› Exteriorul: design emoțional, caracteristici aerodinamice excelente și faruri Matrix full-LED
› Interiorul: display head-up, scaune ergonomice, sistem de climatizare Climatronic cu reglaje pe trei zone, volan nou, două ecrane de 10 inchi, tehnologie shift-by-wire plus multe altele
› Motoarele: eficiente, pe benzină și diesel, la care se adaugă și tehnologia hibridă și cea micro-hibridă
› Premiera mondială a noii OCTAVIA va avea loc în 11 noiembrie 2019 în Praga
Mladá Boleslav – OCTAVIA reprezintă inima și motorul mărcii ŠKODA. Este un simbol reprezentativ, dar și modelul cu cel mai mare volum de vânzări al producătorului ceh. Iar la a 60-a sa aniversare anuală, ŠKODA lansează acum o nouă ediție a bestseller-ului său, cea de-a patra generație, mai mare, mai lungă și mai lată decât cea precedentă. A crescut, de asemenea, și portbagajul, iar datorită noului limbaj de design ŠKODA, OCTAVIA are acum un caracter și mai emoțional. Interiorul nou îmbină funcționalitatea cu spațiul generos și cu materialele de calitate superioară, la care sunt adăugate detalii Simply Clever ingenioase. De asemenea, mai multe soluții noi de conectivitate și sisteme interesante de asistență subliniază capacitatea inovatoare a mărcii în segmentul automobilelor compacte. Iar la toate aceste calități se adaugă și raportul excelent preț/valoare, plus calitatea ridicată cu care ne-a obișnuit deja ŠKODA.
Bernhard Maier, Președintele Consiliului de Administrație ŠKODA, a declarat: ”OCTAVIA este de importanță imensă pentru ŠKODA. De aceea, am înnoit acum complet acest model. Rezultatul: cea mai bună ŠKODA din toate timpurile. Este un automobil mai spațios, mai practic și mai sigur ca niciodată. La a 60-a sa aniversare, facem acum acest mare pas spre viitor. În ultimele șase decenii, OCTAVIA a contribuit la dezvoltarea pozitivă a companiei și a mărcii. Sunt încrezător că noua generație își va juca mai departe cu brio acest rol de motor al dezvoltării noastre.”
În ianuarie 2019, OCTAVIA a aniversat 60 de ani de la intrarea în producție a primei generații a modelului, căci în ianuarie 1959, primele exemplare ale acestui legendar model au ieșit de pe linia de asamblare din Mladá Boleslav. Prima generație de modele moderne OCTAVIA a continuat tradiția popularului model compact, începând cu mijlocul anilor 90. Din 1959 și până în prezent, producătorul auto ceh a construit peste 6,5 milioane de exemplare ale modelului OCTAVIA. În ultimii 6 ani, a treia generație a compactei de talie mai mare a fost vândută în circa 400.000 de exemplare în întreaga lume, ceea ce reprezintă aproximativ o treime din vânzările mărcii. În prezent, OCTAVIA este modelul cel mai bine vândut în Republica Cehă, Austria, Elveția, Finlanda, Ungaria, Polonia, Serbia și Belarus. Rolul principal al acestei povești de succes este jucat de versiunea COMBI, având în vedere că aproape două treimi dintre cumpărătorii modelului OCTAVIA aleg această versiune. OCTAVIA este cel mai bine vândut model break din Europa și cel mai popular model de import din Germania. Acesta este motivul pentru care ŠKODA AUTO va lansa mai întâi versiunea COMBI a celei mai noi generații. Limuzina va urma câteva săptămâni mai târziu.
Design exterior emoțional, dimensiuni mai mari
Printre elementele cele mai atractive ale noii ŠKODA OCTAVIA se numără masca frontală și noile faruri marcante. Lungimea și lățimea mărite îi subliniază compactei caracterul puternic. La o lungime de 4.689 mm, a patra generație ŠKODA OCTAVIA COMBI este cu 22 mm mai lungă decât predecesorul. Lățimea sa a crescut cu 15 mm, la 1.829 mm (lungimea limuzinei a crescut cu 19 mm, la 4.689 mm, iar lățimea cu 15 mm, la 1.829 mm). Ampatamentul este de 2.686 mm. Barele de plafon cu design nou accentuează, de asemenea, silueta alungită a mașinii, în timp ce jantele din aliaj ușor de 19 inchi îi conferă forță adițională.
Noua OCTAVIA este una dintre cele mai aerodinamice mașini din lume
Noul design accentuează prezența vizuală a modelului ŠKODA OCTAVIA și permite caracteristici aerodinamice excelente. Limuzina are un coeficient aerodinamic (cd) începând de la 0,24, iar OCTAVIA COMBI de la 0,26. Astfel, noua OCTAVIA este una dintre cele mai aerodinamice mașini din lume, ceea ce asigură și un consum mai redus de combustibil și emisii de CO₂ mai mici.
