Noul BMW R 1200 GS – în continuare suprem, pe toate tipurile de teren.
„BMW GS” a însemnat plăcere universală a motociclismului pentru mai mult de 35 de ani: „GS” întrupează combinația ideală a aptitudinilor de touring și călătorii pe distanțe lungi, performanțelor dinamic și abilităților de off-road.
Aceste caracteristici sunt valabile în special la motocicletele BMW GS cu motor boxer cu doi cilindri. Ele sunt tovarășii ideali în condiții extreme, când vrei să explorezi cele mai îndepărtate colțuri ale planetei.
Conceptul general unic al lui R 1200 GS, cu caracterul său practic și motorul puternic și plin de cuplu încântă un număr foarte mare de fani ai motociclismului din întreaga lume. Nu degeaba această motocicletă a dominat segmentul său de piață timp de mulți ani la rând și este cel mai bine vândut model în gama BMW Motorrad. Cu noul R 1200 GS, BMW Motorrad extinde portofoliul GS nu doar sub forma optimizărilor suplimentare ale produselor, ci și prin extinderea proprietăților motocicletei. Pentru prima dată, clienții pot să-i dea lui BMW GS un caracter enduro mai marcant sau un stil distins, pentru a se adapta stilului preferat de utilizare și prin comandarea pachetelor stilistice Rallye și Exclusive.
Cea mai populară motocicletă enduro-touring din lume, R 1200 GS a fost optimizat acum în foarte multe privințe. Gândit pentru și mai multă versatilitate decât înainte, profită de o mulțime de proprietăți necunoscute până acum, de la performanțe dinamice până la confort și aptitudini de enduro. Asta datorită îmbunătățirilor selective, caracteristicilor noi și, nu în ultimul rând, unui program extins de echipament opțional și de accesorii.
Motor boxer cu convertizor catalitic nou și soft reprogramat conform normelor EU4.
Propulsat ca și înainte de motorul boxer răcit cu aer/lichid, cu o putere de 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm și un cuplu maxim de 125 Nm la 6.500 rpm, noul R 1200 GS are acum un catalizator modificat și un nou soft al unității de gestionare a motorului, pentru a respecta noile norme de poluare EU4. Modelul 2017 a primit deja un amortizor de șocuri pe arborele secundar al transmisiei și un actuator al selectorului și un arbore de transmisie noi.
Moduri de Pilotaj Pro ca echipament opțional cu control dinamic al tracțiunii DTC și noul sistem Hill Start Control.
Pentru adaptarea individuală la preferințele riderilor, noul R 1200 GS oferă cele două moduri de pilotaj „Rain” și „Road” în echiparea standard, în combinație cu sistemul ASC (Automatic Stability Control) pentru aderență optimă. Ca echipament opțional din fabrică, noul R 1200 GS poate primi „Modurile de Pilotaj Pro”, cu modurile suplimentare de pilotaj „Dynamic” și „Dynamic Pro”, „Enduro” și „Enduro Pro”, plus sistemul DTC (Dynamic Traction Control), care permite accelerare și mai eficientă și mai sigură, mai ales cu motocicleta înclinată.
Modurile „Dynamic Pro” și „Enduro Pro”, activate prin intermediul unui stick codat, oferă și opțiuni de customizare care permit adaptarea caracterului motocicletei. Alte elemente ale „Modurilor de Pilotaj Pro” sunt noul asistent de pornire Hill Start Control pentru porniri în rampă fără probleme, ABS pro pentru și mai multă siguranță la frânare, chiar și cu motocicleta înclinată și stopul de frână dinamic, care este și mai eficient la atragerea atenției asupra faptului că motocicleta frânează.
Suspensie electronică Dynamic ESA „Next Generation”, cu funcție autonivelantă automată a suspensiei.
