Înaltă performanţă la un nou nivel
* Motor V10 cu două turbine ce dezvoltă 426 kW (580 CP)
* Avant cu dinamica unei maşini sport de înaltă performanţă
* Design şi echipări exclusiviste, calitate perfectă
Performanţele de vârf remarcabile şi dinamica impecabilă combinate cu oportunitatea utilizării zi de zi sunt principalele caracteristici ale noului Audi RS 6 Avant, care va fi prezentat publicului – în premieră – la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). Dezvoltarea unui nou motor V10 cu injecţie directă pe benzină FSI şi două turbocompresoare, tracţiunea integrală permanentă quattro şi suspensiile sport cu Dynamic Ride Control (DRC) stabilesc standardele pentru automobilele superperformante în clasa de lux. O putere maximă de 426 kW (580 CP) şi un cuplu maxim de 650 Nm contribuie la o experienţă memorabilă. În acelaşi timp, noul Audi RS 6 Avant oferă un stadard ridicat al confortului – chiar şi la călătoriile lungi. Modelele Audi RS de la quattro GmbH sunt caracterizate de sportivitate, completată de un design puternic şi elegant, echipări exclusiviste şi o calitate perfectă. În acelaşi timp, a devenit o tradiţie ca aceste performanţe sportive să fie combinate cu utilitatea deosebită a versiunilor Avant: primul Audi RS2, lansat în 1993, a fost produs numai ca variantă Avant. Chiar dacă senzaţia unică pe care un model Audi RS o oferă poate fi experimentată într-o versiune limuzină, Avant şi Cabriolet – aşa cum este cazul actualului RS 4 -, clienţii apreciază în mod deosebit combinaţia de dinamism şi versatilitate pe care o variantă Avant o oferă.
De aceea, noul Audi RS 6 va fi disponibil, pentru început, numai ca versiune Avant, cu o combinaţie fără rival: o putere maximă de 580 cai-putere şi o capacitate maximă a portbagajului de 1.660 litri. Lansarea pe piaţă a modelului Audi RS 6 Avant va avea loc în luna aprilie 2008.
Noul lider de performanţă al categoriei
Audi RS 6 redefineşte termenul de "înaltă performanţă" în segmentul business. Graţie puterii de 426 kW (580 CP), este cel mai puternic model al actualei game Audi şi – cu excepţia unor maşini concepute special pentru curse, aşa cum este prototipul Audi R10 TDI, învingător la Le Mans – cel mai potent Audi din toate timpurile. Iar aceasta nu este tot: modelul este superior tuturor competitorilor în categoria performanţelor de vârf.
Motorul cu zece cilindri şi configuraţie în V a noului RS 6 este bazat pe propulsorul V10 ce echipează modelele Audi S6 şi Audi S8, dar a fost dezvoltat sub toate aspectele pentru a atinge un nivel mai mare al performanţelor. Cele două turbocompresoare asigură un flux constant şi impresionant al puterii de-a lungul întregii plaje de turaţii: uriaşul vârf al cuplului – 650 Nm – este disponibil între 1.500 şi 6.250 rot/min, iar puterea maximă poate fi atinsă între 6.250 şi 6.700 rot/min.
Performanţe dinamice ca ale unei maşini supersport
Motorul permite noului Audi RS 6 Avant să atingă performanţă dinamice demne de un automobil supersport de înaltă performanţă. Pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h sunt necesare numai 4,6 secunde, iar viteza de 200 km/h este atinsă în 14,9 secunde. Controlul electronic al vitezei intră în funcţiune numai când adenalina te împinge la limită – 250 km/h. Raportul putere-masă atinge şi acesta nivelul unei maşini supersport: până la urmă, la un automobil cu o masă de 2.025 kilograme – inclusiv sistemul de tracţiune integrală quattro, deosebit de dinamic şi precis -, fiecare cal-putere al noului RS 6 Avant are de propulsat numai 3,5 kilograme.
