2020 va intra în istorie ca o perioadă provocatoare pentru multe industrii. Pandemia COVID-19 a schimbat economia globală și modul de a face afaceri. În ciuda acestui fapt, Raben Group a terminat anul precedent cu venituri de peste 1,26 miliarde de euro, iar noi investiții, servicii implementate și numeroase premii sunt cea mai bună dovadă că compania a reușit să facă față provocărilor din 2020.
Realitatea de anul trecut a cerut ca întreaga industrie logistică să fie flexibilă și să se adapteze rapid la noile condiții în schimbare rapidă. Încă de la început, Raben Group a concentrat cea mai mare atenție asupra siguranței și protejării sănătății angajaților și contractorilor săi, pe de o parte și pe de altă parte, pe asigurarea continuității operațiunilor și furnizarea de servicii la cel mai înalt nivel posibil.
Compania consideră anul trecut un succes, cu venituri la un nivel de 1,26 miliarde de euro. Principalele industrii deservite de companie în 2020 au fost industria alimentară (30%), tehnologică (21%), industria auto (17%), comerț cu amănuntul (12%), industria chimică (11%), FMCG nealimentare (9%). În rețeaua logistică europeană, transportul rutier a reprezentat cea mai mare parte a serviciilor furnizate de Raben Group (66%), urmată de logistica contractuală (13%), FTL (8%), Logistică produse proaspete (8%), Soluții Logistice Dedicate ( 4%) și în cele din urmă Maritim & Aerian (1%).
„Anul 2020 a fost plin de provocări. Ceea ce s-a întâmplat pe piața transporturilor în această perioadă va avea un impact semnificativ nu numai în 2021, ci și în anii următori. Pandemia a schimbat realitatea de afaceri a fiecărei companii de pe piață. Sarcina noastră a fost să menținem continuitatea afacerii, nu doar a companiei noastre, dar cel mai important, al clienților noștri. Situația economică nefavorabilă, nu înseamnă că am fost inactivi. Dimpotrivă, am întreprins o serie de acțiuni, pentru a face consecințele stării actuale, cât mai nedureroase posibil pentru noi toți. De aceea, întreaga noastră echipă a depus toate eforturile, pentru a se asigura că logistica nu se oprește, pentru a sprijini clienții noștri și pentru a ajuta la livrarea produselor necesare. Datorită politicii noastre de modelare conștientă, a portofoliului clienților noștri, am obținut rezultate financiare bune în ciuda situației dificile de pe piață. Este, de asemenea, cea mai bună dovadă că Raben sunt „Oamenii cu Drive”. Datorită angajamentului și pasiunii lor pentru logistică, angajații noștri s-au putut adapta rapid la noul mediu de lucru și au reușit să facă față provocărilor din 2020.” – rezumă Ewald Raben, CEO Raben Group. – „Inițial, noua situație a provocat multă anxietate, dar am început să ne gândim la ce oportunități oferă noua realitate, ce putem face mai bine, cum putem extinde portofoliul serviciilor noastre. În cazul companiei noastre, pandemia a contribuit la dezvoltarea digitalizării proceselor prin accelerarea creării logisticii fără hârtie și prin introducerea serviciului PCD, adică confirmarea livrării cu o fotografie. Sunt convins că abordarea corectă a unei crize, gestionată cu o strategie bine gândită, poate fi o oportunitate.”
De asemenea, pandemia a arătat că munca la distanță din ce în ce mai populară și încrederea în noile tehnologii, nu este doar necesară, ci și eficientă.
