Noile R nineT și R nineT Urban G/S: roadster rafinat cu caracter custom și senzație de boxer cu un look de enduro clasic.
Când BMW Motorrad a lansat modelul R nineT în 2013, era în mod clar mai mult decât un simplu roadster bazat pe un model clasic. Încă de la început, R nineT a combinat designul de motocicletă clasică și tehnologia modernă cu finisările sofisticate, fapt demonstrat, spre exemplu, de rezervorul de aluminiu cu suprafețele laterale lustruite. La nivelul multor componente, acest model reflectă și atenția la detalii a echipei care a proiectat R nineT. Noul R nineT radiază și el acest caracter custom, susținut de o gamă de caracteristici optimizate.
Noul R nineT Urban G/S este diferit ca stil, dar la fel de clasic în ceea ce privește caracterul. Timp de peste 35 de ani, abrevierea GS, combinată cu BMW Motorrad, a fost practic sinonimă cu un simț al libertății și al pasiunii pentru aventură pe două roți, atât pe asfalt, cât și în afara lui. R nineT Urban G/S are genele primului și legendarului BMW R 80 G/S din anul 1980, transportându-le în epoca modernă cu tehnologie contemporană sub forma unei motociclete BMW în stil enduro clasic, cu motor boxer.
Ambele modele noi Heritage de la BMW sunt echipate cu puternicul motor boxer răcit cu aer/ulei, cu o capacitate de 1.170 cmc și o putere de 81 kW (110 CP), combinat cu o cutie de viteze cu șase trepte. Ambele variante respectă normele de poluare EU4. Sistemele lor de evacuare din oțel inoxidabil cu toba poziționată pe partea stângă reflectă stilul clasic.
Concepte modulare de cadru și posibilități individuale de customizare.
Conceptele modulare de cadru asigură posibilități ample de a modifica aspectul și caracterul celor două modele BMW boxer conform preferințelor individuale, spre exemplu prin montarea de șei diferite din gama de accesorii BMW Motorrad. La R nineT, cadrul are patru componente, ca înainte: un cadru principal în față, un cadru principal în spate, o bucată detașabilă la spate și un subcadru detașabil pentru șaua pasagerului. La R nineT Urban G/S, cadrul are trei componente: un cadru principal în față și în spate cu o bucată integrată în spate și un cadru pentru șaua pasagerului.
R nineT are acum furcă inversată complet reglabilă și geometrie optimizată a suspensiilor. R nineT Urban G/S are suspensie în stil enduro.
Ca și înainte, o furcă telescopică inversată de înaltă calitate se ocupă de controlul roții din față la noul R nine, dar componenta generației actuale este acum complet reglabilă. Cu scopul de a obține o precizie și mai bună a direcției, stabilitate și o ținută de drum neutră în viraje, noua generație a lui R nineT a fost optimizată și în ceea ce privește geometria suspensiilor. La R nineT Urban G/S, furca este convențională telescopică, iar sistemul BMW Paralever este montat în combinație cu un monoamortizor pe spate, ca și la R nineT.
R nineT are acum jante cu spițe cu dimensiunile 3,5 x 17 inci pe față și 5,5 x 17 inci pe spate, cu pneuri cu dimensiunile 120/70 ZR 17 pe față și 180/55 ZR 17 pe spate. Ca și înainte, etrierele de frână radiale monobloc cu patru pistonașe asigură o decelerare viguroasă, controlată prin ABS, în combinație cu discuri de frână flotante.
R nineT Urban G/S este furnizat cu jante turnate din aliaj ușor. Roata față mare de 19 inci, cu pneu 120/70 ZR 19, se potrivește cu aspectul tipic de enduro al motocicletei clasice. Aceasta se asortează perfect cu janta de 17 inci pe spate, cu pneu 170/60 ZR 17. Noul boxer BMW poate fi comandat din fabrică cu pneuri cramponate pentru off-road ca echipament opțional (echiparea standard: pneuri de stradă) și cu jante cu spițe. Etrierele de frână cu patru pistonașe, conductele de frână îmbrăcate în țesătură metalică și diametrul discului de frână de 320 milimetri și un sistem ABS de înaltă performanță asigură decelerare eficientă și stabilă. Pentru a împiedica derapajul roții spate pe drumuri alunecoase, există opțiunea sistemului ASC (Automatic Stability Control), care este disponibil ca opțiune din fabrică.
Noul R nineT: roadster purist cu caracter custom și cu opțiunea culorilor individuale din fabrică.
În noua sa generație, R nineT beneficiază din nou de eleganța relaxată și de proporțiile unui roadster BMW clasic. Din toate unghiurile, R nineT este definit de un melanj de elemente clasice și moderne în materie de design moto, combinat cu suprafețe de înaltă calitate.
Bordul lui R nineT era compus din două cadrane circulare pentru afișajul vitezei și al turației motorului, integrate într-un ansamblu clasic, noul design este caracterizat de două carcase separate ale cadranelor, pentru un aspect și mai impresionant.
