In perioada 18-21 octombrie
Ediţia din toamnă a Târgului Internaţional de Turism anunţă continuarea succesului repurtat la ediţiile anterioare. Ediţia a XVII-a a Târgului se va desfăşura în perioada 18-21 octombrie 2007, în cadrul pavilioanelor modernizate 13-14-15 şi va fi sectorizată conform conceptului utilizat la ultimele două ediţii, respectiv: agenţii şi tour operatori, turism intern, participări internaţionale şi servicii.
· Târgului Internaţional de Turism este organizat de ROMEXPO, în colaborare cu Agenţia Naţională de Turism, Patronatul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism (ANAT), Asociaţia Naţională a Turismului Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR).
* REVIEW – Târgul de Turism al României (ediţia 2007 – primăvară)a reunit peste 300 de firme din 20 de ţări, printre care: Austria, Bulgaria, Croaţia, Emiratele Arabe, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Spania, Ungaria, România şi Turcia. Suprafaţa ocupată a fost de aproape 15.000 de metri pătraţi, manifestarea fiind găzduită în pavilioanele 13, 14, 15, 16, 17 şi 18. La această ediţie au fost înregistraţi 36.453 de vizitatori.
În mod tradiţional, Târgul de Turism al României, a găzduit în organizarea ROMEXPO şi a Revistei Vacanţe şi Călătorii, cea de-a V-a ediţie a Salonului Naţional de Fotografie Turistică. Totodată, s-a organizat şi a II-a ediţie a Simpozionului “Cele mai bune practici de turism din România” în organizarea IBD-GTZ, Patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România şi Romexpo. În premieră, Târgul de Turism a avut loc concomitent cu TIBCO – Târgul Internaţional de Bunuri de Consum.
Rezultatele sondajelor efectuate de Departamentul de Marketing şi Relaţii Externe al ROMEXPO relevă realizarea obiectivelor urmărite de către participanţi, după cum urmează: din cei 94% expozanţi care şi-au propus «noi contacte de afaceri» au realizat acest obiectiv 88%, din cei 73% expozanţi care şi-au propus obţinerea de «noi comenzi de vânzări», au realizat acest obiectiv 80%, din cei 77% expozanţi care şi-au propus «consolidarea relaţiilor cu partenerii tradiţionali» au realizat acest obiectiv 85%, iar din cei 58% expozanţi care şi-au propus obţinerea de «informaţii asupra pieţei» au realizat acest obiectiv 76%. Expozanţii au apreciat şi nivelul de organizare al manifestării, iar 88% şi-au exprimat intenţia de a participa şi la ediţia din anul viitor. De asemenea, conform sondajelor de opinie realizate în rândul vizitatorilor prezenţi la târg, 38% dintre aceştia au încheiat un contract cu o firmă expozantă în timpul vizitei.
* Succesul Târgului de Turism se măsoară şi in satisfacţia participanţilor:
Eugen Gruescu, Manager turism, NEOTOUR: “Târgul a mers foarte bine, pentru că a fost promovat mult mai bine decât în anii trecuţi. Partea de organizarea a ROMEXPO este mult mai bună decât în anii trecuţi.”
Mihai Popescu, Project Manager, AEROTRAVEL: “Deja am semnat 200 de contracte cu sub-agenţii, ceea ce este un succes enorm şi care dovedeşte seriozitatea noastră. Cât priveşte partea de organizare, vreau să subliniez profesionalismul celor de la ROMEXPO care ne-au oferit toate soluţiile la problemele cu care ne-am confruntat.”
Annamaria Laszlo, reprezentant Departament Vânzări, KARTAGO: “ Târgul a mers foarte bine. Ca şi anul trecut, deja s-au făcut foarte multe rezervări şi am împărţit foarte multe cataloage pentru 2007. Colaborarea cu ROMEXPO este foarte bună, nu am nicio plângere, totul a decurs fără probleme.”
