prin intermediul unei serii de importante iniţiative de mediu
Nokia s-a alăturat programului WWF Climate Savers, oferind promisiunea de a continua istoricul impresionant de iniţiative de mediu prin îmbunătăţirea eficienţei energetice şi prin reducerea emisiilor de carbon la nivelul tuturor operaţiunilor companiei. Compania vizează o serie de iniţiative pentru reducerea consumului de energie, inclusiv reducerea la jumătate a consumului încărcătoarelor de telefoane, utilizarea de electricitate generată de surse regenerabile pentru alimentarea a 50% din facilităţile sale de producţie până în 2010 şi reducerea cu 6% a necesarului energetic pentru punctele sale de lucru până în 2012. Aceste iniţiative fac parte din Strategia existentă a companiei Nokia – „Climate Change”. Înscrierea în programul WWF Climate Savers consolidează angajamentul Nokia pentru schimbare climatică. Programul reprezintă colaborarea între una dintre cele mai mari organizaţii globale pentru conservarea mediului şi companiile care manifestă un interes activ pentru schimbarea climatică.
„WWF este extrem de încântată de iniţiativele de mediu ale companiei Nokia, care vizează economii semnificative de consum energetic, atât la nivelul operaţiunilor companiei, cât şi în utilizarea produselor,” a declarat James P. Leape, Director-General, WWF International. „Atunci când un brand de anvergură şi notorietate mondială se alătură acţiunilor de protecţie a mediului, mesajul nostru devine mult mai puternic, respectiv necesitatea de a acţiona rapid, la nivel global pentru o schimbare climatică pozitivă.”
Kirsi Somunen, Vice-President Of Environmental Affarirs, Nokia a declarat: „În calitate de cea mai mare companie din industria mobilă avem responsabilitatea de a ne asuma un rol în combaterea efectelor negative asupra mediului. Nu este vorba despre gesturi măreţe; sunt lucruri ce ţin de activitatea de zi cu zi, care înmulţite cu operaţiunile noastre la nivel mondial, sau cu cei 900 de milioane de utilizatori din întreaga lume, pot avea un impact major. De asemenea, din punct de vedere al profitabilităţii, aceste iniţiative ne pot ajuta în descoperirea de noi moduri pentru sporirea eficienţei şi pentru inovaţie.
Angajamentele Nokia în cadrul programului WWF Climate Savers au la bază istoria de reuşite a companiei în sporirea eficienţei energetice. Aceste iniţiative includ:
Eficienţa energetică a produselor
Aproximativ două treimi din energia consumată de un telefon mobil în timpul utilizării sale se pierde atunci când încărcătorul este deconectat de la telefon după încărcare, însă nu şi din priză. Încărcătorul rămâne astfel în modul „ne-încărcare”. În ultimii nouă ani, Nokia a redus consumul mediu de energie de ne-încărcare cu peste 50%, iar cel mai bun încărcător Nokia din clasa sa necesită doar o zecime din energia electrică utilizată de majoritatea încărcătoarelor obişnuite.
Până la sfârşitul lui 2010, Nokia intenţionează să reducă consumul mediu de energie de ne-încărcare cu încă 50%. Până la sfârşitul lui 2008, Nokia va integra mementouri în toată gama de produse pentru a încuraja utilizatorii să deconecteze încărcătorul de la priză după terminarea ciclului de încărcare.
Birouri şi puncte de lucru
Între 2003 şi 2006, proiectele de eficienţă energetică desfăşurate de compania Nokia în facilităţile sale din Europa, America de N şi S şi China au contribuit la reducerea consumului total de energie al companiei cu 3,5%. Între 2007 şi 2012, Nokia intenţionează să reducă acest consum cu încă 6%, comparativ cu nivelul din 2006.
Energie din surse regenerabile
În prezent, 25% din necesarul de energie electrică al punctelor de lucru Nokia din întreaga lume este acoperit de surse regenerabile. Până în 2010, Nokia intenţionează să crească acest procent la 50%.
{mosloadposition user10}