rabatate, conducătorul şi pasagerii beneficiază de un volum total de 1.700 litri.
Noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie: combinaţie în premieră între supraalimentare şi VALVETRONIC.
BMW Seria 5 Gran Turismo este lansat pe piaţă cu o gamă de două motoare pe benzină şi unul diesel. Un aspect aparte în acest context îl reprezintă noua dezvoltare a motorului pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, care acum îşi face debutul pe piaţă şi combinarea, în premieră, a tehnologiei supraalimentării, a injecţiei directe (High Precision Injection) şi a gestiunii variabile a supapelor VALVETRONIC. Această combinaţie unică oferă noului BMW TwinPower Turbo o reacţie deosebit de spontană şi de directă la apăsarea acceleraţiei, ceea ce depăşeşte chiar şi răspunsul excelent oferit de motoarele BMW cu turbocompresor, cu şase cilindri în linie, deja existente.
Această reacţie cu adevărat impresionantă este rezultatul tehnologiei VALVETRONIC, optimizată încă o dată, precum şi sistemului de supraalimentare.
Injecţia directă (High Precision Injection) de la BMW a fost şi ea îmbunătăţită la un standard superior al tehnologiei injecţiei directe. Acum, aceasta dispune de noi duze ale injectoarelor, care dozează cu exactitate cantitatea de combustibil şi funcţionează la presiuni de până la 200 bar în camerele de combustie.
Cu o capacitate de 3,0 litri, noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie dezvoltă o putere maximă de 225 kW/306 CP la o turaţie de 5.800 rpm, cu un vârf al cuplului de 400 Newton-metri disponibil pe o plajă cuprinsă între 1.200 şi 5.000 rpm.
Beneficiind de această putere, BMW 535i Gran Turismo accelerează, de la 0 la 100 km/h, în numai 6,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Echilibrul excepţional între performanţe şi consumul de combustibil este confirmat de consumul mediu în ciclul de testare EU – numai 8,9 litri/100 kilometri. În tot acest timp, nivelul de emisii CO2 al modelului BMW 535i Gran Turismo este de numai 209 grame per kilometru.
Opt cilindri cu BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection.
Vârful gamei de motoare de la BMW Seria 5 Gran Turismo este un propulsor V8 unic, care combină tehnologia TwinPower Turbo cu injecţia directă (High Precision Injection). Cu o cilindree de 4,4 litri, acest propulsor remarcabil dezvoltă o putere maximă de 300 kW/407 CP la o turaţie ce poate varia între 5.500 şi 6.400 rpm. Cuplul maxim este de 600 Newton-metri şi este generat între 1.750 şi 4.500 rpm.
Acest propulsor V8 fără precedent este cel mai eficient motor de acest gen şi, în acelaşi timp, singura veriune pe benzină din lume care dispune de turboalimentare şi convertori catalitici dispuşi în secţiunea V dintre cele două rânduri de cilindri.
BMW 550i Gran Turismo accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5,5 secunde, cu o viteză maximă ce este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil al modelului BMW 550i Gran Turismo, în ciclu de testare EU, este de 11,2 litri/100 kilometri, în timp ce emisiile CO2 sunt de 263 grame per kilometru.
Eficienţă şi putere de tracţiune: cea mai nouă generaţiei a tehnologiei diesel.
Motorul diesel cu şase cilindri dispuşi în linie din echiparea modelului BMW 530d Gran Turismo dispune de cea mai revoluţionară dezvoltare a unui propulsor BMW. Cu o capacitate de 3,0 litri, acest motor ultramodern are carterul integral din aluminiu, iar sistemul de supraalimentare cu geometrie variabilă a admisiei oferă un flux de putere liniar.
Combustibilul este furnizat de cea mai nouă generaţie a injecţiei common-rail, care utilizează piezoinjectoare ce funcţionează la o presiune maximă de până la 1.800 bar. Practic, aceasta înseamnă o putere de 180 kW/245 CP la o turaţie de 4.000 rpm, în timp ce vârful curbei de cuplu este atins la 540 Newton-metri, de la numai 1.750 rpm.