Andrada Crânguş, director marketing, PERFECT TOUR: „Pentru noi, TÂRGUL DE TURISM este o imensă vitrină în care ne putem etala produsele şi serviciile în condiţii cu totul deosebite, astfel încât publicul să ne cunoască mai bine, să se edifice asupra calităţii şi diversităţii ofertelor noastre şi, astfel, să poată lua cea mai corectă şi convenabilă decizie în privinţa produsului turistic dorit. De fiecare dată, la ediţiile anterioare la care am participat, am câştigat mult în planul imaginii, dar şi în cel al numărului de contacte stabilite cu consumatorul final şi cu agenţiile partenere. De-a lungul timpului am colaborat foarte bine cu organizatorul, ROMEXPO, care s-a dovedit a fi receptiv şi plin de solicitudine la toate doleanţele noastre, serviciile oferite fiind de cea mai bună calitate.”
Cosmina Vladu, director, PRESTIGE TOUR: „Agenţia Prestige Tour este unul dintre participanţii tradiţionali la târgurile de turism organizate, cu competenţă şi profesionalism, de ROMEXPO. TÂRGUL DE TURISM reprezintă oportunitatea ideală prin care ne putem adresa clienţilor şi potenţialilor beneficiari ai serviciilor noastre. La ediţiile anterioare am câştigat mult în planul imaginii, ne-am îmbogăţit portofoliul de clienţi, lucru ce cred că se va întâmpla şi la această ediţie, căreia i s-a făcut o publicitate remarcabilă. Apreciem eforturile făcute de organizatori, sprijinul acordat şi disponibilitatea de a răspunde favorabil solicitărilor noastre.”
Camelia Brihac, agent de turism, VISIT ROMANIA: „TÂRGUL DE TURISM reprezintă un eveniment deosebit de important pentru agenţia noastră, dar şi pentru celelalte agenţii prezente într-un număr atât de mare la această manifestare. În acest cadru deosebit putem să ne adresăm turiştilor, tuturor colaboratorilor noştri şi avem ocazia de a ne prezenta gama de oferte. Serviciile de calitate oferite de organizatori, numărul mare de firme participante, paleta ofertelor şi interesul major al publicului pentru acest târg sunt numai câteva dintre argumentele care conduc la ideea că TÂRGUL DE TURISM a fost un succes.”
· TEMATICA – Târgului Internaţional de Turism – ITF cuprinde: • Participări oficiale şi regionale • Agenţii de turism şi tour-operatori • Autorităţi şi asociaţii profesionale din turism • Organizatori de congrese şi turism de afaceri • Staţiuni turistice, complexe balneare • Hoteluri şi companii hoteliere • Pensiuni, cabane, campinguri • Servicii de alimentaţie publică în turism • Servicii de transport în turism • Servicii financiare şi de asigurări • IT în turism, sisteme de rezervări • Învăţământ, formare profesională în turism • Cultură, agrement • Edituri şi publicaţii de turism • Promovare şi marketing turistic • Altele.
· PROGRAMUL DE MATCHMAKING
Cu ocazia expoziţiei internaţionale ITF, ROMEXPO pune la dispoziţia expozanţilor şi vizitatorilor specialişti servicii care să îi sprijine în maximizarea oportunităţilor derivate din participarea la acest eveniment. Programul de Matchmaking este menit să asiste specialiştii în stabilirea şi derularea unui program de întâlniri de afaceri, atât directe, la standul Business Matching Point sau la standul expozantului. Specialiştii vor beneficia atât de asistenţa unei echipe profesioniste, dedicate exclusiv acestei activităţi, cât şi de informaţii complete, de ultimă oră, despre potenţiale firme de interes din domeniul de activitate.
La deschiderea ediţiei precedente a ITF, au participat George Cojocaru, preşedinte-director general al ROMEXPO, Radu Berceanu, ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului şi Elisabeth Udolf, director general în cadrul ministerului economiei şi muncii din Austria, departamentul Turism. Iată câteva dintre opiniile exprimate la vremea respectivă:
• George Cojocaru, preşedinte-director general al ROMEXPO: “În cei 16 ani care s-au scurs de la prima ediţie a Târgului Internaţional de Turism, împreună cu profesioniştii din domeniu, am reuşit să realizăm un târg care, cred eu, se ridică la nivelul celor similare din Uniunea Europeană.”
