1. Noul BMW Seria 5 – informații pe scurt.
Calităţi dinamice, confort, eficienţă, design elegant şi un pachet extins de inovaţii care au rolul de a îmbunătăţi plăcerea condusului – BMW Seria 5 deţine toate ingredientele specifice unui model best-seller din segmentul premium al clasei superioare.
De la lansarea actualei generaţii, au fost vândute peste un milion de unităţi din versiunile BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo, ceea ce a conferit acestui model prima poziție în segment la nivel mondial. Acum, un nou capitol al acestei poveşti de succes este gata să înceapă: modificări precise la designul automobilului, noi variante de motorizare şi suplimentări inovatoare ale gamei de dotări disponibile, precum şi tehnologia BMW ConnectedDrive sporesc farmecul familiei BMW Seria 5.
Design: modificările precise evidenţiază caracterul sportiv.
Liniile de contur suplimentare din jurul grilei BMW a radiatorului şi prizele de aer cu o nouă structură din partea inferioară consolidează apariţia sportivă a noilor BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring. La ambele variante, lăţimea accentuată a părţii spate este subliniată de o nervură suplimentară în bară, precum şi de stopurile cu un design nou, subţiri, puternic conturate.
Noul BMW Seria 5 Gran Turismo are bara faţă modificată, pentru o imagine cu un plus de forță. Noul design al spatelui creează o impresie de alungire şi de apropiere de sol. Datorită designului tridimensional al suprafeţei din jurul suportului pentru plăcuţele de înmatriculare şi benzii cromate din bara spate, caracterul dinamic se bucură de un plus de profunzime.
Farurile cu xenon sunt disponibile standard la toate modelele, în timp ce farurile LED adaptive se află pe lista opţionalelor, în premieră alături de proiectoarele LED de ceaţă. Pe de altă parte, semnalizatoarele laterale sunt integrate în oglinzile retrovizoare. O altă noutate la BMW Seria 5 sunt pachetele BMW Luxury Line şi BMW Modern Line, care cuprind dotări exclusive de design şi echipamente. De asemenea poate fi comandat un pachet M Sport, personalizat pentru fiecare variantă de model.
Funcţionalitatea şi alura premium sunt duse la un alt nivel.
Noile detalii conferă un plus de rafinament caracterului premium din interiorul noului BMW Seria 5 , precum şi o nouă faţetă funcţionalităţii. Acum, la versiunile Sedan şi Touring, afişajul de control al sistemului de operare iDrive (disponibil standard) este încadrat de detalii cromate. În plus, compartimentele de stocare şi suporturile de pahare de pe consola centrală au volumul extins.
Revizuirea secţiunii spate a dus la mărirea cu 60 de litri a capacităţii portbagajului de la noul BMW Seria 5 Gran Turismo, la un total de 500 de litri. Noile culori pentru exterior, jantele din aliaj uşor, nuanţele pentru tapiţerie şi elementele de decor interior – disponibile pentru toate modelele BMW Seria 5 – îmbunătăţesc aspectul şi sporesc posibilităţile de personalizare.
Motoare: stabilesc standardul pentru plăcerea condusului și eficienţă.
Mai rapide, mai economice, mai ecologice: toate variantele BMW Seria 5 dispun de o serie de detalii optimizate. Rezultatul îl reprezintă un consum de combustibil redus (in unele cazuri, o scădere semnificativă), dar fără vreun compromis din partea calităţilor sportive. Majoritatea modelelor oferă performanţe îmbunătăţite. În plus, toate variantele de motorizare îndeplinesc deja normele EU6 cu privire la emisii, standard care va intra în vigoare abia în luna septembrie 2014. Pentru aceasta, modele diesel sunt echipate standard cu tehnologia BMW BluePerformance de reducere a oxidului de azot.
Pe lângă recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration), funcţia Auto Start-Stop (disponibilă și în combinaţie cu transmisia automată cu opt trepte), indicatorul punctului optim de schimbare a vitezelor (Optimum Shift Indicator) şi modul de funcționare ECO PRO, gama de tehnologii BMW EfficientDynamics disponibile standard include acum şi un mod coasting / rulare liberă (care decuplează motorul de la transmisie), Proactive Driving Assistant (asistare proactivă a condusului / pentru ajustarea vitezei automobilului înaintea unei modificări a limitei de viteză) şi funcţia ECO PRO Route care poate fi selectată prin sistemul opţional de navigaţie Professional. Totodată, optimizarea vastă a aerodinamicii automobilului – de exemplu, coeficientul de rezistenţă (Cd) al modelului BMW 520d Sedan a fost redus la 0,25 – este unul din factorii principali pentru cele mai recente progrese făcute de ingineri în privinţa eficienţei.
