Mazda Motor Corporation va prezenta tehnologiile “i-ACTIVSENSE” odată cu noua Mazda6, care va fi în centrul atenţiei la ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Paris, urmând să fie pusă în vânzare la începutul anului viitor. “i-ACTIVSENSE” reprezintă o serie de tehnologii avansate de siguranţă, proiectate de Mazda pentru a asista şoferul în recunoaşterea pericolelor, evitarea coliziunilor şi reducerea severităţii accidentelor care nu pot fi evitate. Noua Mazda6 va fi echipată cu toată gama de tehnologii “i-ACTIVSENSE”, care asigură performanţe excelente de siguranţă în condiţii variate de condus.
La Mazda, cercetarea şi studiile tehnologiei de siguranţă au la bază filosofia companiei în materie de siguranţă, Mazda Proactive Safety, care îşi propune să minimizeze riscul unui acident maximizând situaţiile în care şoferul poate opera vehiculul.
“i-ACTIVSENSE” de la Mazda se referă la un grup de tehnologii avansate de siguranţă, dezvoltate în concordanţă cu Mazda Proactive Safety, care foloseşte dispozitive de detecţie, cum sunt radarele şi camerele video. Acestea includ tehnologii de siguranţă activă care ajută şoferul să prevadă potenţiale pericole, şi tehnologii de siguranţă pre-impact, care facilitează evitarea coliziunilor sau reduc severitatea acestora atunci când nu pot fi evitate.
Obiectivul Mazda Proactive Safety este de a obţine o experienţă de condus lipsită de accidente. În urmărirea acestui ţel Mazda va continua să extindă eforturile de cercetare ale tehnologiilor de siguranţă pentru a oferi clienţilor plăcerea de a conduce şi performanţe de mediu şi de siguranţă de excepţie.
Tehnologii i-ACTIVSENSE
Asistenţa condusului |
Mazda Radar Cruise Control (MRCC)
|
Evaluează viteza relativă şi distanţa până la mașina din față menținând un interval sigur până la aceasta, eliberând astfel șoferul de o parte din stresul condusului pe autostradă. |
Asistenţă pentru recunoaștere pericolelor |
Forward Obstruction Warning (FOW) |
Detectează vehiculele din faţă și atenționează șoferul asupra unui potențial risc de coliziune cu suficient timp înainte, astfel încât acesta să poată frâna sau să ia măsuri de evitare. |
Lane Departure Warning System (LDWS) |
Detectează marcajele benzilor de mers de pe carosabil şi avertizează șoferul în cazul depășirii neintenționate a acestora. |
|
Rear Vehicle Monitoring (RVM) |
Detectează maşinile aflate în laterale în unghiul mort, sau care se apropie din spate şi atenționează șoferul asupra riscurilor potențiale. |
|
High-Beam Control System (HBC) |
Identifică traficul şi vehiculele din sens opus și schimbă automat între faza lungă și lumina de întâlnire, îmbunătățind vizibilitatea pe timp de noapte și facilitând evitarea pericolului. |
|
Adaptive Front-lighting System (AFS)
|
Sprijină condusul sigur pe timpul nopţii prin rotirea farurilor proporţional cu direcția roților motrice și cu viteza mașinii, pentru a maximiza nivelul de iluminare și de vizibilitate în viraje și intersecții. |
|
Asistenţă pentru evitarea coliziunii / reducerea daunelor |
Smart Brake Support (SBS) |
Ajută la reducerea severităţii unei coliziuni prin acţionarea automată a frânelor atunci când se detectează riscul unui impact frontal atunci când mașina este condusă la viteze de 15 km/h sau mai mult. |
Smart City Brake Support (SCBS)
|
Opreşte automat mașina sau reduce viteza când există riscul unei coliziuni cu vehiculul din față în timpul deplasării cu viteze între 4 și 30 km/h. Acesta asistă șoferul în evitarea sau reducerea severității unui accident. |
|
Distance Recognition Support System (DRSS): |
Detectează distanţa până la vehiculul din față, analizând viteza și indică timpul rămas până când mașina va prinde din urmă respectivul vehicul. |