„Anul trecut ne-a surprins cu constrângeri fără precedent legate de organizarea muncii noastre. A fost un test pentru managerii care au trebuit să mențină comunicarea cu angajații care lucrează la distanță și să asigure cele mai înalte standarde de siguranță pentru cei care au rămas la locul lor de muncă – șoferii și lucrătorii din depozite.” – comentează Anita Koralewska-Ratajczak, Manager HR, Raben Group. – „Rezultatele sondajului de angajament efectuat în timpul pandemiei au arătat că angajații au apreciat foarte mult faptul că siguranța lor a fost importantă. De asemenea, au fost mulțumiți de comunicarea regulată cu superiorii și echipa (în ciuda distanței) și de ajustarea lină a companiei la noua situație. Limitările s-au dovedit a fi o inspirație pentru a căuta noi soluții. De exemplu, în timpul pandemiei am realizat cel mai mare proiect de dezvoltare pentru 1.000 de manageri din 13 țări folosind o gamificare și am îmbunătățit multe procese cu ajutorul tehnologiilor avansate. A fost un an bun pentru Oamenii cu DRIVE.”
Raben în România
Pentru Raben Logistics România, anul trecut a fost momentul investițiilor mari în infrastructura depozitelor. Creșterea cererii clienților și motivația constantă pentru îmbunătățirea procesului, în special a timpilor de tranzit, au contribuit la crearea de puncte logistice suplimentare pe harta României. În prima jumătate a anului, două noi depozite cross-dock au fost deschise în Baia Mare și Roman. În August 2020, compania a deschis un nou depozit în Craiova. Din punct de vedere financiar, Raben Logistics România si-a depașit obiectivele, în condițiile de criză propuse în 2020. “A fost un an greu, dar la până la sfârșit, a fost un an bun! Am muncit mai mult decât de obicei, noua situație sanitară apărută, ne-a obligat să găsim rapid soluții, atât pentru continuitatea lanțului logistic, dar în primul rând pentru a proteja viețile și sănătatea angajaților și partenerilor noștri. Rezultatele s-au văzut rapid, și am reușit nu doar să rezolvăm situațiile dificile apărute, dar chiar să o facem mai bine și să demontrăm clienților noștri că suntem un partener de încredere” – ne declară Valentin Storoj, Director General al Raben Logistics România. În prezent, rețeaua națională de distribuție este formată din 7 locații cu o capacitate totală de 10.500 m.p. Compania își continua expansiunea in piața din România, pentru 2021 fiind planificate deschiderea de noi depozite, în locații strategice, care vor crește calitatea livrărilor și vor optimiza costurile de transport. Pe lângă extinderea rețelei și creșterea suprafețelor depozitelor, noi soluții IT vor fi implementate în 2021, soluții care vor crește răspunsul la nevoile pe care le au clienții Raben.
Raben în Polonia
„Industria logistică este esența economiei și de multe ori se confruntă cu multe provocări. În 2020, au fost neobișnuite pentru noi toți. Pe de o parte, a fost amenințarea epidemică, modificarea restricțiilor, costurile măsurilor de protecție împotriva posibilității de răspândire a virusului, schimbarea organizării muncii și, pe de altă parte, vânzările volatile ale clienților și necesitatea unei abordări și mai flexibile a nevoilor acestora. Întreaga economie a fost slăbită de pandemie și doar companiile care sunt pregătite pentru schimbare și creștere, în timp ce sunt puternice din punct de vedere financiar, dezvoltate și inovatoare, vor supraviețui.” – spune Janusz Anioł, Director General Raben Logistics Polonia. – „La Raben acordăm o atenție specială dezvoltării și îmbunătățirii IT și automatizării. Clienții apreciază conexiunile și schimbul de date cu sistemele de operare și platformele online precum myRaben. Prețul online pentru transporturile internaționale combinat cu plasarea comenzilor pe platforma myOffer funcționează foarte eficient.” – adauga el.