• Radu Berceanu, ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului: “Apreciez numărul mare de expozanţi, cărora le urez mult succes. Prezenţa lor la acest târg este un semn clar că turismul românesc se află în plină dezvoltare, iar 2007 va fi un an care va aduce tot mai mulţi turişti în România.”
• Elisabeth Udolf, director general în cadrul ministerului economiei şi muncii din Austria, departamentul Turism: “În ceea ce priveşte domeniul turismului, cred că nici nu se putea un început mai bun pentru România, la debutul său alături de membrii Uniunii Europene. O atenţie deosebită trebuie acordată turismului cultural, care arată identitatea României ca popor cu o istorie îndelungată.”
Ofertele speciale au fost pe placul vizitatorilor, după cum rezultă şi din opiniile de mai jos:
Marina RUSE, avocat, Bucureşti: „Dacă este important şi util acest târg? Bineînţeles. Nu încape nici o îndoială că firmele s-au prezentat cu hainele de gală, bine pregătite, iar oportunităţile sunt de-a dreptul captivante. Am găsit ceea ce căutam – un sejur în Grecia, la Halkidiki, la un preţ mai mult decât rezonabil. Sper că am făcut o alegere bună. Personalul de la standul agenţiei mi-a lăsat o impresie bună şi nu exclud posibilitatea de a apela şi în alţi ani la această agenţie, căreia aş dori să-i devin client şi, de ce nu, prieten.”
Cristian ION, medic chirurg, Bucureşti: “La vară, îmi doresc să văd Europa. Vreau să fac un tur al bătrânului continent şi caut ofertele hotelierilor. Am găsit deja unele foarte bune şi nu regret că am venit la Târgul de Turism. Sunt foarte mulţumit de acest târg.”
Mihai CHIRICĂ, director, Ploieşti: „De ani buni îmi aleg vacanţa de vară la acest târg. Am căutat şi deja am găsit un sejur în Tunisia. Am crezut că preţul mă va descuraja şi intenţia mea va rămâne la stadiul de vis, dar lucrurile nu stau aşa. Dacă iau în calcul şi reducerea substanţială de care am beneficiat aici, la târg, mă pot felicita că am făcut o afacere bună. Adevărul este că ofertele sunt copleşitor de multe, iar firmele se întrec în promoţii. Pentru mine excursia a început chiar de azi, pentru că deja mi-am umplut ochii cu imagini de vis. Sincere felicitări organizatorilor, care au reuşit să strângă atât de mulţi ofertanţi!”
Mariana GEORGESCU, casnică, Braşov: “Soţul meu este om de afaceri şi anul acesta, din diferite motive, ne vom petrece concediul de vară în România. Am găsit o ofertă nemaipomenită de la Transilvania Travel pentru zona balneară care este pe placul nostru. Vreau să felicit ROMEXPO pentru că transformă fiecare târg într-un eveniment.”
Luminiţa PANĂ, studentă, Bucureşti: „Este o adevărată revelaţie pentru mine să constat că turismul românesc capătă noi dimensiuni, noi valenţe şi se află într-o permanentă expansiune. Am descoperit aici destinaţii noi, atractive, fascinante, unele dintre ele tentante ca preţ chiar şi pentru statutul şi condiţia mea socială de student. Când te afli în faţa atâtor oferte intervine nehotărârea. si îţi pui întrebarea: ce să aleg? Nu pot să nu remarc seriozitatea cu care agenţiile, tour-operatorii s-au prezentat la această sărbătoare a turismului românesc. Atmosfera tonică, ţinuta de ansamblu a târgului trădează mâna de profesionist şi faptul că ROMEXPO se dovedeşte şi rămâne adeptul lucrului bine făcut, cu seriozitate şi bun gust. Epoca turismului făcut după ureche a apus.”
