Notino, unul dintre cei mai mari retaileri de parfumuri și cosmetice din Europa, a înregistrat o creștere de aproximativ 30% a numărului de comenzi de Black Friday în acest an. Într-o singură zi, clienții Notino au făcut peste 182.000 de comenzi, iar numărul total de produse vândute a depășit 570.000. Parfumurile, produsele de îngrijire a părului și cele de machiaj au fost în mod tradițional printre cele mai bine vândute categorii, iar popularitatea parfumurilor de casă și a lumânărilor a crescut, de asemenea, semnificativ.
În fiecare an, sezonul dinaintea Crăciunului, care include ofertele de Black Friday, este cel mai puternic moment pentru Notino „Pregătim peste 100.000 de comenzi în fiecare zi, iar de Black Friday acest număr crește brusc. Încă o dată, am văzut un interes extrem de mare pentru cumpărăturile online, mai mult de trei sferturi din toți clienții alegând livrarea prin curier. Prin urmare, suntem conștienți de marea responsabilitate de a livra la timp comenzile clienților noștri și, cel mai important, în siguranță”, a declarat Radek Ondrášík, Marketing Director, Notino.
În acest an, majoritatea persoanelor au făcut cumpărături în intervalul orar 21-22:00, când au fost vândute peste 11 produse pe secundă. Aproape 7% din totalul de comenzi pe zi au fost realizate în această perioadă de timp. Clienții au cumpărat mai mult de șase produse în fiecare secundă, iar valoarea medie a unei comenzi a fost de aproximativ 50 de euro.
„Numărul comenzilor crește în fiecare an pentru Notino, mai ales în timpul Black Friday, când multe persoane fac cumpărături pentru cadourile de Crăciun. De aceea ne pregătim întotdeauna pentru această perioadă cu mult timp înainte. Am comandat stocuri încă din primăvara și vara acestui an. Valoarea depozitului nostru este acum de aproximativ 6 miliarde de coroane și ne-am lărgit gama de produse unice. Așadar, avem suficiente produse pentru perioada Crăciunului”, a adăugat Ondrášík.
Notino operează în prezent în 28 de țări europene, cu Estonia, Lituania, Letonia și Irlanda alăturându-se în acest an. În timpul Black Friday, majoritatea clienților au făcut cumpărături în Polonia, reprezentând aproape 20% din volumul total al comenzilor. Aceasta a fost urmată de Republica Cehă cu o pondere de aproximativ 14%, urmată de Germania (9,72%), Italia (7,52%) și Slovacia (5,45%).
„Recent, popularitatea parfumurilor pentru casă, în special a lumânărilor, a crescut, lucru pe care îl explicăm, printre altele, prin faptul că oamenii petrec mai mult timp acasă. Parfumurile și seturile de cadouri sunt, desigur, un hit absolut de Crăciun. Cu toate acestea, am înregistrat, de asemenea, în mod tradițional o creștere mare pe segmentele de parfumuri și de cosmetice pentru păr”, a spus Ondrášík, concluzionând: „Per total, ne așteptăm din nou la rezultate record la sfârșitul anului. Dacă anul trecut am înregistrat o creștere de 43% față de anul precedent, atunci rezultatul din acest an ar trebui să arate similar.”
În România, campania Notino de Black Friday a durat trei săptămâni, în care consumatorii s-au bucurat de mai multe oferte și reduceri avantajoase la sute de produse: pe 12 noiembrie au adăugat 54.000 de produse în coșurile lor, plasând un total de 15.000 de comenzi.
Pe parcursul lunii noiembrie, cele mai bine vândute categorii au fost make-up – 31,2%, îngrijirea părului – 20,2%, urmată de parfumuri – 16,5%, iar cel mai cumpărat produs a fost Rujul Maybelline SuperStay Matte Ink.