Bucureşti/München. Noul BMW M5 duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou cu sistemul de tracţiune integrală M xDrive care debutează în premieră pe sedanul de înaltă performanţă. Această schimbare de direcție permite M5 să exploreze noi dimensiuni dinamice şi să ofere un caracter practic cotidian mai mare în orice condiţii de condus. Noul automobil se angajează să continue tradiţia unui concept de modele inaugurat în 1984 de originalul BMW M5 – sedanul business de lux capabil să exceleze şi pe circuit.
Noua M xDrive dezvoltată de BMW M GmbH este sistemul de tracţiune integrală este construit să ofere în egală măsură performanţe de top şi plăcerea de a conduce. Funcţionează cu o casetă centrală de transfer cu ambreiaj multidisc şi distribuie complet variabil cuplul între puntea faţă şi cea spate, după cum este necesar. Un alt element al tracţiunii superioare a automobilului în toate condiţiile de drum şi meteorologice este diferenţialul M activ pe puntea spate, care funcţionează tot complet variabil şi are efect de blocare între 0 şi 100%.
Caracterul M xDrive poate fi ajustat după cum se doreşte. Conducătorul auto are cinci configuraţii diferite la alegere în funcţie de combinaţiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). În setarea de bază cu DSC (Dynamic Stability Control) activat şi 4WD, sistemul permite o patinare uşoară a roţilor spate la accelerarea din viraje – şi, prin urmare, asigură un control sportiv noului BMW M5. În modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje uşoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a răspunde şi cerinţelor piloţilor pe circuit. Se pot alege una dintre cele trei configuraţii până la şi inclusiv tracţiune spate pură (2WD).
Puterea mare a noului BMW M5 este asigurată de un motor V8 biturbo de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Inginerii M au realizat modificări semnificative asupra propulsorului actualului model. De exemplu, turbocompresoarele nou dezvoltate, răcirea indirectă şi foarte eficientă a aerului de încărcare şi presiunea crescută de injecţie a combustibilului contribuie la creşterea puterii şi, mai presus de toate, a cuplului. Motorul dezvoltă 441 kW/600 CP între 5.600 şi 6.700 rpm, în timp ce un cuplu impresionant de 750 Nm se află la dispoziția conducătorului încă de la 1.800 rpm, până la 5.600 rpm. O pompă de ulei complet variabilă, cu program de control, asigură alimentarea cu ulei atunci când noul BMW M5 are nevoie, chiar şi pe circuit. Performanţele impresionante ale automobilului vorbesc de la sine: de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde. Pe de altă parte, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opţional M Driver poate duce nivelul maxim la 305 km/h.
Noul BMW M5 transferă toata aceasta putere printr-o transmisie specială – M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. În modul D, acesta oferă tot confortul şi comoditatea schimbărilor de viteze complet automate, dar poate trece şi la schimbări manuale secvențiale. Conducătorul poate face acest lucru fie cu ajutorul schimbătorului compact de pe consola centrală, fie prin intermediul clapetelor de pe volan. Drivelogic permite conducătorului să adapteze caracteristicile transmisiei în funcţie de preferinţele personale. Pentru utilizarea pe circuit, transmisia M Steptronic cu opt trepte oferă timpi de schimbare foarte rapizi, astfel că noul BMW M5 beneficiază de agilitate excepţională.
Suspensia noului BMW M5 este, de asemenea, concepută pentru a oferi atât tracţiune maximă pentru utilizarea cotidiană, cât şi performanţe dinamice superioare pe circuit. Asemenea motorului, transmisiei şi sistemului M xDrive, acesta a fost reglată de specialişti şi piloţi de curse în diferite locaţii, inclusiv pe faimosul Nordschleife, Nürburgring. Elementele sofisticate de rigidizare din structurile faţă şi spate asigură că structura caroseriei este extrem de rigidă şi, prin urmare, automobilul oferă răspuns instantaneu, în special atunci când conducătorul îl împinge la limită pe şosea sau pe circuit.
