Premiul atestă vigoarea designului, vitalitatea şi inovaţia companiilor Bombardier şi Siemens
Noile trenuri Sprinter, proiectate şi realizate de Consorţiul Sprinter LighTTrain format din Bombardier şi Siemens, au câştigat premiul “Good Design Award” 2007 la categoria “Transporturi”.
În Septembrie 2007, Căile Ferate Olandeze (Nederlandse Spoorwegen – NS) au comandat 32 de rame electrice Sprinter LighTTrain cu 4 vagoane şi 32 cu şase vagoane în plus faţă de comanda iniţială de18 rame electrice cu 4 vagoane şi 17 cu şase vagoane.
Premiile –“The Good Design Awards”– sunt organizate de către Muzeul de Arhitectură şi Design Athenaeum din Chicago împreună cu Centrul European pentru Arhitectură, Artă, Design şi Studii Urbane (Dublin şi Atena), şi Metropolitan Arts Press. Premiile promovează cele mai bune noi creaţii şi inovaţiile înglobate în produse precum şi în realizarea grafică şi în producţie. Fondate în 1950, premiile conferă recunoaştere internaţională proiectanţilor şi producătorilor pentru realizarea unor concepte de produs noi şi inovatoare dar şi pentru deschiderea de noi orizonturi peste ceea ce este considerat a fi produs standard şi design pentru consumatori.
Pentru premiile Good Design Awards din 2007, “Chicago Athenaeum” a primit sute de aplicaţii de pe 6 continente. Peste 400 de produse şi creaţii grafice au fost selectate de un juriu renumit, pe baza unor criterii estetice care măsoară inovaţia, forma, materialele, realizarea, conceptul, scopul şi utilitatea precum şi aspectul produsului şi atracţia estetică.
Trenurile Sprinter, ce alături de alte mărci de prestigiu, au câştigat premiul “the Good Design Award” la categoria transporturi, sunt realizate pe baza unui design de notorietate al unui tren de scurtă distanţă al consorţiului Bombardier-Siemens, adaptat în colaborare cu NS – Căile Ferate Olandeze – pentru a acoperi cerinţele specifice ale Olandei. Designul exterior al trenului oferă un aspect dinamic, atractiv şi prietenos. Trenul Sprinter combină tradiţia tehnologiei sale reputate cu o abordare futuristă dar de durată luând în consideraţie lunga perioadă de viaţă a acestor vehicule. Cerinţe tehnice importante cum ar fi eficienţa sporită şi rezistenţa în caz de accident, în comformitate cu ultimele standarde sunt încorporate fără a pierde din calitatea estetică a designului sau din simplitatea şi fiabilitatea unui tren regional pentru distanţe scurte. O atenţie particulară a fost acordată ponderării armonioase a tururor elementelor relevante de design cum ar fi ferestrele, liiniile de separare, luminilor şi conturului marginilor la capătul din faţă menţinând în acelaşi timp funcţionalitatea corespunzătoare, fiabilitatea, tehnologia şi compatibilitatea elementelor de producţie. Culorile se bazează pe modelul pe care NS îl utilizează pentru marca sa Sprinter ce combină galbenul companiei şi o paletă de nuanţe de albastru cu o notă distinctivă de alb. Uşile galbene oferă funcţionalitate vizuală în concordanţă cu cerinţele PRM referitoare la persoanele cu disabilităţi. Reprezentarea unei săgeţi albastre îndreptată către partea din faţă întăreşte imaginea de viteză .
Trenurile Sprinter cu patru vagoane sunt produse la fabricile Bombardier din Aachen şi Hennigsdorf, Germania. Trenurile Sprinter cu şase vagoane sunt realizate la fabrica Siemens din Krefeld-Uerdingen şi testate la centrul companiei din Wildenrath, ambele în Germania.
{mosloadposition user10}