Prima OCTAVIA cu faruri Matrix full-LED
Farurile frontale mai înguste și blocurile optice spate noi fac uz de tehnologia modernă LED. În versiunea de top, OCTAVIA este echipată cu faruri Matrix full-LED. Acest sistem inovator generează un fascicol de lumină compus din mai multe segmente controlate individual. Astfel, luminile de fază lungă pot fi pornite în permanență, fără ca ceilalți participanți la trafic să fie deranjați de ele. Folosind camera video de la nivelul parbrizului, tehnologia inteligentă detectează vehiculele care vin din sens opus sau se deplasează în față pe același sens, precum și persoanele și vehiculele care reflectă lumina. Spectaculos este și modul în care luminile întâmpină șoferul, cu funcția animată Coming Home/Leaving Home. Și blocuri optice spate cu LED sunt incluse în această animație și oferă, de asemenea, lumini de semnalizare dinamice, în premieră pentru ŠKODA.
Concept interior nou și spațiu generos
ŠKODA OCTAVIA ne-a obișnuit deja cu spațiul său foarte amplu, dar noua generație oferă acum chiar și mai mult în acest sens. Pasagerii din spate se bucură acum de spațiu și mai mare la nivelul genunchilor decât anterior, și anume de 78 mm. Capacitatea portbagajului versiunii COMBI a crescut la 640 l, fiind cea mai mare din segment. La limuzină, este de 600 l. Designerii ŠKODA au refăcut complet interiorul modelului OCTAVIA. Astfel, volanul are acum doar două spițe și decor cromat. În versiunea multifuncțională, pot fi folosite 14 funcții cu ajutorul comenzilor de pe volan.
Consola centrală, panourile ușilor și bordul au fost, de asemenea, refăcute. Bordul cu un aranjament modular, pe mai multe niveluri, copiază forma grilei radiatorului, cu zone de nuanțe contrastante sub display-ul multifuncțional liber poziționat. Scaunele ergonomice deosebit de benefice spatelui sunt o nouă premieră și oferă încălzire, funcție de masaj și/sau ventilație. Scaunele sport opționale sunt acoperite cu materialul special ThermoFlux. O altă funcție opțională a noii OCTAVIA este sistemul de aer condiționat Climatronic cu reglaje pe 3 zone. Cu sistemul KESSY de acces fără cheie, acum oricare dintre cele patru uși poate fi deschisă încă de la început.
La lansarea pe piață, noua OCTAVIA va fi disponibilă în versiunile de echipare Active, Ambition și Style. Mai târziu, în decursul anului 2020, în gamă vor fi introduse și versiunile OCTAVIA SCOUT și OCTAVIA RS.
Nou: display-ul head-up și ecranele de 10 inchi
OCTAVIA este primul model ŠKODA ce poate fi echipat cu display head-up. Acesta proiectează direct pe parbriz informații importante, ca de exemplu viteza sau informațiile de navigație. Noile sisteme de infotainment ale modelului OCTAVIA oferă servicii opționale de streaming pentru radio și TV, precum și posibilitatea de interconectare fără fir a smartphone-ului prin tehnologie SmartLink+. Dispozitivele de infotainment sau stick-urile USB pot fi, de asemenea, conectate direct la sistemul de infotainment, cu cele două port-uri USB-C din față. Mașina poate fi echipată cu până la cinci port-uri de acest fel, precum și cu o priză de 230 V în spate. Interiorul optimizat acustic și noul sistem opțional de sunet Canton asigură sunetul perfect al muzicii.
ŠKODA a optimizat acum și afișajul Virtual Cockpit. Cea mai nouă generație a panoului digital de instrumente are ecran de 10 inchi și utilizarea sa este acum și mai facilă. Utilizatorii pot acum opta și pentru afișarea hărților de navigație pe Virtual Cockpit și pe display-ul central, cu diagonala de până la 10 inchi. Sistemul climatizare Climatronic poate fi ajustat de la bara integrată în partea inferioară a sistemului de infotainment.
DSG cu tehnologe shift-by-wire
Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz te tehnologia shift-by-wire. Astfel, selectorul nu mai este conectat mecanic la cutia de viteze. În schimb, comenzile se dau electronic. În locul familiarului levier DSG, acum se găsește un nou modul de comandă poziționat în consola centrală, cu un mic comutator pentru selectarea modurilor: R (marșarier), N (neutru) și D/S (drive/sport), plus butonul P pentru parcare.
