Multă mașină pentru puțini bani, este modul în care noua Octavia va repurta un alt succes în vânzări. Subsidiara din Republica Cehă a Grupului Volkswagen a utilizat platforma Golf ca bază pentru o limuzină spațioasă și accesibilă, care include multe detalii inteligente și care poate fi transformată foarte ușor într-un automobil luxos.
Stern, 31 ianuarie 2013
Evoluţie în segmentul mediu. Calități de clasă medie la preț de automobil din clasa compactă. ŠKODA își perfecționează formula de succes Octavia. Mult spațiu, tehnologie modernă și detalii inteligente care răspund cerințelor din ce în ce mai exigente ale clienților.
Frumusețe fără înflorituri. Skoda Octavia rămâne fidelă limbajului său de design atemporal. Totuși, noul model este mai dinamic decât precedentul, grație unui număr mai mare de muchii și colțuri.
Cum reușesc cehii? Octavia, este clar încă de la prima privire, este orice altceva în afară de o mașină zgârcită. Forma și dotările sunt potrivite, iar calitatea interiorului impresionează atât în ceea ce privește alegerea materialelor, cât și execuția. Nu este niciun secret că ŠKODA a dezvoltat Octavia în baza unei coordonări precise cu nava mamă din Germania, dar, este adevărat că, o coordonare strânsă între mărcile grupului face parte din strategia Volkswagen. Iar acest lucru a pus în sarcina cehilor rolul de a marca intrarea în lumea Volkswagen, iar aceasta presupune calitate la un preț corect.
Un lucru este clar imediat ce pătrunzi în interior: a treia generație are tot ceea ce este necesar. Cei cinci centimetri adăugați ampatamentului modelului Octavia, în comparație cu modelul Golf se remarcă mai ales pe locurile din spate. Nu sunt urme de clasă compactă în Octavia, și un interior cu o înălțime superioară înseamnă că și locurile din spate oferă mai mult spațiu la cap decât unele modele din clasa medie. Iar când vine vorba despre portbagaj, va trebui să cauți cu o jumătate de clasă mai sus pentru a găsi dimensiuni similare cu cele din Octavia.
Un alt lucru pe care-l remarci este oferta incredibilă de spațiu. Locurile din spate oferă mai mult spațiu decât unele limuzine din clasa de lux. Portbagajul este destul de mare pentru a te putea pierde în el, iar dacă rabatezi locurile din spate, poți încărca un dulap în această mașină, fără ca mai întâi să fie nevoie să-l demontezi.
Skoda Octavia și-a îmbunătățit manevrabilitatea și este acum la egalitate cu modelele concurente. Dintotdeauna a beneficiat de confort și siguranță.
Stilul curat, prețul de pornire accesibil, oferta de spațiu și finisajele de calitate înseamnă că Octavia are toate premisele necesare pentru a continua povestea de succes a acestui model.
Având în vedere atenția acordată detaliilor, nu este nici o surpriză faptul că primul nostru test a demonstrat că reglajele suspensiilor reprezintă o combinație extraordinară între ținuta de drum excelentă și nivelul înalt de confort. Deși, spre deosebire de VW Golf VII, această mașină dispune de o punte spate simplă, cu o bară de torsiune transversală, confortul și manevrabilitatea sunt așa cum ar trebui să fie, iar drumurile înguste și virajate din Portugalia sunt foarte distractive de la bordul versiunii cu motor pe benzină de 1,8 litri (180 HP).
Pe drum, manevrabilitatea exemplară a modelului Octavia s-a dovedit plăcută, încă o dată. Ne place sistemul de direcție, care răspunde bine comenzilor, suspensia, care a devenit mai sensibilă în comparație cu generația precedentă și comportamentul precis în viraje.
Skoda spune că automobilele sale îți oferă "puțin mai mult" – dar în cazul noii Octavia nu e chiar atât de puțin, ci cu mult mai mult.
Skoda Octavia are o ținută de drum decentă, un habitaclu uriaș și de calitate și majoritatea versiunilor sunt ieftine la achiziție și au costuri mici de rulare. Dotările standard sunt și ele generoase.
Trebuind să facă față unor drumuri înzăpezite în Republica Cehă, pare să fi asigurat modelelor Octavia o manevrabilitate vioaie și în același timp previzibilă. În condiții de asfalt umed, pe un drum virajat, aceste mașini ar putea umili chiar și modele cu adevărat exotice.
Octavia s-a deplasat cu siguranță mai sus în ceea ce privește poziționarea pe piață, cu un stil mai clar și o calitate mai bună a interiorului, dar modelul nu a pierdut din vedere detaliile care au făcut ca primele două generații să fie atât de populare. Este la fel de practică și mai spațioasă și are un nivel foarte impresionant de dotări standard. Primești multă mașină pentru acești bani, iar îmbunătățirile aduse atât rafinamentului, cât și confortului sunt cireașa de pe tort, ceea ce înseamnă că Octavia este limuzina potrivită pentru familie.
Noua Octavia este mai mare, mai ușoară și are mai multe sisteme de asistență. În plus, a confirmat și că este încă un automobil plăcut de condus, creat pe baza platformei MQB …