Noul F 800 R este ultimul model din gama de motociclete pline de caracter echipate cu motor cu doi cilindri paraleli de la BMW Motorrad. Dezvoltarea constantă a calităţilor sale de motocicletă polivalentă asigură că acest roadster dinamic este gata să-şi încânte proprietarii cu performanţele sale sportive, agilitatea deosebită şi versatilitatea sa sporită – toate într-un pachet dinamic. Noua motocicletă îşi va face debutul în showroomurile BMW Motorrad din România în luna martie a anului viitor.
Puterea este dezvoltată, ca şi înainte, de un motor cu doi cilindri, răcit cu lichid, cu patru supape pe cilindru, cu cilindreea de 798 cmc. Cu puterea care a crescut la 66 kW/ 90 CP la 8.000 rpm (de la 64 kW/87 CP la 8.000 rpm) şi rapoarte mai scurte pentru treptele întâi şi a doua de viteză, motorul cu doi cilindri paraleli ofertă o abilitate şi mai bună de sprint, păstrând în acelaşi timp curba de cuplu impresionantă, răspunsul prompt şi consumul redus de combustibil, caracteristice modelului precedent. Cuplul maxim rămâne 86 Nm la 5.800 rpm.
Experienţa de pilotaj antrenantă de la ghidonul lui F 800 R este sporită şi de noile suspensii şi de ergonomia optimizată. Astfel, o furcă inversată foloseşte acum drept suspensie faţă, în timp ce un sistem de frânare cu două discuri şi etriere radiale asigură putere de decelerare fără fading. O nouă şa, mai joasă ( la 790 mm în loc de 800 mm), combinată cu ghidonul şi scăriţele noi, creează o ergonomie şi mai bună pentru rider.
Designul lui F 800 R – care este destinat şi motocicliştilor începători – asigură latura vizuală a atractivităţii. Cu semi-carenele, scuturile pentru radiator, aripa faţă şi jantele noi, plus o nouă gamă de culori, roadster-ul sportiv afişează o siluetă extrem de dinamică. Farul principal, acum simetric, îi dă şi o „faţă” deosebită.
Conform principiului „Safety 360°”, noul F 800 R are ABS în echiparea standard. Poate fi comandat şi cu sisteme opţionale precum ASC (Automatic Stability Control) şi ESA (Electronic Suspension Adjustment), stabilind un nou punct de referinţă în acest segment în ceea ce priveşte elementele de siguranţă şi calităţile generale.
Noile caracteristici ale lui BMW F 800 R:
• Putere mai mare decât predecesorul – 66 kW (90 CP) la 8.000 rpm (înainte: 64 kW (87 CP) la 8.000 rpm)
• Rapoarte modificate pentru primele două trepte de viteză.
• Noi elemente exterioare, cu un design şi mai dinamic.
• Culori noi.
• Far principal cu aspect simetric.
• Furcă inversată.
• Etriere de frână radiale pe faţă.
• Jante mai uşoare, cu design dinamic.
• Scăriţe noi pentru pilot.
• Înălţimea şeii redusă la 790 mm (800 mm anterior).
• Nou ghidon de aluminiu cu secţiune variabilă.
• ASC (Automatic Stability Control) – opţional / accesoriu special.
• ESA (Electronic Suspension Adjustment) – opţional.
• Putere redusă la 35 kW (48 CP) – accesoriu special / opţional.
{mosloadposition user9}