· Tracţiune integrală permanentă quattro şi gardă la sol mărită
· Caracter sportiv şi tehnologie inovatoare de ultimă generaţie
· Modelul A4 allroad quattro – adaptat pentru orice tip de şosea
Audi lansează modelul A4 allroad quattro, un automobil care nu cunoaşte limite, ce va fi disponibil la reprezentanţele de vânzări începând cu luna iunie 2009. Echipat cu tracţiune integrală permanentă şi prezentând o gardă la sol mărită, A4 se descurcă pe orice şosea sau drum extraurban, oferind satisfacţie la volan chiar şi pe suprafeţe de rulare neasfaltate. Modelul Audi A4 allroad quattro este dotat cu toate tehnologiile inovatoare care conferă superioritate liniei de modele A4: o gamă de motorizări puternice şi extrem de economice în ceea ce priveşte consumul de energie, sistemul Audi drive select (tehnologie inteligentă de manevrare), transmisia S tronic de ultimă generaţie, precum şi sisteme inovatoare de comunicaţie şi asistenţă.
Elemente de design
Designul modelului Audi A4 allroad quattro aminteşte de A4 Avant: liniile bine-definite delimitează suprafeţele conturate cu gust, iar linia joasă a plafonului trasează o siluetă care aminteşte de un coupé. Detaliile frapante redefinesc eleganţa sportivă a acestei linii de modele. Grila single-frame a radiatorului în nuanţă gri moon are bare verticale cromate; bara de protecţie accentuată şi prizele de aer largi subliniază identitatea unică a acestui automobil. Proiectoarele de ceaţă sunt încadrate de inele cromate, iar în varianta cu faruri xenon plus, farurile pentru iluminare diurnă şi stopurile sunt prevăzute cu tehnologie LED. Sub extremitatea din faţă şi din spate, A4 allroad este prevăzut cu o apărătoare pentru şasiu din oţel inoxidabil.
Privit din lateral, automobilul uimeşte prin pasajele largi ale roţilor, pragurile unghiulare (disponibile cu inserţii din oţel inoxidabil) şi jantele mari de 17 inch cu 7 spiţe în dotarea standard. Plafonul este delimitat printr-o bară de armare îngustată cu două traverse înalte. Lăţimea modelului A4 allroad quattro este subliniată de stilul aparte al barei de protecţie spate şi de reflectoarele orizontale integrate. La modelul 2.0 TDI, cele două ţevi de eşapament sunt amplasate una lângă cealaltă; la modelele 2.0 TFSI şi 3.0 TDI, acestea sunt amplasate la extremităţile laterale ale părţii din spate.
Caroseria şi portbagajul
Modelul Audi A4 allroad quattro este un automobil cu adevărat elocvent. Dimensiunile sale sunt: lungime 4,72 m (15,49 ft), ampatament 2,81 m (9,22 ft), lăţime 1,84 m (6,04 ft), înălţime 1,50 m (4,92 ft). De asemenea, acesta are o gardă la sol mărită comparativ cu Audi A4 Avant, de 180 mm, neîncărcat (7,09 in).
Audi a dezvoltat o caroserie formată în principal din panouri din oţel rezistent şi ultrarezistent care, la rândul lor, reduc greutatea autovehiculului, îi sporesc rigiditatea şi siguranţa la impact şi reduc nivelul de vibraţii. Numeroase secţiuni metalice dispuse cu precizie protejează pasagerii în caz de accident.
Pe lângă cele două airbaguri frontale care ţin cont de poziţiile exacte ale şoferului şi pasagerului din faţă, modelul este prevăzut cu airbaguri laterale în partea din faţă şi, opţional, în partea din spate. Nu în ultimul rând, un sistem de airbaguri la nivelul capului este gata să intervină la nevoie. Sistemul de tetiere integrate în scaunele din faţă reduce riscul de traumatisme cervicale în caz de coliziune din spate.
