Noul BMW Seria 3 Sedan se pregăteşte pentru lansarea din primăvara anului. BMW M GmbH prezintă o variantă de model pregătită pentru performanţe superioare a noului sedan sport. BMW M340i xDrive Sedan este propulsat de un motor pe benzină nou dezvoltat, cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 275 kW/374 CP. Împreună, motorul de înaltă performanţă, tehnologia suspensiei specifică M şi tracţiunea integrală inteligentă oferă o dinamică remarcabilă care nu are echivalent în segmentul median. Caracterul foarte sportiv este subliniat de dotările de design şi cu echipamente specifice modelului. Salonul Auto de la Los Angeles (30 noiembrie – 9 decembrie 2018) va reprezenta scena premierei mondiale a BMW M340i xDrive Sedan. Lansarea pe piaţă va începe în SUA în aprilie 2019, urmată de Europa în iulie.
Acceleraţie, dinamică în viraje, agilitate, precizie, frânare – BMW M340i xDrive Sedan stabileşte noi repere ale performanţelor dinamice. Conceptul are la bază BMW Seria 3 Sedan şi vine cu centru de greutate coborât, masă optimizată, distribuţie bine echilibrată a sarcinilor pe punţi, precum şi rigiditate crescută a caroseriei şi puncte de prindere ale caroseriei îmbunătăţite. Mai mult, tehnologia suspensiei şi aerodinamica sunt adaptate precis la caracteristicile de înaltă performanţă ale noului motor. În plus, suspensia M Sport, direcţia sport variabilă, diferenţialul M Sport, sistemul de frânare M Sport şi jantele M de 18 ţoli, din aliaj uşor, cu anvelope mixte sunt dotări standard pentru BMW M340i xDrive Sedan.
Motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu dezvoltare superioară a puterii şi acustică specifică
Motorul dezvoltat pentru BMW M340i xDrive Sedan ridică la un nivel nou caracteristicile automobilului în ceea ce priveşte performanţele, reacţia, capacitatea de a urca în turaţii, liniaritatea în funcţionare şi eficienţa, atât de tipice motoarelor BMW cu şase cilindri dispuşi în linie. Propulsorul de 3 litri dispune de carter din aluminiu şi chiulasă din aluminiu. Sistemul de supraalimentare, care a fost construit conform principiului TwinScroll, a fost redezvoltat şi el. Integrarea colectorului de evacuare compact din oţel şi a turbocompresorului efectuează o creştere rapidă a presiunii de boost. Un moment de inerţie redus cu aproximativ 25% îmbunătăţeşte reacţia turbinei, iar wastegate-ul controlat electronic, cu deschidere largă, contribuie la valori mai bune ale emisiilor. Alimentarea cu combustibil este realizată prin intermediul tehnologiei de injecţie directă High Precision, ale cărei injectoare funcţionează acum la o presiune de injecţie crescută până la 350 bar. Actuala versiune a tehnologiei M TwinPower Turbo este susţinută de control complet variabil al supapelor VALVETRONIC şi gestiune variabilă a arborelui cu came Double VANOS.
Tehnologia de propulsie, care a beneficiat de o reviziuire amplă, oferă motorului cu şase cilindri dispuşi în linie o creştere a puterii de 35 kW/48 CP, la 275 kW/374 CP, faţă de cel mai puternic motor utilizat anterior pentru BMW Seria 3, precum şi o creştere a cuplului maxim de 50 Nm, la 500 Nm. În consecinţă, automobilul are beneficii clare în ceea ce priveşte calităţile sportive. BMW M340i xDrive Sedan efectuează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde – o jumătate de secundă mai repede decât vârful de gamă al precedentei generaţii BMW Seria 3 Sedan.
Dezvoltarea puterii şi creşterea vitezei sunt acompaniate de acustica specifică a motorului cu şase cilindri dispuşi în linie, care beneficiază de o prezenţă suplimentară datorită evacuării M Sport. Mai presus de orice în modurile SPORT şi SPORT+, care pot fi activate prin intermediul comutatorului Driving Experience Control, sistemul de evacuare cu supape suplimentare generează o acustică foarte distinctivă. Dezvoltarea sunetului care acompaniază livrarea dinamică a puterii motorului este precepută intens şi în interiorul BMW M340i xDrive Sedan. Sistemul de evacuare M Sport cu două ţevi de eşapament este echipat cu două filtre de particule de benzină, datorită cărora BMW M340i xDrive Sedan îndeplineşte cerinţele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP. Consumul mediu mixt este de 7,5 l/100 km*, iar emisiile CO2 sunt de 172 g/km.*
Dotări standard: transmisie sport Steptronic cu opt trepte şi BMW xDrive cu accent pe tracţiunea spate
BMW M340i xDrive Sedan este echipat standard cu transmisie sport Steptronic, cu opt trepte, de cea mai nouă generaţie, care dispune de un sistem de control hidraulic optimizat şi timpi optimizat de schimbare a treptelor de viteză. Rapoartele scurte pentru treptele inferioare îmbunătăţesc acceleraţia, iar funcţia Launch Control poate fi utilizată pentru acccelerări impresionante la startul de pe loc. Clapetele de schimbare de pe volan uşurează selecţia manuală a vitezelor în orice moment.
