Cu noul roadster dinamic F 900 R şi cu noul F 900 XR în segmentul Adventure Sports, BMW Motorrad îşi extinde gama de modele în populara clasă a motocicletelor de cilindree medie. Ambele modele oferă o dinamică aparte, manevrabilitate îmbunătăţită şi o gamă unică de opţiuni, combinate pentru a oferi un echilibru atractiv între dotări şi preţ. Bazate pe aceeaşi structură, cele două modele diferă semnificativ la capitolele caracter şi poziţionare în piaţă.
Noul BMW F 900 R – Roadsterul dinamic pentru puriştii sportivităţii
Încrezător, sportiv, activ, focusat pe o experienţă dinamică – aşa s-ar putea descrie fanii modelului BMW F 900 R. Noul roadster dinamic produs de BMW Motorrad îmbină sentimentul de libertate şi stilul de viaţă modern.
La nivel emoţional, stilul sportiv şi design-ul agresiv întâlnesc performanţa brută prin elementele acesteia – puterea motorului, cuplul şi sunetul.
În plus, există alte aspecte precum gama variată de întrebuinţări, o adaptare rapidă la utilizarea zilnică şi o ergonomie care transformă modelul F 900 R într-o motocicletă adecvată atât pentru motociclişti sportivi, cât şi pentru începători.
Noul BMW F 900 XR – Un adevărat XR al motocicletelor de cilindree medie
Acronimul XR înseamnă un mix fără compromisuri între sportivitate şi aptitudini touring. Stabilind această familie cu modelul S 1000 XR, BMW Motorrad o exinde în clasa motocicletelor de cilindree medie. Design-ul agresiv şi conceptul motocicletei fac referinţă clară la relaţia de rudenie cu “fratele mai mare”.
Noul F 900 XR demonstează că stăpâneşte cu uşurinţă elementele cheie ale segmentului Adventure Sport: dinamică sportivă îmbinată cu o poziţie de condus verticală, ergonomie tipică modelelor GS, competenţe în touring-ul pe distanţe lungi cu pasager şi un design care emană un caracter puternic.
F 900 XR beneficiază de asemenea de un transplant e tehnologie din clasele superioare: lumini adaptive LED pentru viraj, Keyless Ride sau Apel Inteligent de Urgenţă sunt opţiuni unice în clasa motocicletelor de cilindree medie.
Destinat nu doar motocicliştilor sportivi, XR-ul este de asemenea dedicat începătorilor sau motocicliştilor inactivi datorită accesibilităţii sale, a ergonomiei şi a înalţimii scăzute a şeii, a adaptării pentru categoria A2 şi a preţului atractiv de vânzare.
Tehnologie etalon în segment
Cele două noi modele, F 900 R şi F 900 XR, stabilesc noi standarde tehnologice în clasa motocicletelor de cilindree medie datorită nivelului de echipare standard extrem de bogat (Connectivity, toate blocurile optice cu tehnologie LED) şi datorită gamei variate de opţionale disponibile – în unele cazuri, unice în segmentul din care fac parte (lumini adaptive LED pentru viraj, Keyless Ride, Dynamic ESA, moduri de condus Pro, Shift Assistant Pro, Apel Inteligent de Urgenţă, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC).
Propulsor bicilindru în linie cu cilindree crescută şi mai multă putere, dar şi cu sistem pentru controlul cuplului motor
Pentru noile F 900 R şi F 900 XR, dinamica este asigurată de un update al motorului bicilindru in linie introdus pentru prima dată în 2018 odată cu F 850 GS, acum cu 77 kW (105 CP) şi o curbă de cuplu optimizată. În acest caz, principalul atu este reprezentat de creşterea cilindreei la 895 cc (anterior 853 cc). Cu o secvenţă de aprindere de 270/450 grade şi o nouă evacuare, motorul livrează un sunet emoţional aparte.
Suplimentar faţă de ambreiajul anto-hopping, noile F 900 R şi F 900 XR pot fi echipate cu sistemul pentru controlul cuplului motor (MSR) pentru prima dată. Acesta previne alunecarea roţii spate în urma unor accelerări sau decelerări bruşte, oferind un grad crescut de siguranţă.
