Noua Škoda Superb: mai mult spațiu și confort, șase motorizări eficiente și sisteme de siguranță inovatoare
- Opțiuni variate pentru clienți: a patra generație a navei amiral a gamei Škoda de modele cu motor cu ardere internă va fi disponibilă atât în varianta hatchback numită Superb, cât și în varianta break numită Superb Combi
- Punctele forte deja consacrate de gama Superb alcătuiesc baza pe care construiește și noua generație, la care adaugă noi detalii rafinate de design care integrează noul limbaj de design al mărcii; sunt de remarcat și noile faruri Matrix LED ce asigură o luminozitate crescută cu 40%
- Orientare spre client, cu un concept interior nou și chiar și mai intuitiv, cu noile Škoda Smart Dials, design aerisit și materiale sustenabile
- Motorizări și mai eficiente: trei motoare pe benzină, două motoare diesel și un hibrid plug-in optimizat, cu o autonomie electrică de peste 100 de kilometri, plus, pentru prima dată, de asemenea, un mild-hybrid
- Numeroasele noi sisteme optimizate și inovatoare pentru siguranță și asistență cresc nivelul siguranței la bord
A patra generație a modelului Škoda Superb se bazează pe punctele forte ale predecesorului său, la care adaugă un design și mai sofisticat, mai mult spațiu și confort și tehnologie de ultimă generație. Pentru noua Škoda Superb, clienții vor avea din nou posibilitatea de a alege între o versiunea break Combi și un hatchback. O nouă structură a portofoliului de dotări cu șapte opțiuni Design Selection oferă o mulțime de soluții sustenabile, precum materialele textile realizate în proporție de 100% din materii prime sustenabile.
În același timp, inovatorul sistem de operare cu noile Škoda Smart Dials și un nou concept pentru interior cu ecran de infotainment de 13 inch asigură operarea și mai facilă a autoturismului. Interiorul se face remarcat cu designul său curat și habitaclul spațios. Škoda și-a optimizat din nou sistemele de propulsie, pentru a asigura o eficiență și mai ridicată. Astfel sunt oferite trei motoare pe benzină cu puteri variind de la 110 kW (150 CP) la 195 kW (265 CP) și două motoare diesel de 110 kW (150 CP) și respectiv 142 kW (193 CP). Mai mult, portofoliul include și un nou sistem de propulsie hibrid plug-in, care este disponibil exclusiv pentru Combi, precum și o nouă versiune mild-hybrid. Sistemele inovatoare de asistență, precum asistentul pentru virare Turn Assist și asistentul pentru intersecții Crossroad Assist sunt sisteme oferite în premieră pentru Superb.
Klaus Zellmer, Președintele Consiliului de Administrație Škoda Auto, a declarat: ”Superb este de peste 20 de ani reperul standardelor gamei de automobile Škoda cu motor cu ardere internă. Și la cea de-a patra sa generație, Superb va continua să ocupe această poziție de referință, oferind un design și mai rafinat și sculptural, spațiu extraordinar de generos și tehnologii de ultimă oră. Optimizările aduse în gama de motorizări și aerodinamica îmbunătățită asigură o eficiență și mai mare. Am reconstruit de la zero sistemul de propulsie hibrid plug-in, care oferă acum o autonomie pur electrică de peste 100 de kilometri. Interiorul complet nou este și mai ergonomic și încorporează materiale sustenabile într-o proporție exemplară. Nu în ultimul rând, de remarcat este că vom continua să oferim Superb ca versiune hatchback și ca versiune Combi, dând astfel curs cerințelor clienților noștri.”
Reperul standardelor gamei de automobile Škoda cu motor cu ardere internă ridică acum la nivelul următor calitățile deja clasice ale modelului
Cu cea de-a patra generație Superb, Škoda redefinește din nou standardele mărcii în ceea ce privește designul, spațiul, confortul și siguranța. Detaliile de design și optimizările aerodinamice au redus consumul de combustibil, îmbunătățind în același timp performanțele dinamice. Cele trei variante de motor moderne TSI pe benzină, inclusiv unul cu tehnologie mild-hybrid, două motoare diesel și noul sistem de propulsie hibrid plug-in, cu o autonomie electrică de peste 100 de kilometri conform ciclului WLTP, oferă puteri cuprinse între 110 kW (150 CP) și 195 kW (265 CP). Motoarele diesel și pe benzină din vârful gamei sunt echipate cu tracțiune integrală.
Toate motoarele noului Superb sunt combinate cu o transmisie automată DSG ca dotare standard. În plus, numeroasele sisteme de asistență noi sau îmbunătățite oferă și mai multă siguranță și un plus de confort. Noua generație de faruri Matrix LED și suspensiile DCC plus sunt, de asemenea, noutăți introduse odată cu această nouă generație a modelului Superb.
Concept interior nou și mai spațios, design aerisit și operare intuitivă
Cea de-a patra generație Superb se face remarcată cu un design exterior sculptural și cu o nouă grilă octogonală Škoda. Noul concept interior este marcat de ecranul de infotainment liber poziționat, adică fără sprijin în partea din spate și cu diagonala de până la 13 inchi. Maneta selectorului a fost mutată pe coloana de direcție, dând naștere unei console centrale cu design curat, ordonat și mult mai spațios. O altă premieră pentru Superb este head-up display-ul, ce este disponibil ca dotare opțională.
Noile butoane rotative Škoda Smart Dial oferă acces rapid și intuitiv la numeroase funcții ale automobilului, inclusiv la sistemul infotainment. De asemenea, noul Superb adoptă noua structură implementată treptat de marcă pentru gama de dotări a modelelor sale, cu opțiuni Design Selection. Această structură a fost introdusă pentru prima dată împreună cu Enyaq și oferă pachete de opțiuni organizate pe diferite teme, precum și dotări opționale separate. Printre funcțiile și dotările noi se numără compartimentul Phone Box ce permite încărcarea inductivă rapidă la 15 wați și include și o funcție simultană de răcire a smartphone-ului.
Noi sunt și scaunele Ergo, optime pentru spatele ocupanților, cu funcție de masaj cu 10 perne controlate pneumatic. Sistemul de acoperire a portbagajului cu acționare electrică oferit pentru Combi este doar una dintre numeroasele soluții Simply Clever (în total 28).