Compania administrată de Janusz Anioł a generat cele mai mari venituri din Raben Group. Compania a finalizat, de asemenea, multe noi proiecte de investiții. În aprilie, Raben Logistics Polonia și-a mutat depozitul din Olsztyn într-o locație nouă, iar în Iunie au început primele operațiuni în Adamów, unde compania gestionează un depozit central pentru Makro, în Panattoni Park A2. Facilitatea de 33.000 m.p. folosește multe soluții inovatoare care sporesc nu numai eficiența procesului, ci și siguranța angajaților. Sistemul de sortare automată dezvoltat, datorită cooperării eficiente cu clientul, este remarcabil. Este unul dintre primele și cele mai moderne sortatoare de acest tip din Europa. A doua jumătate a anului a fost marcată și de construcția de noi facilități în Silezia – un centru de distribuție de 50.000 m.p., în Ruda Śląska și depozite suplimentare în Sosnowiec. În Noiembrie, compania a deschis o locație în Legnica, unde se desfășoară un proiect dedicat de logistică contractuală, pentru Ahlers AG Group, într-o facilitate de 11.000 m.p., închiriată în Parcul Panattoni Legnica. Este demn de reamintit faptul că depozitul Legnica joacă, de asemenea, un rol important în rețeaua de transport a Grupului Raben, ca un punct important de consolidare a transporturilor din Polonia și Germania. Mărfurile părăsesc această locație în fiecare zi către 39 de destinații peste granița de vest, dintre care 36 sunt rute directe către depozitele Raben Group situate în toată Germania.
Fresh Logistics Polska, specializată în logistica produselor proaspete la temperaturi controlate, a investit, de asemenea, foarte mult în 2020. Continuându-și politica de îmbunătățire continuă, compania a investit în depozite moderne cu o suprafață totală de 16.000 m.p. în Wojanowo și Nowa Wieś Wrocławska. După finalizarea proiectului, Fresh Logistics are o capacitate totală de depozit de peste 55.000 m.p., dedicată depozitării produselor alimentare proaspete. Noile investiții permit depozitarea mărfurilor care necesită diferite intervale de temperatură de la 0 ° C la + 15 ° C și furnizarea de servicii suplimentare, cum ar fi ambalarea și etichetarea. Mai mult, acestea permit stocarea produselor congelate și efectuarea operațiunilor de transbordare a unităților de tip container.
Anul trecut Jarosław Gulowaty – Director Contract Logistics al Fresh Logistics Polska, a devenit președintele Consiliului GS1 Polonia pentru 2020-2024. Compania cooperează cu organizații externe de ani de zile, angajându-se activ în dezvoltarea logisticii fără hârtie și concentrându-se pe domenii legate de standardizarea proceselor, nu numai în cadrul propriei companii, ci și între toate entitățile implicate în lanțul de aprovizionare.
„2020 a fost cel mai neobișnuit an din istoria companiei noastre. În foarte scurt timp a trebuit să ne adaptăm la noua realitate. Privind în urmă acum, trebuie să spun că am trecut testul cu brio. Majoritatea proiectelor planificate au fost finalizate, am menținut stabilitatea organizațională și, cel mai important, o calitate ridicată a serviciilor pentru clienții noștri, ceea ce este cel mai bine dovedit de indicatorul NPS record din acest an. Acest lucru nu ar fi fost posibil dacă nu am fi fost în mijlocul transformării noastre”. – comentează Tomasz Olenderek, Director General al Fresh Logistics Polska și adaugă: „Better Every Day” este deviza programului de îmbunătățire continuă a afacerii bazat pe instrumente de Lean Management, care este o parte esențială a culturii noastre de afaceri. Optimizarea continuă a proceselor și crearea unui mediu de lucru antrenant sunt sarcini pe termen lung, care, dacă sunt implementate succesiv, vor contribui la gestionarea eficientă a oricărei crize. Astfel de activități nu pot fi desfășurate ad hoc – doar o abordare strategică dă o garanție a succesului ce oferă satisfacție, chiar și celui mai exigent client. Sunt convins că datorită unor astfel de acțiuni strategice am reușit să depășim dificultățile din 2020.”
Pentru Raben Transport, cea mai importantă sarcină s-a dovedit a fi asigurarea resurselor și vânzărilor, menținând în același timp disciplina costurilor și având grijă de clienți, care adesea se confruntau cu diverse provocări. Ca parte integrantă a lanțului de aprovizionare, transportul FTL a suferit o scădere profundă în prima jumătate a anului, când volumul de marfă a scăzut brusc și disponibilitatea șoferilor pe piață a scăzut semnificativ. Situația a necesitat răspuns rapid, flexibilitate și decizii dificile.