BMW 530d Gran Turismo accelerează până la 100 km/h în numai 6,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 240 km/h. Aceste performanţe sportive vin pe fondul unui consum mediu de numai 6,5 litri/100 kilometri în ciclul de testare EU. Iar nivelul emisiilor CO2 pentru modelul BMW 530d Gran Turismo este de numai 173 grame per kilometru.
Inovator, dinamic, eficient: transmisia automată cu opt trepte disponibilă standard.
Toate versiunile modelului dispun, în echipare standard, de transmisia automată cu opt trepte, care până acum era disponibilă numai la limuzina de lux BMW 760i, cu motor cu 12 cilindri. Această nouă transmisia combină confortul schimbării vitezelor, sportivitatea şi eficienţa la un nivel ce nu a mai fost întâlnit anterior.
Noua transmisie automată cu opt trepte excelează prin configuraţia inovatoare a angrenajului, care oferă rapoarte suplimentare fără a avea un impact negativ asupra masei, dimensiunilor sau eficienţei interne a sistemului.
Toate variantele gamei BMW Seria 5 Gran Turismo dispun, în dotarea standard, de BMW EfficientDynamics, tehnologiile diverse pe care aceasta le oferă variind de la un model la altul în funcţie de caracterul aparte. Printre aceste caracteristici, recuperarea energiei frânelor (Brake Energy Regeneration), controlul unităţilor auxiliare electrice ale automobilului – cum ar fi pompa electrică pentru lichid de răcire, pompa electrică pentru lichidul de servodirecţie, pompa de ulei şi compresorul pentru aer condiţionat -, precum şi tehnologia materialelor uşoare, aerodinamica optimizată ce include control activ al flapsurilor de aer şi, în cele din urmă, pneurile cu rezistenţă redusă la ruliu asigură o economie optimă a combustibilului şi o gestiune eficientă a emisiilor.
Tehnologie revoluţionară a suspensiei pentru mai mult confort, dinamică şi control.
Tehnologiaa modernă a suspensiei de la BMW Seria 5 Gran Turismo contribuie la asigurarea unei experienţe minunate în ceea ce priveşte călătoria, o supremaţie a condusului şi o siguranţă remarcabilă în orice moment şi în orice condiţii. Una din caracteristicile care fac posibile toate acestea este combinaţia dintre puntea faţă cu dublu braţ de control al direcţiei şi puntea spate Integral-V. În plus, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, în echiparea standard, cu suspensie pneumatică pentru puntea spate, jante – de 18, respectiv de 19 ţoli (aceasta din urmă la BMW 550i Gran Turismo) din aliaj uşor şi de un sistem ultraperformant de frâne.
În cele din urmă, DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilităţii) are înglobată o frână eletromecanică pentru manevrele de parcare şi Auto-Hold.
Ca alternativă la servodirecţia hidraulică cu pinion şi cremalieră – disponibilă standard -, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, opţional, de Integral Active Steering (servodirecţie integral activă) care a fost prezentată în premieră la noul BMW Seria 7. În funcţie de viteza de deplasare, această servodirecţie unică influenţează forţa de direcţie prin intermediul Servotronic şi unghiul de bracare prin Active Steering Transmission de la axul faţă. De asemenea, Integral Active Steering controlează unghiul de bracare al roţilor spate, ceea ce conferă gamei BMW Seria 5 Gran Turismo o şi mai mare agilitate în traficul urban şi asigură o schimbare extrem de lină a benzilor, la viteze ridicate.
Opţional pentru o dinamică sporită şi un confort suplimentar: Adaptive Drive.
BMW Seria 5 Gran Turismo este disponibil, ca opţiune, cu Adaptive Drive, care combină amortizoarele controlate electronic şi stabilizatoarele active antiruliu. Aceste amortizoare inovatoare se reglează individual atât la condiţiile de drum, cât şi la stilul conducătorului cu scopul de a preveni orice manevră nedorită a maşinii.
BMW este primul producător auto din lumea care utilizează sistemul de amortizoare cu reglaj al compresiei şi extensiei într-un proces continuu şi independent. În acelaşi timp, barele active antiruliu ale axului faţă, respectiv spate reduc balansul caroseriei în viraje la un minim absolut, ceea ce conferă un standard şi mai ridicat de confort şi agilitate.
Disponibil standard: Dynamic Drive Control pentru reglaj individual.
BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, în dotarea standard, de Dynamic Drive Control (Control DInamic al Transmisiei) pentru un reglaj individual al automobilului în funcţie de principalele caracteristici. Acest sistem influenţează răsupunsul acceleraţiei, reacţia motorului, asistarea direcţiei, dinamica schimbării treptelor la transmisia automată cu opt trepte şi răspunsul DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilităţii).
Dynamic Drive Control (Control Dinamic al Transmisiei) este activat prin apăsarea unui buton aflat pe consola centrală în vecinătatea levierului de selecţie a vitezelor. Prin utilizarea acestei funcţii oscilante, conducătorul are posibilitatea de a alege între modurile NORMAL, SPORT şi SPORT+. În combinaţie cu Adaptive Drive, sistemul oferă modul suplimentar COMFORT ca o altă opţiune pentru setarea funcţionării automobilului.
Inovator în design şi construcţie: uşi de aluminiu şi acoperiş panoramic de sticlă.
Pe lângă capota compartimentului motor şi lonjeroanele faţă ale caroseriei, uşile de la BMW Seria 5 Gran Turismo sunt şi ele realizate din aluminiu. Contribuind ca o caracteristică remarcabilă de design şi construcţie, acestea reduc masa totală a maşinii cu aproximativ 28 kg. Şi ca un alt punct de interes, BMW Seria 5 Gran Turismo este primul automobil de serie produs de BMW care dispune de geamuri fără ramă într-o structură de aluminiu.
Acoperişul panoramic de sticlă, disponibil ca opţiune la BMW Seria 5 Gran Turismo, oferă o ambianţă a interiorului care este mai luminoasă şi, în acelaşi timp, mai spaţioasă. Cu o lungime de 116 centimetri şi o lăţime de 94,2 centimetri, acoperişul panoramic de sticlă furnizează o deschidere de până la 44 centimetri. Cu secţiunea spate de sticlă fixată de caroseria maşinii, rigiditatea acesteia este îmbunătăţită corespunzător pentru condiţii de condus şi mai bune.
Siguranţă optimă a ocupanţilor pentru toate locurile.
Structuri purtătoare de sarcină foarte solide, zone de deformare dimensionate generos şi bine definite, precum şi sisteme de reţinere deosebit de eficiente, toate acestea gestionate de o electronică superperformantă , stabilesc standardele pentru un nivel ridicat al siguranţei pasive pe care BMW Seria 5 Gran Turismo o poate oferi. Pentru a optimiza siguranţa pasivă a pietonilor, atât capota compartimentului motor, cât şi panourile laterale se deformeză în cazul unei coliziuni.
Pe lângă airbagurile frontale şi cele pentru torace, echiparea standard a maşinii include airbaguri cortină pentru cap, în lateral, centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte şi limitator de forţă, sistem de prindere ISOFIX pentru scaune de copii la locurile din spate şi tetiere activate pentru locurile din faţă.
BMW Seria 5 Gran Turismo este disponibil, ca opţiune, cu faruri bixenon. De asemenea, Adaptive Headlights (farurile adaptive) sunt şi ele disponibile opţional şi asigură o iluminare potrivită a drumului, a benzii alăturate şi a virajelor cu un fascicul flexibil, în timp ce o altă caracteristică este distribuţia variabilă a luminii pentru iluminarea optimă a drumului chiar şi când se rulează în linie dreaptă.
Cele mai avansate sisteme de asistare a conducătorului.
Un număr de caracteristici ce sunt disponibile fie standard, fie ca opţionale la BMW Seria 5 Gran Turismo sunt dezvoltări oferite exclusiv de BMW. Poziţia de lider tehnologic pe care BMW o oferă se regăseşte, printre altele, în the cockpit şi în controlul climei prin intermediul tehnologiei Black Panel, la sistemul de control iDrive completat cu butoane de selecţie directă, la gama unică de sisteme opţionale audio şi de navigaţie cu memorie pe hard disc, la Head-Up Display, precum şi la varietatea excepţională a sistemelor inovatoare de asistare a conducătorului.