Martin Jahn, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Vânzări și Marketing, a declarat: „De peste două decenii, Superb etalează tehnologia și expertiza de design a mărcii Škoda. Cu calitățile sale specifice, cum ar fi caracterul practic și spațiul foarte generos, care sunt acum asociate cu întregul portofoliu de modele al mărcii noastre, Superb a fost dintotdeauna excepțional de bine primit de către clienții din întreaga lume. Noua generație, adică cea de-a patra, se bazează pe aceste puncte forte și le duce la nivelul următor, făcând din Superb un partener perfect pentru cotidian. Oferind cea de-a patra generație Superb ca hatchback și Combi, ne asigurăm că deservim optim nevoile individuale diverse ale tuturor clienților noștri.”
Poveste de succes de peste două decenii și trei generații de modele
Škoda Superb a fost lansată în 2001 și de atunci, peste 1,6 milioane de unități au ieșit de pe liniile de producție. Superb a fost produs în Kvasiny (Republica Cehă), Solomonovo (Ucraina), Aurangabad (India) și Nanjing (China). De-a lungul a peste două decenii, nava amiral a mărcii a câștigat numeroase premii și distincții internaționale. Mai mult de 30 dintre acestea au fost oferite modelului numai în 2016, pentru a treia generație Superb, inclusiv Premiul Red Dot pentru designul de produs remarcabil al modelului Superb Combi.
Între 2001 și 2008, Škoda a livrat un total de 137.000 de exemplare din prima generație. A doua ediție modernă a fost vândută într-un număr total de 618.000 de exemplare, între 2008 și 2015. În 2009, Superb a fost primul model oferit și în versiune break. A treia generație Superb a fost lansată în 2015 și până în prezent au fost produse în total 845.000 de unități din acest model. Cele mai mari piețe europene pentru a treia generație Superb au fost Germania cu 153.222 de unități vândute (până în septembrie 2023 inclusiv), Republica Cehă (61.479 de autoturisme) și Marea Britanie (57.054 de autoturisme).
Exteriorul: Elemente ale noului limbaj de design Modern&Solid, aerodinamică optimizată și design sculptural
- Linii trasate clar și caroserie optimizată pentru o mai bună eficiență; detalii sofisticate finisate în noua nuanță Unique Dark Chrome
- Faruri LED Matrix cu 36 de segmente luminoase și cu noul design Crystalinium, oferind o luminozitate crescută cu 40%
- Creștere în lungime și în înălțime, pentru un spațiu și mai mare în interior pentru șofer și pasageri
Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii Škoda, a explicat: ”Este deja o tradiție ca Superb să dicteze limbajul de design al mărcii Škoda, iar a patra generație nu face excepție: designul noului model este caracterizat de linii tăioase, proporții clar definite și dinamice, la care se adaugă un stil sculptural modern și elemente cristaline. De asemenea, am reușit să îmbunătățim semnificativ atât aerodinamica limuzinei hatchback, cât și a versiunii Combi, oferind în același timp pasagerilor și mai mult spațiu.”
Design rafinat și aerodinamică îmbunătățită
Škoda Auto a îmbunătățit semnificativ caracteristicile aerodinamice ale modelelor Superb hatchback și break. Alături de parbrizul foarte înclinat, a fost optimizată linia plafonului, precum și eleronul de la nivelul plafonului. La Combi coeficientul aerodinamic este optimizat adițional și de aripioarele laterale speciale. De asemenea, Škoda a introdus acum și numeroase optimizări de mare finețe pentru perfecționarea aerodinamicii autoturismului. Acestea includ oglinzile exterioare cu design nou, montanții A cu deflectoare de ploaie și bara de protecție frontală cu prizele speciale de aer numite Air-Curtains, precum și jante și anvelope optimizate aerodinamic.
Drept urmare, caracteristicile aerodinamice ale versiunii hatchback s-au îmbunătățit cu 10% față de predecesor (coeficientul aerodinamic a scăzut la 0,23), iar cele ale versiunii break cu până la 15% (coeficientul aerodinamic a scăzut la 0,25), contribuind la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor. Diafragma activă acționată electric din spatele prizei frontale centrale de aer controlează debitul de aer admis pentru răcirea motorului. O altă dotare activă, controlată automat, este un sistem de răcire a frânelor frontale care utilizează fluxul de aer furnizat de ventilatorul radiatorului. Deflectoarele optimizate din fața roților frontale și scuturile de sub autoturism optimizează fluxul de aer care trece pe sub automobil.
Grilă octogonală Škoda nouă, finisaj Unique Dark Chrome și faruri LED Matrix
Partea frontală a noului Superb este caracterizată prin noua grilă octogonală Škoda, logo-ul Škoda de pe capotă și decorul măștii frontale. Acestea au un nou finisaj Unique Dark Chrome, la fel ca inscripția de pe hayon. De asemenea, noul Superb dispune de faruri LED Matrix de a doua generație opționale.
Acestea sunt o dotare standard pentru Superb L&K. Farurile suple includ două module Bi-LED alăturate, unul pentru faza scurtă și unul pentru faza lungă, intercalând, de asemenea, o lumină de viraj statică, asemănătoare cristalului. Cele două module Bi-LED conțin 36 de segmente Matrix individuale. Fiecare segment poate fi controlat separat pentru a evita orbirea celor care vin din sens opus atunci când se utilizează faza lungă sau reflexiile din indicatoarele rutiere. Farurile noi oferă luminozitate crescută cu 40% față de prima generație. Sub modulele Bi-LED este integrat un bandou subțire de LED-uri în forma unui L culcat, al cărui design amintește de un bloc de gheață. Acest bandou asigură luminile de parcare, de zi și de semnalizare.
Proiectoarele de ceață asigură o lumină puternică, optimă și în condiții meteo nefavorabile. Alura distinctivă a farurilor LED Matrix este accentuată de noul element de design numit Crystallinium, care evidențiază și mai pregnant contururile farurilor. Fiecare dintre farurile de bază are două LED-uri pentru faza scurtă și cea lungă și o bandă orizontală cu LED-uri dedesubt, care asigură luminile de parcare, de zi și de semnalizare.
Blocurile optice din spate sunt mult mai suple decât la predecesor și sunt disponibile în două versiuni. Versiunea superioară opțională (inclusă în dotarea standard pentru L&K) adaugă și lumini dinamice de semnalizare și o funcție animată Coming/Leaving Home adițional față de funcțiile versiunii standard incluse în dotare la variantele de echipare Essence și Selection. Segmentul superior al panoului de lumini spate are formă de C și se extinde în hayon, iar întreaga zonă superioară a luminilor spate, compusă din elemente cristaline noi, este iluminată.
