Cu ocazia ediţiei din acest an a Salonului Auto Internaţional (IAA) de la Frankfurt (Germania), Škoda Auto va prezenta versiunea Combi a celei de-a doua generaţii a modelului Fabia.
Comparativ cu actualul model existent în producţie, dimensiunile exterioare ale noului automobil au crescut. Noul Fabia Combi este mai lungă cu şapte milimetri şi mai înaltă cu 46 milimetri. Lungime, lăţimea şi înălţimea (4.239 mm/ 1.642 mm/ 1.498 mm) constituie o bază solidă pentru spaţiul interior al automobilului. Portbagajul a crescut cu 54 litri şi a ajuns la un volum total de 480 litri. Prin rabatarea banchetei, volumul disponibil al portbagajului atinge 1.460 litri, 235 litri peste cel al generaţiei anterioare.
Portofoliul de motorizări cuprinde trei versiuni pe benzină (1.2 12V HTP/ 51 kW/ 70 CP, 1.4 16V/ 63 kW/ 85 CP şi 1.6 16V/ 77 kW/ 105 CP) şi trei propulsoare diesel (1.4 TDI PD/ 51 kW/ 70 CP, 1.4 TDI PD/ 59 kW/ 80 CP şi 1.9 TDI PD/ 77 kW/ 105 CP), toate acestea fiind în conexiune cu o cutie de viteze cu cinci trepte. Opţional, motorul 1.6 16V/ 77 kW/ 105 CP poate fi echipat cu o transmisie automată, cu şase trepte (Tiptronic). Cele mai puternice două motorizări diesel, 1.4 TDI PD/59 kW/ 80 CP şi 1.9 TDI PD/77 kW/ 105 CP, dispun de filtru de particule diesel (DPF).
Pe lângă designul proaspăt care corespunde cu cel al versiunii hatchback, noul automobil oferă o serie de facilităţi menite să îmbunătăţească confortul. Cele mai imporatnte sunt spaţiul suficient pentru pasageri din spate, volumul portbagajului (480 l, respectiv 1.460 l), multitudinea de spaţii de depozitare, materialele de înaltă calitate din interiorul maşinii şi prelata ce acoperă portbagajul al cărui sistem este identic cu cel de la Octavia Combi.
Škoda Auto a comercializat peste 630.000 unităţi din prima generaţie Fabia Combi în întreaga lume şi va continua să producă actualul model cel puţin până la finalul acestui an. În România au fost livrate până în prezent aproximativ 5000 unităţi.
{mosloadposition user10}