„Misiunea noastră fascinantă a fost să luăm modelul precedent – care a fost o forță absolută în toate disciplinele timp de 10 ani – și să-i îmbunătățim semnificativ performanțele. Am tradus acest scop în ținte simple: o secundă pe tur mai rapid pe pistă, peste 10 kg mai ușor și mai facil de controlat. Aceste ținte au fost luate ca bază pentru fiecare decizie. Rezultatul este o motocicletă nouă fascinantă, care depășește țintele pe care ni le-am stabilit și va fi din nou referința categoriei.” Claudio De Martino, Vehicle Technology Team Leader
Noul BMW S 1000 RR – chiar și mai ușor, mai rapid, mai facil de controlat.
Noul BMW S 1000 RR este prezentat în premieră mondială la EICMA 2018. Cu un motor complet nou și o suspensie pe măsură, puterea motorului crescută cu 6 kW (8 CP) până la 152 kw (207 CP) (în SUA: 151 kW (205 CP)) și o reducere a greutății de la 208 kg până la 197 kg (193,5 kg cu pachetul M), motocicleta supersport lansată inițial în 2009 ajunge acum la a treia generație complet nouă. Pe lângă performanța sporită, alte scopuri importante au fost ca noul RR să fie cel puțin o secundă pe tur mai rapid decât predecesorul său, crearea unui design mai abordabil și un maximum de controlabilitate și de facilitate a pilotajului. Fie în utilizarea cotidiană, pe drumuri virajate de munte sau în pilotajul la limită pe circuit – noul RR nu lasă nimic de dorit. Mai ales pentru că BMW Motorrad a dus sistemele de asistență precum controlul tracțiunii și cel al wheelie-ului, ABS și Hill Start Control la un nivel complet nou; același lucru este valabil pentru sistemul de iluminare cu LED și ecranul TFT de mari dimensiuni.
Motor nou cu Tehnologie BMW ShiftCam pentru un plus de putere în plaja de turație joasă și medie și putere maximă mai mare.
Cu noul motor cu patru cilindri în linie, acum cu 4 kg mai ușor decât înainte, noul RR atinge un nivel de performanță complet nou. Pentru acest scop, pe lângă optimizarea geometriei galeriilor de admisie și de evacuare, motocicleta vine acum cu Tehnologia BMW ShiftCam – o tehnologie complet nouă pentru motocicletele BMW, care variază sincronizarea supapelor și cursa acestora pe partea de admisie. Un traseu de admisie revizuit și un sistem de evacuare nou care este cu 1,3 kg mai ușor contribuie la creșterea performanțelor. Facilitatea pilotajului și capacitatea de accelerare beneficiază de un cuplu sporit substanțial pe o plajă de turație foarte largă.
Suspensie complet nouă cu geometrie a suspensiei optimizată pentru și mai multă precizie în pilotaj și pentru o manevrabilitate îmbunătățită.
Nici pe partea de suspensie inginerii BMW Motorrad nu au lăsat nimic la voia întâmplării. Cu scopul de a obține o reducere semnificativă a greutății, motorul noului RR are acum o funcție portantă mai pregnantă decât înainte. Scopul la proiectarea noului cadru a fost aplicarea forței direct asupra structurii motorului prin cele mai scurte căi posibile. Un plus semnificativ în ceea ce privește dinamica pilotajului a fost obținut la noul RR, având la bază combinația dintre noua geometrie a ciclisticii, distribuția maselor îmbunătățită și o reducere substanțială a greutății. Noua cinematică Full Floater Pro a suspensiei spate contribuie semnificativ la creșterea percepută a performanței suspensiei. Per total, piloții noului RR vor beneficia de manevrabilitate sporită, tracțiune mai bună și un feedback și mai clar în toate fazele de pilotaj, până la limită. Pe scurt noul RR ridică ștacheta semnificativ în materie de suspensii, oferind în același timp facilitate și controlabilitate îmbunătățite. Următoarea generație a suspensiei electronice DDC este disponibilă pentru noul RR ca echipament opțional. Special dezvoltată pentru RR, suspensia Dynamic Damping Control (DDC) nu necesită compromisuri în materie de setare. Acest lucru este posibil pentru noua tehnologie de control a valvelor. În plus, un pachet de șaibe interioare este disponibil pentru adaptare selectivă, atunci când este necesar, pentru pilotaj ambițios pe pistă.
Patru moduri de pilotaj în echiparea standard și încă trei ca parte a opțiunii „Moduri Pro”, pentru adaptare optimă.
Pentru adaptarea ideală la diferitele condiții de utilizare, noul RR are patru moduri: „Rain”, „Road”, „Dynamic” și „Race” în echiparea standard. Pentru cei care doresc să intre mai profund în lumea circuitelor și competițiilor, opțiunea „Moduri Pro” oferă trei moduri de pilotaj suplimentare (Race Pro 1-3), care sunt programabile liber. Acestea permit adaptarea individuală a diferitelor funcții de control, precum controlul dinamic al tracțiunii DTC, ABS și wheelie control, precum și curba de cuplu (reglarea cuplului) și frâna de motor, pentru a se potrivi cu nivelul de abilități și stilul de pilotaj al riderului. Alte elemente care vin odată cu opțiunea „Moduri Pro” sunt Launch Control pentru starturi perfecte în cursă și limitatorul configurabil Pit Lane Limiter pentru respectarea limitelor de viteză pe linia boxelor. Schimbarea treptelor ultra-rapidă în sus și în jos, fără folosirea ambreiajului, este facilitată de HP Shift Assistant Pro, care vine în echiparea standard.
