Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noile BMW M140i şi BMW M240i: mai multă putere şi eficienţă mai mare pentru modelele BMW M Performance din clasa compactă

Un nou motor cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 250 kW/340 CP, asigură dinamică îmbunătăţită şi consum redus la BMW M140i cu trei şi cu cinci uşi, BMW M240i Coupé şi BMW M240i Cabriolet – Noua denumire a modelului semnalează schimbarea gărzii sub capotă şi creşterea plăcerii condusului

 Predarea ştafetei de la o generaţie de motoare către următoarea, la începutul lunii iulie 2016, va permite automobilelor BMW M Performance din gamele BMW Seria 1 şi BMW Seria 2 să-şi demonstreze şi mai bine caracterul sportiv deosebit. Noul motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie – dezvoltă 250 kW/340 CP, o creştere de 10 kW/14 CP faţă de puterea maximă a predecesorului -, nu doar că optimizează puterea de sprint a automobilelor din celor două game, ci reduce şi nivelul consumului şi al emisiilor CO2. Propulsorul de 3,0 litri, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce a fost dezvoltată suplimentar, face parte din cea mai nouă generaţie de motoare a BMW Group. Evoluţiile de dinamică şi eficienţă sunt exprimate şi în noile denumiri de model pentru BMW M140i cu trei uşi (consum mediu mixt: 7,8 l/100 km; emisii CO2: 179 g/km), BMW M140i cu cinci uşi (consum mediu mixt: 7,8 l/100 km; emisii CO2: 179 g/km), BMW M240i Coupé (consum mediu mixt: 7,8 l/100 km; emisii CO2: 179 g/km) şi BMW M240i Cabriolet (consum mediu mixt: 8,3 l/100 km; emisii CO2: 189 g/km).

Acest surplus de putere înseamnă că membrii BMW M Performance ai gamelor BMW Seria 1 şi BMW Seria 2 oferă acum acelaşi nivel de putere precum BMW Seria 1 M Coupé, care a fost produs între 2011 şi 2012. Aceştia pot accelera de la 0 la 100 km/h cu până la 0,3 secunde mai repede cât predecesorii lor, iar consumul şi emisiile (calculate în ciclul de testare EU) sunt mai mici cu până la 7%. BMW M140i cu trei uşi, BMW M140i cu cinci uşi, BMW M240i Coupé şi BMW M240i Cabriolet sunt echipate standard cu transmisie manuală cu şase trepte, iar cea mai recentă versiune a transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte este disponibilă opţional. Ca alternativă la transferul puterii către puntea spate, toate cele patru modele pot fi comandate şi cu sistemul inteligent BMW xDrive de tracţiune integrală.


Stabilirea referinţelor pentru livrarea puterii, eficienţă şi rafinament: noul motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo

Motorul dezvoltat pentru acest cvartet de modele din clasa compactă se evidenţiază prin reacţiile instantanee, efervescenţa când urcă în turaţii şi eficienţa exemplară. Livrarea dinamică a puterii este acompaniată de acustica plină de emoţie ce este caracteristică unui motor BMW cu şase cilindri dispuşi în linie. Noul propulsor are carter şi chiulasă din aluminiu, iar rafinamentul – un alt aspect emblematic pentru motoarele BMW 6 cilindri în linie – a urcat la un alt nivel datorită noii protecţii fonice în apropierea propulsorului. Turbocompresorul TwinScroll integrat în galeria de evacuare din oţel turnat este extrem de foarte eficient – datorită construcţiei sale compacte şi prezenţei unui intercooler indirect. Totodată, o contribuţie la minimizarea emisiilor o au gestiunea electrică a wastegate şi aranjamentul compact al convertorului catalitic.

Cea mai recentă generaţie a gestiunii complet variabilă a supapelor de admisie VALVETRONIC oferă un control foarte precis al sarcinii, îmbunătăţind capacitatea de reacţie şi eficienţa motorului. O completarea a celei mai noi actualizări a tehnologiei M Performance TwinPower Turbo este distribuţia variabilă a arborelui cu came Double-VANOS atât pe admisie, cât şi pe evacuare. De asemenea, echilibrul dintre plăcerea condusului şi consum – excepţional pentru această clasă de putere – este garantat şi de pompa de răcire care acţionează doar la nevoie, pompa de ulei cu program de control, servodirecţia electrică, funcţia Auto Start Stop, generarea energiei la frânare şi alte soluţii dezvoltate în cadrul BMW EfficientDynamics.

Un element-cheie în abilitatea noului motor de a oferi acceleraţie foarte dinamică este cuplul disponibil pe o plajă mare de turaţii. Noul motor oferă un cuplu maxim de 500 Nm între 1.500 şi 4.500 rpm, iar puterea maximă de 250 kW/340 CP este generată la 5.500 rpm.

Transmisie manuală cu şase trepte cu deschidere automată a acceleraţiei, transmisie Steptronic Sport cu opt trepte cu rapoarte mai lungi

Inovaţiile tehnice concepute să îmbunătăţească plăcerea condusului şi să optimizeze eficienţa sunt evidente şi când vorbim de transferul puterii motorului către roţile propulsoare. Disponibilă standard la automobilele BMW M Performance de clasă compactă, transmisia manuală cu şase trepte oferă o funcţie de control al vitezei de cuplare pentru a oferi schimbări foarte cursive ale vitezelor. La downshift, gestiunea transmisiei creşte confortul de schimbare prin iniţierea funcţiei de deschidere automată a acceleraţiei; în momentul în care conducătorul schimbă într-o treaptă inferioară, aceasta creşte turaţia motorului până la nivelul ideal pentru treapta vizată.