Cu toate acestea, a fost și un moment de oportunități și perspective bune pentru companiile de transport. Raben Transport a asigurat anterior un portofoliu diversificat de clienți, inclusiv din sectoarele comerțului electronic, construcțiilor și alimentelor, care se confruntă în prezent cu o creștere. Scopul companiei a fost, de asemenea, dezvoltarea de parteneriate continue cu clienții și saturarea vânzărilor existente. Soluțiile bazate pe automatizarea proceselor și ETA (ora estimată a sosirii) s-au dovedit a fi un atu pentru companie, sprijinind clienții care doresc informații rapide și fiabile.
Raben în Germania
Pentru compania germană, 2020 a fost momentul implementării BlueJay, un sistem de transport modern, care susține operațiunile de transport în întregul grup.
„Implementarea sistemului BlueJay a fost cea mai mare provocare în 2020, dar a meritat cu siguranță. Aceasta reprezintă o îmbunătățire uriașă a procesului de planificare și transport a mărfurilor, ceea ce permite o transparență deplină a procesului. BlueJay înseamnă beneficii pentru toate părțile implicate – pentru clienții noștri, precum și pentru întregul grup Raben. Noul sistem înseamnă noi capacități care contribuie la un serviciu mai bun pentru clienți, procesare mai rapidă a expedierilor și timpi de răspuns mai scurți.” – comentează Lena Padgett, Manager de proiect, Raben Trans European Germany GmbH.
În Iunie 2020, Fenthol & Sandtmann GmbH (Fenthols) a fost complet integrată cu Raben Trans European Germany GmbH. Raben deținea o participație de 50% la Fenthols din 2011 și, în Noiembrie 2019, Grupul a semnat un acord pentru achiziționarea a 50% din acțiuni, inclusiv filialele FKL Kontraktlogistik și Kraftverkehr P&M Ehrig. În acel moment, autoritățile antitrust au aprobat achiziția. Conform acordului, Raben a preluat toate locațiile Fenthols din Hamburg, Leipzig, Dresda și Erlensee lângă Frankfurt pe Main, împreună cu 460 de angajați. Prin achiziționarea sediului Fenthols în portul Hamburg, Raben Group și-a extins portofoliul de servicii de transport maritim și, astfel, și-a consolidat expertiza în domeniul transportului intermodal. În plus, față de câștigarea unor locații excelente din punct de vedere strategic, precum cea din apropierea aeroportului din Frankfurt, compania și-a extins rețeaua printr-un depozit de mărfuri periculoase din Erlensee, Hessen și o sucursală la Aeroportul Cargo Leipzig lângă autostrada A14, unde filiala Fenthols Kontraktlogistik GmbH, organizează logistica de depozitare și distribuție pentru numeroși clienți.
Conexiunile zilnice directe cu alte țări ale grupului joacă rolul cheie pe piața germană, în special între Polonia și Germania. Datorită interesului ridicat al pieței și așteptărilor clienților în ceea ce privește termenele de livrare mai scurte, unele conexiuni între Polonia și Germania sunt efectuate ca parte a serviciului 24h. Astfel de conexiuni includ linia directă de la Gądki la Mülheim-Kärlich lansată în Noiembrie 2020, precum și linia Legnica – Kempten care funcționează din Septembrie 2020. Deși în prezent sunt oferite 18 conexiuni între aceste două țări în serviciul 24h, este planificată în continuare dezvoltarea rețelei și optimizarea timpului de livrare. Sistemul de conexiuni de grupaj Raben între Germania și Polonia depășește în prezent 100 de rute zilnice. Un avantaj important al unei astfel de rețele dezvoltate, este reducerea operațiunilor de încărcare în Germania – aproape 98% din volumul din Polonia se îndreaptă direct către zona de livrări, către destinatarii vizați, ceea ce se traduce prin calitatea superioară a serviciului.