Nou pachet de senzori pe 6 axe, pentru o calitate fără precedent a controlului. Controlul dinamic al tracțiunii DTC și DTC Wheelie Function. ABS Pro pentru un plus de siguranță la frânarea cu motocicleta înclinată.
Noul RR are ABS Pro și Controlul Dinamic al Tracțiunii DTC în echiparea standard. Pe lângă controlul tracțiunii, DTC include și DTC Wheelie Function în echiparea standard – disponibil ca opțiune din fabrică în varianta reglabilă, pentru prima dată. Toate sistemele de control au fost reajustate pentru calitatea și caracteristicile regulării. În timp ce sistemele BMW Motorrad ABS parțial integrale asigură deja un nivel foarte ridicat de performanță și de siguranță la frânarea în linie dreaptă, ABS Pro duce acum lucrurile la un nivel mai înalt și oferă un plus de siguranță și la frânarea cu motocicleta înclinată.
Bord multifuncțional cu ecran TFT de 6,5 inci pentru lizibilitate excelentă și un volum maxim de informații.
Bordul noului RR este complet nou și a fost proiectat cu o mai mare atenție acordată competițiilor pe circuit. Pe lângă o gamă foarte largă de informații, inginerii BMW Motorrad au acordat o atenție deosebită lizibilității excelente a ecranului TFT de 6,5 inci – chiar și în condiții dificile din punctul de vedere al luminozității. Scopul a fost să i se ofere riderului un ecran adaptat individual pentru el, pentru diferite tipuri de utilizare. Ecranul Pure Ride arată toate informațiile necesare pentru pilotajul pe stradă, în timp ce cele trei ecrane Core sunt gândite pentru utilizarea pe pistă, cu turometrul afișat în formă analogă (Core 1 și 2), sau ca o bară (Core 3), de exemplu.
Design și mai dinamic, cu ergonomie optimizată și scheme coloristice atrăgătoare.
Noul design al cadrului – ca Flex Frame – a făcut posibilă crearea unui rezervor și a unei zone a șeii mult mai înguste, pentru o susținere și o priză a genunchiului mai bune. În plus, suprafețele de contact optimizate și un nou triunghi ergonomic între ghidoane, șa și scărițe asigură o ergonomie optimă. Iar noul carenaj face ca noul RR să fie recunoscut instantaneu ca model nou. Acesta este accentuat de designul dinamic, cu o schemă coloristică cu două caractere individuale: finisările Racing Red și Motorsport.
Elementele principale ale noului BMW S 1000 RR:
• Motor cu patru cilindri în linie nou, cu 4 kg mai ușor, cu Tehnologie BMW ShiftCam pentru modificarea sincronizării și cursei supapelor pe partea de admisie.
• Putere și cuplu crescute: 152 kW (207 CP) (în SUA: 151 kW (205 CP)) la 13.500 rpm și 113 Nm la 13.000 rpm.
• Un cuplu de cel puțin 100 Nm între 5.500 și 14.500 rpm.
• Curbă de cuplu liniară, pentru mai puțin efort: facilitate și controlabilitate îmbunătățite datorită cuplului crescut în plaja de turație joasă și medie.
• Suspensie nouă, cu Flex Frame, cu motorul care preia o funcție portantă mai pregnantă.
• Ergonomie semnificativ îmbunătățită, datorită Flex Frame.
• Geometrie rafinată a ciclisticii, pentru manevrabilitate îmbunătățită, un plus de tracțiune și feedback clar în pilotajul la limită.
• Suspensie adaptivă Dynamic Damping Control DDC îmbunătățită, cu un control mai bun al valvelor, ca echipament opțional.
• Suspensie spate nou, care cântărește cu 300 g mai puțin decât înainte, cu cinematică Full Floater Pro.
• Reducerea greutății de 11 până la 14,5 kg până la 197 kg cu plinul făcut (DIN fără sarcină) și 193,5 kg cu Pachetul M.
• Sistem de evacuare nou, care cântărește 1,3 kg mai puțin, cu tobă în față.
• Nou pachet de senzori pe 6 axe.
• Controlul Dinamic al Tracțiunii DTC îmbunătățit, în echiparea standard.
• DTC Wheelie Function în echiparea standard.
• DTC Wheelie Function reglabil (schimbare +/-), ca echipament opțional.
• Frână de motor reglabilă.
• ABS Pro pentru un plus de siguranță pe frânare, chiar și cu motocicleta înclinată, în echiparea standard.
• Noile moduri de pilotaj „Rain”, „Road”, „Dynamic” și „Race” în echiparea standard și opțiunea „Moduri Pro”,c u trei moduri suplimentare configurabile „Race Pro 1-3”, pentru adaptare optimă la condiții variate.
• Launch Control pentru starturi perfecte cu opțiunea „Moduri Pro”.
• Pit Lane Limiter pentru viteze precise pe linia boxelor, inclus cu opțiunea „Moduri Pro”.
• Shift Assistant Pro pentru schimbare a treptelor în sus și în jos rapidă, fără ambreiaj, în echiparea standard.
• Direcția de schimbare a treptelor poate fi inversată facil.
• Cruise control electronic ca opțiune din fabrică.
• Bord nou, cu ecran de 6,5 inci care oferă lizibilitate excelentă, cu un ecran Pure Ride și trei ecrane Core.
• Iluminare cu LED.
• Semnalizatoare cu noua funcție „Comfort Indicator”.
• Elemente de carenaj complet noi, pentru un stil și mai dinamic și aerodinamică optimă.
• Două scheme coloristice pentru lansarea pe piață: Racing Red și Motorsport.
• Gamă extinsă de accesorii speciale și opțiuni din fabrică.