Conceptul cu zece cilindri oferă baza ideală pentru un propulsor ultraperformant. Grupul V10 este neobişnuit de compact, cu o lungime totală de 670 milimetri, şi foarte uşor, cu o masă de 278 kilograme. Tehnologia TFSI pe care o promovează Audi – combinaţia de injecţie directă pe benzină şi supraalimentare – asigură o putere eficientă, bazată pe experienţa vastă în domeniul sporturilor cu motor: prototipul R8, un pionier al tehnologiei TFSI, a reuşit o serie impresionantă pentru marca simbolizată de cele patru inele – cinci victorii la Le Mans.
Tehnologie de curse pentru o eficienţă ridicată
Injecţia directă FSI livrează o cantitate de combustibil, măsurată foarte precis, în camerele de combustie, la o presiune de până la 120 bar. Aceasta permite un raport de compresie de 10,5:1, care este foarte ridicat pentru un motor turbo. Rezultatul este o combustie remarcabil de eficientă. În această situaţie, motorul înregistrează un consum standard de 13,9 litri – un nivel foarte bun în comparaţie cu potenţialul oferit.
O altă caracteristică adoptată din tehnologia curselor este sistemul de lubrifiere cu carter uscat, folosit la motorizarea V10. Graţie designului adoptat în cazul pompei de ulei şi al băii de ulei, se garantează o lubrifiere eficientă a tuturor componentelor motorului şi a ambelor turbocompresoare, chiar şi în cazul unei acceleraţii laterale de 1,2g.
Graţie tehnologiei FSI şi designului optimizat al turbocompresoarelor şi al galeriilor de aer, propulsorul cu 10 cilindri este extrem de recpetiv şi transformă orice variaţie a acceleraţiei într-un demaraj imediat. În ciuda dublei supraalimentări, motorul este câtuşi de puţin unul superficial: rafinamentul şi liniaritatea sunt calităţi aparte, specifice unui propulsor cu 10 cilindri. Când accelerează, sistemul de evacuare cu ramificaţie, cu două eşapamente ovale, produce o sonoritate specifică modelelor sport, un sunet grav – o caracteristică esenţială pentru un automobil de înaltă performanţă. Cei care doresc să sporească această plăcere zilnică a simţului auditiv pot opta pentru sistemul sport de evacuare.
Tiptronic cu schimbări extrem de rapide
Cutia de viteze tiptronic, cu şase trepte, este un complement perfect pentru caracterul încrezător şi puternic al noului RS 6. Hidraulica şi sistemul de control au fost optimizate pentru a se obţine timpi de schimbare extrem de mici; rapoartele au fost adaptate în consecinţă. Nu mai trebuie amintit faptul că noul RS 6 transmite puterea excepţională prin intermediul sistemului de tracţiune permanentă quattro. Cea mai nou generaţie nu numai că oferă o siguranţă şi o stabilitate mai mare – comparativ cu un automobil cu tracţiune spate -, dar şi evidenţiază caracterul dinamic aparte al modelului RS 6.
În reglaj standard, diferenţialul central distribuie 40% din putere către axul faţă şi 60% către cel spate – această setare uşor înclinată spre axul spate denotă o caracteristică dinamică deosebită în ceea ce priveşte manevrabilitatea.
Suspensii pentru performanţe şi confort
Suspensia noului Audi RS 6 a fost redesenată în totalitate pentru maximizarea performanţelor dinamice şi a confortului în timpul călătoriei – în special la voiajele lungi. Reglajele amortizoarelor şi ale arcurilor, precum şi întreaga electrocinematică a suspensiei faţă cu patru braţe şi a celei spate cu braţe trapezoidale au fost adaptate la un nou nivel de performanţă. Caracteristicile direcţiei asistate servotronic – variabilă în funcţie de viteză – au fost şi ele revizuite. Acum, direcţia este mult mai sensibilă şi oferă un răspuns optim de la suprafaţa drumului.