Ambele variante de caroserie sunt acum mai lungi și mai înalte
Hatchback-ul și versiunea Combi sunt mai lungi și mai înalte decât predecesorii lor, în timp ce ampatamentul rămâne neschimbat. Capacitatea totală impresionantă a portbagajului versiunii break se ridică la 1.920 litri cu scaunele din spate rabatate.
Dimensiunile (în comparație cu a treia generație Superb)
*Date preliminare
Șase noi culori exterioare și jante din aliaj de până la 19 inch
A patra generație Superb oferă o gamă de șase culori metalizate și două culori uni. Șase dintre aceste culori sunt noi: culoarea uni Alb Purity și culorile metalizate Argintiu Pebble, Negru Ebony, Albastru Cobalt, Roșu Carmine și Galben Ice Tea. Toate variantele modelului Superb sunt echipate în dotarea standard cu jante din aliaj. Gama de jante variază de la jantele argintii Sagitta de 16 inch, la jantele opționale de 19 inch.
Interiorul: design clar și neîncărcat, comenzi și mai intuitive, inclusiv noile Škoda Smart Dials și materiale sustenabile
- Design interior nou, foarte aerisit și neîncărcat: consolă centrală liberă, cu selectorul transmisiei pe coloana de direcție, pentru mai mult spațiu de depozitare; scaune Ergo noi, cu zece perne de masaj controlate pneumatic
- Comenzi mai intuitive: Škoda Smart Dials combină elementele de control clasice cu cele digitale
- Ecran de infotainment de până la 13 inchi, Phone Box nou, încărcare inductivă la 15 wați și răcire, plus încărcare rapidă prin USB-C
- Sustenabilitate: toate materialele textile din interior sunt realizate din materiale reciclate în proporție de 100%
- Conectivitate: servicii online mobile, aplicații de infotainment și funcții on-demand
Cea de-a patra generație Superb prezintă un nou concept interior, cu o consolă centrală cu un nou aspect neîncărcat și oferă acum și mai mult spațiu de depozitare, deoarece selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție. Noul Superb oferă noi scaune Ergo cu zece perne pentru masaj controlate pneumatic. Noua structură a gamei de dotări oferă șapte opțiuni Design Selection. Noile butoane Škoda Smart Dials combină funcțiile haptice cu cele digitale și oferă acces rapid și ușor la numeroase funcții ale automobilului.
Nava-amiral a gamei Škoda de automobile cu motoare cu ardere internă oferă acum cu un ecran de infotainment liber poziționat, cu diametrul de până la 13 inchi și, pentru prima dată, și un afișaj head-up inclus în gama de dotări opționale, în completarea afișajului Virtual Cockpit de 10 inchi. Oferind pentru noul Superb toate țesăturile fabricate în proporție de 100% din materiale reciclate, Škoda demonstrează cât de importantă este sustenabilitatea pentru marcă. Škoda Superb va oferi, de asemenea, numeroase soluții Simply Clever, precum sistemul electric de acoperire a portbagajului de la Combi.
Afișajele 100% digitale, consolă centrală cu design clar și neîncărcat, funcție de navigație opțională
Interiorul este marcat de afișajul de infotainment a cărui poziționare liberă, fără sprijin în spate, reprezintă o premieră pentru gama Superb. Se face, de asemenea, remarcată și noua consolă centrală, cu designul ei curat și ordonat, oferind mai mult spațiu de depozitare ca niciodată, deoarece selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție. Cotiera Jumbo Box are acum o capacitate totală de depozitare de 5,5 litri.
Sprijinul confortabil pentru mână facilitează utilizarea ecranului tactil central, care poate avea diagonal de 10 sau 13 inchi. Ecranul tactil central de 10 inchi face parte din sistemul de infotainment inclus în dotarea standard, ce dispune și de recepție radio DAB+, precum și de control prin gesturi și comandă vocală. Funcția de navigație, inclusiv funcția radio online și un ecran de 13 inch sunt disponibile într-un pachet opțional de dotare. Afișajul Virtual Cockpit de 10 inch este inclus în echiparea standard, în timp ce head-up display-ul opțional este disponibil pentru prima dată pentru Superb.
Škoda Smart Dials combină elementele digitale de comandă cu cele clasice
Cele trei butoane multifuncționale Škoda Smart Dials, care combină în manieră inteligentă elementele clasice de comandă cu cele digitale, sunt amplasate între afișajul de infotainment și consola centrală. Comutatoarele acestea pot fi operate prin rotire și apăsare, și, mai mult, fiecare include un afișaj color digital cu diametrul de 32 milimetri. Comenzile acestor butoane permit accesul rapid la numeroase funcții ale automobilului și dispun de finisajul elegant Unique Dark Chrome. Cele două butoane Smart Dials de pe lateral destinate persoanei de la volan și respectiv pasagerului din față pot fi folosite pentru a ajusta temperatura de la interior, încălzirea din scaune și ventilația din scaune.
Funcția curentă a fiecărui Smart Dial este indicată pe afișaj și poate fi modificată prin apăsarea acestuia. Butonul Smart Dial central poate fi personalizat de către cel de la volan, pentru a controla până la patru funcții diferite, precum volumul sistemului de infotainment, puterea de ventilare a aerului, direcția de ventilare a aerului, funcția smart a sistemului de aer condiționat, modurile de condus și zoom-ul hărții.
Configurarea butonului Smart Dial central se face prin intermediul meniului corespunzător al sistemului de infotainment. Pentru a comuta între funcții, butonul trebuie apăsat prelung. Cele patru butoane fizice suplimentare dintre butoanele Smart Dial oferă acces direct la ventilația parbrizului, încălzirea lunetei, recircularea aerului și funcțiile sistemului de aer condiționat automat. Meniul de control al climatizării este un alt element nou, ce va intra în dotare în viitorul apropiat. Acesta oferă acces rapid la toate funcțiile de încălzire pentru scaune, volan, parbriz și lunetă, prin intermediul unui singur buton pentru încălzire.
