· Noua ŠKODA Octavia confirmă poziția unică din clasa compactă
· ŠKODA își va susține poziția pe piață cu “cea mai bună Octavia din toate timpurile”
· Cea mai mare ofensivă de modele din istoria companiei
· Strategia de dezvoltare ŠKODA își arată roadele
Noua ŠKODA Octavia lansează, în această săptămână, pe piața din Europa, cea de-a treia generație a celui mai bine vândut model al producătorului ceh de automobile. Prin introducerea noii ediții, ŠKODA AUTO și-a propus să continue cu hotărâre povestea de succes a modelului Octavia și să consolideze poziția internațională a modelului și a mărcii.
“Octavia reprezintă esența ŠKODA, inima și simbolul mărcii,” declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA. “Această mașină a făcut din această companie ceea ce este azi. Noua Octavia are tot ceea ce-i trebuie pentru a deveni una dintre cele mai bine vândute zece mașini din lume. Ea înglobează un plus de valoare, de la un capăt la celălalt, și se situează, din nou, într-o clasă proprie,” declară Vahland.
Noua Octavia este un element central al strategiei de dezvoltare ŠKODA, marca propunându-și să ajungă, până în 2018, la o cifră de vânzări de cel puțin 1,5 milioane de unități pe an. “Noua Octavia este următoarea etapă a celei mai mari ofensive de modele din istoria companiei,” declară Winfried Vahland. “Ceea ce dorim să facem este să ne încântăm clienții actuali și să atragem clienţi noi.”
ŠKODA Octavia este de departe automobilul cu cele mai bune vânzări din cadrul mărcii (Octavia limuzină și combi, inclusiv versiunile 4×4, RS și Scout). Din momentul lansării ŠKODA Octavia în 1996 şi până astăzi, peste 3,75 milioane din totalul de peste 9,1 milioane de automobile ŠKODA comercializate au fost Octavia, ceea ce reprezintă circa 41 de procente din vânzările ŠKODA din perioada 1996 – 2012.
În 2012, ŠKODA a livrat circa 409.600 automobile Octavia, echivalentul unei cote din livrările ŠKODA la nivel mondial de aproximativ 44 de procente. Au fost comercializate puțin sub 285.000 de limuzine și 124.500 de Octavia Combi.
În segmentul compact, Octavia se situează într-o clasă proprie
Noua Octavia face o impresie foarte puternică în așa numitul segment A sau compact, care crește puternic în întreaga lume. “Cererea pentru limuzine compacte este în creștere la nivel mondial,” declară Werner Eichhorn, membru în Consiliul de administrație ŠKODA, responsabil pentru Vânzări și marketing. “În același timp, cerințele clienților pentru automobile perfecte în această clasă sunt și ele în creștere. Noua Octavia reprezintă răspunsul nostru la aceste cereri,” declară Eichhorn.
De aceea, nu este de mirare că cerințele au fost foarte înalte în momentul dezvoltării noii generații Octavia. Rezultatul este un automobil care a rămas fidel valorilor sale și a crescut în toate dimensiunile. “Am luat o mașină bună și am făcut-o și mai bună. Calitățile și dotările extraordinare ale acestui produs fac din Octavia un automobil unic în segment. Mai mult ca niciodată, noua Octavia este o mașină care dispune de calitățile clasei medii, la un preț caracteristic segmentului compact,” declară Werner Eichhorn.
Noua ŠKODA Octavia încorporează toate valorile mărcii: designul cu eleganță atemporală, oferta de spațiu peste media clasei, funcționalitate ridicată, multe detalii “Simply Clever”, tehnologie de avangardă și un raport bun preț/calitate. În același timp, capota mare a portbagajului îmbină eleganța unei limuzine cu avantajele practice ale unui combi.
Toate acestea fac din noua Octavia oferta ideală pentru clienții exigenți și încrezători din segmentul limuzinelor compacte. “Este ceea ce avem noi mai bun,” declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA. Iar această afirmație este adevărată pentru dimensiunile și spațiul oferit, inclusiv pentru interiorul regăsit, de obicei, numai în segmentele superioare. Designul său modern, de o eleganță atemporală, are caracter și exprimă siguranță. Motoarele de ultimă generație, TSI și TDI, combinate cu greutatea redusă a mașinii și aerodinamica optimizată, ajută la obținerea unor cifre de consum și emisii foarte scăzute. De asemenea, ŠKODA deschide un nou capitol cu o gamă bogată de sisteme electronice de asistență, dedicate unui plus de siguranță și confort. Acestea includ un nou sistem de infotainment cu ecran tactil și tehnologie cu senzori de proximitate.
Zncepând cu 1 ianuarie 2013, ŠKODA a lansat noua Octavia, succesiv pe piețele din Europa. Lansarea a demarat inițial în Republica Cehă, iar Germania va urma în februarie. Noua Octavia va fi asamblată la uzina „de casă” a mărcii, din Mladá Boleslav. Zonele esențiale de producție din uzină au fost modernizate și extinse în vederea pregătirii pentru producția modelelor Rapid și noua Octavia, capacitatea de producție a liniei Octavia/Rapid fiind programată să crească, în etape, de la 800 la 1.200 de automobile pe zi.
Cel mai recent model al mărcii are o mare importanță în ceea ce privește dezvoltarea în afara Europei. Lansarea mașinii în Rusia este programată pentru mijlocul anului 2013. În 2014, noua ŠKODA Octavia va fi lansată mai întâi în China, iar apoi în India. Pe aceste două piețe, Octavia va fi comercializată doar în versiunea limuzină “Mai mult ca niciodată, ŠKODA Octavia este un automobil pentru Europa și pentru întreaga lume,” declară Eichhorn.
O tradiție de succes
Mai mult decât orice altă mașină, Octavia simbolizează povestea extraordinară de succes a mărcii în ultimele două decenii. Lansarea sa în 1996 a marcat începutul dezvoltării companiei la statutul de producător de automobile de talie mondială, care acum este prezent pe mai mult de 100 de piețe internaționale.
Cifrele de vânzări demonstrează în mod impresionant acest lucru: Începând cu 1996 au fost comercializate peste 3,75 milioane de unități din modelul Octavia. Doar în 2012, la nivel mondial, vânzările ŠKODA au depăşit 409.600 de unități, ceea ce înseamnă o creștere de la an la an de aproape șase procente. Octavia a însemnat circa 44 de procente din totalul vânzărilor mărcii în anul 2012.
Chiar dinaintea lansării celei de-a treia generații, Octavia beneficiază de o poziție extraordinară pe piețele importante. În Republica Cehă este cea mai bine vândută mașină în clasamentul general. În Germania, cea mai mare piață din Europa, Octavia a fost cel mai bine vândut automobil de import din 2012.
Strategia de dezvoltare ŠKODA dă rezultate
Introducerea noii Octavia înseamnă pentru ŠKODA continuarea celei mai mari ofensive de modele din istoria companiei, un model nou sau revizuit fiind programat pentru lansare, în medie, la fiecare șase luni, de acum și până în 2015. “Până în 2015, întregul nostru portofoliu de modele va fi complet revizuit,” declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA.
Marca și-a propus să ajungă, până în 2018, la o cifră de vânzări de cel puțin 1,5 milioane de unități pe an. În anul trecut, ŠKODA a înregistrat o creștere energică. “Am vândut, din nou, mai multe mașini în 2012, în ciuda condițiilor dificile ale pieței,” declară Vahland.