Lansarea pe piaţă a noii game BMW Seria 5 înseamnă şi extinderea gamei de motoare. De exemplu, BMW 518d reprezintă noua variantă diesel entry-level a gamei. Motorul diesel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, ce dezvoltă 105 kW/143 CP, poate fi comandat atât pentru noul BMW Seria 5 Sedan, cât şi pentru noul BMW Seria 5 Touring. Asemenea BMW 520d Sedan, BMW 518d Sedan înregistrează un nivel impresionant al consumului mediu în ciclul de testare EU – 4,5 l/100 km – şi al emisiilor CO2 – 119 g/km. Iar gama de modele include acum şi BMW 520d xDrive – atât pentru versiunea Sedan, cât şi pentru Touring. Prin aceasta, numărul de modele echipate cu sistemul inteligent de tracţiune integrală creşte la şapte pentru BMW Seria 5 Touring, respectiv la opt pentru BMW Seria 5 Sedan. Patru variante de motorizare ale noului BMW Seria 5 Gran Turismo pot fi combinate cu sistemul xDrive.
Vârful gamei de motorizări, disponibil pentru toate versiunile BMW Seria 5, este un nou propulsor V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 330 kW/450 CP. Acum, gama de motoare disponibile pentru noile BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring cuprinde patru propulsoare pe benzină şi şase diesel, dar şi două modele BMW M Performance – BMW M550d xDrive Sedan şi BMW M550d xDrive Touring. Clienţii care optează pentru noul BMW Seria 5 Gran Turismo pot alege dintre două motoare pe benzină şi cele trei diesel.
Alte îmbunătăţiri au fost aduse gestiunii inteligente a energiei de la BMW ActiveHybrid 5. Varianta sedan full-hybrid (este posibilă propulsia integral electică) dispune de o versiune optimizată a Proactive Driving Assistant care include, printre altelele, adaptarea interacţiunii dintre motorul cu ardere internă şi electromotor.
Tehnologia şasiului – care include suspensie faţă cu două braţe triunghiulare suprapuse, punte spate integrală şi Electric Power Steering (servodirecţie electrică) cu funcţie Servotronic standard – a fost revizuită suplimentar pentru a furniza un echilibru de neegalat între performanţele sportive şi confortul călătoriei. BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo dispun standard de suspensie pneumatică care include şi funcţie de autonivelare pentru puntea spate. Comutatorul Driving Experience Control de pe consola centrală este disponibil standard la toate modelele. Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), suspensia M Sport şi sistemele Adaptive Drive şi Integral Active Steering (direcţie adaptivă integral) – fără echivalent la concurenţă – pot fi comandate ca opţiuni.
Mai inovator ca niciodată: dotări opţionale şi BMW ConnectedDrive.
Suita de inovaţii de pe lista de opţiuni şi în gama de tehnologii BMW ConnectedDrive permit noului BMW Seria 5 să-şi evidenţieze poziţia remarcabilă în ceea ce priveşte conectivitatea, infotainment, confortul şi siguranţa. De exemplu, funcţia sistemului opţional Comfort Access, care permite deschidere hands-free a hayonului, a fost extinsă pentru a include un mecanism de închidere, ceea ce înseamnă că mişcarea piciorului sub bara spate poate fi utilizată acum atât pentru închiderea, cât şi pentru deschiderea hayonului. În plus, noul BMW Seria 5 oferă clienţilor un nou sistem de entertainment pentru locurile din spate, cu monitoare tip tabletă, sistem de sonorizare Harman Kardon Surround şi o nouă versiune a opţiunii de lumină ambientală – cu facilitatea care permite luminarea alternativă a interiorului în tonuri de portocaliu şi alb.
Gama de soluţii business şi sisteme de asistare a conducătorului BMW ConnectedDrive este mai avansată şi mai variată ca niciodată. BMW Seria 5 permite posibilităţi inteligente de conectivitate, unice pe piaţă – astfel, stabileşte standarde privind utilizarea funcţiilor office în automobil. Mulțumită gamei extinse de funcții on-line, utilizatorii au acces la o serie extinsă de aplicații, de la căutare prin Google Maps, până la funcții webradio sau social media.În premieră, un nou controller cu touchpad permite utilizarea literelor pentru programarea destinaţiei sau accesarea altor funcţii ale sistemului de operare iDrive.
BMW Seria 5 îşi consolidează poziţia de lider în domeniul sistemelor de asistare a conducătorului prin introducerea High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) fără efect de orbire şi a sistemului BMW Night Vision, care include detectare a oamenilor şi a animalelor şi funcţie Dynamic Light Spot (iluminarea automată a persoanelor și animalelor detectate cu un spot LED). Cu începere din noiembrie 2013, opţiunea Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaje) va fi disponibilă pentru a uşura viaţa conducătorilor, crescând semnificativ posibilităţile de relaxare în monotonia ambuteiajelor de pe autostrăzi. Acest sistem menţine automobilul pe aceeaşi bandă, chiar şi atunci când drumul virează. Sistemul face parte din opţiunea Driving Assistant Plus care include tempomat activ cu funcţie Stop & Go şi Collision Warning (avertizare de coliziune) cu funcţie de frânare. Funcţia de tempomat, susţinută de senzorii radar şi o cameră video, reacţionează cu şi mai mare precizie la situaţiile din trafic, dar şi la obiectele staţionare. O altă dotare disponibilă pentru versiunile Sedan şi Touring din luna noiembrie 2013 este funcţia Parking Assistant (asistare la parcare) complet automată.
2. BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo: o poveste de succes global.
• BMW Seria 5: lider mondial al segmentului cu creşteri constante ale vânzărilor.
• Reputaţie remarcabilă datorită comportamentului dinamic, designului premiat, eficienţei excepţionale şi inovaţiilor unice.
• Cea mai de succes generaţie a modelului de la lansarea BMW Seria 5 în 1972.
Bestseller global, câştigător a numeroase teste comparative şi "automobilul favorit al Germaniei" – BMW Seria 5 reprezintă o poveste de succes unică. Cele mai solide argumente în favoarea sa le reprezintă vânzările, verdictul specialiştilor şi reacţia publicului. Acum, BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo se pregătesc să-şi consolideze poziţia remarcabilă pe piaţa auto mondială cu ajutorul unor inovaţii tehnologice de ultimă oră şi printr-o serie de noutăți de design.
Lansarea noului BMW Seria 5 reprezintă cel mai recent moment în dezvoltarea gamei cu cea mai îndelungată prezenţă în istoria companiei – BMW Seria 5 face parte din portofoliul BMW încă din 1972, o perioadă mai îndelungată decât orice alt model.
În prezent, de pe linia de asamblare iese cea de-a şasea generaţie BMW Seria 5 Sedan. Apărut în 1991 odată cu cea de-a patra generaţie a gamei, BMW Seria 5 Touring îmbină dinamica BMW caracteristică şi confortul general cu versatilitatea și capacitatea extinsă a portbagajului. BMW Seria 5 Gran Turismo, prezentat în 2009, a însemnat intrarea conducătorilor BMW într-un univers complet nou, deschizând un nou tip absolut nou de caroserie.
Lider global al pieţei: BMW Seria 5 îşi păstrează poziţia de lider pe pieţele auto ale lumii.
Până acum au fost fabricate peste 6,6 milioane de unităţi BMW Seria 5. Iar actuala gamă BMW Seria 5 are toate calităţile pentru a stabilit un nou record al vânzărilor, deţinut de ultimele două generaţii – fiecare vândută în peste 1,4 milioane de unităţi. De la începerea vânzărilor în martie 2010, peste un milion de unităţi ale actualului BMW Seria 5 Sedan au fost livrate clienţilor. Nici o altă generaţie nu a înregistrat rezultate atât de bune într-o perioadă atât de scurtă.
Şi anul trecut, BMW Seria 5 şi-a păstrat poziţia de lider ca cea mai bine vândută maşină din clasa ei – în continuă expansiune de la lansarea pe piaţă, curba vânzărilor a înregistrat o nouă creştere. Și în România, cu 349 livrări în 2012, versiunea Sedan s-a clasat pe prima poziție în segment, înregistrând peste 50% mai multe unități față de modelul plasat pe poziția a doua.
Numeroase aprecieri în toată lumea: BMW Seria 5 a primit calificative maxime, a câştigat premii de design şi a fost lider în sondajele printre cititori.
Calitatea şi popularitatea BMW Seria 5 sunt reflectate în seria de premii şi distincţii acordate pretutindeni în lume diferitelor modele ale gamei. La începutul acestui an, BMW Seria 5 şi-a asigurat succesul la clasă – pentru al treilea an consecutiv – în sondajul "Best Cars" realizat în rândul cititorilor revistei auto germane "auto, motor und sport". Acest succes a venit la puţin timp după ce BMW 520d EfficientDynamics Edition cu tehnologie BMW BluePerformance a fost votată "Car of the Future" şi a primit trofeul "Yellow Angel" din partea Automobil Club German – ADAC. În cadrul aceleaşi competiţii, în 2011, BMW Seria 5 a fost votată "Maşina favorită a Germaniei".
Pe lângă premiile red dot, iF (pentru design de produs) şi de design al Republicii Federale Germania, BMW Seria 5 a cucerit şi o serie de distincţii renumite la nivel internaţional prin care îi este recunoscut designul exterior. Pe lângă acestea, BMW Seria 5 a fost votat – în diferite ţări – "Car of the Year", "Best Car", "Premium Car of the Year", "Family Car of the Year" şi "Executive Car of the Year".
Toate calităţile au fost apreciate şi cu numeroase calificative impresionante. Revista germană "Auto Bild" a desemnat BMW 525d Touring "Value Champion 2012" datorită valorii excelente de revânzare. Cu un an înainte, titlul a fost obţinut de BMW 520d Sedan. Iar BMW Seria 5 a fost apreciat cu calificativul maxim – cinci stele – atât la testele de impact Euro NCAP, cât şi la cele US NCAP. De asemenea, a fost primul automobil din istorie care a obţinut 100% la o categorie Euro NCAP, Safety Assist.