Gama largă de funcţii oferite standard include, printre altele, tempomat completat cu funcţia de frânare, în timp ce Active Cruise Control cu Stop & Go este disponibil opţional, sistem care asigură o distanţă constantă faţă de maşina din faţă prin intervenirea în gestiunea transmisiei şi creşterea presiunii de frânare atunci când este nevoie.
Fii atent la orice: PDC Park Distance Control, Back-Up Camera, Side View şi Top View.
Noul BMW Seria 5 Gran Turismo dispune, în echiparea standard, de PDC Park Distance Control (Control al Distanţei de Parcare) în spate, disponibil opţional şi în partea din faţă. Acesta poate fi completat de Back-Up Camera (cameră pentru mersul înapoi), cu funcţiile Side View (vedere laterală) şi Top View (vedere de sus) disponibile ca opţiuni. Side View utilizează două camere integrate în pasajele roţilor faţă, ceea ce permite conducătorului să verifice traficul ce vine din lateral. Top View oferă o imagine şi mai detaliată a condiţiilor de drum cu ajutorul a altor două camere, integrate în oglinzile retrovizoare laterale.
Datele furnizate de camerele Side View, de Back-Up Camera şi de senzorii PDC sunt procesate de un computer central care generează o imagine generală prezentată pe afişajul de control, prezentând atât maşina, cât şi mediul ambiant într-o perspectivă panoramică.
Aer condiţionat automat şi distracţie personală pentru confortul individual.
Disponibil standard, aerul condiţionat automat de la BMW Seria 5 Gran Turismo este controlat sub toate aspectele sale printr-o serie de butoane aflate pe consola centrală. Acestea permit conducătorului şi pasagerului din faţă să regleze temperatura, volumul şi distribuţia aerului prin unitatea de control de pe panoul de gestiune al climei, individual pentru partea dreaptă, respectiv cea stângă a maşinii.
Aerul condiţional automat în patru zone, standard la modelul BMW 550i Gran Turismo şi opţional la celelalte versiuni ale gamei, permite un reglaj individual al temperaturii, al volumului de aer şi al distribuţiei acestuia şi în partea stângă din spate, respectiv în cea dreaptă şi este completat de o unitate separată de control aflată pe consola centrală din spate.
Disponibil de asemenea în doatarea standard a gamei BMW Seria 5 Gran Turismo, sistemul de audio dispune atât de CD player, cât şi de conexiune AUX-In. O memorie cu hard disc face ca sistemul de navigaţie Professional, disponibil opţional, să fie uşor şi convenabil de utilizat. Cu o capacitate de 80 GB, memoria permite un acces deosebit de rapid la hărţile digitale de navigaţie şi oferă o capacitate de stocare de 12 GB pentru o colecţie largă de fişiere muzicale.
Lista de opţionale include o magazine pentru şase DVD, un modul TV şi un receptor Digital Audio Broadcasting (DAB). Sistemul de entertainment disponibil la scaunele din spate ale modelelor din gama BMW Seria 5 Gran Turismo, cu monitoare – diagonala de 8 inch (20,32 centimetri) sau de 9,2 inch (23,37 centimetri) – integrate în tetiera scaunelor faţă, asigură o călătorie plăcută şi confortabilă.
Comunicare hands-free graţie integrarii complete a telefoanelor mobile şi a terminalelor Smartphones.
Disponibil opţional, kitul de prepare pentru telefoanele mobile, completat cu o interfaţă Bluetooth, permite o siguranţă suplimentară şi un confort superior în efectuarea apelurilor telefonice în timpul condusului. Un adaptor snap-in, ce include un port USB, reprezintă o altă opţiune pentru integrarea completă a terminalelor Smartphones cu funcţie MP3. Prin utilizarea acestei opţiuni, conducătorul şi pasagerul au posibilitatea de a folosi atât funcţia de comunicaţie, cât şi pe cea de divertisment de pe telefoanele lor mobile şi să gestioneze toate aceste funcţii prin intermediul iDrive.
Pentru a oferi o şi mai mare capacitate de transport, BMW Seria 5 Gran Turismo dispune de o bară de tractare care se poate retrage complet automat prin intermediul unui buton din compartimentul de bagaje. Aşa că operarea manuală a barei, ceea ce putea duce la murdărire, este de acum de domeniul trecutului. Sarcina maximă de tracţiune este de 2.100 kg.
{mosloadposition user10}