De asemenea, conducătorul poate alege între modurile Comfort, Sport şi Sport Plus pentru sistemul Variable Damper Control (VDC) – care are reglaj specific M – şi direcția M Servotronic. Iar caracteristicile motorului pot fi şi ele configurate în funcţie de preferinţele conducătorului prin modurile Efficient, Sport şi Sport Plus. Cele două butoane M1 şi M2 de pe volanul M îmbrăcat în piele pot fi utilizate pentru a stoca două reglaje care combină preferinţele conducătorului în ceea ce priveşte setările motorului, transmisiei, suspensiei şi modurilor M xDrive, ale modului DSC şi ale Head-Up-Display. Conducătorul poate activa setarea preferată apăsând butonul corespunzător.
Noul BMW M5 include revizuiri ale caroseriei faţă de modelul BMW Seria 5 pentru a-şi satisface latura dinamică provocatoare. Inginerii de la M au reproiectat panourile faţă laterale mai late şi bara faţă pentru a include deschideri mai mari pentru alimentarea cu aer a sistemelor de răcire şi a frânelor. De asemenea, o noutate este difuzorul spate. Cvartetul de ţevi de eşapament al sistemului de evacuare este un indicator vizual al puterii generate de BMW M5 şi oferă o acustică sportivă adecvată datorită sistemului de control al clapetelor. Conducătorul poate folosi un buton pentru a regla acustica motorului după cum doreşte.
Capota, care are un design M specific, este fabricată din aluminiu şi are linii de sculpturale sportive. Acestea se extind în acoperişul foarte uşor din fibră de carbon (CFRP) – o caracteristica standard a noului M5. Reducerile de masă aduse de acoperişul CFRP şi de alte componente, cum ar fi sistemul de evacuare, asigura o reducere de masă faţă de predecesor.
Noul BMW M5 este echipat cu frâne M compozite, care sunt mai uşoare decât cele convenţionale şi, prin urmare, reduc masa automobilului. Sunt echipate cu etriere fixe, cu şase pistoane, vopsite în albastru în faţă şi etriere flotante, cu un singur piston, în spate, dar şi discuri de frână perforate şi ventilate interior. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic, care pot fi identificate prin etrierele vopsite în auriu şi care reduc încă 23 kilograme din masa M5, pot rezista unor solicitări şi mai mari.
Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de 19 ţoli, din aliaj uşor (faţă: 9,5 x 19, spate: 10,5 x 19). în nuanţă Orbit Gray şi anvelope M specifice (faţă: 275/40 R 19, spate: 285 / 40 R19). Jantele de 20 de ţoli pot fi comandate opţional (faţă: anvelope 275/35 R 20 pe jante 9,5 x 20, spate: anvelopele 285/35 R 20 pe jante 10,5 x 20). Specificaţia standard pentru noul BMW M5 include şi piele Merino şi scaune M cu reglaj electric. Lista de opţiuni include scaunele M multifuncţionale nou dezvoltate, care se remarcă prin construcţia tip scoică şi suport lateral şi mai bun.
Noul BMW M5 poate fi comandat din septembrie 2017, iar livrările vor începe în primăvara anului 2018. Programat pentru lansare la aceeaşi data de începere a vânzărilor ca şi M5 standard este BMW M5 First Edition. Această versiune specială – limitată la un număr de 400 de exemple în întreaga lume – are vopsea BMW Individual Frozen Dark Red metalizat. Preţurile pentru România vor fi comunicate în curând.
BMW M5: dinamică de ultimă oră
La cea de-a şasea generaţie a sedanului de înaltă performanţă îşi face debutul noul sistem de tracţiune integrală M xDrive specific M. Acest sistem de tracţiune nu numai că permite M5 să devină cel mai rapid model de serie care poartă sigla BMW din istorie.
Frank van Meel, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH, explică beneficiile tehnologiei de pionierat a sistemului de transmisie de la noul BMW M5: “Datorită M xDrive, noul BMW M5 poate fi pilotat cu un amestec familiar de sportivitate şi precizie deosebită atât pe circuit, cât şi drumuri publice, încântându-i totodată pe conducători cu stabilitatea direcţională şi controlabilitatea semnificativ îmbunătăţite până la limitele de performanţă atunci când conduc în condiţii nefavorabile cum ar fi pe ploaie sau zăpadă”.