3. Sistem de propulsie şi şasiu: echilibru perfect între dinamică şi confort.
• Diversitatea sistemului de propulsie: patru motoare pe benzină şi şase diesel cu puteri cuprinse între 105 kW/143 CP şi 330 kW/450 CP; noi modele xDrive.
• Tehnologie de ultimă oră a şasiului şi comutator Driving Experience Control ca dotări standard; BMW Seria 5 Gran Turismo are un reglaj orientat spre confort.
• Unice în segment: Integral Active Steering, Adaptive Drive.
Fascinația plăcerii de a conduce într-un automobil premium din segmentul executive creşte şi mai mult odată cu lansarea noii familii BMW Seria 5. Varietatea de detalii optimizate disponibile la toate variantele noului BMW Seria 5 a dus la o reducere a consumului – in unele cazuri, semnificativă -, în același timp cu creșterea calităţilor sportive. În plus, toate variantele de motorizare îndeplinesc standardele EU6 cu privire la emisii.
O nouă variantă entry-level de motor diesel, modele suplimentare echipate cu sistemul de transmisie integrală xDrive şi un propulsor V8 mai puternic şi mai eficient intră în scenă, completând o gamă de motorizări care acoperă un interval al puterilor cuprins între 105 kW/143 CP şi 330 kW/450 CP. Noile BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring pot fi comandate oricare dintre cele patru motoare pe benzină sau şase versiuni diesel. Pe lângă acestea, varianta Sedan există şi sub forma BMW ActiveHybrid 5 (full hybrid) şi BMW M5. Gama de motorizări pentru noul BMW Seria 5 Gran Turismo cuprinde două variante pe benzină şi trei diesel.
Tehnologia de ultimă oră a şasiului care stă la baza tuturor modelelor din gama BMW Seria 5, furnizează un echilibru fără precedent în acest segment al pieţei între performanţele dinamice şi confortul călătoriei, în timp ce sistemul Electric Power Steering dispune standard de funcţia Servotronic (asistarea puterii în funcţie de viteză). BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo sunt echipate standard cu suspensia pneumatică cu funcţie de autonivelare pentru puntea spate. Printre opţiunile disponibile pentru toţi membri familiei BMW Seria 5 se numără sistemele Integral Active Steering şi Adaptive Drive, opțiuni care îmbunătățesc semnificativ comportamentul dinamic și care nu se regăsesc la niciun alt model din segment. Îmbunătăţirile de confort acustic şi al suspensiei de la BMW Seria 5 Gran Turismo conferă o accentuare a rolului de specialist suprem al călătoriilor pe distanţe lungi. Și variantele Sedan şi Touring se bucură şi ele de evoluţii notabile ale acestor aspecte.
Un start eficient: un nou motor diesel entry-level pentru Sedan şi Touring.
De-a lungul întregii game de motorizări, tehnologia BMW TwinPower Turbo asigură un echilibru exemplar între plăcerea condusului şi consumul de combustibil. La noul motor diesel entry-level, aflat în echiparea modelelor BMW 518d Sedan şi BMW 518d Touring, acest pachet de tehnologii constă dintr-un turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei şi injecţie directă common-rail cu injectoare cu supape solenoid. Motorul de 2,0 litri dezvoltă o putere maximă de 105 kW/143 CP, generează un cuplu maxim de 360 Nm, astfel că noul BMW 518d Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,6 secunde. Propulsorul cu patru cilindri consum în medie 4,5-4,9 l/100 km în ciclul de testare EU (emisii CO2: 119-129 g/km, în funcţie de transmisie şi de dimensiunile anvelopelor).
Gama de motoare diesel disponibile pentru Sedan şi Touring include două variante cu patru cilindri – disponibile la BMW 520d (dezvoltă 135 kW/184 CP) şi la BMW 525d (160 kW/218 CP) – şi trei cu şase cilindri. Cu un consum mediu de combustibil în ciclul de testare EU de 4,5 l/100 km şi emisii CO2 de 119 g/km, noul BMW 520d egalează performanţele modelului 520d EfficientDynamics Edition pe care îl înlocuieşte.
Mai sus în gamă, BMW 530d dezvoltă 190 kW/258 CP, iar BMW 535d furnizează 230 kW/313 CP. Gama este completată de două modele M Performance: BMW M550d xDrive Sedan şi BMW M550d xDrive Touring. Şi acestea utilizează un motor de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, echipat cu tehnologia M TwinPower Turbo cu trei turbocompresoare, care furnizează o putere de neegalat (280 kW/381 CP) şi un cuplu maxim de 740 Nm. Pentru noul BMW Seria 5 Gran Turismo sunt disponibile trei motoare diesel, care echipează modelele BMW 520d Gran Turismo, BMW 530d Gran Turismo şi BMW 535d Gran Turismo.
Şi mai puternic, şi mai eficient: motorul V8 pentru BMW Seria 5.
