Noul sediu va găzdui una din echipele unităţii globale de Cercetare şi Dezvoltare – unitate care joacă un rol din ce în ce mai important la nivelul operaţiunilor Nokia. Principalele domenii de expertiză ale echipei sunt Serviciile Profesionale şi Dezvoltarea de Produs.
Nokia inaugurează astăzi noul sediu din cadrul Olimpia Business Center, din Cluj-Napoca, România. Lansarea noului centru – care va găzdui o parte din echipa globală de Cercetare şi Dezvoltare – reprezintă dovada popularităţii crescânde a soluţiilor mobile. Noul centru reafirmă, totodată, interesul pe care îl manifestă Nokia pentru inovaţie, precum şi angajamentul companiei faţă de piaţa de soluţii mobile pentru afaceri.
Ceremonia de deschidere a avut în prim plan prezentarea unor game de tehnologii mobile, dispozitive şi soluţii pentru afaceri din portofoliul Nokia Enterprise Solutions. Valentin Deac, Senior Engineering Manager pentru operaţiunile din Cluj-Napoca, a prezentat câteva dintre aplicaţiile dezvoltate de unitatea de Cercetare şi Dezvoltare din Cluj-Napoca. Principalele aplicaţii, printre care se numără Nokia Intellisync Mobile Suite, Nokia Intellisync SDK, Nokia Intellisync SyncML Server şi Nokia Intellisync Device Management, au putut fi testate pe dispozitivele de top din gama pentru afaceri Nokia Eseries – Nokia E61i, Nokia E65 şi Nokia E90 communicator.
„Acesta este un moment prielnic pentru inaugurarea centrului din Cluj-Napoca. Ne aflăm într-o perioadă de creştere continuă a performanţei, datorită fluxului din ce în ce mai mare de clienţi noi – ceea ce contribuie la transformarea diviziei Enterprise Solutions în lider în domeniul mobilităţii în afaceri,” a declarat David Bechtel, Director Product Development Nokia Enterprise Solutions în România. „Echipa locală a jucat şi va juca un rol important în drumul nostru spre următoarea etapă a mobilităţii în afaceri.”
Noul sediu serveşte celor patru departamente ale diviziei, distribuite pe patru etaje: Dezvoltare de Produs, Servicii Profesionale, Suport şi IT/General & Administraţie/Resurse Umane. Departamentul Dezvoltare de Produs este responsabil pentru conceperea, dezvoltarea şi garantarea calităţii soluţiilor de software Nokia Enterprise Solutions. Departamentul Servicii Profesionale gestionează Personalizarea şi Suportul implementării soluţiilor software dezvoltate de echipa locală. Departamentul Suport asigură legătura cu clienţii, dezvoltatorii şi operatorii.
Bechtel a adăugat: „Acest sediu poate fi privit ca un nou punct de lucru, însă el reprezintă, totodată, angajamentul asumat de Nokia atât faţă de piaţa locală, cât şi faţă de angajaţii noştri, cărora le oferim suport şi un mediu de lucru la standarde superioare.”
Echipa de la Cluj-Napoca, parte integrantă a unităţii globale de Cercetare şi Dezvoltare Nokia Enterprise Solutions, este implicată în câteva dintre programele importante care se adresează, prin intermediul unei game variate de soluţii, celor patru mari categorii de clienţi. Aceste patru categorii şi produsele care li se adresează sunt:
· Utilizatorii (clienţii individuali) – Nokia Intellisync Handheld
· Clienţii companii – Nokia Intellisync Server-to-Server; Nokia Intellisync Mobile Suite; Nokia Application Sync; Nokia File Sync; Nokia Intellisync Device Management Server
· Clienţii operatori/furnizori de telefonie mobilă – Nokia Intellisync SyncML Server; Nokia Intellisync Mobile Suite; Nokia OMA Devices Management Server
· Dezvoltatorii de software/ dispozitive (OEM) – Nokia Intellisync SDK; Nokia Intellisync SyncML Server
Noul sediu face parte din strategia companiei de a oferi angajaţilor Nokia Enterprise Solutions din Cluj-Napoca un mediu mai bun din punct de vedere profesional şi condiţii de lucru mai atractive. Acestea includ o sală de fitness, saună, locuri de parcare şi diverse alte spaţii de relaxare pentru angajaţi.
În urma procesului continuu de recrutare, peste 120 de angajaţi vor lucra în noul sediu.
{mosloadposition user10}