Per total, în materie de pilotaj, RS 6 combină precizia şi abilitatea în viraje a unei maşini sport cu stabilitatea pe liniile drepte a unui automobil confortabil. Existent în echiparea standard, sistemul Dynamic Ride Control (DRC) – familiar de la actualul RS 4 şi îmbunătăţit semnificativ – joacă un rol important. Acest sistem reduce tangajul şi ruliul în jurul axelor longitudinală, respectiv transversală ale automobilului printr-o soluţie ingenioasă – fără nici un fel de intervenţie a electronicii şi numai prin legile dinamicii fluidelor.
Un sentiment unic de pilotaj
Prin intermediul Dynamic Ride Control, amortizoarele sunt conectate în diagonală prin două conducte de ulei şi două supape de control. Mişcarea caroseriei – de exemplu, ruliul la virajele de mare viteză sau pe suprafeţe denivelate – produce curenţi de ulei, care generează o forţă de amortizare suplimentară. În consecinţă, RS 6 se laudă cu un control şi mai precis în viraje şi reacţionează cu şi mai mare precizie la schimbările de direcţie impuse de cel aflat la volan.
Dynamic Ride Control poate fi suplimentat la noul RS, ca opţiune, cu sistemul de amortizare în trei faze. Acesta permite pilotului să selecteze caracteristicile de manevrabilitate în funcţie de preferinţele lui/ ei sau de ruta aleasă. În reglajul de confort, suspensiile sport plus oferă un remarcabil confort al călătoriei, în programul dinamic se setează pe un stil entuziast de conducere, iar modul sport oferă o precizie maximă a conducerii.
Reglajul sportiv al programului electronic de stabilizare (ESP) este ideal în cazul acestui model: momentul de intervenţie este unul foarte mult întârziat, ceea ce permite savurarea la maximum a conducerii automobilului, dar în acelaşi timp se menţine şi un nivel ridicat al siguranţei. Alternativ, sistemul ESP poate fi dezactivat în totalitate.
Frâne ceramice pentru un atlet excepţional
Un atlet de un calibru excepţional, aşa cum este Audi RS 6, are nevoie de un sistem de frânare absolut remarcabil. Discurile din dotarea standard – din oţel, cu diamentrul de 19 inch – au fost redesenate pentru a suporta sarcina maximă. Acestea constau dintr-o cameră de aluminiu şi un inel de distribuţie a frecării, conectate între ele printr-un angrenaj flotant cu ace de metal. Designul sporeşte stabilitatea termică şi reduce masa.
Opţional, în combinaţie cu jante de 20 inch, este disponibil şi un sistem de frâne ceramice: acesta are discuri cu un diametru impresionant – 420 milimetri la roţile faţă şi 356 milimetri la cele spate -, care suportă cu uşurinţă cea mai ridicată sarcină termică şi au o durată de viaţă mai lungă. La fel de impresionante sunt dimensiunile cauciucurilor: jantele standard, de 19 inch, cu un nou design, cu 10 spiţe, sunt echipate cu pneuri de dimensiune 255/40 R 19. Jantele de 20 inch, existente ca dotar opţională, sune echipate cu cauciucuri de 275/35 R 20.
Apariţie încrezătoare cu particularităţi funcţionale
Designul aparte face ca noul Audi RS 6 să fie imediat observat şi să aibă un aspect încrezător în sine – fără nici o notă de agresivitate. De fapt, designul clar al părţii frontale – cu barele remodelate şi fantele accentuate – urmează funcţiile noului model: motor ultraperformant necesită un mare volum de aer pentru admisie şi pentru răcire. Caracteristica specifică familiei RS este accentuată de grila singleframe, de culoarea aluminiului mat, şi de grila cu design fagure, foarte bine şlefuită.
Farurile noului Audi RS 6 sunt o operă de artă în miniatură din punct de vedere al tehnologiei: pentru a crea spaţiu în şorţurile faţă pentru a permite admisia unui curent de aer suplimentar, luminile de ceaţă cu halogen au fost integrate alături de farurile bixenon, iar opţional se poate alege luminile reglabile şi funcţia de virare a fasciculului.