Setările de detaliu pot fi configurate din meniul sistemului dedicat sistemului de aer condiționat din sistemul de infotainment. Noul Superb aduce, de asemenea, un nou Phone Box care permite încărcarea inductivă rapidă a smartphone-ului la 15 wați și, de asemenea, răcește dispozitivul în timpul procesului de încărcare.
Noul Superb este echipat în dotarea standard începând cu nivelul de echipare Selection cu patru porturi USB-C de 45 wați (două în față și două în spate). Începând, de asemenea, cu nivelul de echipare Selection, pe partea din spate a oglinzii interioare este integrat și un port USB-C adițional de 15 wați. Porturile de 45 W pot fi utilizate chiar și pentru alimentarea laptop-urilor, nu doar a smartphone-urilor și tabletelor. Opt difuzoare în panourile ușilor și difuzorul central din panoul de instrumente sunt, de asemenea, incluse în dotarea standard începând cu nivelul de echipare Essence. Sistemul de sunet Canton ce are în total 14 difuzoare inclusiv două difuzoare surround sound este oferit ca dotare opțională.
Șapte opțiuni Design Selection și numeroase materiale sustenabile
Și Superb adoptă acum noua structură pentru portofoliul de dotări implementată deja la mai multe modele Škoda, oferind clienților un total de șapte opțiuni Design Selection care pun la dispoziție culori și materiale atent asortate ce reflectă stilul spațiilor de locuit moderne. Astfel, opțiunea Studio Design Selection cu materiale textile negre și gri este inclusă în dotarea nivelului de echipare Essence. Nivelul de echipare Selection oferă posibilitatea de a alege dintre patru opțiuni Design Selection. În plus, clienții Škoda pot alege dintre până la 13 pachete de dotări structurate pe diferite teme și dintre 15 dotări opționale separate.
-
Nivel de echipare Essence
Selection
Laurin & Klement Design Selection Studio Loft Lounge Suite negru Suite cognac L&K Suite negru L&K Suite cognac Tapițerie scaune Material textil negru cu gri Material textil gri Suedia Piele neagră/ piele ecologică
Piele cognac/piele ecologică Piele neagră/ piele ecologică
Piele cognac/ piele ecologică
Škoda Auto a pus un accent deosebit pe sustenabilitate și pe utilizarea materialelor de înaltă calitate la interiorul modelului Superb. Toate materialele textile din noul Superb, inclusiv capitonajul plafonului, sunt fabricate în proporție de 100% din materiale reciclate. Pielea din varianta cognac a opțiunilor Design Selection Suite și L&K Suite este tăbăcită cu apă reziduală din prelucrarea de măsline. Umbrela Škoda și racleta pentru gheață sunt acum realizate din materiale sustenabile.
Toate detaliile cromate din interior au fost înlocuite cu noul finisaj Unique Dark Chrome. Volanul multifuncțional cu două spițe poartă noul logo Škoda, iar toate opțiunile Design Selection integrează lamele negre gloss pe panoul de instrumente. Confortul șoferului este îmbunătățit și de sprijinul pentru genunchi de pe partea laterală a consolei centrale, cu finisaj corespunzător opțiunii Design Selection alese. Oglinda retrovizoare nu are ramă și se întunecă automat.
Trei variante de scaune și noi dotări Simply Clever
A patra generație Superb oferă trei variante diferite de scaune pentru locurile din față. Scaunele de la Studio Design Selection sunt îmbrăcate cu tapițerie din material textil și sunt reglabile manual pe înălțime și longitudinal. Loft Design Selection cu tapițerie din material textil și Lounge cu material Suedia perforat adaugă posibilitatea de ajustare longitudinală manuală a șezutului, posibilitatea de ajustare electrică a unghiului de înclinare a spătarului, suport lombar ajustabil în patru direcții și o funcție de masaj cu trei perne de aer.
Versiunile Suite dispun de scaune Ergo încălzite și ventilate, cu tapițerie din piele perforată/piele ecologică și funcție de memorie pentru ambele scaune față, inclusiv funcția Smart Comfort Entry. Funcția de masaj avansată a acestor scaune utilizează zece perne controlate pneumatic și poate fi operată din meniul de infotainment sau de la butoanele de pe marginea scaunelor. Una dintre noile dotări Simply Clever este sistemul cu acționare electrică de acoperire a portbagajului de la Superb Combi. Compartimentul Jumbo Box din cotiera centrală divizată și rabatabilă conține un nou suport detașabil pentru pahare și un compartiment cu un dispozitiv de pentru curățarea ecranelor.
În premieră pentru Superb sunt oferite și buzunarele pentru smartphone pe spătarele scaunelor din față și o nouă cotieră centrală glisantă pentru locurile din spate, cu două suporturi integrate pentru pahare și un suport pentru tabletă. Compartimentele de depozitare din panourile ușilor față oferă spațiu pentru diferite obiecte precum umbrela Škoda.
Lista celor 28 de soluții Simply Clever disponibile pentru Superb, în funcție de nivelul de echipare
Smart Dials
Clipul pentru tichetele de parcare
Racleta pentru gheață de pe clapeta rezervorului, fabricată din materiale sustenabile
Suportul pentru instrumente de scris, compartimentul pentru monede și suportul detașabil pentru ochelarii de soare în torpedou
Suportul Easy Open pentru pahare
Cârligele pliabile pentru genți în portbagaj
Cârligele de pe montanții B
Sistemul pentru prevenirea alimentării cu combustibilul greșit
Rabatarea spătarului banchetei prin acționarea butonului din portbagaj
Patru inele de amarare în portbagaj
Spațiul pentru vesta reflectorizantă în toate portierele
Sistemul de spălare a camerei video retrovizoare
Suporturile pentru sticle de 1,5 litri în portierele față și spate
Compartimentul detașabil pentru ochelarii de soare în Jumbo Box
Compartimentul de depozitare în Jumbo Box
Buzunarele pentru telefonul mobil pe spătarele scaunelor față
Portul USB din oglinda retrovizoare
Compartimentul de depozitare în panoul ușii șoferului, inclusiv umbrelă fabricată din materiale sustenabile
Două elemente de fixare Cargo în portbagaj
Pâlnia integrată în capacul rezervorului de lichid de spălare a parbrizului
Sistemul electronic de blocare pentru siguranța copiilor
Opțional
Buzunarul multifuncțional de depozitare sub panoul de acoperire a portbagajului pentru versiunea hatchback
Sistemul acționat electric de acoperire a portbagajului pentru Combi
Buzunarul multifuncțional de depozitare sub sistemul de acoperire a portbagajului, acum cu cârlige adiționale pentru genți
Recipientul pentru resturi pentru panoul portierei
Pachetul de dormit (tetiere speciale, pătură)
Suportul pentru tabletă pe tetieră
Cotiera spate cu suport integrat pentru pahare/tabletă, ajustabilă acum longitudinal
Conexiunea permanentă la internet permite numeroase funcții on-line
Conexiunea permanentă la internet de care dispune Superb permite actualizări over-the-air pentru sistemul de infotainment, planificarea on-line a rutelor și numeroase servicii on-line mobile din gama Škoda Connect. Aceasta oferă funcții precum Proactive Service și Remote Access, ca parte a pachetelor Infotainment Online și Care Connect. Funcțiile speciale rezervate hibridului plug-in Superb Combi iV includ funcția de încărcare de la distanță, controlul aerului condiționat de la distanță și funcția de planificare a plecării, cu funcția Plug & Charge care urmează să intre în gamă de la o dată ulterioară. Printre aplicațiile de infotainment se numără, de asemenea, aplicațiile Weather, News, Traffication, Calendar, Offers și Pay to Park. Navigația, tempomatul adaptiv ACC, culorile și funcțiile suplimentare pentru iluminatul ambiental și controlul luminilor de drum pot fi achiziționate on-line, ca funcții on-demand.