Noua generaţie a motorului V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo pentru gama BMW Seria 5 intră în scenă cu o creştere de 10 procente a puterii furnizate, dar şi cu un consum redus semnificativ. Propulsorul cu opt cilindri, disponibil sub capota modelelor BMW 550i Sedan, BMW 550i Touring şi BMW 550i Gran Turismo, combină acum turbocompresoarele twin-scroll şi injecţia directă High Precision cu gestiunea complet variabilă a supapelor VALVETRONIC. Motorul generează 330 kW/450 CP şi un cuplu maxim de 650 Nm la o capacitate de 4,4 litri. De exemplu, noul BMW 550i Sedan sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 8,6-8,8 l/100 km, în timp ce nivelul emisiilor CO2 variază între 199 şi 206 g/km, în funcţie de dimensiunile anvelopelor din echipare.
Ca şi în cazul modelelor BMW 535i Sedan şi BMW 535i Touring, motorul cu şase cilindri dispuşi în linie (225 kW/306 CP) – câştigător al mai multor premii, printre care de două titluri absolute Engine of The Year Award- propulsează şi BMW 535i Gran Turismo. Două propulsoare pe benzină, cu patru cilindri, sunt disponibile şi pentru variantele Sedan şi Touring. Motorul din echiparea modelului BMW 520i dezvoltă 135 kW/184 CP, în timp ce agregatul disponibil la BMW 528i a suferit numeroase modificări şi furnizează 180 kW/245 CP.
Variantele Sedan şi Touring ale modelelor BMW 520i, BMW 528i, BMW 535i, BMW 518d, BMW 520d şi BMW 525d sunt echipate standard cu transmisie manuală cu şase trepte. Fiecare dintre aceste modele poate fi comandat opţional şi cu transmisia automată cu opt viteze – foarte rapidă şi precisă, dar şi extrem de eficientă -, care este disponibilă standard pentru BMW 550i, BMW 530d şi 535d, precum şi pentru toate variantele BMW Seria 5 Gran Turismo. Transmisia automată cu opt viteze dispune acum şi de funcţie "coasting" (rulare la liber) şi poate fi comandată cu clapete de schimbare a vitezelor dispuse pe volan. Clapetele sunt disponibile la transmisia automată sport cu opt trepte, o dotare standard la BMW M550d xDrive, care se evidenţiază prin dinamica impresionantă a schimbărilor.
Mai multe modele dispun de sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.
Au fost extinse şi variantele de motorizare care pot fi combinate cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. BMW 520d xDrive Sedan şi BMW 520d xDrive Touring sunt două noi apariţii în gamă, distribuţia puterii între puntea faţă şi cea spate – gestionată electronic – oferindu-le o creştere semnificativă a tracţiunii şi a stabilităţii direcţionale, fără a mai menţiona şi dinamica excelentă la trecerea rapidă prin viraje.
Tracţiunea integrală este disponibilă ca opţiune pentru versiunile Sedan şi Touring ale modelelor BMW 528i, BMW 535i, BMW 525d, BMW 530d şi BMW 535d, precum şi BMW 550i Sedan. La modelele M Performance, puterea motoarelor diesel cu şase cilindri este transferată standard către toate cele patru roţi. Toate modelele din gama BMW Seria 5 Gran Turismo – cu excepţia BMW 520d – pot fi comandate cu sistemul xDrive.
Tehnologia de ultimă oră a şasiului oferă dinamică şi confort la comandă.
Reglajul fin la care a fost supus şasiul noilor modele BMW Seria 5 permit o conversie şi mai bună a puterii motorului în performanţe dinamice şi confort al călătoriei. Atât suspensia faţă (cu două braţe triunghiulare suprapuse), cât şi puntea spate integrală sunt realizate în mare parte din aluminiu. Astfel, sistemul de suspensie poate reacţiona cu mai mare precizie la iregularităţile suprafeţei drumului şi asigură o ţinută de drum optimă în orice moment. Rezultatul este un echilibru de neegalat în segment între calităţile sportive şi confortul călătoriei. În plus, reglajul automobilului poate fi adaptat pentru a îndeplini nevoile individuale sau situaţia de condus prin utilizarea comutatorului Driving Experience Control – disponibil standard – de pe consola centrală. Prin apăsarea butonului este schimbat modul de condus, modificând răspunsul acceleraţiei şi direcţiei, precum caracteristicile de schimbare ale transmisiei automate – dacă figurează în dotare – şi setările amortizoarelor gestionate electronic.
Sistemul opţional Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor) se reglează electronic atât la condiţiile drumului, cât şi după preferințele conducătorului. Iar caracteristicile dinamice ale automobilului sunt îmbunătăţite suplimentar de sistemul Adaptive Drive, unic în segment, care include stabilizare activă a ruliului. Astfel, barele antiruliu – gestionate electronic – contribuie la reducerea ruliului caroseriei la trecerea rapidă prin viraje şi la schimbări bruşte de direcţie. Suspensia M Sport cu gardă redusă este şi ea disponibilă ca opţiune.
