Notino, cel mai mare retailer on-line de parfumuri și produse cosmetice, evoluează continuu, odată cu nevoile consumatorilor, acordând prioritate confortului acestora, personalizării și prețului atunci când vine vorba despre cumpărăturile online.
Creșterea constantă a e-commerce-ului a fost trend-ul major impulsionat de pandemie, schimbând modul de cumpărare al consumatorilor. Conform sondajului Internațional Euromonitor (2021), 74% din jucătorii din retail la nivel global se așteaptă ca această criză să fie permanentă.
În 2020, adaptându-se la noua normalitate a retailului, Notino a reușit să-și crească afacerea cu 42%, câștigând 3,5 milioane de clienți noi. Unul din elementele cheie ale succesului a constat în ajutorul acordat consumatorilor pentru a descoperi, a alege și a decide care este produsul perfect pe care să îl cumpere, oferind o cale plăcută și rapidă către produsul potrivit.
Consumatorilor le este dificil să aleagă produsele de make-up potrivite atunci când merg la cumpărături, iar acest lucru devine și mai greu atunci când vor să le cumpere online. Ce face Notino pentru a-i ajuta să facă alegerea corectă? Încearcă în permanență să îmbunătățească experiența clienților.
Extinderea magazinului online
Cumpărătorii și-au schimbat nevoile în timpul pandemiei, iar dorința pentru achiziționarea online a produselor esențiale, precum gel de duș și săpun, a crescut; produsele de îngrijire a părului, de îngrijire a unghiilor și îngrijire a pielii au cunoscut și ele o creștere pe măsură, fiind alimentate de trenduri ca „do it yourself” și „SPA at home”. Notino a ținut cont de nevoile lor și și-a extins portofoliul, în așa fel încât consumatorii să poată face cumpărături într-un mod confortabil, găsind toate produsele pe care și le doresc într-un singur loc.
În România, Notino a înregistrat următoarele creșteri:
- Sectorul skincare a crescut cu 96%, beneficiind de tendințele de îngrijire în confortul propriei case;
- Categoria produselor de make-up a crescut cu 60%, bodycare a crescut cu 112%, iar haircare cu 54%, în condițiile în care activitatea saloanelor de înfrumusețare a fost restricționată.
Tool-uri Augmented Reality (AR)
Pentru că tot mai mulți oameni cumpără produse de frumusețe online, retailerii folosesc realitatea augmentată pentru a crea o experiență asemănătoare cu shopping-ul offline. Pentru că este nevoie ca fondul de ten să se potrivească cu tonul pielii și, bineînțeles, pentru că nu este ușor să găsească nuanța potrivită a rujului nude fără să testeze produsul, Notino le face alegerea mai ușoară cu ajutorul celor mai noi tehnologii.
Împreună cu L’Oréal, a implementat un tool online numit ModiFace – ghidul virtual care duce la următorul nivel experiența de frumusețe prin realitate augmentată și ajută consumatorii să caute, să exploreze și să încerce machiajul, pentru a găsi produsele care li se potrivesc cel mai bine, totul în confortul propriilor case și doar cu câteva click-uri de pe dispozitivele lor.
Adoptarea noii tehnologii
Cu toate că e-commerce-ul va avea în continuare un cuvânt de spus în perioada următoare, cumpărătorii încep să se întoarcă parțial în magazinele fizice, iar Notino le face această trecere mai ușoară, permițându-le să cumpere mai eficient, utilizând tehnologii revoluționare. Un astfel de exemplu vine din parteneriatul său cu Lancôme: Shade finder este un tool unic care ajută consumatorul să identifice nuanța perfectă a fondului de ten.
Consilierea consumatorilor chiar din locul în care se află
Cu scopul de a fi în permanență vizibil pentru consumatori, Notino a dezvoltat o aplicație mobilă și a creat propriul său conținut în social media, oferind tutoriale și tips & tricks despre cum se folosesc produsele disponibile în portofoliul său. Acest conținut compensează sfaturile primite, de obicei, de la consilierii de beauty din magazine.