Nokia a anunţat la Mobile World Congress (MWC) 2016 strategia noii companii, în urma preluării cu succes a companiei Alcatel-Lucent.
Dezvoltarea tehnologiilor de generație viitoare 5G și IoT sunt principalele direcții strategice ale companiei, a cărei adresabilitate în piață aproape s-a dublat.
Nokia prezintă astfel în cadrul expoziției cele mai noi investiții în 5G și IoT (Internet of Things), dar și produse compatibile 5G, reconfirmând rolul de lider în industrie și expertiza companiei în dezvoltarea tehnologiilor de generație viitoare.
„Ne propunem să creștem substanțial investițiile în 5G pe parcursul acestui an și să turăm la maxium motoarele pentru inovație în această direcție,” declară Rajeev Suri, Președinte și CEO Nokia, în cadrul MWC 2016.
Suri a anunțat lansarea unui nou produs de acces radio 5G, AirScale, pentru a înlocui cunoscuta categorie de celule Flexi; achiziția Nakina, o companie canadiană de software specializată în prevenția, identificarea și eliminarea amenințărilor de securitate; precum și lansarea unui fond de investiții IoT, de 350 de milioane de dolari, prin intermediul diviziei de private venture a Nokia, Nokia Growth Partners.
„Ne aflăm deja în punctul în care facem o realitate din tehnologia 5G, permițând să oferim capacitate și conectivitate masive – aceasta este parte integrantă a viziunii noastre”, spune Suri.
„5G trebuie să devină rapid o realitate, pentru că această tehnologie este esențială în dezvoltarea unor soluții și produse IoT de importanță majoră. Dacă știm că 5G poate ajuta la salvarea de vieți, poate îmbunătăți mediul înconjurător, făcându-ne viața mai bună, trebuie să accelerăm dezvoltarea.”
Cu aceste anunțuri, Nokia face pași concreți în consolidarea poziției de lider în dezvoltarea 5G, indicând că aceasta este direcția de business a companiei.
Integrarea Alcatel-Lucent
„Integrarea Alcatel-Lucent se desfășoară eficient și fără probleme,” spune Rajeev Suri. Noua companie are în target oportunități multiple de vânzare și face oferte comune clienților din toată lumea.
„Combinând Nokia și Alcatel-Lucent, poziția Nokia este îmbunătățită dramatic, noua companie adresând o piață de 141 de miliarde de euro. Ce le putem oferi acum clienților noștri și clienților acestora este fără precedent,” spune Suri.
La finalul anului 2015, Nokia și Alcatel-Lucent au avut vânzări cumulate de 26,6 miliarde de euro, au făcut investiții în cercetare de 4,5 miliarde de euro și aveau 40.000 de cercetători și oameni de știință, precum și un cash flow de 10 miliarde de euro. Prima zi a noii companii a fost 14 ianuarie 2016.
5G and IoT
Noua soluție de acces radio 5G AirScale poate fi implementată indiferent de tehnologie, de la 2G la LTE Advance Pro și până la 5G, atunci când va fi cazul. Aceasta include și o nouă celulă îmbunătățită, care va oferi consumatorilor o experiență superioară oricărei alte soluții și va utiliza cu 60% mai puțină energie decât celula anterioară Flexi.
Achiziția Nakina, care va fi finalizată, conform estimărilor, în primul trimestru al anului, face parte din prioritățile Nokia de a oferi cea mai sigură rețea pentru 5G și IoT. Achiziția este în concordanță cu viziunea Nokia de a prelua companii mici, dar care dezvoltă tehnologii noi și capacități unice.
Noul fond de investiții IoT are în vedere companii promițătoare din industrii precum connected enterprise, produse IoT pentru consumatorul final, automobile inteligente, echipamente medicale digitale, precum și tehnologii care au în focus soluții big data și instrumente de analiză. Fondul va sprijini Nokia să identifice oportunități de business și să pună bazele tehnice pentru piața de produse IoT în continuă creștere.
La MWC 2016, Nokia face publică viziunea asupra unei varietăți importante de soluții, tehnologii și tendințe, dar și asupra produselor deja lansate. În cadrul Nokia’s Experience Center, din Hall 3, standurile 3B și 3D, au loc o serie de demononstrații pe parcursul expoziției cu noua cameră profesională de realitate virtuală OZO, lansată în vara anului 2015.
Pentru mai multe informații Nokia, vă rugăm să accesați:
· Product news alerts
· Website
· Blog
· Twitter
· YouTube
· LinkedIn
· Facebook
· Periscope
Standul Nokia, Nokia Experience Center, poate fi vizitat începând cu 22 februarie, în Hall 3, Stand 3B10.