Abilitatea automobilului de a jongla în mod adecvat între utilizarea cotidiană, pe de o parte, şi plăcerea de a conduce şi performanţele superbe pe circuit, pe de altă parte, se află la baza sistemului central de control inteligent al M xDrive. Când motorul este pornit iniţial, noul BMW M5 va fi în modul de tracţiune integrală (4WD) cu Dynamic Stability Control (DSC) activat. Conducătorul poate modifica caracteristicile de manevrabilitate ale M5 prin activarea diferitelor moduri de dinamică, incluzând un mod de tracţiune spate fără DSC. În acest mod 2WD, noul BMW M5 permite conducătorilor să se bucure de forma pură a plăcerii de a conduce.
La lucru sub capota noului BMW M5 se află cea mai recentă şi cea mai avansată versiune a motorului V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Puterea de 441 kW/600 CP şi cuplul maxim de 750 Nm promite o putere de propulsie superioară şi performanţe formidabile. Unitatea V8 twin-turbo propulsează noul M5 de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Transferul puterii se realizează prin noua transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Aceasta, împreună cu sistemul M xDrive, transferă la drum întreaga putere a motorului capabil să urce în turaţii, cu efect optim în toate condiţiile de condus. Rezultatul este că noul BMW M5 nu este doar cel mai rapid model M5 construit cu începere din 1984, ci şi cel mai agil.
M TwinPower Turbo, M xDrive şi transmisie M Steptronic cu opt trepte
După o revizuire amănunţită, motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, este mai puternic decât oricând. Propulsorul capabil să urce în turaţii al noului BMW M5 oferă o putere excepţională de 441 kW/600 CP între 5.600 şi 6.700 rpm, în timp ce cuplul maxim de 750 Nm disponibil încă de la 1.800 rpm şi rămâne constant până la 5.600 rpm. Comparativ cu modelul actual, cuplul maxim a fost majorat cu 70 Nm. Caracteristicile motorului pot fi modificate prin apăsarea unui buton din setarea de bază Efficient în Sport sau Sport Plus, ceea ce va avea ca rezultat un răspuns rapid la mişcările acceleratorului.
Inginerii M au implementat o serie de îmbunătăţiri pentru ca motorul V8 twin-turbo să beneficieze de performanţele fenomenale. Acestea includ turbocompresoare nou dezvoltate şi o presiune maximă de injecție de 350 bar. Acest lucru permite timpi de injecţie mai scurţi şi pulverizare îmbunătățită a combustibilului pentru o reacţie mai bună a motorului, precum şi o pregătire mai eficientă a amestecului. De asemenea, s-au făcut îmbunătăţiri la sistemele de lubrifiere şi răcire, incluzând o tavă de ulei cu un mic bazin frontal şi o răcire indirectă a aerului de încărcare, care este mai eficientă decât echivalentele predecesorului în ciuda faptului că ocupă mai puţin spaţiu. Sistemul de alimentare cu ulei utilizează o pompă complet variabilă, cu program de control, şi a fost proiectată pentru evoluţii pe circuit, unde poate gestiona niveluri foarte mari ale acceleraţiei longitudinale şi laterale.
De asemenea, pentru noul BMW M5 s-au făcut modificări la galeria de evacuare transversale. Acest lucru are ca efect optimizarea transmiterii energiei din fluxurile de gaze de eşapament către roţile turbinelor celor două turbocompresoare şi asigurarea celui mai bun ciclu posibil de schimbare a gazului. Prin montarea unui rezonator Helmholtz între cele două amortizoare ale sistemului de evacuare cu două ramuri, inginerii M au reuşit să reducă şi masa. Acustica sistemului de evacuare controlat cu clapetă variază în funcţie de modul ales pentru caracteristicile motorului, în timp ce butonul M Sound Control permite conducătorilor noului BMW M5 să îşi atenueze prezenţa acustică.
Puterea motorului V8 twin-turbo este transferată la drum prin sistemul de tracţiune integrală M xDrive. Reglajul orientat spre spate este realizat de sistemul M xDrive, care utilizează roţile faţă numai atunci când puntea spate nu poate să transmită mai multă putere la drum şi este necesară o forţă de tracţiune suplimentară. Chiar şi atunci când este condus într-o manieră deosebit de sportivă şi dezlănţuie niveluri ridicate de putere. Noul BMW M5 cu M xDrive se comportă previzibil şi poate fi controlat cu uşurinţă de către conducător, deschizând calea pentru o experienţă şi mai intensă a performanţelor deosebite ale sedanului business.