Două moduri de condus în echiparea standard, ABS şi ASC. Moduri de condus Pro cu ABS Pro, DTC, DBC şi MSR disponibile ca opţiuni de fabrică
Noile F 900 R şi F 900 XR beneficiază în echiparea standard de modurile de condus Rain şi Road. Tot în standard sunt prezente şi tehnologiile ABS şi ASC (Controlul Automat al Stabilităţii), cel din urmă neavând opţiunea de dezactivare.
Datorită opţiunii Moduri de condus Pro, caracterul sportiv al noilor modele poate fi experimentat şi mai intens. Modurile de condus adiţionale Dynamic şi Dynamic Pro, sistemul Dynamic Traction Control DTC şi funcţia ABS Pro alături de Dynamic Braking Control DBC şi sistemul de control al cuplului motor MSR fac parte din această opţiune.
Cadrul din oţel de tip punte, rezervorul u ş or din material plastic ranforsat ş i suspensia electronică Dynamic ESA disponibilă op ţional îmbunătăţesc considerabil manevrabilitatea
Asemenea modelelor GS din gama F, noile F 900 R şi F 900 XR folosesc un cadru din oţel de tip punte care integrează motorul ca element portant şi un rezervor care s-a întors în poziţia clasică, în faţa motociclistului. Controlul roţii faţă se face prin intermediul unei furci telescopice upside-down, în timp ce roata spate este ghidată de o basculă cu două braţe şi amortizor situat central.
Rezervoarele uşoare din material plastic ranforsat, cu o capacitate de 15,5 litri (F 900 XR) şi 13 litri (F 900 R) reprezintă o premieră în industria moto. Cadrul spate bolt-on a fost de asemenea reproiectat pentru F 900 R şi F 900 XR pentru a crea o parte dorsală scurtă şi îngustă. În timp ce noul F 900 R este un roadster dinamic destinat utilizării sportive, deci implicit cu o cursă mai scurtă a suspensiei, noul F 900 XR – cu a sa cursă mai lungă a suspensiei – oferă o creştere considerabilă a gradului de confort şi implicit o gamă mult mai variată de utilizare.
Cu suspensia electronică BMW Motorrad Dynamic ESA (Controlul Electronic al Suspensiei), disponibilă ca opţiune de fabrică şi aproape unică în aceste două segmente, este posibilă îmbunătăţirea experienţei dinamice, creşterea confortului la rulare şi în acelaşi timp transformă cele două modele în parteneri adecvaţi pentru touring-ul cu pasager, datorită posibilităţii de a ajusta amortizarea suspensiei spate în funcţie de condiţiile de drum sau modul de condus.
Blocuri optice cu funcţie adaptivă pentru viraje unice în clasa motocicletelor de cilindree medie, disponibile în cadrul opţiunii Headlight Pro. Tehnologie LED pentru toate elementele luminoase ale motocicletei în standard.
Un grad crescut de siguranţă este oferit de funcţia adaptivă pentru viraje a blocurilor optice faţă, parte a opţiunii Headlight Pro, unică în clasa motocicletelor de cilindree medie. Astfel, motociclistul beneficiază de o iluminare mai bună a curbelor, în special pentru călătoriile pe timp de noapte. Toate elementele luminoase ale modelelor noi din gama F folosesc acum tehnologia LED.
Bord complet digital cu ecran TFT color de 6,5 inci şi funcţia BMW Motorrad Connectivity ca echipament standard
Responsabilii BMW Motorrad cu dezvoltarea tehnologiilor noi au acordat o importanţă crescută lizibilităţii instrumentarului de bord – chiar şi în condiţii aparte de luminozitate (lumină puternică sau pe timp de noapte). Suplimentar, diversitatea informaţiilor oferite, calitatea imaginii display-ului şi uşurinţa în operare setează noi standarde. Grafica instrumentarului de bord este adaptată vizual, astfel încât să corespundă exigenţelor motocicliştilor sportivi. Fereastra adiţională Core este disponibilă în combinaţie cu opţiunea de fabrică Moduri de condus Pro. Tehnologia standard BMW Motorrad Connectivity este unică în segment, oferind posibilitatea de a vorbi la telefon, de a asculta muzică sau de a urma indicaţiile navigaţiei în deplină siguranţă în mers.