Integral Active Steering (direcţia adaptivă integral) ajustează unghiul și direcția de bracare al roţilor spate în funcție de viteză, parametrii sistemului de control al tracțiuni și unghiul volanului. Acest sistem, de asemenea unic în segment, conferă automobilului o agilitate impresionantă în situaţii de condus dinamic, reacţii confortabile şi sigure la schimbarea benzilor şi la trecerea prin viraje, dar şi manevrabilitate optimizată în viraje strânse şi în trafic urban.
4. BMW ConnectedDrive la noul BMW Seria 5: inovaţii unice pentru îmbunătăţirea în siguranţă, confort şi infotainment.
• Conectivitatea inteligentă asigură rolul de lider în aplicaţii mobile de business şi infotainment.
• BMW Parking Assistant cu mod integral automat.
• Driving Assistant Plus cu Traffic Jam Assistant.
Conexiunea inteligentă între conducător, automobil şi mediul exterior intră într-o dimensiune unică la nivel global odată cu noua familie BMW Seria 5. Gama de tehnologii BMW ConnectedDrive se extinde într-o reţea de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate care au fost concepute să îmbunătăţească siguranţa, conformatul şi infotainmentul în maşină. Noile completări permit ca BMW Seria 5 să-şi consolideze rolul de lider în domeniul aplicaţiilor mobile de business şi al infotainmentului bazat pe internet.
BMW ConnectedDrive: conectivitate remarcabilă pentru business, călătorii şi infotainment.
Posibilitatea de conectare a telefonului mobil pentru o serie bogată de funcții Internet deschid noi căi pentru comunicaţiile mobile şi utilizarea serviciilor online în BMW Seria 5. Muțumită acestui sistem, utilizatorul poate instala aplicații noi care ulterior pot fi utilizate pe automobil, chiar dacă acestea apar ulterior datei de achiziție a automobilului. Aceasta înseamnă posibilități nelimitate de actualizare a aplicațiilor și funcțiilor oferite de mașină doar prin instalarea acestora pe telefonul mobil. Facilitatea hands-free cu conexiune USB este disponibilă standard la toate modelele noi BMW Seria 5.
O suită de funcţii office transformă BMW Seria 5 într-un birou mobil, susţinut prin telefonul mobil al clientului. E-mailuri, întâlniri, contacte, înregistrări în calendar şi însemnări – toate sunt afişate pe ecranul central al cockpitului.
BMW Apps include facilităţi precum funcţia web radio, acces la arhiva personală de muzică Aupeo! şi utilizarea Facebook şi Twitter în automobil. Aceste serviciu se extinde continuu pentru includerea unor aplicaţii noi, ultimele două lansate pentru Europa (inclusiv România) fiind Sticher (un sistem care include căutare cu funcție speach-to-text într-o gamă extinsă de posturi web-radio și podcast-uri pentru a găsi informația relevantă pentru utilizator) și Snippy (o librări de audiobooks organizată după durată pentru a selecta fișierul dorit în funcție de timpul de deplasare).
Varietate de neegalat, funcţii noi: sisteme de asistare a conducătorului BMW ConnectedDrive.
Gama de sisteme de asistare a conducătorului din portofoliul BMW ConnectedDrive este mai variată şi mai avansată ca niciodată. Lansarea High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) fără efect de orbire, la care se adaugă BMW Night Vision cu Dynamic Light Spot şi recunoaştere a persoanelor şi animalelor, îmbunătăţeşte siguranţa condusului pe timp de noapte. Noua generaţie High Beam Assistant creează vizibilitate optimă în orice moment fără a fi necesară intervenţia conducătorului. Sistemul utilizează o cameră montată în oglinda retrovizoare pentru a identifica vehiculele aflate în faţa automobilului la o distanţă de până la 400 de metri. Traficul din sens opus este detectat când se află la distanța 1.000 de metri. Când este activat High Beam Assistant, farurile sunt mascate cât şi când este necesar pentru a elimina pericolul orbirii conducătorului din faţă, pe măsură ce distanţa se reduce.
Şi BMW Night Vision are funcţii noi. Sistemului îi sunt furnizate date de către camera termică montată în partea frontală a automobilului. Aceasta oferă imagini video în timp real pe dispaly-ul central iDrive, înfăţişând oamenii, animalele şi orice altceva radiază căldură, chiar şi atunci când este localizat în afara suprafeţei luminate de faruri. În plus, o unitate de control analizează fluxul video, căutând pietoni, ciclişti şi animale pentru care există riscul de a intra în coliziune cu automobilul. Conducătorul este alertat de o asemenea situaţie printr-un simbol afişat pe panoul de instrumente şi pe Head-Up Display opţional. Funcţia de avertizare de urgenţă adaugă şi semnalul sonor. Dynamic Light Spot folosește farurile de ceață LED, direcționând un fasciculul de lumină spre oamenii sau animalele detectate de BMW Night Vision pentru a fi mult mai ușor de detectat.