Componentele hardware principale ale M xDrive se bazează pe sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi pe diferențialul M activ, în timp ce software-ul central de control – specific M – al dinamicii se ocupă de orchestrarea diverselor componente pentru un efect foarte inovator. Sistemul de transmisie a fost consolidat pentru o rigiditate şi o rezistenţă mai mari pentru a face faţă cuplului ridicat, configuraţiei orientată spre spate şi opţiunii 2WD. În timp ce caseta de transfer împarte o parte a cuplului între puntea faţă şi cea spate într-un raport uşor reglabil în funcţie de cerințe, diferențialul M activ este responsabil pentru distribuirea cuplului între roţile spate. În cazul elementului de control activ din domeniul de funcţii al sistemului M xDrive, efectul de blocare este variat în funcție de situaţie. Acest lucru asigură un nivel mai bun al tracţiuni, agilităţii şi stabilităţii direcţionale atunci când automobilul este condus într-o manieră foarte sportivă sau pe drumuri cu niveluri diferite de aderenţă – adică exact atunci când este nevoie. Cu sistemul M xDrive, intervenţiile de stabilizare din partea sistemului DSC sunt necesare doar în situaţii extreme, ceea ce permite puterii extraordinare a motorului să fie transformată în forţă de propulsie cu pierderi aproape zero. Rezultatul este că noul BMW M5 poate fi pilotat cu şi mai mare precizie şi acurateţe direcţională, răspunde sensibil şi direct la comenzile conducătorului şi, prin urmare, necesită puţine corecţii ale direcţiei atunci când este condus la limită.
Chiar şi în setarea implicită, atât cu sistemul DSC, cât şi cu 4WD activate, noul BMW M5 permite o anumită patinare a roţilor spate atunci când se accelerează la ieşirea din viraje pentru a produce agilitatea pentru care modelele M sunt renumite. Dar M5 rămâne perfect controlabil în orice moment. Tracţiunea superioară a tracţiunii integrale contribuie la obţinerea unor timpi de acceleraţie record pentru segment: de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde şi de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde.
Trecerea la modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport) oferă un nou impuls major pentru agilitatea a automobilului. În acest caz, şi mai mult cuplu este direcţionat către puntea spate, în timp ce nivelul de patinare admisă a roţilor spate este mărit. Acest lucru permite conducătorilor să realizeze derapaje controlate cu M5 şi să se bucure de manevrabilitatea lui. În acest timp, apariţia supravirării este vizibilă în timp util, iar creşterea liniară a unghiului de derapaj înseamnă că automobilul rămâne stabil chiar şi atunci când este condus la limită.
Cele trei moduri disponibile cu sistemul DSC dezactivat au fost configurate în principal pentru condus pe circuit. Modul 4WD este configurat pentru cea mai mare controlabilitate şi tracţiune posibile şi oferă deja o multitudine de posibilităţi de explorare a capacităţilor de performanţe ale noului BMW M5. Pe de altă parte, modulul 4WD Sport, cu combinaţia sa de precizie de direcție superioară, manevrabilitate deosebită şi tracţiune sigură, oferă siguranţă pentru plăcerea pură de a conduce. Modul de tracţiune spate pură (2WD) a fost proiectat în spiritul conducătorului experimentat şi foarte abil. Acesta oferă aceeaşi experienţă palpitantă ca cea a generaţiilor anterioare M5, aceea a unui sedan de înaltă performanţă dedicat artei de a genera plăcerea de a conduce fără sisteme de control care să-l limiteze.
De asemenea, noua transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, a fost strict adaptată performanţelor sportive. Timpii incredibil de scurţi de schimbare şi etajarea optimă a rapoartelor vor face fericit chiar şi cel mai pretenţios conducător. Mai mult, distribuţia largă a rapoartelor transmisiei M Steptronic cu opt trepte ajută la optimizarea consumului de combustibil.