Nimic nu s-a schimbat la noua ediție a lui R nineT în ceea ce privește caracterul său custom și există numeroase detalii de care fanii vor fi foarte încântați: acestea includ rezervorul de 18 litri din aluminiu, cu suprafețe laterale lustruite în mod elaborat, panoul din aluminiu cu inscripția R nineT în relief care acoperă conducta de admisie de pe partea dreaptă și multe altele.
În timp ce R nineT a transmis caracterul său clasic într-un stil perfect în culoarea Blackstorm metalizat, combinată cu contrastele argintii și metalice, noul R nineT reușește să meargă un pas mai departe în această privință: pentru a se asorta la componentele negre, precum cadrul și blocul motor, bascula Paralever și carcasa transmisiei din spate sunt de asemenea vopsite în negru.
Pentru prima dată, două coloristici individuale cu caracter custom sunt disponibile pentru R nineT ca echipament opțional din fabrică. În acest mod, BMW Motorrad a extins gama de personalizare către zona vopselei. Finisarea coloristică specială „Blackstorm metalizat / Vintage” subliniază caracterul custom al rezervorului de aluminiu vopsit în Blackstorm metalizat / argintiu cu o aplicație galbenă cu numărul de competiție „21”. Aceasta din urmă este aplicată manual și îi conferă motocicletei un aspect uzat și rafinat în același timp. Modelul vine cu un capac de aluminiu pentru șaua pasagerului și cu șa de pasager.
A doua coloristică specială, „Blueplanet metalizat / Aluminiu”, accentuează caracterul rafinat în mod clasic al lui R nineT cu o tușă de stil proaspăt. Bazat pe rezervorul de aluminiu cu lac transparent cu îmbinare de sudură șlefuită și capac de aluminiu pentru șa – ambele lustruite manual – secțiunea centrală a rezervorului și capacul sunt colorate în Blueplanet metalizat cu contur auriu. Culoarea Blueplanet metalizat se găsește și pe aripa din față.
R nineT Urban G/S: coloristică tradițională și elemente care aduc aminte de primul BMW R 80 G/S.
O privire la R nineT Urban G/S îi dezvăluie asemănarea izbitoare cu strămoșul său, iar noua generație moștenește chiar și conceptul coloristic, practic neschimbat, de la acesta din urmă. La fel ca acum peste 35 de ani, rezervorul și aripa spate înaltă sunt colorate în izbitorul alb Lightwhite nemetalizat, cu o mască pentru far în aceeași culoare, al cărei stil este axat în întregime către stilul BMW G/S al acelei epoci. Ca și înainte R nineT Urban G/S are elemente de decor pentru rezervor în două nuanțe de albastru și o șa pentru două persoane de culoarea roșu aprins – o combinație coloristică care interpretează culorile BMW Motorsport ale anilor trecuți. Aceste ecouri ale timpurile trecute sunt accentuate de cadrul vopsit în negru.
Potrivindu-se armonios cu masca pentru far, bordul constă într-un vitezometru gândit ca instrument analogic rotund, becuri martor și un ecran LCD cu două linii. Detalii premium caracterizează de asemenea noul R nineT Urban G/S. Acestea includ numeroasele piese din aluminiu forjat, precum jugurile furcii, prinderea ghidonului din țeavă de aluminiu și multe altele.
O soluție interesantă în ceea ce privește crearea unui aspect de enduro clasic este aripa față cu secțiune dublă. Apărătoarea de stropi din față este atașată de jugul inferior al furcii, transmițând elegant o senzație a stilului de enduro clasic. Porțiunea din spate este montată deasupra roții din față, în combinație cu un amortizor de ghidon.
Elementele principale ale noilor BMW R nineT și R nineT Urban G/S:
• Motor boxer cu doi cilindri puternic, cu o capacitate de 1.170 cmc și o putere de 81 kW (110 CP) care respectă normele EU4.
• Concepte modulare ale cadrului, cu posibilități de customizare, permițând personalizarea în funcție de gusturile individuale.
• R nineT cu roți noi cu spițe.
• R nineT Urban G/S cu jante turnate din aliaj ușor cu roată față de 19 inci în stil enduro.
• Frână cu discuri de 320 de milimetri pe față.
• ABS în echiparea standard.
• ASC (Automatic Stability Control) ca opțiune din fabrică.
• Sistem de evacuare 2-in-1.
• Detalii premium precum jugurile realizate din aluminiu forjat, cu finisare anodizată transparentă.
• R nineT cu design clasic de roadster în Blackstorm metalizat în combinație cu cadru și propulsor negre.
• R nineT Urban G/S în stilul enduro al lui R 80 G/S din anul 1980.
• R nineT Urban G/S în Lightwhite nemetalizat combinat decor al rezervorului în două nuanțe de albastru cu o șa roșu aprins – amintind de culorile BMW Motorsport din anii trecuți.