Raben în Europa
În afară de piața germană, Raben Group a fost activ și pe alte piețe europene, punând întotdeauna siguranța echipei sale și a clienților pe primul loc.
În Italia, compania și-a dezvoltat activitatea în ultimul an prin investiții în Raben Sittam. Activitățile s-au concentrat pe introducerea de soluții IT moderne și optimizarea proceselor în conformitate cu standardele Grupului. Acest lucru permite clienților să profite de gama largă de funcționalități disponibile pe platforma myRaben.com.
În Aprilie, Raben Trans European Ungaria s-a mutat într-o nouă locație din Győr, unde a început să funcționeze depozitul său de cross-dock, cu o capacitate de 1.800 m.p.
Raben Logistics Bulgaria a sărbătorit anul trecut prima sa aniversare. După 12 luni de operațiuni, compania oferă acum o rețea de parteneri de 8 depozite situate în Sofia, Plovdiv, Stara Zagora, Yambo, Burgas, Varna, Ruse, Veliko Tarnovo. Astfel de conexiuni eficiente garantează livrările în 24 de ore în toată Bulgaria. Compania și-a dezvoltat activitatea de distribuție internațională prin extinderea conexiunilor internaționale regulate cu țări precum: Germania, Italia, Polonia (de 4 ori pe săptămână), România (de 3 ori pe săptămână) și Turcia.
La rândul său, Raben Ucraina a sărbătorit cea de-a 17-a aniversare a operațiunilor. Compania continuă să-și extindă portofoliul de servicii și clienți, cu accent pe soluții digitale. La sfârșitul lunii Martie, compania și un furnizor de instrumente de lucru pentru documente electronice EDIN au finalizat o livrare utilizând o scrisoare de trăsură electronică. Operațiunea a primit o revizuire pozitivă de către inspectorul de siguranță Ukrtrans. În Iulie, compania a automatizat pe deplin procesul de trimitere a informațiilor către companiile de curierat prin introducerea software-ului Last Mile Connector – o soluție inovatoare pentru infrastructura depozitelor. A devenit o parte a proiectului de integrare între sistemul de gestionare a depozitelor (WMS) din Raben Ucraina și un sistem similar al unuia dintre clienții cheie. Mai mult, începând cu 2020, Kievul nu mai este singurul depozit din Ucraina utilizat pentru traficul internațional. Compania a început să își folosească infrastructura în mod regulat în Liov. Ambele locații oferă de asemenea, posibilitatea de a distribui bunuri în toată Ucraina, prin intermediul rețelei proprii de distribuție.
Ca răspuns la schimbările globale ale lanțurilor de aprovizionare legate în principal de COVID-19, Raben East a lansat o conexiune rutieră cu China, care este o alternativă la transportul maritim, feroviar sau aerian. Datorită acestei soluții, compania oferă clienților săi nu numai o mai mare flexibilitate în ceea ce privește programarea, ci și un nivel de cost stabil și un timp de tranzit predeterminat.
Inovații
Raben Group s-a concentrat pe digitalizare la mai multe niveluri, de la procese fizice la robotizarea activităților de birou folosind RPA (Robotic Process Automation). În domeniul automatizării, implementează soluții IT avansate, cum ar fi platforme care furnizează automat informații clienților și platforme care prezintă ETA (ora estimată a sosirii). În domeniul automatizării și roboticii depozitelor, procesele de implementare includ dispozitive care măsoară transporturile, stivuitoare autonome sau semiautomatizate, brațe „cobotice”, senzori Internet of Things (IoT) și multe alte soluții care sporesc eficiența proceselor de depozitare și transport. În zona RPA, trebuie subliniate implementările de roboți software care susțin sau înlocuiesc munca utilizatorilor în anumite aplicații (WMS / TMS / FK) sau la interfața diferitelor sisteme IT.