Motorizările: șase variante de motorizare, premieră pentru tehnologia mild-hybrid și sistem optimizat de propulsie hibridă plug-in
- Cea de-a doua generație a variantei hibride plug-in oferă o autonomie 100% electrică de peste 100 de kilometri conform WLTP pentru Superb Combi
- Motorul 1,5 TSI de intrare în gamă dispune de tehnologie mild-hybrid, iar motorul 2,0 TSI din vârful gamei de tracțiune integrală
- Cele două motoare diesel 2,0 TDI generează 110 kW (150 CP) și respectiv 142 kW (193 CP)
- DCC plus acoperă o plajă și mai amplă de setări, de la reglaje foarte confortabile la reglaje foarte sportive
Škoda Auto oferă șase sisteme de propulsie flexibile, moderne și foarte eficiente pentru noul Superb, cu puteri cuprinse între 110 kW (150 CP) și 195 kW (265 CP). Gama include și un motor pe benzină 1,5 TSI cu tehnologie mild-hybrid, în premieră pentru nava-amiral a portofoliului de modele Škoda, care include acum și cea mai recentă generație de sistem de propulsie hibridă plug-in. Hibridul plug-in oferă o putere de sistem de 150 kW (204 CP) și permite o autonomie electrică de peste 100 de kilometri conform ciclului WLTP, inclusiv datorită unei baterii de înaltă tensiune mai mari.
Gama mai include și două motoare pe benzină 2,0 TSI și două motoare diesel 2,0 TDI, cu tracțiune integrală inclusă ca dotare standard pentru versiunile de top. Toate variantele modelului Superb sunt echipate cu o transmisie DSG. Noua generație a sistemului opțional DCC plus de control dinamic al șasiului asigură reacții mai rapide și o gamă mai largă de setări pentru suspensie, de la confort de lux, la caracteristici dinamice foarte pronunțate.
Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: ”Noul Superb va fi mai eficient ca niciodată în istoria modelului, datorită unei game largi de sisteme de propulsie de ultimă generație. Noua generație a propulsiei hibride plug-in oferă o autonomie electrică de peste 100 de kilometri. Mai mult, Superb este acum disponibil pentru prima dată și cu tehnologie mild-hybrid. De asemenea, noul sistem DCC plus asigură setări ideale de condus, precum și călătorii confortabile în orice situație. În același timp, sistemul oferă caracteristici excelente și o manevrabilitate pronunțat sportivă atunci clientul își dorește acest lucru.”
Sistem de propulsie hibrid plug-in cu noul motor 1,5 TSI și baterie de înaltă tensiune mai mare
Noua generație a sistemului de propulsie hibrid plug-in bazat pe un motor 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) din cea mai recentă serie de motoare EVO2 EA211 este disponibilă exclusiv pentru Superb Combi și generează o putere de sistem de 150 kW (204 CP), ce este transferată către roțile din față de transmisia automată DSG cu 6 trepte. Cu o capacitate brută de 25,7 kWh, noua baterie de înaltă tensiune este de aproximativ două ori mai mare decât modelul predecesor și permite o autonomie electrică de peste 100 de kilometri conform ciclului WLTP.
La o putere maximă de încărcare de 11 kW la dispozitivele wallbox casnice și de la punctele de încărcare în curent alternativ, bateria poate fi reîncărcată de la zero la 100% în doar 2:30 de ore. Încărcarea la stațiile publice de încărcare rapidă în curent continuu este chiar și mai rapidă. La puterea maximă de încărcare de 50 kW, este nevoie de doar 25 de minute pentru a încărca bateria de la 10 la 80%. De asemenea, este recuperată energie și în timpul frânării. Sistemul de infotainment oferit pentru Superb Combi iV include și funcții speciale adiționale pentru localizarea cu precizie a stațiilor de încărcare și va suporta, de asemenea, în viitor și funcția Plug & Charge.
Motorul de intrare în gamă 1,5 TSI cu tehnologie mild-hybrid și DSG în dotarea standard a tuturor motorizărilor
Noul motor de intrare în gama Superb este un TSI pe benzină de 1,5 ce generează 110 kW (150 CP) și face, de asemenea, parte din cea mai recentă serie de motoare EVO2 EA211. Sistemul de propulsie dispune și de tehnologie mild-hybrid și este prima motorizare care utilizează pentru Škoda Superb un motor cu rol de demaror și de alternator, ce este antrenat de o curea și o baterie litiu-ion de 48 de volți. Energia recuperată în timpul frânării poate susține motorul cu combustie internă cu un boost electric sau poate permite automobilului să înainteze cu motorul complet oprit. A patra generație Superb oferă spre alegere două motoare pe benzină și două motoare diesel.
La fel ca motorul 1,5 TSI, și acestea sunt toate cuplate la o transmisie automată DSG cu 7 trepte de viteză. Cele două unități 2,0 TSI furnizează 150 kW (204 CP) și, în varianta de vârf, 195 kW (265 CP). Cele două propulsoare diesel 2,0 TDI generează 110 kW (150 CP) și respectiv 142 kW (193 CP). Motorul acesta din urmă și cel mai puternic motor pe benzină sunt echipate în dotarea standard cu tracțiune integrală, iar toate motoarele respectă standardul de emisii Euro 6d.