Sisteme de asistență în premieră
A patra generație a modelului OCTAVIA lansează acum mai multe sisteme de asistență inovatoare, dintre care unele reprezintă premiere absolute pentru modelele ŠKODA. Noul asistent pentru evitarea coliziunilor ajută șoferul amplificând activ asistarea direcției în cazul unei coliziuni iminente cu un ciclist, pieton sau alt vehicul, permițând în caz ideal evitarea controlată a accidentului. Sistemul de avertizare pentru ieșirea din mașină avertizează șoferul dacă un alt vehicul sau ciclist se apropie de mașină din spate când se deschide portiera. Cu Hands-on Detect, mașina poate verifica dacă șoferul atinge volanul în mod corespunzător sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. În cazul unei astfel de urgențe, Emergency Assist poate opri mașina complet.
Motoare moderne, mai eficiente și în premieră, tehnologia micro-hibridă
ŠKODA OCTAVIA este echipată cu motoare TDI și TSI moderne, mai eficiente. Sunt oferite, de asemenea, versiuni hibride plug-in și motorizări cu tehnologie micro-hibridă. Când sunt echipate cu transmisia automată DSG cu 7 trepte, motoarele 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) și 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) folosesc un motor electric de 48-V care are rol de demaror și de alternator și este antrenat de o curea, precum și o baterie litiu-ion de 48-V. Astfel, se poate rula liber fără ca motorul cu ardere să fie complet oprit, se poate recupera energie la frânare și motorul este susținut cu un boost electronic. Ambele motoare sunt, de asemenea, disponibile și în combinație cu o transmisie manuală cu 6 trepte, fără tehnologie micro-hibridă. Motorul 2,0 TSI de 140 kW (190 CP) este disponibil exclusiv cu tracțiune integrală și cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Toate motoarele TSI sunt echipate cu filtru de particule pentru benzină.
Hibrid plug-in cu două variante de putere
ŠKODA oferă acum al doilea model hibrid plug-in al său, primul fiind ŠKODA SUPERB iV. Este vorba acum de OCTAVIA iV cu motor pe benzină 1,4 TSI și motor electric, cu putere de 150 kW (204 CP) sau 180 kW (245 CP). Ambele variante sunt echipat cu transmisia automată DSG cu 6 trepte
Motoarele diesel din noua generație EVO emit cu până la 80% mai puțin oxid de azot
Pentru noua OCTAVIA sunt oferite trei variante de motoare diesel, cu puteri între 85 KW (115 CP) și 147 kW (200 CP). Fiecare are capacitatea cilindrică de 2,0 litri și face parte din noua generație de motoare EVO, cu cuplu mare și eficiență extrem de ridicată. De asemenea, motoarele sunt echipate cu filtrul de particule diesel și sistem SCR de tratare a gazelor de evacuare. Acest sistem are capacitatea de a reduce oxizii de azot (Nox)x cu circa 80% comparativ cu generația anterioară. Drept rezultat, motoarele EVO asigură respectarea standardului viitor Euro 6d.
Trei opțiuni pentru șasiu și controlul dinamic al șasiului
Alături de șasiul standard, ŠKODA oferă și suspensiile sport cu garda la sol coborâtă cu 15 mm și șasiul pentru drumuri grele, cu garda la sol crescută cu 15 mm. Controlul dinamic al șasiului ajustează constant suspensiile și amortizarea și oferă mai multe moduri diferite pentru funcția Driving Mode Select. Când mașina este echipată cu DCC, garda la sol rămâne neschimbată la modelele hibride plug-in, dar la toate celelalte modele, ea scade cu 10 mm.
Simply Clever: Pachetul pentru dormit, sistemul practic pentru completarea soluției AdBlue și USB-C în consola de la nivelul plafonului
Mai multe soluții Simply Clever, tipice mărcii, simplifică viața de zi cu zi cu OCTAVIA. Astfel, pachetul opțional pentru dormit constă în două tetiere confortabile mari și o pătură pentru locurile din spate. Pentru COMBI, se oferă un set nou de plase pentru portbagaj și un nou sistem de acoperire a portbagajului. Buzunarul multifuncțional de depozitare de sub sistemul de acoperire a portbagajului permite păstrarea obiectelor la îndemână. Sistemele de blocare pentru siguranța copiilor pot fi acționate electronic, iar pasagerii din spate pot folosi noile buzunare pentru smartphone-uri. În față sunt disponibile două intrări USB-C și, opțional, două în spate. Un alt port USB-C opțional poate fi instalat în consola centrală la nivelul plafonului. O dotare deja clasică pentru ŠKODA este suportul pentru umbrele în portiera șoferului. Acum este oferită pentru OCTAVIA și pâlnia pentru completarea lichidului de spălare a parbrizului, la care se adaugă acum și noul sistem confortabil pentru completarea lichidului AdBlue.