A cincea generaţie a celui mai de succes sedan supersport se pregăteşte pentru debut, lansarea pe piaţa din România fiind programată pentru toamna acestui an. BMW M5 a fost primul sedan premium cu performanţe de supercar din segment. La debutul primei generaţii, în 1984, a deschis drumul pentru un nou tip de automobile – elegante şi confortabile pentru utilizarea zilnică, dar cu o dinamică demnă de un automobil sport.
Noul model vine cu un nou motor marca M: propulsor V8 de 4,4 litri, cu pachetul M TwinPower Turbo – tehnologia Twin Scroll Twin Turbo, injecţie directă pe benzină High Precision Injection şi gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC. Puterea maximă oferită este de 412 kW/560 Cp pe un interval al turaţiilor între 6.000 şi 7.000 rpm în timp ce cuplu maxim atinge 680 Newton metri de la 1.500 rpm.
Echilibrul între performanţe şi eficienţă a fost semnificativ îmbunătăţit: acceleraţie 0-100 km/h în 4,4 secunde, 0-200 km/h în 13,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h (305 km/h cu pachetul M Driver), în timp ce consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de numai 9,9 litri/100 km. Puterea motorului a crescut cu 10% faţă de predecesor, cuplul cu 30%, în timp ce consumul de combustibil a fost redus cu mai bine de 30% prin utilizarea extinsă a tehnologiilor BMW EfficientDynamics, inclusiv funcţia Auto Start-Stop şi recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration).
Transferul puterii către puntea spate se face prin intermediul unei transmisii M cu dublu ambreiaj şi Drivelogic, cu şapte trepte care oferă: Launch Control (control al demarajului), Low Speed Assistance (asistenţă la viteză redusă), mod activat automat la parcare, clapete pe volan pentru selectarea treptelor în stilul specific M.
Definitoriu pentru BMW şi dus la un nivel şi mai înalt de către modelele M este calitatea excepţională a şasiului, distribuţia perfectă de mase între punţi şi raportul excelent masă-putere: 3,3 kg/CP. În echiparea standard a noului M5 intră direcţia M Servotronic, Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor), DSC (sistem de control al stabilităţii) care include mod M Dynamic şi un sistem de frânare superperformant, cu componente foarte uşoare.
Diferenţialul inovator al punţii spate, cu diferenţial multidisc activ M oferă un plus de agilitate. Prin control electronic, diferenţialul cu patinare limitată permite distribuţia complet variabilă a cuplului între roţile punţii spate pentru optimizarea tracţiunii şi stabilităţii la manevrele dinamice, iar gradul de blocare poate fi variat între 0 şi 100%, în funcţie de situaţie. Reacţiile rapide ale sistemului sunt gestionate de sistemul DSC (Dynamic Stability Control).; reacţii rapide, precise şi preventive graţie verificării constante, în diagonală, a datelor de la diferenţialul activ M şi sistemul DSC (Dynamic Stability Control) şi are la baza cea mai rapidă platformă de trafic de date din industria auto – FlexRay.
Elementele de design sunt tipice pentru gama M şi includ eleron faţă cu prize de aer extrem de largi pentru motor şi frâne, pasaje ale roţilor evazate într-o manieră sportivă pentru accentuarea ecartamentului lat, "branhii" emblematice M cu bare semnalizatoare integrate, eleron spate optimizat aerodinamic cu difuzor între ţeava de eşapament dublă pe fiecare parte şi jante M din aliaj, de 19 ţoli, în design exclusiv cu spiţe duble.
La interior se evidenţiază panoul de instrumente specific M cu tehnologia black-panel, consolă centrală nou dezvoltată şi îmbrăcată în piele şi scaune sport M. Echiparea standard mai include: tapiţerie cu piele Merino cu acoperire extinsă, inserţii interioare în nuanţă exclusivă Aluminium Trace, plafon BMW Individual în culoare Anthracite, aer condiţionat automat pe două zone şi lumină ambientală.
Gamă extinsă de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate de la BMW ConnectedDrive este fără egal în acest segment: Head-Up Display cu mod de afişaj specific gamei M (standard), faruri adaptive cu lumini Xenon standard, asistare automată a fazei lungi, BMW Night Vision cu recunoaştere a pietonilor, Lane Change Warning System (sistem de avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la părăsirea sensului), Surround View (vedere panoramică cu 3 camere pentru manevre de parcare), utilizare a internetului, integrare extinsă a terminalelor smartphone şi a playerelor muzicale, şi aplicaţii Web Radio, Facebook şi Twitter.
Sunt disponibile aproape toate opţiunile de echipare de la BMW Seria 5 Sedan, inclusiv Comfort Access, scaune M multifuncţionale, scaune active, uşi cu funcţia Soft Close Automatic, deschidere hands-free a hayonului, acoperiş de sticlă operat electric, dispozitiv de remorcare.
Specificaţii şi performanţe:
BMW M5: Motor V8 pe benzină, tehnologie M TwinPower Turbo cu Twin Scroll Twin Turbo, injecţie directă High Precision Injection şi gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC.
Capacitate: 4.395 cmc
Putere: 412 kW/560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm, cuplu maxim: 680 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.500 şi 5.750 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 4,4 secunde, acceleraţie 0-200 km/h: 13,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h (305 km/h cu pachetul M Driver). Consum mediu de combustibil: 9,9 litri/100 kilometri, emisii CO2: 232 g/km, standarde de emisii: EU5.