Capacitatea de bază a portbagajului este de 490 l (17,30 cubic ft). Aceasta poate fi extinsă până la o valoare impresionantă de 1.430 l (50,50 cubic ft) şi o lungime de 1,78 m (5,84 ft) prin rabatarea spătarului fracţionabil al banchetei, care este dotat opţional cu un spaţiu de încărcare prin cotieră cu husă de schiuri demontabilă. Acest spaţiu are o lăţime de 1 m (3,28 ft).
Interiorul
Detaliile rafinate, calitatea fără compromisuri şi funcţionalitatea fără cusur reflectă toate punctele forte ale interiorului modelului Audi A4 allroad quattro. Printre cele mai importante dotări ale unităţii de comandă se numără frâna de mână electromecanică standard, care a înlocuit maneta de pe consola centrală cu un buton şi monitorul central de pe bord. Un ecran color completează sistemul audio concert sau symphony, sau sistemul de navigaţie plus cu interfaţă multimedia; unitatea de comandă a interfeţei multimedia este amplasată în consola centrală.
Clienţii pot alege între mai multe materiale pentru ornamentele interioare: materialul textil exclusivist allroad, două tipuri de piele sau combinaţia Alcantara/piele. Ornamentele din material textil sunt disponibile în două culori, iar cele din piele în şapte culori (dintre care două modele prezintă cusături contrastante care le conferă un caracter sport). Inserţiile din dotarea standard sunt realizate din platina micrometalica; opţional sunt disponibile variantele aluminiu trigon, lemn natural de frasin cu granulaţie fină, nucşoară laurel şi maro nucă. Mocheta este din velur, iar capitonajul plafonului este disponibil în nuanţe de argintiu star, bej in sau negru (opţional).
În ceea ce priveşte scaunele, Audi oferă un sistem de încălzire cu reglare electrică, o versiune sport cu secţiuni laterale pronunţate şi scaune confort cu climatizare. Acestea din urmă pot fi încălzite, iar în zilele de caniculă asigură confortul datorită unei unităţi integrate de răcire prevăzute cu ventilatoare de mici dimensiuni. Ampatamentul lung al modelului A4 allroad quattro asigură un spaţiu generos în habitaclu, chiar şi pe banchetă.
Motorizările
Audi va oferi iniţial trei variante de motorizare pentru modelul A4 allroad quattro: un motor pe benzină şi două motoare diesel. Toate trei sunt motoare turbo cu injecţie directă şi impun respect datorită randamentului excelent, forţei de tracţiune impresionante, funcţionării uniforme şi economiei ridicate de carburant. Motoarele sunt susţinute de tehnologii revoluţionare dezvoltate ca urmare a cunoştinţelor de specialitate ale Audi în domeniul eficienţei modulare.
Toate cele trei unităţi se remarcă prin sistemul standard integrat de recuperare care transformă energia mecanică în energie electrică în timpul decelerării.
Modelul TFSI de 2,0 l, votat „Motorul anului” de patru ori consecutiv de către o comisie internaţională de experţi, încorporează trei tehnologii de ultimă generaţie: injecţie directă de benzină FSI, turbocompresorul şi sistemul Audi de ridicare a supapelor care creşte puterea de tracţiune prin intermediul unui sistem de control variabil. Între 1.500 şi 4.200 rpm, motorul cu patru cilindri dezvoltă un cuplu de 350 Nm. Puterea maximă este de 155 kW (211 cp). Suplimentar, motorul TFSI de 2 l propulsează modelul Audi A4 allroad quattro până la viteza de 100 km/h (62,14 mph) în doar 6,9 secunde, permiţându-i să atingă o viteză maximă de 230 km/h (142,92 mph). În medie, acesta consumă doar 8,1 l/100 km (29,04 mpg).