Transmisia M Steptronic permite atât schimbări complet automate, cât şi schimbări secvenţiale ale vitezelor – fie cu ajutorul noului selector de viteze scurt de pe consola centrală a noului BMW M5, fie cu clapetele M de pe volan. Transmisia a fost concepută pentru o reacţie instantanee şi schimbări rapide ale vitezelor în stilul M clasic. Ambreiajul de blocare a convertorului de cuplu este deja complet activat odată ce automobilul a demarat.
Programul schimbării vitezelor poate fi modificat prin utilizarea comutatorului Drivelogic de pe selectorul de viteze. Modul Drivelogic 1 corespunde unui condus eficient. Modul 2 se pretează la un condus cu timpi scurţi de schimbare. Iar modul Drivelogic 3 este optimizat pentru un condus sportiv pe circuit, datorită timpilor extrem de scurţi de schimbare a treptelor. De asemenea, cei care preferă schimbarea manuală a vitezelor pot executa mai multe downshifts sportive până la cea mai mică treaptă disponibilă, de exemplu la frânarea în virajele strânse. Nu există schimbări automate ale treptelor atunci când motorul este turat la limită. Un răcitor al uleiului de transmisie asigură o funcţionare perfectă a transmisiei, chiar şi atunci când automobilul este pilotat pe circuit.
Tehnologie superioară a şasiului
O nouă dimensiune a dinamicii
Dinamică remarcabila, cu un răspuns precis al direcţiei – aceasta a fost obiectivul echipei responsabile de reglarea noului şasiu BMW M5. După cum se întâmplă de obicei pentru BMW M GmbH, activitatea a avut loc şi pe circuitul deţinut de companie la Miramas, în sudul Franţei, dar şi pe cel mai dificil circuit de teste din lume, bucla Nordschleife de la Nürburgring.
Manevrabilitatea precisă şi agilă cu care conducătorii sunt obişnuiţi de la generaţiile anterioare ale modelului M5 a fost optimizată suplimentar pentru noul automobil. Nevoile individuale ale conducătorului sunt îndeplinite de o gamă largă de opţiuni pentru configurarea automobilului, printre care: M xDrive, transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic, control variabil al amortizoarelor specific M (inclusiv trei moduri de condus: Comfort, Sport şi Sport Plus ) cu amortizoare controlate electronic şi direcţie M Servotronic (inclusiv trei moduri de condus: Comfort, Sport şi Sport Plus). O prioritate de vârf în reglarea şasiului noului BMW M5 a fost obţinerea unui comportament neutru al direcţiei, chiar şi la limitele dinamice. Aici, un factor important este acumularea liniară a sarcinilor transversale pe tot intervalul de acceleraţii laterale. Indiferent de situaţia de conducere, direcţia M Servotronic electromecanică oferă exact cantitatea potrivită de cuplu de direcţie. Acest lucru asigură faptul că noul BMW M5 are o direcţie excelentă şi oferă întotdeauna un răspuns clar. Mai mult, automobilul este excelent pentru condus pe distanţe lungi, fiind o bucurie în oraş şi pentru călătorii scurte datorită forţei de direcţie reduse necesară pentru manevrare şi parcare.
Obişnuită pentru puntea faţă, suspensia cu dublu braţ transversal a BMW Seria 5 a fost revizuită integral pentru noul BMW M5 cu M xDrive. Inginerii M au reproiectat fiecare componentă pentru a influenţa caracteristicile cinematice şi elastocinematice specifice M. Stabilitatea direcţională este mai mare ca niciodată datorită ecartamentului crescut. Suspensia spate multilink a fost şi ea modificată pentru a îndeplini cerinţele specifice M. Noile legături de prindere cu montanţi din cauciuc rigid contribuie la îndeplinirea exigenţelor sporite privind dinamica şi precizia de direcție, la fel cum fac şi barele antiruliu mai ferme şi barele laterale inferioare care au fost optimizate pentru rigiditate. Dezvoltate special pentru M5, lagărele elastomere de pe punctele de fixare a punţii spate asigură faptul că nu există întârzieri în transferul forţelor şasiului, ceea ce permite o manevrabilitate directă de excepţie. O armătură X suplimentară din oţel şi o tijă transversală din aluminiu sporesc rigiditatea legăturilor şasiului de pe puntea spate, rezultatul fiind un răspuns îmbunătăţit. Alte modificări ale şasiului care nu sunt vizibile la exterior îndeplinesc funcţii care nu sunt mai puţin importante. De exemplu, un profil de rigidizare tip tower-to-bulkhead din aluminiu şi două braţe tip tower-to-frontend îmbunătăţesc rigiditatea părţii frontale a automobilului.