Motorizările
-
Tracțiune Putere max.
Transmisie
[kW]
[CP]
Hibrid plug-in (doar pentru Combi) 1,5 TSI PHEV 4×2 150 204 DSG cu 6 trepte Motoarele pe benzină 1,5 TSI mHEV 4×2 110 150 DSG cu 7 trepte 2,0 TSI 4×2 150 204 DSG cu 7 trepte 2,0 TSI 4×4 195 265 DSG cu 7 trepte Motoarele diesel 2,0 TDI 4×2 110 150 DSG cu 7 trepte 2,0 TDI 4×4 142 193 DSG cu 7 trepte
DCC plus: o sinteză extraordinară a confortului și sportivității
Noul Superb este disponibil opțional cu noul sistem DCC plus de control dinamic al șasiului, care este oferit ca dotare standard pentru Superb L&K. Această nouă versiune utilizează două supape controlate independent pentru a separa etapele de tracțiune și compresie ale suspensiei. Anterior, ambele funcții erau controlate de o singură supapă utilizată pentru ambele etape.
Noua generație permite ajustarea mai rapidă a amortizării și o plajă mai largă de caracteristici de amortizare. Șoferii și pasagerii vor observa diferența sub forma răspunsurilor mai rapide, a dinamicii îmbunătățite sau a confortului sporit, în funcție de setarea preferată. Cu reglajele DCC plus corespunzătoare, caroseria mașinii se mișcă mai puțin, fiind mai puțin sensibilă la vibrații și mișcări verticale, în special atunci când conduceți pe suprafețe de drum avariat sau pe piatră cubică sau peste și capace de canal, de pildă.
Siguranța: protecție maximă cu până la zece airbag-uri și sisteme de asistență îmbunătățite și sisteme noi
- Sisteme oferite în premieră de Superb: asistentul pentru virare Turn Assist, asistentul pentru intersecții Crossroad Assist, asistentul pentru direcție Emergency Steering Assist, asistentul de avertizare la ieșirea din autoturism Exit Warning și funcția de frânare de urgență automată Automated Emergency Braking spate pentru pietoni
- Funcții optimizate pentru Travel Assist, Side Assist și Front Assist
- Siguranță sporită datorită asistentului care monitorizează atenția șoferului Attention and Drowsiness Assist și a funcției de protecție proactivă a ocupanților Crew Protect Assist
În ceea ce privește siguranța, a patra generație Superb va oferi sisteme inteligente de asistență îmbunătățite, care sunt noi pentru model, cum ar fi asistentul pentru virare Turn Assist și asistentul pentru direcție Emergency Steering Assist. Alte sisteme care au fost deja disponibile și la modelul predecesor, ca de pildă Travel Assist, Side Assist și Front Assist, au fost îmbunătățite semnificativ. În cazul unui accident, Crew Protect Assist și până la zece airbaguri se îngrijesc de siguranța ocupanților. Datorită testelor riguroase și a celor mai noi tehnologii, noul Superb va oferi ocupanților săi cel mai ridicat nivel de siguranță posibil.
Odată cu Superb sunt lansate mai multe noi sisteme inteligente de asistență
A patra generație Superb dispune de numeroase sisteme de asistență noi și inteligente, dintre care unele sunt disponibile pentru prima dată în această gamă. Printre acestea se numără asistentul pentru virare Turn Assist, asistentul pentru intersecții Crossroad Assist, asistentul pentru direcție Emergency Steering Assist și asistentul de avertizare la ieșirea din autoturism Exit Warning.
În curând va intra în gama de dotări disponibile pentru acest model și funcția de frânare de urgență automată Automated Emergency Braking spate pentru pietoni. În cazul în care se apropie un alt vehicul când tăiați calea traficului din sens opus, asistentul pentru virare de cea mai nouă generație răspunde cu o avertizare și, când este nevoie, chiar și cu frânarea automată. Asistentul pentru direcție Emergency Steering Assist îmbunătățește automat controlul direcției în timpul manevrelor de evitare bruscă, dacă șoferul virează prea târziu sau nu virează suficient de mult pentru a preveni o coliziune. Sistemul ESC intervine automat pentru a preveni supravirarea sau subvirarea.
Asistentul pentru direcție Emergency Steering Assist funcționează la viteze de 30 până la 150 km/h și poate fi oprit din meniul de infotainment, dar nu va fi dezactivat permanent. Asistentul pentru intersecții folosește senzorii radar și camera video frontală pentru a avertiza asupra vehiculelor care intersectează traiectoria propriului automobil, precum și a bicicliștilor sau pietonilor atunci când ieșiți pe drumul public de pe căi de acces cu vizibilitate redusă. Dacă este cazul, sistemul declanșează avertizări vizuale și acustice și apoi aplică automat frânele. Sistemul de avertizare la ieșirea din autoturism avertizează vizual prin semnale pe oglinda exterioară, precum și cu un semnal sonor de avertizare atunci când deschideți portiera și din spate se apropie alt vehicul. Acest asistent are o rază de 35 metri și acoperă un unghi de 120 de grade.
Parcare confortabilă și în siguranță cu Intelligent Park Assist
Noul sistem Intelligent Park Assist poate parca automat noul Superb pe locurile de parcare perpendiculare și paralele. De asemenea, acum sistemul controlează și viteza automobilului, suplimentar față de direcție și oprește automat automobilul dacă detectează un obstacol.
În partea din spate, această funcție este asigurată de noua funcția automatizată de frânare de urgență spate pentru protecția pietonilor Automated Emergency Braking, care va putea fi comandată pentru Superb începând de la o dată ulterioară din viitorul apropiat. În timp ce sistemul precedent numit Manoeuvre Assist se baza exclusiv pe senzorii din spate pentru a analiza împrejurimile automobilului, noul sistem adaugă imagini de la camera video retrovizoare optimizată, pentru a detecta mai bine pietonii adulți și copii.