În ceea ce priveşte motorul 2.0 TDI, succesorul celui mai popular motor diesel de până acum, sistemul common-rail generează o presiune de injecţie de 1.800 bar şi asigură un rafinament excelent la conducere. Motorul diesel de 2 l dezvoltă un cuplu de 350 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Valoarea considerabilă de 125 kW (170 cp) oferă o putere admirabilă, în ciuda consumului de doar 6,4 l/100 km (36,75 mpg). Modelul Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI atinge 100 km/h (62,14 mph) în 8,9 secunde şi o viteză maximă de 213 km/h (132,35 mph).
Cel mai performant dintre cele trei motoare este 3.0 TDI. Acest model V6 diesel generează o putere de 176 kW (240 cp) şi un cuplu de 500 Nm, în intervalul 1.500-3.000 rpm. În combinaţie cu transmisia S tronic, motorul 3.0 TDI propulsează modelul Audi A4 allroad quattro până la 100 km/h (62,14 mph) în 6,4 secunde şi până la o viteză maximă de 236 km/h (146,64 mph). În medie, motorul de trei litri consumă doar 7,1 l/100 km (33,13 mpg). La fel ca celelalte două variante, şi acesta respectă deja norma anti-poluare Euro 5.
Grupul motopropulsor
Varianta 2.0 TDI transmite puterea către o transmisie manuală cu şase trepte. Versiunile 3.0 TDI şi 2.0 TFSI sunt prevăzute cu transmisia Audi S tronic de ultimă generaţie, dinamică şi extrem de eficientă. Această transmisie inovatoare cu dublu ambreiaj comută extrem de lin între cele şapte trepte, în interval de câteva sutimi de secundă.
S tronic se remarcă de asemenea datorită raportului extrem de eficient şi unei game largi de raporturi de transmisie. Transmisia S tronic cu şapte trepte este prevăzută cu un mod complet automat gata să intre în acţiune. La nevoie, şoferul poate schimba treptele de viteză prin intermediul padelelor de pe volan.
Diferenţialul modelului Audi A4 allroad quattro este amplasat în faţa ambreiajului şi imediat în spatele motorului. Această soluţie tehnică genială a făcut posibilă repoziţionarea punţii faţă mult mai aproape de partea anterioară a automobilului, permiţând proiectarea unui ampatament lung şi asigurarea unei distribuţii ideale a sarcinilor pe punţi. Beneficiile obţinute includ o stabilitate constantă la deplasarea în linie dreaptă, un confort desăvârşit la rulare şi o dinamică excelentă în timpul conducerii.
Modelul Audi A4 allroad quattro are în dotarea standard sistemul de tracţiune integrală permanentă quattro. Diferenţialul central exclusiv mecanic favorizează partea din spate, distribuind puterea către puntea faţă şi spate într-un raport de 40:60. Dacă este necesar, tracţiunea integrală permanentă quattro poate distribui până la 65% din putere către puntea din faţă sau până la 85% către puntea din spate.
Şasiul
Lăţimea modelului Audi A4 allroad quattro stă la baza dinamicii sale de conducere. Ecartamentul este de 1.583 mm (62,32 in) în partea din faţă şi de 1.574 mm (61,97 in) în partea din spate – cu aproximativ 20 mm (0,79 in) mai lat decât modelul A4 Avant. Caroseria este mai înaltă datorită unui şasiu nou cu arcuri mai lungi care, la fel ca noile amortizoare, combină caracterul dinamic cu confortul.
Jantele standard de 17 inch din aliaj uşor sunt dotate cu pneuri 225/55. Cu un diametru de 690 mm (27,17 in), chiar şi această configuraţie standard are un aspect impunător. Pentru moment, Audi oferă şi jante de 18 inch.
Şasiul modelului A4 allroad quattro păstrează toate avantajele care scot în evidenţă linia de modele A4. Sistemul de direcţie este fiabil şi reacţionează prompt. O cutie de direcţie amplasată sub volan transmite comenzile şoferului direct către roţi.
Suspensia faţă cu 5 braţe şi suspensia spate cu braţe trapezoidale şi autodirecţie sunt fabricate în mare parte din aluminiu, pentru a diminua greutatea nesuspendată. Frânele de 16 inch cu un mecanism de răcire excelent permit o decelerare rapidă. Nu este de mirare că modelul A4 allroad quattro oferă un caracter sportiv, confort şi stabilitate, pe şosele şi în afara lor.