O nouă dimensiune a siguranței pilotajului, performanțelor și confortului este accesată cu sistemul opțional BMW Motorrad Dynamic ESA „Next Generation” (Reglarea Electronică a Suspensiei): aici, amortizarea se adaptează automat situației, în funcție de condițiile de deplasare și manevrele efectuate și există și o funcție de autonivelare automată pentru a compensa toate variantele de încărcare.
Suspensie sport fermă pentru entuziaștii pilotajului în off-road ca opțiune din fabrică pentru R 1200 GS Rallye.
Pachetul Rallye disponibil din fabrică permite noului R 1200 GS să fie optimizat pentru utilizare mai ambițioasă în off-road. Performanțele în off-road cresc semnificativ datorită unei rate de amortizare mai mari („suspensie mai fermă”), unităților de amortizare mai lungi și cursei mai mari a arcului.
Noi variante de culoare și trei variante atrăgătoare de design.
În timp ce arhitectura generală a designului lui R 1200 GS a fost păstrată pentru noua versiune, ergonomia optimizată în zona genunchilor asigură calități îmbunătățite în off-road, în timp ce contrastele mai evidente, noile culori și cele două pachete opționale Rallye și Exclusive accentuează talentele specifice ale lui R 1200 GS în diferitele sale forme. Detalii au fost optimizate la nivelul aripii superioare față și la centrul aripii inferioare față, în timp ce mici deflectoare ale aerului cunoscute sub numele de aripioare adaugă o tușă de perfecțiune aerodinamică. Finisarea prizei de aer și panourile laterale ale rezervorului au fost redesenate, de asemenea. Modificări de stil au fost aduse și prizelor de aer de răcire și elementelor radiatorului, acestea fiind fie cu suprafețe galvanizate, fie realizate din oțel inoxidabil (Rallye și Exclusive).
Caracterul off-road al noului R 1200 GS este accentuat în mod deosebit în versiunea Rallye. Culoarea albastru Lupine Blue metalizat, elementele decorative din lateralul rezervorului vopsite în culorile BMW Motorsport și cadrul de culoarea Cordoba Blue se combină cu propulsorul și transmisia negre pentru a crea cel mai sportiv GS de serie din toate timpurile.
Simpla prezență a lui R 1200 GS Exclusive este subliniată prin intermediul panourilor laterale ale rezervorului de culoarea Monolith metalizat mat cu elemente decorative vopsite cu lac transparent, o aripă față și un capac central al rezervorului vopsit în culoarea Iced Chocolate metalizat și un cadru vopsit în Agate Grey metalizat mat. Propulsorul negru și etrierele de frână aurii conferă un contrast rafinat aici.
O vedere de ansamblu a elementelor principale ale noului BMW R 1200 GS:
• Motor boxer cu un catalizator nou și soft adaptat pentru a respecta normele EU4 și o putere neschimbată de 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm.
• Look nou cu robustețe vizuală accentuată.
• Design mai marcant și variante coloristice atrăgătoare.
• Chiar și mai multe opțiuni ergonomice, cu numeroase variante de înălțime a șeii.
• O gamă semnificativ mai largă de variante de model față de cel de bază, de la rafinatul R 1200 GS Exclusive până la R 1200 GS Rallye pentru riderii cu ambiții de off-road.
• R 1200 GS Rallye – o versiune nouă, cu modificări substanțiale: șa Rallye, parbriz sport, apărătoare pentru radiator și cadru, scărițe late de enduro și jante cu spițe, plus suspensie sport profesională și pneuri cramponate.
• Funcții inovatoare furnizate de noua generație a sistemului Dynamic ESA: mod de amortizare automată și suspensie autonivelantă pentru o nouă experiență a pilotajului.
• Modurile de Pilotaj Pro cu DTC, Hill Start Control și noile moduri personalizabile Dynamic Pro și Enduro Pro ca echipament opțional din fabrică.
• Noi accesorii opționale precum suport pentru protecția cilindrilor, topcase pentru două căști și piese pentru protecție în off-road, plus protecție pentru radiator și protecție pentru cadru.