În interesul siguranței livrărilor în timpul pandemiei și pentru a păstra distanța recomandată între persoanele care participă la livrare, Raben Group a introdus un nou serviciu pentru livrări în grupaj numit PCD (Picture Confirming Delivery) care constă în confirmarea fără atingere a livrării folosind o fotografie. Datorită înregistrării automate a datelor, nu numai în ceea ce privește aspectul expediției, ci și data, ora și locul livrării și chiar numărul de înmatriculare al camionului de livrare, oferă o mai mare certitudine expeditorului și destinatarului că livrarea a fost finalizată într-un loc și timp dat. Clientul poate vedea imediat dovada de livrare pe platforma myRaben în modulul myTrack & Trace. Datorită PCD, colectarea de la distanță este posibilă chiar și în timpul carantinei.
Monitorizând digitalizarea accelerată a sectorului B2B și pentru a satisface așteptările clienților, compania a lansat noul său site web în octombrie, care oferă posibilitatea de a fi utilizat și offline. Datorită meniului intuitiv, vizitatorii au acces ușor la zona clienți și la platforma myRaben.com. Site-ul web conține o mulțime de informații și materiale despre soluții dedicate unui anumit sector și permite contactul rapid cu personalul Raben.
Premii
Pentru a treia oară în istoria sa, Raben Group a fost recunoscut ca un brand de încredere în Polonia într-un studiu realizat de Institutul Kantar Polska comandat de revista „My Company Polska”. Printre respondenți au fost 20.000 de reprezentanți ai afacerilor poloneze. Antreprenorii au acordat companiei locul I la categoria „Servicii logistice”.
Anul 2020 a adus, de asemenea, primul loc dublu pentru Raben Group în cea de-a 25-a ediție a clasamentului Transport Forwarding Logistics (TFL) – primul loc în clasamentul general și prima poziție în categoria serviciilor logistice. În același timp, Fresh Logistics Polska a primit o distincție în categoria „Transport”. Clasamentul a fost pregătit de redacția Gazeta Prawna Daily sub supravegherea Școlii de Economie din Varșovia.
Grupul Raben din Polonia a primit, de asemenea, un premiu pentru lupta împotriva Covid-19, care a fost prezentat de Rzeczpospolita Daily.
Sfârșitul anului a fost marcat de încă un succes al brandului Raben, care a ocupat primul loc în clasamentul Top Brand 2020 organizat de PRESS și PRESS-SERVICE Media Monitoring în categoria transport și logistică. Scopul clasamentului este de a identifica cele mai populare mărci din mass-media și indică puterea media a mărcilor premiate.
La rândul său, Raben Ucraina a fost recunoscută ca fiind cea mai bună companie care oferă servicii logistice cuprinzătoare în domeniul managementului reputației mărcii, conform celui de-al șaselea clasament național privind calitatea managementului reputației corporative „Reputation ACTIVists”. Evaluarea generală a luat în considerare criterii precum stabilitatea reputației, activitatea mass-media, inovativitatea, capitalul imaginii CSR și rezistența la crize. Mai mult, în Noiembrie, Raben Ucraina a fost premiată de forumul de afaceri „Inovații în comunicare. Trends 2021 ”, în timp ce în cadrul concursului„ Innovator 2020 ”, compania a primit un premiu unic – o statuetă de bufniță – pentru creativitate, înțelepciune și idei inovatoare. De asemenea, merită menționat faptul că revista corporativă „Raben Horizons” a ocupat locul al doilea în competiția „Cele mai bune medii corporative din Ucraina 2020”.
Responsabilitate socială
Raben Group desfășoară și promovează activități în domeniul responsabilității sociale corporativă de mai mulți ani. Responsabilitatea socială corporativă este o parte inerentă a ADN-ului companiei de familie bazat pe un sistem de valori. Compania abordează conceptul de CSR într-o manieră cuprinzătoare, integrând activități responsabile social cu strategia de afaceri a organizației. Tot acum, în fața pandemiei, Grupul Raben nu a putut rămâne pasiv ca răspuns la nevoile celor pentru care ajutorul în situația actuală este de cea mai mare importanță. Compania a fost implicată în transporturi de caritate, asistând personalul medical și a sprijinit activ băncile alimentare. În total, grupul Raben din toată Europa a contribuit la livrarea a 6 milioane de măști de față, 250 de mii de mănuși, 100 de mii de costume, ochelari și viziere medicale, precum și 51 de ventilatoare și peste 12 mii de mese pregătite pentru spitale și centre de ajutor, mobilier și echipamente pentru secțiile de psihiatrie pentru copii și tineri și peste 1.400 de paleți pentru băncile alimentare.