Cristina POENARU, studentă, Bucureşti: „La Târgul de Turism am descoperit deja locuri noi, fascinante, care atrag orice om dispus să-şi aleagă destinaţia petrecerea vacanţei din vreme. În ceea ce mă priveşte trebuie să mă raportez la statutul meu, acela de studentă, şi la posibilităţile financiare de care dispun. Mă aflu, însă, în an terminal şi după ce îi voi anunţa pe ai mei că mi-am luat licenţa, sunt sigură că bucuria reuşitei va fi un prilej de a primi nişte „subvenţii“ pentru vacanţa pe care o aştept de mult. Drept urmare, m-am documentat, am strâns o sumedenie de pliante şi când voi avea banii necesari, voi contacta direct agenţia care mă va ajuta să-mi împlinesc un vis: acela de a vizita Grecia. Pe jumătate, problema e ca şi rezolvată: cel puţin cu gândul mă aflu deja acolo.“
Succesul Târgului de Turism se măsoară şi in satisfacţia participanţilor:
*MASS-MEDIA la Târgul de Turism al României din perioada 29 martie – 01 aprilie 2007
În plus, faţă de campania susţinută de promovare a târgului, raportul de mai jos referitor la articolele apărute în presă relevă faptul că Târgul de Turism al României a fost în atenţia mass-media din România. Conform monitorizării realizate de Media Image, s-au scris în total 76 articole legate de TTR (total suprafaţa ocupată în presa scrisă este de 25.880,14 cmp), situaţia pe publicaţii se prezintă astfel: 7 Plus- 3 apariţii, Adevărul – 8 aparitii, Azi – 4 aparitii, Bucarest Hebdo- 1 aparitie, Bursa – 3 aparitie, Business magazin – 2 aparitii, Click – 1 aparitie, Cotidianul- 5 aparitii, Cronica română- 1 aparitie, Curierul naţional – 2 aparitii, Economistul- 7 aparitii, Evenimentul zilei – 6 aparitii, Gândul- 4 aparitii, Gardianul – 2 aparitii, Jurnalul Naţional – 3 aparitii, Libertatea – 1 aparitie, Nine o’clock – 2 aparitii, Realitatea – 1 aparitie, românească, România liberă – 3 aparitii, România liberă – suplimentul Locuri şi călătorii – 3 aparitii, Săptămâna financiară – 3 aparitii, Ultima oră – 3 aparitii, Ziarul financiar – 3 aparitii, Ziua – 5 aparitii
O colaborare foarte bună s-a realizat cu Radio România Internaţional care a transmis ştiri despre TTR ce sunt traduse în 17 limbi străine. Radio România Actualităţi a transmis reportaje si interviuri. Televiziunile şi radiourile au abordat în mod obiectiv desfăşurarea acestor manifestări expoziţionale, evidenţiindu-se reportajele transmise la Ştiri: TVR 1 (4), TVR 2 (4), TVR Internaţional (1), PRO TV (5), Realitatea TV (18), Antena 1 (6), Antena 3 (10), Prima TV (4), National Tv (3), TVR Bucureşti (2), Eurochannel TV (4), Goodlife TV (7), Radio 21 (2), Europa FM (2), Pro FM (1) care au prezentat manifestările invitând publicul larg la ofertele programului expoziţional. În total, reportajele despre TTR au reunit 127 de minute. S-au acordat interviuri posturilor de radio: Radio Bucureşti – 2, la Radio România Actualităţi – 2, Radio RFI – 1 şi la postul de televiziune Realitatea TV – 2. Totodată, posturile de televiziune au realizat transmisiuni în direct după cum urmează: Realitatea TV – 29 martie, la buletinele de ştiri de la orele 10, 11, 12, 13, 30 martie, la buletinul de ştiri de la ora 12; Pro TV – 31 martie, la buletinul de ştiri de la ora 19. Agenţiile de ştiri Rompres, Mediafax, Newsin, Amos News şi Economix News au avut zilnic câte un material despre expozanţi, manifestări, etc. Participarea reprezentanţilor mass media din provincie: presa scrisă – din judeţele Iaşi, Constanţa, Timişoara, Prahova; radio – din judeţele Iaşi, Timişoara; televiziune – din judeţele Constanţa, Prahova.
{mosloadposition user10}