Vârful gamei de modele plug-in hybrid a noului BMW Seria 5 dispune de un motor pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie şi tracţiune integrală pentru o combinaţie de eficienţă şi performanţe dinamice. Gama BMW Seria 5 se extinde pentru a include acum în total cinci modele plug-in hybrid.
Bucureşti/München. Cu un plan de dezvoltare durabilă pe 10 ani, BMW Group îşi subliniază angajamentul faţă de acordul de mediu de la Paris, principalul obiectiv fiind extinderea mobilităţii electrice. Peste 500.000 de automobile electrificate au fost vândute până la finalul anului 2019, iar acest volum este foarte probabil să depăşească un milion de maşini până la sfârşitul anului 2021. BMW Seria 5 are o contribuţie importantă la atingerea obiectivelor trecute şi viitoare. Cu aproape 50.000 de unităţi, modelele BMW Seria 5 plug-in hybrid au fost cele mai de succes modele electrificate din portofoliul global al BMW Group în 2019.
Extinderea gamei BMW Seria 5 pentru a include cinci modele plug-in hybrid
Din noiembrie 2020, odată cu creşterea de la două la cinci a numărului de modele care dispun de propulsia plug-in hybrid inovatoare, noul BMW Seria 5 oferă cea mai mare gamă de versiuni PHEV în cadrul unei serii de modele BMW Group.
Cea mai recentă generaţie a tehnologiei BMW eDrive în combinaţie cu un motor pe benzină, cu patru cilindri, propulsează modelele BMW 530e plug-in hybrid. Iulie 2020 a marcat lansarea noilor BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan. În noiembrie 2020, noile BMW 530e Touring şi BMW 530e xDrive Touring vor fi lansate pe piaţă, în acelaşi timp cu BMW 545e xDrive Sedan.
Noul model ca vârf de gamă: noul BMW 545e xDrive Sedan
Noul BMW 545e xDrive Sedan dispune de un motor electric sincron ce furnizează o putere maximă de 80 kW/109 CP. Acesta este combinat cu un motor pe benzină eficient, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, care oferă 210 kW/286 CP. Puterea totală a sistemului, cu ambele motoare conectate la aceeaşi cutie de viteze, este de 290 kW/394 CP. Puterea este distribuită către toate cele patru roţi prin intermediul tracţiunii integrale BMW xDrive inteligentă. Cuplul maxim al sistemului este de 600 Nm, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, fiind posibilă o viteză maximă de 140 km/h în regim full electric. Noul BMW 545e xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde*. Astfel, BMW 545e xDrive excelează clar ca cel mai dinamic dintre toate modelele BMW plug-in hybrid cu motor cu şase cilindri.
Datorită interacţiunii controlată inteligent dintre cele două sisteme de propulsie, noul BMW 545e xDrive combină ce este mai bun din ambele universuri. Sistemul plug-in hybrid facilitează nu numai condus full electric în traficul urban şi o navetă eficientă între domiciliu şi locul de muncă, dar excelează şi prin performanţe dinamice şi călătorii confortabile pe distanţe lungi. Cu o autonomie exclusiv electrică de 54-57 de kilometri* şi un consum mediu de combustibil de 2.1-2.4 l/100 km*, noul BMW 545e xDrive combină dinamica specifică mărcii şi un nivel ridicat de confort al călătoriei pe distanţe lungi cu o utilizare foarte eficientă a resurselor.
Cel mai recent model plug-in hybrid BMW Seria 5 este echipat cu o baterie litiu-ion de 400V, care este poziţionată sub locurile din spate pentru a se economisi spaţiu. Cu un volum al portbagajului de 410 de litri, capacitatea de transport a BMW 545e xDrive este minimal mai mică decât a altor variante de model ce sunt echipate cu motorizare convenţională.
Diferite moduri de condus pentru eficienţă maximă în conformitate cu stilul şi situaţia de condus relevante
Pentru a se utiliza în mod optim combinaţia dintre motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu caracteristici de funcţionare liniare, şi tehnologia eDrive în toate situaţiile de condus, BMW 545e xDrive sprijină conducătorul în numeroase feluri în ceea ce priveşte gestiunea energiei. Diferite moduri de condus, unde putând fi personalizate în funcţionarea lor, sunt selectate pur şi simplu prin apăsarea butonului corespunzător de pe consola centrală.
Modul HYBRID este setarea implicită, asigurând un reglaj echilibrat şi o interacţiune inteligentă între motorul termic şi cel electric. De asemenea, este posibilă alegerea modului ELECTRIC ca setare standard prin intermediul meniului iDrive. În modul HYBRID, motorul electric este folosit predominant. Motorul termic intervine doar la viteze mai mari sau în condiţii de sarcină ridicată. Din moment ce sistemul este conectat la sistemul de navigaţie, interacţiunea dintre motorul termic şi cel electric poate fi adaptată mai precis la profilul traseului, topografie şi alte situaţii de condus într-o manieră anticipativă. Autonomia electrică este maximizată prin recuperarea energiei la frână de motor sau în faza de frânare. Energia furnizată în acest fel poate fi utilizată specific pentru condus fără emisii în zonele urbane.
Prin apăsarea de două ori a butonului HYBRID este activată o versiune optimizată ca eficienţă a acestui mode de operare (HYBRID ECO PRO). Funcţia coasting funcţionează cu oprirea completă a motorului cu ardere internă şi contribuie la o reducere suplimentară a consumului (atât în modul HYBRID, cât şi în modul HYBRID ECO PRO). Sistemul foloseşte datele senzorilor şi sistemul navigaţie pentru a optimiza funcţia de recuperare a energiei la frânare: de exemplu atunci când automobilul se apropie de o intersecţie sau de un automobil ce rulează în faţă, de exemplu, regenerarea adaptivă continuu poate fi utilizată în mod intensiv cu efect de decelerare.
În modul SPORT, motorul electric sprijină motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, când puterea totală a sistemului – 290 kW/394 CP – este necesară complet. Reglajul este conceput pentru performanţe dinamice, iar programul de schimbare a vitezelor este unul sportiv. Pe de altă parte, modul ELECTRIC permite condus full electric pe o distanţă de până la 57 de kilometri* şi o viteză de până la 140 km/h.
Sunete speciale pentru o experienţă a condusului specială
Noul sunet “ready to drive” produs de BMW 545e xDrive este rezultatul colaborării cu compozitorul Hans Zimmer. Acesta oferă un feedback auditiv la apăsarea butonului Start/Stop.
Un sunet distinctiv, creat special pentru modelele BMW i electrificate, este utilizat în scopul protecţiei acustice a pietonilor, fiind emis printr-un sistem de difuzoare. Designul acustic la viteze reduse, de până la 30 km/h, radiază o prezenţă sonoro vibrantă, dar fără a afecta confortul celor prezenţi în automobil.
De asemenea, tot prin sistemul audio al maşinii, “Active Sound Design” oferă o acustică autentică şi, în modul SPORT al comutatorului Driving Experience Control, foarte intensă şi pronunţată.
* Toate valorile sunt provizorii.