Pe teren accidentat, modelul A4 allroad quattro se bazează pe o dotare de înaltă tehnologie a sistemului ESP, tehnologia Offroad Detection (ORD), care identifică automat tipul suprafeţei de rulare şi reglează în consecinţă parametrii de control ai sistemului ESP. Când şoferul apasă pedala de acceleraţie, sistemul ESP creşte puterea de propulsie, permiţând o mai mare patinare a roţilor decât în alte cazuri. La nevoie, sistemul va prelua controlul pentru scurt timp, din raţiuni de siguranţă.
Pe drumuri asfaltate, sistemul Audi drive select sporeşte şi mai mult satisfacţia la volan. Acest sistem de control adaptează automat şi perfect personalitatea modelului Audi A4 allroad quattro la preferinţele şoferului. În modul automat, sistemul Audi drive select evaluează răspunsul motorului la acceleraţie, servodirecţia Servotronic şi punctele de schimbare a treptelor transmisiei S tronic. Şoferul poate comuta liber între trei moduri de funcţionare a motorului: confortabil, standard şi sport. Iar sistemul de navigaţie plus cu interfaţă multimedia furnizează încă o opţiune de control integrată şi este poate fi programat individual.
Pachetele de dotări
Modelul Audi A4 allroad quattro are o echipare generoasă ce include jante de 17 inch din aliaj uşor, proiectoare de ceaţă, un sistem de spălare a farurilor, bare pentru plafon, un capac util de portbagaj, un suport reversibil, un sistem automat de climatizare, frână de mână electromecanică şi un sistem audio cu CD player.
Dotările opţionale includ, de asemenea, o mulţime de echipamente atractive. Asistentul pentru faza lungă comută automat între faza scurtă şi faza lungă. Trapa panoramică din sticlă cu două părţi cu jaluzea interioară acţionată electric inundă interiorul cu lumină solară şi aer proaspăt. Iar hayonul electromecanic, sistemul de climatizare ingenios pe trei zone, farurile xenon plus cu sistem de iluminare diurnă cu LED-uri şi lămpile de marşarier cu LED-uri, precum şi scaunele confort cu climatizare reprezintă dotări de lux.
La cerere, clienţii pot opta pentru un model A4 allroad quattro cu sisteme de asistenţă inovatoare preluate direct de la clasa de lux. Sistemul Audi lane assist îi permite şoferului să menţină banda de rulare, în vreme ce sistemul Audi side assist permite schimbarea în siguranţă a benzii de rulare. Tempomatul adaptiv este un sistem de control al vitezei de croazieră asistat prin radar care detectează automobilele din faţă şi menţine distanţa corespunzătoare până la acestea prin frânarea şi accelerarea automate. Dacă din diverse motive rata de decelerare nu se dovedeşte suficientă, sistemul îl avertizează pe şofer prin intermediul uneia dintre cele două alarme, în funcţie de intensitatea pericolului.
Audi oferă, de asemenea, opţiuni multimedia de ultimă generaţie. Sistemul de navigaţie ultramodern MMI plus face parte din generaţia avansată de noi dispozitive high-tech Audi. Acesta include un ecran color cu hărţi tridimensionale, un player DVD, o unitate cu comandă vocală care îi permite şoferului să dea comenzi prin cuvinte întregi, precum şi o unitate de stocare de capacitate mare care stochează datele pentru navigaţie, muzică şi telefonie. Sistemul de navigaţie MMI plus poate fi proiectat pentru funcţii şi mai sofisticate cu ajutorul modulelor de tuner care permit recepţia TV/radio în format digital. Nu în ultimul rând, un sistem audio Bang & Olufsen reprezintă într-adevăr o dotare de lux. Cele 14 difuzoare cu o putere totală de 505 waţi oferă o experienţă surround excepţională.
{mosloadposition user10}