Noul BMW Seria 4 are un nivel fără precedent de individualizare în segmentul mediu, atât la nivel de design, cât şi în ceea ce priveşte setările şasiului. Noul model este în pregătirile finale pentru a asigura o perfromanţă dinamică net superioară chiar şi faţă de noul BMW Seria 3 Sedan, până acum referinţa clară în segment.
Bucureşti/München. Noul BMW Seria 4 Coupé îşi propune să seteze încă o dată referinţa plăcerii de a conduce în segmentul mediu premium. După o serie vastă de teste în cadrul procesului de dezvoltare pentru a pregăti pentru producţia de serie, noul model începe acum faza finală a testelor dinamice.
În fază iniţială calităţile de condus au fost ajustate la centrul de teste hibernale de la Arjeplog (Suedia), la centrul de testare al BMW Group din Miramas (Franţa), pe varianta Nordschleife de la Nürburgring şi pe alte circuite. În faza finală prototipurile revin la München – inginerii îşi vor pune tuşele finale asupra tehnologiei şasiului noului BMW Seria 4 Coupé pe autostrăzi şi drumuri naţionale din jurul Centrului de Cercetare şi Inovare (FIZ) al BMW Group din München.
Asemenea conceptului general şi designului noului Seria 4 Coupé, tehnologia şasiului se diferenţiază faţă de celelalte modele ale mărcii mai mult ca niciodată. Proporţiile, proprietăţile aerodinamice şi distribuţia maselor oferă baza ideală pentru un reglaj al şasiului concentrat clar pe performanţele dinamice de excepţie.
O comparaţie directă cu noul BMW Seria 3 Sedan evidenţiază în mod clar profilul unic al noului model. De exemplu, coeficientul aerodinamic impresionant al sedanului este redus cu 0,015. În plus, noul BMW Seria 4 Coupé este coborât cu 57 de milimetri faţă de omologul său cu patru uşi, iar centrul de greutate este mai jos cu 21 de milimetri.
Toate acestea se combină unghiul de cădere negativ mai mare al roţilor faţă şi cu ecartamentul spate mai lat cu 23 de milimetri pentru a accentua semnificativ caracteristicile de manevrare ale maşinii. Sedanul sport beneficiază deja de o dinamică extraordinară, dar noul BMW Seria 4 Coupé oferă un plus semnificative de agilitate şi acceleraţia laterală.
Echipa de dezvoltare a noului BMW Seria 4 Coupé a adoptat şi o abordare specifică modelului pentru încorporarea tehnologiei şasiului şi conectarea suspensiei la caroserie. În acelaşi timp, combinaţie de punte faţă cu dublu braţ transversal şi punte spate cu suspensie multibraţ înseamnă că se asigură şi un confort excelent în deplasările zilnice şi călătoriile lungi.
Amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă – care şi-au făcut debutul odată cu noul BMW Seria 3 Sedan – au fost adaptate pentru un condus şi mai sportiv. Braţele speciale – tip tower-to-front end – şi panoul de forfecare suplimentar de pe peretele despărţitor optimizează precizia şi răspunsul direcţiei, în timp ce elemente de fixare au fost adăugate în jurul punţii spate în vederea creşterii rigidităţii pentru îmbunătăţirea stabilităţii în linie dreaptă şi a acceleraţiei laterale.
Portofoliul de modele oferă un alt indiciu a angajamentului clar al noului BMW Seria 4 Coupé în ceea ce priveşte poziţia de lider dinamic în clasă. Acum, vârful gamei va fi un model BMW M sub forma noului BMW M440i xDrive Coupé. Propulsat de un motor puternic, cu şase cilindri dispuşi în linie, care asigură o putere maximă de 275 kW/374 CP, acesta va include şi tehnologie mild-hybrid 48V, cu un starter/generator de 48V şi un al doilea acumulator litiu-ion folosit.
Pe lângă eficienţa îmbunătăţită, beneficiul principal aici este dezvoltarea mai bună a puterii atunci când conducătorul accelerează brusc. Un plus de 8 kW/11 CP, generat de efectul de impuls electric, susţine demarajele foarte rapide şi acceleraţia în reprize. Profitând de competenţa pe circuit a BMW M GmbH, diversele elemente au fost combinate într-o configuraţie nouă, special pregătită pentru BMW Seria 4 Coupe.
Puterea generată de motorul noului BMW M440i xDrive Coupé este transferată la drum prin transmisia Steptronic Sport cu opt trepte şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Diferenţialul M Sport este disponibil un plus de sportivitate.
Efectul de blocare generat de un motor electric limitează egalizarea vitezei între roţile spate din interiorul şi exteriorul virajului -astfel sunt îmbunătăţite tracţiunea şi stabilitatea, iar conducătorului i se oferă posibilitatea de a ieşi cu viteză mai mare din viraje. Elastocinematica şasiului, frânele M Sport foarte puternice şi jantele M de 18 ţoli, din aliaj uşor, cu anvelope de dimensiuni mixte sunt alţi factori care contribuie la dinamica precis controlabilă a noului BMW M440i xDrive Coupé.
Runda finală de teste pe terenul propriu al maşinii va permite inginerilor să îşi urmărească cele mai recente rezultate din procesul de reglare fină la Centrul de Cercetare şi Inovare. Aici, accentul este pe asigurarea faptului că atributele dinamice de performanţă ale noului BMW Seria 4 Coupé, modelate pe circuite, pot fi experimentate şi în condiţii de condus pe drumurile publice.
Indiferent dacă a pornit pe drumurile naţionale de lângă München sau a oscilat continuu între autostradă şi traficul urban, noul BMW M440i xDrive Coupé simbolizează modul în care designul sportiv fără echivoc al caroseriei şi al şasiului, configuraţia personalizată a direcţiei, frânelor şi sistemului de tracţiune integrală, răspunsul specific al amortizoarelor şi intervenţiile precise ale sistemelor de control al şasiului contribuie împreună la plăcerea condusului, care fascinează şi încântă – zi de zi.