Funcții optimizate pentru Travel Assist, Side Assist și Front Assist
Travel Assist a fost din nou optimizat și astfel permite acum o vizualizare îmbunătățită pe Virtual Cockpit a vehiculelor din apropiere. Pachetul de Conducere Asistată Basic include sistemul Adaptive Lane Assist și tempomatul adaptiv (ACC). Colaborând cu sistemul de navigație, acest sistem anticipează virajele, intersecțiile și giratoriile.
Traffic Jam Assist combină funcțiile tempomatului Adaptive Cruise Control cu cele ale sistemului Adaptive Lane Assist. Astfel sistemul permite pornirea automată a automobilului de pe loc, frânarea automată și controlul automat al direcției în traficul aglomerat, la viteze de până la 60 km/h, monitorizând deplasarea vehiculelor din apropiere. Cu cea mai recentă versiune a sistemului Side Assist, raza de detecție a vehiculelor care vin din spate crește de la 70 la 90 metri, pentru mai multă siguranță, de exemplu, pe autostrăzi. Aceasta este posibil datorită senzorilor radar mai puternici integrați în colțurile barelor de protecție.
Front Assist oferă acum și protecție anticipativă pentru bicicliști. Noul sistem care monitorizează atenția șoferului numit Attention and Drowsiness Assist înlocuiește sistemul anterior numit Driver Alert, monitorizând comportamentul șoferului și evaluând gradul de oboseală a șoferului. Pe când sistemul Driver Alert evalua în principal datele direcției servo-asistate electromecanic, noul sistem Attention and Drowsiness Assist accesează și informațiile diferitelor sisteme de control al automobilului, inclusiv Lane Assist.
Noul sistem detectează abateri de la controlul normal al direcției la viteze de peste 70 km/h și evaluează în mod continuu comportamentul șoferului și trage concluzii cu privire la capacitatea acestuia de a conduce în continuare. Dacă sistemul detectează că șoferul este obosit, declanșează avertizări acustice și vizuale pe Virtual Cockpit.
Crew Protect Assist, Emergency Assist și până la zece airbaguri protejează ocupanții
Dacă senzorii noului Superb detectează că șoferul frânează de urgență sau dacă detectează iminența unei coliziuni frontale, laterale sau din spate, Crew Protect Assist închide automat toate geamurile deschise și, dacă este cazul, și plafonul panoramic.
De asemenea, activează luminile de avarie și strânge centurile de siguranță față. În cazul unui accident, până la zece airbaguri protejează ocupanții autoturismului. Pe lângă airbag-urile pentru șofer și pasagerul din față și un airbag pentru genunchii șoferului, dotarea standard include airbag-uri laterale pentru scaunele din față, airbag-uri pentru cap și, pentru prima dată, în această gamă, de asemenea, un airbag central între scaunele din față. Airbag-urile laterale pentru al doilea rând de scaune sunt disponibile opțional.
Emergency Assist reduce riscul de accident în situația în care persoana de la volan nu mai poate controla automobilul, de exemplu, din cauza unei urgențe medicale. Dacă sistemul detectează o astfel de situație, activează funcția de menținere a benzii de rulare, pornește luminile de avarie și frânează lin automobilul, oprindu-l treptat. Apoi, la 15 secunde după ce vehiculul s-a oprit, sistemul acesta de ultimă generație deblochează automat ușile, aprinde luminile interioare și activează sistemul eCall.
Superb L&K: modelul din vârful gamei oferă dotări exclusive și detalii de design unice
- Dotarea standard bogată include faruri LED Matrix, DCC plus și direcția progresivă
- Detalii exterioare sofisticate și unice finisate în Unique Dark Chrome și embleme L&K pe aripile frontale
- Variantă specifică L&K Suite Design Selection cu piele naturală/piele artificială neagră sau cognac
Și la a patra generație a navei amiral a gamei Škoda de autoturisme cu motor cu ardere internă Superb, modelul premium L&K este din nou vârful de gamă. Detaliile exterioare finisate în nuanța elegantă Unique Dark Chrome și nivelul special de dotare L&K Suite Design Selection Suite, cu piele naturală combinată cu piele artificială de culoare neagră sau cognac, îi conferă un aer cu adevărat special acestei variante a modelului Superb.
Dotarea standard include faruri LED Matrix, DCC plus și direcția progresivă Scaunele Ergo oferă încălzire, ventilație și o funcție de masaj cu zece perne de aer, pentru confort maxim. Iar sistemul de sunet Canton, cu 14 difuzoare asigură și experiențe acustice extraordinare. Superb L&K este disponibil atât ca hatchback, cât și cu caroserie Combi și poate fi comandat cu oricare dintre sistemele de propulsie ale gamei.
Pachet generos de dotări standard și finisaje Unique Dark Chrome pentru un plus de strălucire
Superb L&K include detalii exterioare sofisticate și dotări standard ample. Acest nivel de echipare poartă denumirea L&K ca omagiu adus fondatorilor companiei Václav Laurin și Václav Klement și poate fi combinat cu oricare dintre sistemele de propulsie disponibile. De asemenea, dispune de numeroase detalii exterioare finisate în nuanța elegantă Unique Dark Chrome, inclusiv rama grilei Škoda frontale, decorul de la masca față și difuzorul spate, precum și inscripția Škoda din spate.
Barele de plafon de la varianta Combi sunt finisate într-o nuanță exclusivă argintiu eloxat. Jantele din aliaj Belatrix de 18 inchi polișate cu finisaj antracit, precum și emblemele L&K de pe aripile față sunt incluse în dotarea standard. Farurile Matrix LED, blocurile optice spate cu LED și cu luminile de semnalizare dinamice, precum și hayonul cu acționare electrică și cu pedală virtuală fac parte, de asemenea, din dotările standard bogate ale acestei variante premium a modelului Superb. DCC plus și direcția progresivă permit atât condusul sportiv, cât și condusul deosebit de confortabil.
Variantă specifică L&K Suite Design Selection cu piele naturală/piele artificială neagră sau cognac
Superb L&K oferă L&K Suite Design Selection cu piele naturală/piele artificială neagră în dotarea standard; pachetul de piele naturală/piele artificială cognac este disponibil opțional. Toate tipurile de piele naturală utilizate sunt tăbăcite sustenabil. Pe tetiere este aplicat înscrisul Laurin & Klement.
