“News from the future”, campania facuta de GMP pentru alpinista Crina Coco Popescu (si inscrisa de Webstyler) este pe shortlist la Cannes, sectiunea PR
Coco are 16 ani, este membra a Clubului Montan Altitudine si anul trecut vroia sat ermine circuitul 7Volcanoes, cei mai inalti vulcani de pe cele 7 continente. Ea si alti membri ai clubului au venit la GMP sa ne roage sa-i ajutam ca in 2 saptamani sa stranga 70.000 de euro ca sa poata pleca in expeditia din Antarctica pentru a atinge ultimul varf din circuit. Noi am vazut in ea mult mai mult decat o fata cu un vis, am vazut o noua Nadia, un model demn de promovat intr-o Romanie plina de non-valori (umpleti voi paranteza cu orice nume va trece prin cap).
Pentru a strange banii pentru expeditie am facut un direct mailing special catre business men si lideri de opinie: le-am trimis un colet impachetat in steagul Romaniei. Dupa ce despachetau steagul, gaseau un tablou cu o colectie de titluri din viitor, prima pagina a celor mai prestigioase ziare din lume care titrau stiri despre romanca Coco Popescu, ca si cum atingerea varfului se intamplase deja. Alaturi de tablou, un film care o prezenta pe Coco ca pe o posibila urmasa a celor mai mari valori ale sportului romanesc ca Nadia, Duckadam, Gabi Szabo etc. Filmul ii invita pe cei care il urmareau sa doneze, astfel incat stirile din viitor sa devina reale. Odata ce banii au fost stransi, am implicat mass media sa spuna povestea lui Coco, a performantelor ei si a expeditiei din Antractica unde se pregatea sa urce pe cel mai inalt Vulcan, Mt. Sidley care nu mai fusese niciodata atins. Astazi, Coco este cel mai tanar alpinist si prima femeie din lume care a terminat circuitul 7 Volcanoes si a facut parte din prima expeditie pe Mt. Sidley din Antarctica! Iar mass media a preluat povestea si inainte si dupa expeditie, facand ca aprovimativ 5 milioane de romani sa afle asta, sa stie ca avem si altfel de valori. Mai mult, presa internationala a preluat performanta lui Coco, iar obiectivul nostru de a genera in ziarele lumii altfel de stiri despre Romania (decat despre infractiunile din Italia sau Franta) a fost si el atins.
Ne-am bucurat sa vedem ca dorinta noastra de a o face pe Coco cunoscuta intregii lumi a fost considerata de juriul de la Cannes drept una dintre cele mai bune campanii de PR facute din “Charity and Not for Profit”. Probabil va amintiti ca anul trecut, cand GMP aniversa 10 ani, spuneam ca vrem sa fim agentia care “Ajuta brandurile sa ajute oamenii”. Coco e modul nostru de a aduce in concret viziunea. Iar shortlistul de la Cannes ne da incredere ca gandul nostru este apreciat pe scena cea mai inalta a publicitatii mondiale. Cum sa nu te bucuri? J
Filmul campaniei il puteti vedea aici:
//www.youtube.com/watch?v=CkkmtAJH9ds
Iar detalii despre campanie gasiti aici:
//www.canneslions.com/work/pr/entry.cfm?entryid=22419&award=99