Beznile de lumini LED pentru rulaj pe timp de zi adaugă o notă distinctivă: zece LED sunt montate la baza fiecărui far şi oferă o apariţie şocantă noului Audi RS 6, indiferent că este zi sau noapte. O pleoapă situată în partea superioară a farurilor aspreşte aspectul acestui automobil – sport şi business, totodată. Şi stopurile sunt marcante tot datorită tehnologiei LED.
Design extraordinar derivat din "Ur-quattro"
Spatele modelului Audi RS 6 este caracterizat de eşapamentul de formă ovală şi de bara cu aspect de difuzor. Spoilerul de pe acoperiş completează reglajele aerodinamice ale acestui automobil extrem de performant. Linia laterală este distinsă prin arcurile roţilor, largi şi evazate. Ca şi capota motorului, aripile faţă sunt din aluminiu cu scopul de a reduce masa totală. Acestea au fost adaptate pentru roţile uriaşe ale noului Audi RS 6, dar sunt şi o reminiscenţă a unui punct de cotitură în istoria automobilului: partea superioară netedă a pasajelor roţilor cu muchiile evidente a figurt printre elementele de design ale Audi quattro – pionierul tracţiunii integrale permanente în 1980. Coloristica standard este una cu efect metalic/ perlat. Noile culori – Sepang Blue, Monza Silver şi Monterrey Green – sunt rezervate exclusiv pentru RS 6.
Interior elegant şi exclusivist
Interiorul noului RS 6 oferă o sinteză impresionantă a eleganţei şi exclusivităţii sportive. Maiestria de un nivel deosebit de ridicat, specifică pentru Audi, este completată de o combinaţie, , în egală măsură sportivă şi elegantă, de materiale fine. Fibră de carbon, aluminiu, piele şi Alcantara sunt cele care creează o ambianţă care este unică chiar şi în lumea automobilelor superperformante.
Principalul element de control este şi rămâne volanul: la noul RS 6, clienţii pot alege între volanul sport cu trei spiţe, multifuncţional, şi versiunea sport RS, a cărei particularitate este partea inferioară plată. De asemenea, nu trebuie omise controalele multifuncţionale de pe volan şi padelele de schimbare a vitezelor. Din punct de vedere al designului specific RS avem un cockpit în care întâlnim indicator al presiunii de acceleraţie. Afişajele pentru presiunea acceleraţiei, temperatura uleiului şi cronometraj pot fi apelate prin sistemul de informare a pilotului.
Încrustările sunt făcute din fibră de carbon şi au muchiile din aluminiu, finisajele cockpitului strălucesc graţie nuanţei Piano Black. Alte puncte de atracţie ale interiorului sunt oferite de butoanele de culoarea aluminiului ale terminalului MMI aflat pe consola centrală, de mânerele uşilor şi de pedalierul sport, cu aspect de aluminiu. Scaunele sport bine conturate sunt îmbrăcate într-o combinaţie de piele şi Alcantara, cu emblema RS 6 embosată, sau – opţional – tapiţate complet în piele Silk Nappa ori Valcona.
Echipări bogate, opţiuni individuale
Acest automobil superperformant merită un nivel apropiat în ceea ce priveşte echiparea standard. Pe lângă designul şi elementele tehnice specifice pentru RS 6, aceasta include sistemul audio cu puternicul Bose Surround Sound, scaunele încălzite în faţă şi în spate, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi Audi parking system plus. Alături de gama largă de opţionale high-tech de la gama Audi A6, fiecare RS 6 poate fi modelat perfect pe dorinţele fiecărui client. În consecinţă, Audi RS 6 este o maşină business ce degajă sportivitate, cu o mare versatilitate, dar care este potrivită şi pentru o gamă largă de activităţi în timpul liber.
{mosloadposition user10}