Scaunele Ergo sunt încălzite și ventilate și dispun de funcție de memorie, precum și de funcția Smart Comfort Entry și de o funcție de masaj cu zece perne controlate pneumatic. Planșa de bord și panourile portierelor sunt rafinate cu decor Softtouch Kida, completat de benzi decorative Unique Dark Chrome și iluminare ambientală. Panourile ușilor și suportul pentru genunchi sunt acoperite cu piele artificială asortată cromatic cu tapițeria scaunelor, la fel ca și secțiunea superioară a panoului de instrumente, care dispune și de cusături duble gri sau cognac. Cotiera centrală glisantă din spate și sistemul de sunet Canton cu 14 difuzoare sunt, de asemenea, dotări standard.
Istoria modelului: Škoda Superb de la începuturile sale din anii 30, până la generațiile sale moderne de mare succes
- Denumirea modelului „Superb” are o îndelungată tradiție în calitate de vârf de gamă pentru portofoliul producătorului ceh de automobile
- Bazându-se pe această moștenire, fiecare generație modernă a modelului Superb a reprezentat excelența în inginerie încă din 2001
- Cu o gamă largă de dotări inovatoare și detalii rafinate de design, cea de-a patra generație modernă a modelului Superb dă chip moștenirii bogate a mărcii Škoda
Prima generație modernă a modelului Škoda Superb a fost lansată în 2001, la aproape șapte decenii de la introducerea pe piață a modelului original Superb, în 1934. Până în prezent, au ieșit de pe liniile de producție peste 1.600.000 de unități din modelul Superb. Atât în varianta limuzină, cât și ca break, Superb a obținut numeroase premii internaționale și premii ale unor reviste auto renumite de-a lungul anilor.
Precursorul: primele modele Superb din anii 30
Predecesorul modelelor Superb de astăzi este Škoda 640 Superb, o mașină confortabilă, silențioasă și cu o ținută foarte rafinată. Modelul a fost lansat în 1934 și avea o lungime de 5,50 metri, oferind spațiu foarte generos pentru până la 8 persoane. La momentul la care modelul Superb istoric a intrat în producție în 1934, Škoda fabricase deja mai multe modele premium.
Și totuși Superb a fost inovator în multe sensuri, folosind, de pildă, cadrul modern cu tub central, și suspensii independente sau instalația electrică de la bord ce funcționa cu un sistem, pe atunci nou, de 12 V, dar care este folosit până în ziua de azi pentru autovehicule. Automobilul era pus în mișcare de un motor cu 6 cilindri cu cilindreea de 2.492 cm3, ce genera o putere de 40,5 kW (55 CP).
Patru ani mai târziu, în 1938, Škoda a lansat noul său motor 3000 OHV cu șase cilindri și cu o cilindree de 3.137 cm³. Acesta oferea o putere de 62,6 kW (85 CP) și era mai eficient datorită noului concept cu supape în cap (OHV). Superb 3000 OHV a fost oferit ca limuzină notchback clasică, în variantă semi-decapotabilă cu rame fixe la geam și în varianta limuzină cu o partiție din sticlă între scaunele din față și din spate.
Între 1939 și 1940, Škoda a produs doar 12 exemplare din modelul Superb 4000 cu motoare cu opt cilindri. Unul dintre acestea face acum parte din colecția Muzeului Škoda din Mladá Boleslav. Din 1935 și până în 1949, Škoda a construit un total de 2.500 de unități din toate versiunile primei generații Superb.
2001: o moștenire valoroasă readusă la viață
La peste 50 de ani mai târziu, Škoda a relansat Superb. Prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 2001, prima generație modernă Superb a devenit modelul emblematic al gamei Škoda de modele cu motor cu ardere internă, statut păstrat până în ziua de azi. Până în 2008 au fost produse aproximativ 137.000 de unități din prima generație Superb modernă.
Acest Superb a fost primul model Škoda care a prezentat mai multe inovații tehnice ale mărcii, cum ar fi farurile bi-xenon, transmisia automată Tiptronic și funcția Coming Home, care menținea luminile de întâlnire aprinse pentru scurt timp după închiderea ușilor. Încă de la început, prima generație Superb a obținut numeroase premii de prestigiu, inclusiv titlul ”Cel mai bun automobil de import” al revistei auto germane Auto Bild.
2008: S-a ridicat cortina pentru a doua generație modernă
În 2008, Škoda a prezentat cea de-a doua generație a modelului modern Superb, și prima care a oferit tracțiune integrală opțională. Limuzina a impresionat, de asemenea, cu un hayon inovator, numit Twindoor, de dimensiuni generoase putându-se deschide fie parțial, ca un hayon tradițional de portbagaj, fie complet. Astfel, Superb a combinat avantajele unui sedan notchback, cu portbagaj separat, cu avantajele unui hatchback.
Începând cu 2009, producătorul ceh și-a extins gama, incluzând și o variantă break: Superb Combi, versiunea extraordinar de spațioasă. Până în 2015, Superb și-a găsit 618.000 de cumpărători și, asemeni predecesorului, a colecționat numeroase premii internaționale. Revista britanică Top Gear l-a numit ”Mașina de lux a anului” în 2009, iar în 2012, Superb a primit titlul ”Cel mai bun automobil de import”, conform votului cititorilor revistei germane auto motor und sport.
2015: Începe era hibridelor
Lansată în februarie 2015, a treia versiune a Superb-ului modern, urmată la scurt timp și de varianta Combi, a fost construită pe platforma MQB a grupului Volkswagen. Echipat și de această dată cu tehnologii de ultimă generație, Superb a fost primul model Škoda care a prezentat șasiul adaptiv DCC, sistemul de climatizare cu reglaje pe trei zone și sisteme de asistență inovatoare, precum Traffic Jam Assist și Emergency Assist. De asemenea, portofoliul de dotări oferite pentru Superb a fost extins cu tempomatul adaptiv ACC, Lane Assist și Travel Assist.
Odată cu actualizarea modelului din 2019, Superb iV a fost lansat ca prim model hibrid plug-in al mărcii Škoda. Cu peste 845.000 de unități produse, a treia generație modernă a modelului Škoda Superb este cea mai bine vândută generație a mărcii de până în prezent. La fel ca predecesorii săi, și acest model a obținut numeroase premii prestigioase, inclusiv premiul Red Dot din 2016 pentru un design de produs remarcabil. De-a lungul tuturor generațiilor, peste 1.600.000 de modele Superb au fost produse în întreaga lume, iar cea de-a patra generație Superb este pregătită să continue povestea de succes a navei amiral Škoda.