Cu distribuţie complet variabilă a puterii între puntea faţă şi cea spate, tehnologia inteligentă de tracţiune integrală disponibilă la BMW M340i xDrive Sedan asigură tracţiune, agilitate şi stabilitate. Accentul pe tracţiune spate al BMW xDrive susţine experienţa condusului specifică mărcii. Transferul direcţionat al forţei de propulsie către roţile spate îmbunătăţeşte agilitatea la abordarea virajelor.
Mai mult, BMW M340i xDrive Sedan este echipat standard cu diferenţial M Sport. Funcţia de blocare individuală a roţilor spate, complet variabilă şi controlată electronic, contribuie semnificativ nu numai la o creşterea tracţiunii, ci la îmbunătăţirea stabilităţii şi agilităţii automobilului.
Tehnologia suspensiei specifică M transformă performanţele în dinamică
Conceptul de construcţie utilizat pentru suspensia noului BMW Seria 3 Sedan oferă premisele ideale pentru comportament sportiv. Componentele punţii faţă cu dublu braţ transversal şi ale celei spate cu suspensie multibraţ, ambele optimizate în ceea ce priveşte masa şi rigiditatea, îmbunătăţesc dinamica în viraje şi precizia direcţiei, la fel cum fac ecartamentele mai late şi unghiurile optime de înclinare a roţilor. Pe lângă coborârea automobilului cu 10 mm, suspensia M Sport standard de la BMW M340i xDrive Sedan cuprinde elastocinematică specifică M şi funcţie de control a amortizoarelor cu răspuns variabil în funcţie de cursa suspensiei. Suspensia M adaptivă cu amortizoare controlate electronic este disponibilă opţional.
O altă parte integrantă a suspensiei M Sport şi a suspensiei M adaptive este direcţia sport variabilă, care susţine abordarea sportivă a virajelor, precum şi răspunsurile precise la viteze mari.
Prin combinarea unei setări foarte sportive, evidenţiată de o cursă scurtă a pedalei şi un punct de presiune distinct, sistemul de frânare M Sport, care este disponibil tot standard, oferă performanţe de frânare speciale. Frânele sport M obţin acest lucru printr-un raport mai direct, precum şi printr-o configuraţie hidraulică diferită, care include frâne cu etrier fix, cu patru pistoane, şi discuri de 348 de milimetri pentru puntea faţă, respectiv frâne cu etrier flotant, cu un singur piston, şi discuri de 345 de milimetri pentru puntea spate. Etrierele de culoare albastră poartă logo-ul M. Disponibile standard, jantele M de 18 ţoli, din aliaj uşor, sunt combinate cu anvelope mixte. Pneurile de format 225/45 R 18 sunt montate pe roţile faţă, în timp ce dimensiunea 255/40 R 18 este utilizată pentru cele spate. Jantele M de 19 ţoli cu două designuri şi jantele BMW Individual de 19 ţoli – toate din liaj uşor – sunt disponibile opţional, fiind echipate cu anvelope mixte. Jantele M de 19 ţoli, din aliaj uşor, beneficiază de anvelope de înaltă performanţă, ceea ce facilitează un transfer foarte eficient al forţelor longitudinale şi laterale.
Dotări de design şi cu echipamente cu accent clar pe sportivitate
Caracteristicile de performanţă superioare ale noului BMW M340i xDrive Sedan sunt reflectate de dotările de design şi cu echipamente specifice modelului. Designul spolier faţă, pragurile laterale şi difuzorul spate optimizează atât alimentarea cu aer de răcire, cât şi aerodinamica. Elementele cu design unic includ grila BMW a radiatorului, spoilerul spate în culoarea caroseriei şi decoraţiunile trapezoidale ale ţevilor de eşapament. Aspectul exclusivist al automobilului este completat şi de capacele oglinzilor retrovizoare, barele prizelor de aer, suprafeţele frontale ale grilei BMW, decoraţiunile ţevilor de eşapament şi inscripţia de model, toate finisate în Cerium Grey metalizat.
În interiorul automobilului, scaunele sport cu tapiţerie specifică M în combinaţie Sensatec/Alcantara, tapiţeria BMW Individual a acoperişului de culoare antracit, volanul M îmbrăcat în piele, cu clapete de schimbare, şi benzile decorative de interior în Aluminium Tetragon oferă o ambinaţă intensă orientată spre plăcerea condusului. Panoul de instrumente digital poartă inscripţia “M340i”, în timp cepragurile uşilor faţă poartă, de asemena, inscripţionarea modelului.
Datele de consum, emisii CO2 şi putere sunt calculate pe baza metodelor de măsurare stipulate î versiunea actuală a Regulamentului (EU) 2007/715. Informaţia este bazată pe un automobil cu echipare de bază din Germania; variaţiile iau în considerare dimensiunea roţilor şi a anvelopelor alese, precum şi echipamentele opţionale şi se pot schimba în timpul configurării.
Datele au fost deja calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi adaptate la NEDC pentru scopuri comparative. La aceste automobile, datele diferite de cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de automobil care se bazează (şi) pe emisiile CO2.