Angajamentul companiei a fost apreciat de piață, lucru demonstrat cel mai bine de premiile acordate. Grupul a fost prezentat cu „Frunza de Aur a RSI” pentru a cincea oară în Polonia. Distincția este prezentată întreprinderilor care conduc operațiuni în conformitate cu principiile responsabilității sociale corporative. Clasamentul a fost pregătit săptămânal de Polityka în cooperare cu Deloitte și Forumul pentru afaceri responsabile. Grupul Raben a fost al doilea în clasamentul sectorului pentru „servicii, comerț și transport” și al treilea în clasamentul general. Clasamentul permite compararea rezultatelor în anumite domenii ale RSI între companii și este un instrument valoros care facilitează organizarea și dezvoltarea strategiilor de responsabilitate corporativă.
Având grijă de un viitor mai bun și mai ecologic, din 2014 compania desfășoară campania „e-factură = cultură superioară” care încurajează clienții să utilizeze fluxul electronic de documente prin plantarea copacilor în numele acelor clienți care decid să treacă la sistemul electronic . Anul trecut, peste 2.100 de copaci au fost plantați în Polonia și Ucraina. În total, compania a plantat deja aproape 16.000 de copaci până în prezent, ceea ce va neutraliza aproximativ 12.000 de tone de CO2 în ciclul lor de viață.
Mai mult, din preocuparea pentru mediul natural, Raben elimină treptat hârtia din procesele sale prin proiecte precum Order-2-Cash sau Paperless. Grupul a semnat, de asemenea, primele sale contracte pentru furnizarea de energie verde în 2021. Se estimează că acest lucru va duce la o reducere de aproximativ 80% a emisiilor de CO2 în Scope 2 față de anul precedent, luând în considerare toate facilitățile în care își desfășoară activitatea compania.
Sfârșitul anului și perioada anterioară Crăciunului este momentul implicării Grupului în proiectul „Noble Parcel”. Compania a decis să împărtășească ceea ce poate face cel mai bine, adică know-how-ul în organizarea logistică și de transport, precum și flota sa pentru livrări în timpul Weekend-ului Miracolelor Noble Parcel. Grupul Raben, în calitate de partener de proiect, a transportat colete pentru persoanele care au nevoie de la depozite centrale la depozite locale, de unde voluntarii din Noble Parcel le-au livrat destinatarilor. Acțiunea din partea Raben a implicat 18 șoferi și 15 persoane care au planificat transporturile, care au livrat coletele către destinații din toată Polonia, acoperind în același timp 9.107 km.
Încă o dată Raben Trans European Germany a fost implicată în convoiul de cadouri de Crăciun, care livrează cadouri copiilor din familiile sărace din Europa de Est. Anul trecut, livrările au ajuns la persoanele care au nevoie în Moldova, Bulgaria, România și Ucraina. Pentru a patra oară Ewald Raben, CEO Raben Group, a devenit Patronul proiectului. Convoiul a transportat 141.723 de colete cu jucării și haine, precum și rechizite școlare, articole de igienă și dulciuri, folosind 31 de camioane.
Compania se concentrează, de asemenea, pe promovarea profesiilor legate de logistică. Raben Trans European Germany GmbH este una dintre primele companii care au participat la campania „TruckerHeroes”. Este o inițiativă a platformei logistice Transporeon GmbH. Campania își propune să sensibilizeze și să aprecieze profesia de șofer, mai ales în timpul pandemiei. Furnizorul internațional de servicii de logistică, l-a însoțit pe șoferul de camion André într-o călătorie peste noapte între Mönchengladbach și Haiger pentru a arăta toate aspectele lucrului zilnic al șoferului.