Norofert SA, un grup de companii specializat în producția de îngrășăminte și inputuri agricole organice, publică rezultatele financiare pentru prima dată de la atragerea de capital de la investitorii Bursei de Valori București.
Compania, ale cărei acțiuni urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRO a BVB, a înregistrat în primele 10 luni ale anului venituri de 11,5 milioane lei, o creștere de 29% față de aceeași perioadă a anului 2018 și un profit net de 4 milioane de lei, o creștere de 8%.
În iulie 2019, Norofert a atras 1,5 milioane de euro de la investitori în timpul celui mai rapid plasament privat de la Bursa de Valori București, care a durat mai puțin de 1 zi. În urma plasamentului, compania a direcționat resurse substanțiale către utilarea noii fabrici din Filipeștii de Pădure și a crescut semnificativ activele curente, în principal materiile prime, bunurile și produse fabricate de terțe părți. Astăzi, fabrica Norofert din Filipeștii de Pădure este cea mai mare unitate de producție de îngrășăminte și fitosanitare ecologice din România, având 1.800 m2 spațiu de producție și 800 m2 spațiu de depozitare.
Fabrica are 4 linii de producție individuale, pentru fiecare dintre produsele cheie: îngrășăminte lichide organice, îngrășăminte lichide convenționale, pastile efervescente și îngrășăminte granulare de sol. În urma investițiilor în fabrică, capacitatea de producție a Norofert a crescut de zece ori. Activitatea de producție pentru linia fermieri mici și grădinari, Norofert Fito, a rămas pentru moment, în fosta fabrică din Filiași, în județul Craiova, unitate de producție care a beneficiat de investiții pentru automatizarea procesului de producție și îmbuteliere a produselor microambalate.
Pe lângă inaugurarea producției în noua fabrică din Filipeștii de Pădure, în al treilea trimestru al anului 2019, Norofert a lansat și o gamă nouă de produse destinate agriculturii convenționale, numită Karisma. Linia Karisma este formată în prezent din 6 produse, care includ cinci tipuri de îngrășăminte lichide și un insectofungicid. În urma lansării liniei Karisma, Norofert a mobilizat resurse umane și financiare semnificative pentru promovarea produselor către fermierii români. Introducerea liniei Karisma a fost o mișcare de strategie crucială pentru Norofert, deoarece va ajuta compania să creeze relații cu fermieri importanți care cultivă în prezent în regim convențional, dar care, pe termen mediu, pot face conversia la agricultura ecologică și să devină astfel clienți ai liniei Norofert Organics.
„Suntem mulțumiți de rezultatele financiare înregistrate până în prezent, în special deoarece efectele pozitive ale investițiilor majore pe care le-am făcut între lunile iulie și octombrie 2019 încep deja să apară. Datorită capitalului atras în timpul plasamentului privat, am reușit să creștem în mod semnificativ organizația noastră, atât din punct de vedere al activelor, cât și al capitalului uman și continuăm să construim notorietatea Norofert atât pe piețele agricole ecologice cât și cele convenționale. Un al proiect important pentru noi este accelerarea prezenței noastre la nivel internațional și, în acest scop, urmărim emiterea unei emisiuni de obligațiuni corporative la începutul anului 2020”, a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație, Norofert SA.
În urma plasamentului privat, Norofert și-a extins echipa cu 22 de noi angajați, ajungând astfel la 43 de angajați la sfârșitul lunii octombrie 2019. Noii membri ai echipei s-au alăturat în principal departamentului de vânzări, iar 8 persoane au ocupat diverse roluri manageriale și executive în cadrul departamentelor administrative ale companiei.
În ceea ce privește rezultatele financiare anuale, Norofert țintește să atingă previziunile estimate, și anume, să înregistreze la finalul anului 2019 venituri de aproximativ 15 milioane de lei și un profit net de aproximativ 6 milioane de lei. Rezultatele financiare vor fi însă supuse condițiilor meteorologice. În cazul în care vremea din ultima perioadă a anului se dovedește a nu fi optimă pentru dezvoltarea grâului și a rapiței, campania de pre-vânzări pentru sezonul primăvara 2020 ar putea fi amânată pentru începutul anului viitor, ceea ce înseamnă că o parte din venituri și profit vor fi înregistrate de Norofert la începutul anului 2020, în loc de sfârșitul anului 2019. Mai multe informații despre rezultatele consolidate ale grupului Norofert, rezultatele individuale precum și riscurile și oportunitățile pot fi găsite în Raportul financiar Norofert SA la 31 octombrie 2019, disponibil aici.
Acțiunile Norofert vor intra la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București la începutul anului 2020, în urma votului Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor, care urmează să aibă loc pe 3 decembrie 2019. Compania s-a ocupat deja de toate formalitățile necesare procesului, și odată listate, acțiunile Norofert vor fi tranzacționate pe piața AeRO sub simbolul NRF.