Flamingo Internaţional a anunţat joi, 23 noiembrie 2006, în cadrul unei conferinţe de presă, retragerea din funcţia executivă a lui Dragoş Cincă şi numirea, începând cu 1 ianuarie 2007, a lui Jiri Rizek ca nou CEO al grupului de firme. De asemenea, odată cu încheierea mandatului de 3 ani, Dragoş Simion îşi încetează atribuţiile executive în cadrul grupului. Dragoş Cincă se va regăsi în structura Consiliului de Administraţie al Flamingo Internaţional în calitate de Preşedinte, iar Dragoş Simion va deţine funcţia de Vice Preşedinte.
“Măsura vine ca o reacţie normală la dezvoltarea şi maturizarea, în acelaşi timp, a afacerii Flamingo, şi a fost pregătită încă de la începutul acestui an. Jiri Rizek este un manager de valoare internaţională, cu o extraordinară experienţă în domeniu şi cu o foarte bună cunoaştere a modelului de business Flamingo. Pe termen scurt şi mediu, intenţionez să mă implic, în continuare, activ în business-ul Flamingo, din calitatea de Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Grupului şi din cea de acţionar principal (41%).” declară Dragoş Cincă.
“Poziţia de CEO al grupului Flamingo Internaţional, îmi oferă perspectiva aplicării know-how-ului internaţional acumulat în cei peste 16 ani de experienţă în managementul retail-ului european. Pentru următoarea perioadă îmi propun creşterea profitabilă a afacerii, asigurarea unui plus de valoare pentru clienţi şi a unei experienţe plăcute de cumpărare, într-o reţea extinsă de magazine Flanco World, precum şi a unui nou format a magazinelor Flamingo Computers.” a declarat Jiri Rizek.
Obiectivele lui Dragoş Cincă, pentru 2006, în calitate de CEO al Grupului Flamingo, au inclus realizarea achiziţiei şi integrării Flanco, în grupul Flamingo, cooptarea unui top-manager cu experienţă internaţională, concretizată prin aducerea, în cadrul echipei, în luna august a acestui an, a lui Jiri Rizek, şi nu în ultimul rând, dezvoltarea unei strategii pe termen mediu şi lung, care va fi implementată, începând cu ianuarie 2007, sub conducerea noului CEO al firmei, Jiri Rizek.
Dragoş Cincă este fondator al grupului Flamingo, acţionar majoritar, cu ~ 90% până în momentul listării la BVB, şi, în prezent, acţionar majoritar, cu peste 40%. Aportul lui Dragoş Cincă la succesul grupului a fost unul esenţial, implicarea lui executivă în strategiile de dezvoltare ale acestuia, influenţând radical evoluţia spectaculoasă de-a lungul timpului.
“După listarea la bursa de valori, structurii acţionariatului grupului Flamingo a cunoscut o modificare substanţială, peste 1,000 de investitori individuali sau instituţionali devenind acţionari ai grupului. Printre aceştia se numără şi o serie de fonduri de investiţii care deţin participaţii semnificative, precum Oresa Ventures, QVT Fund sau DBG Fund şi care confirmă prin decizia de investire încrederea pe care o au în strategia grupului şi importanţa Flamingo pe piaţa pe care activează. Astfel, consider că mandatul meu a fost îndeplinit în foarte bune condiţii.” a declarat Dragoş Simion.
“Flamingo este prima companie românească cotată la bursă printr-un IPO (Initial Public Offer), cu management, acţionariat şi know-how occidental. Numirea unui CEO de talie intenaţională va asigura grupului perspectiva europeană, în condiţiile iminentului proces de integrare europeană. Jiri Rizek, până la 1 ianuarie 2007 Retail Managing Director, a contribuit în 2006 la implementarea unor strategii importante în perspectiva integrării, dintre care amintesc dezvoltarea lanţului Flanco World, realizarea unor parteneriate strategice cu instituţii financiare importante, pentru lanţurile retail, etc.” a declarat în continuare Dragoş Cincă.
Cealaltă schimbare în structura de management a Grupului, este încheierea mandatului de 3 ani în cadrul grupului, pe care domnul Dragoş Simion l-a început în calitate de Preşedinte Flamingo Computers, firma de retail a grupului, avînd ca misiune cotarea la Bursă a Grupului Flamingo, proces finalizat în vara anului 2005, şi urmat îndeaproape de procesul de achiziţie a Flanco, încheiat în luna mai, a anului 2006, pentru care Dragoş Simion a fost şef de proiect.
2007 – Noi roluri pentru Senior Management, Grup Flamingo Internaţional
– Chief Executive Officer (CEO) – Jiri Rizek
– Preşedinte al Consiliului de Administraţie – Dragoş Cincă
– Vice-preşedinte al Consiliului de Administraţie – Dragoş Simion
Obiective 2006 Dragoş Cincă, CEO Grup Flamingo Internaţional
– Integrarea funcţională a Flanco, în grupul Flamingo
– Optimizarea proceselor noului Grup, pentru maximizarea sinergiilor rezultate în urma integrării celor două organizaţii
– Realizarea unei noi structuri de management şi organizaţionale
Obiective 2007 Dragoş Cincă, Preşedinte CA Grup Flamingo Internaţional
– Identificarea unor noi oportunităţi de dezvoltare
– Identificarea direcţiilor strategice ale Grupului
Obiective 2007 Jiri Rizek, CEO Grup Flamingo Internaţional
– Creşterea profitabilă a afacerii
– Valoare pentru clienţi prin:
o O reţea extinsă de magazine cu accent pe conceptul de magazin de suprafaţă mare – Flanco World, dar şi un nou format pentru specialistul în calculatoare: lanţul de magazine Flamingo Computers
o O experienţă plăcută de cumpărare
o Cele mai bune oferte din punct de vedere al gamei extinse de produse precum şi al unui excelent raport preţ-calitate
Obiective 2005/2006 Dragoş Simion, Preşedinte CA Grup Flamingo Internaţional
– Cotarea Grupului la Bursa de Valori Bucureşti
– Achiziţia Flanco de către Flamingo
Obiective 2007 Dragoş Simion, Vice-preşedinte CA Grup Flamingo Internaţional
– Monitorizarea activităţilor financiare ale Grupului
– Interacţiunea cu băncile şi alte instituţii financiare
Despre Jiri Rizek
– Jiri Rizek – Retail Managing Director în cadrul grupului Flamingo International în perioada 1 august 2006 – 31 decembrie 2006;
– Jiri Rizek şi-a început activitatea în România pe 1 august 2006, şi aduce o expertiză nouă bazată pe experienţa sa anterioară de 16 ani ca manager în cadrul unor cunoscute companii de IT&C şi electrocasnice din zona est-europeană;
– Jiri Rizek are o experienţă de 16 ani în management, dintre care 12 ani în Philips şi JVC, iar ultimii 4 ani în Dixons, fiind cel care a pus bazele lanţului Electroworld în Cehia;
– Alegerea nu a fost deloc întâmplătoare, Dixons/Electroworld fiind unul dintre cele mai solide grupuri europene de retail specializat pe produse electronice, electrocasnice şi IT, iar Cehia este o piaţă cu multe puncte comune cu cea românească, având un avans de 3-4 ani în retailul de profil.
{mosloadposition user10}