Driving Assistant şi Traffic Jam Assistant: nivel ridicat de siguranţă şi confort în aglomerări şi trafic urban.
Noua opţiune Driving Assistant combină Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii) şi Collision Warning (avertizare în caz de coliziune) cu funcţie de frânare. Dacă sistemul detectează o deviere neintenţională de la direcţia automobilului, volanul vibrează pentru a avertiza conducătorul. Sistemul poate fi folosit la viteze de minimum 70 km/h, iar camera acestuia furnizează datele necesare pentru Collision Warning cu funcţie de frânare. Această funcţie poate fi activată la viteze de minimum 15 km/h şi utilizează alerte vizuale şi audio pentru a avertiza conducătorul de pericolul unei coliziuni cu vehiculele din faţă. În acelaşi timp, frânele maşinii sunt pregătite, reducând astfel distanţa de oprire.
Driving Assistant Plus furnizează o serie extinsă de aplicații. Sistemul reuneşte Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţia Stop & Go, şi Driving Assistant pentru a asigura, în primul rând, mai mult confort şi o siguranţă mai mare în trafic aglomerat şi ambuteiaje. Combinaţia dintre camera montată în faţă şi senzorii radar integrali care acoperă 360 grade în jurul mașinii, identifică atât vehiculele care rulează în faţă, cât şi pe cele staţionare. În cazul în care conducătorul nu reacţionează la avertizările unei posibile coliziuni din spate, Driving Assistant Plus frânează automat maşina – forţa aplicată poate ajunge la nivelul maxim posibil -, în funcţie de necesităţi.
Cu începere din luna noiembrie 2013, funcţia Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaje) va fi adăugată sistemului Driving Assistant Plus. La viteze de până la 40 km/h, această funcţie monitorizează atât distanţa până la vehiculul din faţă, cât şi poziţia automobilului pe bandă. Traffic Jam Assistant utilizează asistarea direcţiei pentru a păstra maşina în siguranţă pe mijlocul benzii.
BMW Parking Assistant cu mod integral automat oferă un ajutor şi mai vast.
O altă inovaţie care devine disponibilă din luna noiembrie 2013, pentru noile BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring – este BMW Parking Assistant integral automat. Noua versiune a sistemului efectuează mişcările de virare necesare unei parcări laterale cu spatele, dar operează şi pedalele de acceleraţie şi frână. Toate acestea înseamnă că BMW Seria 5 poate ocupa locul de parcare ales în mod integral automat.
Noile funcţii au fost adăugate opţiunii Active Protection. În situaţii critice, acest pachet de funcţii de siguranţă activează o serie de măsuri care contribuie la reducerea consecinţelor unui posibil accident. Pentru aceasta, geamurile laterale ale maşinii şi trapa (dacă există) sunt închise, centurile de siguranţă din faţă sunt pretensionate, iar spătarul scaunul din dreapta este ridicat în poziţie verticală. Active Protection include acum şi asistare Attentiveness, funcție care analizează comportamentul de conducere şi, dacă este necesare, sugerează conducătorului auto să facă o pauză.
Privire bună: Head-Up Display, Speed Limit Info, Lane Change Warning, Surround View.
Datorită celor mai noi inovaţii din portofoliul BMW ConnectedDrive, gama de sisteme de asistenţă a conducătorului pe care o regăsim la bordul BMW Seria 5 este deosebit de generoasă. Printre puncte de atracţie se numără BMW Head-Up Display complet color – acum, proiectează pe parbriz şi contactele din telefon sau listele cu programe de entertainment -, Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) cu No Passing Info (informaţii privind interzicerea depăşirilor) şi Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii).
Opţionale, camera pentru mers înapoi şi Surround View (vedere panoramică pentru parcare) conferă o vizualizare generală mai bună a suprafeţei din jurul automobilului şi a drumului din faţă. Pe lângă camera pentru mers înapoi şi a senzorilor Park Distance Control, Surround View utilizează şi două camere montate în oglinzile retrovizoare şi afişează o imagine panoramică a automobilul şi a zonei din jurul acestuia pe Control Display. Sistemul include şi funcţia Side View (imagine din lateral), care asistă conducătorul la ieşirea prin porţi înguste sau ascunse ori la ieşirea din parcări. Două camere integrate în bara faţă permit astfel conducătorului să monitorizeze traficul cu care se intersectează.
5. BMW EfficientDynamics pentru noul BMW Seria 5: creştere a plăcerii condusului, reducere a consumului.
• Eficienţă remarcabilă în toate clasele de putere.
• Motoarele pe benzină şi diesel îndeplinesc standardul EU6 privind emisiile.
• Noi şi unic în segment: modul coasting, Proactive Driving Assistant, ECO Pro Route.