Pachetul complet şasiu şi tren de rulare realizat de inginerii BMW M este atât de bun încât până şi piloţii experimentaţi, precum fostul star din Formula 1 şi pilot oficial BMW Timo Glock, sunt impresionaţi: “Datorită M xDrive, noul BMW M5 depăşeşte limitele precise şi agile la care ne aşteptăm – de asemenea, oferă o creştere notabilă a tracţiunii şi controlului, atât în situaţiile de zi cu zi, cât şi la limita dinamică”.
Anvelopele din echiparea standard a BMW M5 (275/40 R 19 în faţă şi 285/40 R 19 în spate) au fost special alese. Acestea sunt montate pe jante din aliaj uşor, cu cinci “double-spoke”, în nuanţă Orbit Grey lucios (față: 9,5 J x 19, spate: 10,5 J x 19). Ca opţiune sunt disponibile jantele de 20 de ţoli (faţă: 275/35 R 20, spate: 285/35 R 20), din aliaj uşor, cu şapte “double-spoke”, în nuanţă negru sau negru lucios. Toate anvelopele au calificativ de viteză ZR, ceea ce le face potrivite pentru viteza maximă de 305 km/h atinsă de noul BMW M5 cu pachet M Driver (versiunea standard: 250 km/h).
Noul BMW M5 este echipat standard cu frâne M compozite. Fiind semnificativ mai uşoare decât cele convenţionale din fontă, acestea au avantajul distinct al unor mase nesuspendate reduse. În faţă, forţa de frânare este aplicată discurilor de frână perforate, cu ventilaţie interioară, cu ajutorul unor etrierelor fixe, cu şase pistoane, vopsite în albastru şi purtând sigla M. Pe puntea spate, deceleraţia este asigurată de frânele cu etrier, cu un singur piston, vopsit tot în albastru, cu frână de parcare integrată. Frânele M din carbon ceramic sunt disponibile ca opţiune pentru noul BMW M5. Acestea sunt recunoscute instantaneu după etrierele aurii cu logo M (etriere cu şase pistoane fixe pe puntea faţă, etriere flotante cu piston fix pe puntea spate) şi sunt mai uşoare cu 23 de kilograme, ceea ce înseamnă o reducere suplimentară a maselor nesuspendate. Acest lucru oferă numeroase beneficii, inclusiv o dinamică îmbunătăţită şi un confort îmbunătăţit al suspensiei. Frânele M din carbon ceramic oferă performanţe de frânare şi mai bune decât frânele M compozite, precum şi rezistență suplimentară la slăbire şi stabilitate termică mai mare. În plus, ele rezistă foarte bine la uzură.
BMW M5 First Edition
Ediţie specială cu specificaţie exclusivă
Un plus de exclusivitate este asigurat de la lansare cu un model ediţie specială “First Edition”, limitată la un număr de 400 de exemple la nivel mondial şi disponibilă încă de la începerea vânzărilor în toamna anului 2017. Livrările BMW M5 First Edition vor începe în primăvara anului 2018, iar producția va continua până cel târziu în iunie 2018.
Noul BMW M5 First Edition are o culoare exclusivistă Frozen Dark Red metalizat şi include şi ornamente BMW Individual Shadow Line cu numeroase dotări. Acest lucru înseamnă că grila BMW, branhiile M şi cele patru ţevi de eşapament ale evacuării sport sunt finisate în negru lucios. M5 First Edition este echipat standard cu jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu şapte “double-spoke”, de culoare neagră.
De asemenea, BMW M5 First Edition are o notă foarte personală şi în interior. Aplicațiile Piano Finish Black sunt completate de o placă pe consola centrală care indică numărul de producţie al automobilului (“M5 First Edition 1/400”) şi este o dovadă a caracterului exclusivist al acestui BMW M5. M5 First Edition este dotat standard cu scaune M multifuncţionale de înaltă calitate. De asemenea, este disponibil cu tapiţerie integrală cu piele în nuanţă Smoke White cu cusături contrastante roşii.