Opţional, motorul cu şase cilindri dispuţi în linie poate fi combinat cu noua versiune a transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte. Cu rapoartele mai lungi şi o eficienţă internă îmbunătăţită suplimentar, această transmisie automată – disponibilă standard la versiunile cu tracţiune integrală ale automobilelor BMW M Performance de clasă compactă – contribuie suplimentar la creşterea eficienţei. Opţiunea de a realiza downshift multiplu oferă posibilitatea unor schimbări de viteze mai dinamice şi a unor reacţii foarte rapide la mişcările acceleraţiei. În plus, confortul condusului şi experienţa acustică ale automobilelor beneficiază de pe urma utilizării unui amortizor de vibraţie reglat în funcţie de turaţie. Transmisia Steptronic Sport cu opt trepte oferă o dinamică de top a schimbărilor şi, în plus faţă de funcţia Launch Control care furnizează acceleraţie optimizată de tracţiune la demaraj, oferă şi o strategie de schimbare predictivă. În acest caz, gestiunea transmisiei colaborează cu sistemul de navigaţie al automobilului pentru analizarea situaţiei de condus şi a profilului traseului şi, prin aceasta, determină momentul ideal pentru o schimbare a vitezei.

Dinamică îmbunătăţită, consum redus: acceleraţia se îmbunătăţeşte cu până la 0,3 secunde, consumul de combustibil scade cu până la 7%

Potenţa dinamică suplimentară anunţată de dezvoltarea continuă a tehnologiei trenului de rulare este reflectată de valorile semnificativ îmbunătăţite ale acceleraţiei. BMW M140i cu trei uşi şi BMW M140i cu cinci uşi realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, cu transmisie manuală cu şase trepte, respectiv în 4,6 secunde, cu transmisia Steptronic Sport cu opt trepte (opţională). Aceasta înseamnă că cele două modele ating 100 km/h cu 0,3 secunde mai repede decât predecesorii lor. O îmbunătăţire identică se poate observa şi la BMW M140i xDrive cu trei uşi şi BMW M140i xDrive cu cinci uşi, care sprintează în doar 4,4 secunde. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 7,8 l/100 km pentru BMW M140i cu trei uşi şi BMW M140i cu cinci uşi (cu transmisie automată: 7,1 l/100 km pentru BMW M140i xDrive cu trei uşi, respectiv 7,4 l/100 km pentru BMW M140i xDrive cu cinci uşi). Aceasta reprezintă o scădere între 3 şi 5% faţă de datele actualelor modele. Emisiile CO2 sunt de 179 g/km (cu transmisie automată: 163 g/km) pentru modelele cu tracţiune spate şi de 169 g/km pentru cele cu xDrive.


BMW M240i Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (cu transmisie automată: 4,6 secunde) – sau 4,4 secunde în varianta cu tracţiune integrală. Aceste performanţe reprezintă o îmbunătăţire de 0,2 secunde în ambele cazuri. Consumul şi emisiile în ciclul de testare EU sunt mai mici cu 4-7% în comparaţie cu valorile predecesorilor. Acum, BMW M240i Coupé înregistrează un consum de 7,8 l/100 km (179 g/km) cu transmisie manuală sau 7,1 l/100 km (163 g/km) când se comandă transmisia Steptronic Sport cu opt trepte. BMW M240i xDrive Coupé consumă 7,4 l/100 km (169 g/km).

Ambele variante decapotabile ale modelului BMW M Performance sprintează de la 0 la 100 km/h cu 0,3 secunde mai repede decât anterior. Datele de acceleraţie sunt acum de 4,9 secunde (cu transmisie automată: 4,7 secunde) pentru BMW M240i Cabriolet, respectiv de 4,6 secunde pentru BMW M240i xDrive Cabriolet. Consumul mediu mixt şi emisiile în ciclul de testare EU scad cu 2-6% – la 8,3 l/100 km (189 g/km) în combinaţie cu transmisia manuală cu şase trepte, 7,4 l/100 k, (169 g/km) cu transmisia Steptronic Sport şi 7,8 l/100 km (179 g/km) în cazul BMW M240i xDrive Cabriolet.

Asemenea tehnologiei trenului de rulare, echipamentele specifice modelului din dotarea automobilelor BMW M Performance de clasă compactă sunt şi ele orientate spre promovarea unei experienţe a condusului care alimentează ambiţiile sportive. Echiparea standard include suspensie M Sport coborâtă cu 10 milimetri, jante M de 18 ţoli, din aliaj uşor, cu design double-spoke, sistem de frânare M Sport, direcţie sport variabilă cu funcţie Servotronic, pachet aerodinamic M specific modelului şi capace pentru oglinzile retrovizoare în culoare Ferric Grey metalizat. Ambianţa sportivă a interiorului este garantată de scaunele sport îmbrăcate cu stofă/Alcantara cu cusături contrastante de culoare albastră, volan M îmbrăcat în piele şi sprijin M pentru picior.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.