Ergonomie atent studiată pentru o dinamică de top şi – în cazul noului F 900 XR – protecţie excelentă la vânt şi intemperii peste media segmentului, ideală pentru touring
Ca roadster dinamic, noul F 900 R oferă o poziţie de condus sportivă, ideală pentru motocicliştii care preferă traseele virajate.
În acelaşi timp, F 900 XR oferă o poziţie verticază, relaxată, ideală pentru touring, fără a face compromisuri în latura dinamică a condusului. Carena faţă include un parbriz ajustabil, iar design-ul acesteia combină stilul sportiv cu o protecţie foarte bună împotriva sunetelor deranjante în călătoriile lungi.
În acelaşi timp, gama variată de şei joase sau înalte, precum şi posibilitatea de a comanda o suspensie joasă oferă oricărui motociclist, indiferent de înalţime, posibilitatea de a se simţi în largul său pe noul F 900 XR.
Trei scheme cromatice, implicit culori, pentru ambele modele, ce scot în evidenţă caracterul puternic al acestora
Trei scheme cromatice diferite pentru fiecare model completează design-ul modern pentru a evidenţia caracterul puternic al noilor membri din gama F.
Noul F 900 R este disponibil în nuanţele Negru Storm metalizat, Albastru San Marino metalizat şi împreună cu Stilul Sport – Argintiu Hockenheim metalizat / Roşu Racing.
Pentru F 900 XR, suplimentar faţă de culoarea de bază, Alb Light, sunt disponibile două scheme cromatice, ca parte a celor două stiluri disponibile opţional – Stilul Exclusive, în culoarea Galben Galvanic metalizat şi Stilul Sport, în nuanţa Roşu Racing.
Caracteristici ale noilor BMW F 900 R şi F 900 XR:
• Noul BMW F 900 R – Roadsterul dinamic pentru puriştii sportivităţii
• Noul BMW F 900 XR – Un adevărat XR al motocicletelor de cilindree medie
• Cadrul ambelor modele integrează propulsorul bicilindru în linie, cu o capacitate crescută la 895 cc (anterior 853 cc)
• Putere şi cuplu motor crescute – 77 kW (105 CP) la 8.750 rpm şi 92 Nm la 6.500 rpm
• Peste 87 Nm disponibili pe o plaja largă de turaţie, între 4.500 rpm şi 8.500 rpm
• Versiuni de 35 kW (48 CP) disponibile pentru categoria de permis A2
• Rafinament crescut datorită celor doi arbori de contrabalansare din motor.
• Două moduri de condus Rain şi Road, precum şi ABS şi ASC ca echipament standard
• Moduri de condus Pro (Dynamic şi Dynamic Pro), precum şi ABS Pro, Dynamic Traction Control (DTC), Dynamic Brake Control (DBC) şi controlul electronic al cuplului motor (MSR) ca opţiuni de fabrică
• Cadru din oţel de tip punte pentru rigiditate optimă, robusteţe şi precizie
• Cadru spate îngust, reproiectat
• Premieră în industria moto: rezervor uşor din material plastic ranforsat cu o capacitate de 13 l (F 900 R) şi 15,5 l (F 900 XR)
• Furcă faţă telescopică, de tip upside-down şi basculă cu două braţe din aluminiu, cu amortizor central
• Cursa suspensiei: 135 mm (F 900 R) şi 170 mm (F 900 XR) pentru faţă, 142 mm (F 900 R) şi 172 mm (F 900 XR) pentru spate
• Suspensie reglabilă electronic Dynamic ESA pe spate, disponibilă ca opţiune de fabrică
• Ergonomie sofisticată şi o gamă variată de şei de multiple înalţimi
• Carene cu protecţie optimizată împotriva vântului şi a intemperiilor şi parbriz reglabil (F 900 XR)
• Blocuri optice cu funcţie adaptivă pentru viraje unice în clasa motocicletelor de cilindree medie, disponibile în cadrul opţiunii Headlight Pro
• Tehnologie LED pentru toate elementele luminoase ale motocicletei în standard
• Bord complet digital cu ecran TFT color de 6,5 inci şi funcţia BMW Motorrad Connectivity ca echipament standard
• Keyless Ride ca opţiune de fabrică
• Trei scheme cromatice, implicit culori, pentru ambele modele, ce scot în evidenţă caracterul puternic al acestora
• Gamă variată de accesorii şi echipamente BMW Motorrad disponibilă la dealerii mărcii.