Gama BMW Seria 5 reprezintă nu doar o dovadă a plăcerii condusului, ci şi un etalon al eficienţei în clasa executive. Toate modelele gamei realizează un echilibru între consumul de combustibil şi performanţe care nu este egalat de vreun rival. Noul BMW Seria 5 extinde pachetul tehnologic utilizat pentru reducerea consumului şi a emisiilor. Gestiunea inovatoare a sistemului de propulsie şi funcţiile de gestiune a energiei se alătură aerodinamicii optimizate, iar toate contribuie la extinderea poziţiei de lider pe care BMW Seria 5 o deţine în domeniul eficienţei.
BMW TwinPower Turbo şi BMW BluePerformance îndeplinesc provocările normelor EU6 privind emisiile.
Toate motoarele disponibil pentru noul BMW Seria 5 dispun de tehnologia BMW TwinPower Turbo. Deja, toate variantele noii familii Seria 5 îndeplinesc – în echipare standard – normele EU6 cu privire la emisii, care vor intra în vigoare în septembrie 2014. Datorită unui tratament eficient al gazelor de eşapament, modelele diesel respectă restricţiile privind emisiilor de oxid de azot impuse de standard. Responsabilă pentru acest efect, tehnologia BMW BluePerformance constă – în funcţie de model – dintr-un convertor catalitic de stocare a oxidului de azot sau dintr-un convertor catalitic SCR. Pentru România aceasta înseamnă și un avantaj de achiziție, având în vedere că taxa de înmatriculare este zero pentru motorizările Euro 6.
Pachetul BMW EfficientDynamics cuprinzător include suplimentări inovatoare.
Asemenea transmisiei manuale disponibilă la BMW Seria 5, cutia de viteze automată cu opt rapoarte se remarcă prin eficienţa deosebită. Majoritatea modelelor Seria 5 consumă chiar mai puţin combustibil când sunt echipate cu transmisia automată cu opt rapoarte decât acelaşi motor combinat cu o cutie de viteze manuală. Toate modelele gamei BMW Seria 5 sunt echipate standard cu dotări precum funcţia Auto Start-Stop, Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la frânare), operarea inteligentă a componentelor auxiliare, clapete active pentru admisie aer din grila radiatorului, Electric Power Steering (servodirecţie electrică) şi anvelope cu rezistenţă redusă la ruliu. Modificările la pasajele roţilor şi la panourile de sub caroserie, precum şi revizuirea barei faţă contribuie la optimizarea suplimentară a proprietăţilor aerodinamice ale automobilului. Printre altele, rezultatul este o reducere a coeficientului de rezistenţă (Cd) al noului BMW 520d la 0.25.
Dotare standard, comutatorul Driving Experience Control poate fi utilizat pentru activarea modului ECO PRO, care modifică gestiunea motorului, reacţiile acceleraţiei şi caracteristicile de schimbare ale transmisiei automate pentru a ajuta conducătorul să menţină un nivel scăzut la turaţiilor, iar consumul să fie cât mai mic. În plus, utilizarea eficientă a puterii pentru funcţiile operare electric – sistemul de climatizare şi încălzirea scaunelor şi a oglinzilor retrovizoare – asigură o gestiune eficientă a energiei. Acum, modul "coasting" (rulare la liber) este disponibil în premieră în combinaţie cu transmisia automată opţională. În modul ECO PRO, această funcţie dezactivează sistemul de propulsie imediat ce conducătorul eliberează acceleraţie la viteze cuprinse între 50 şi 160 km/h. Astfel, automobilul poare rula fără vreun efect de frânare din partea motorului şi consumă minimum de combustibil.
Sistemul opţional de navigaţie Professional contribuie şi el la un condus eficient, prin faptul că prezintă conducătorului nu doar cele mai rapide şi cele mai scurte trasee spre destinaţie, ci şi ECO PRO Route – traseu gândit pentru un consum cât se poate de redus. O altă inovaţie care îşi face debutul la noul BMW Seria 5 este Proactive Driving Assistant (asistare proactivă a condusului). Prin activarea ghidării pe traseu în sistemul de navigaţie, această funcţie consiliază conducătorul cu privire la momentul ideal de eliberare a acceleraţiei când se apropie de viraje sau de zonele cu limită de viteză pentru a reduce consumul. BMW ActiveHybrid 5 dispune de versiuni special adaptate ale modului "coasting" şi Proactive Driving Assistant care ajută clienţii să utilizeze la maximum potenţialul maşinii de rulare în regim electric.
6. Preturi pentru România
O dată cu introducerea versiunii 518d, prețul pentru cel mai accesibil BMW Seria 5 Sedan din gamă coboară la 35000 Euro fără TVA (43 300 Euro cu TVA). Prima versiune cu tracțiune integrală devine 520d xDrive cu un preț de 41150 Euro fără TVA (51026 Euro cu TVA).
La polul opus, cel mai exclusiv model rămâne BMW Seria 5 GranTurismo 550i xDrive cu un preț de pornire de 67900 Euro fără TVA (84196 Euro cu TVA).