Noile BMW F 750 GS și F 850 GS: Aventurieri enduro premium cu caracter puternic în segmentul mediu de cilindree
Încă de la debutul lor din 2007, modelele GS ale gamei F s-au remarcat prin calitate, ergonomie și dinamică în segmentul motocicletelor Adventure mijlocii. Respectând tradiția, denumirea GS presupune îmbinarea armonioasă a calităților de touring cu dinamica și performanța în offroad. Pe scurt: un BMW GS este partenerul ideal când vine vorba de aventuri în zone nedescoperite ale planetei. După zece ani de dezvoltare continuă, BMW Motorrad a redesenat și reproiectat cele două GS-uri mijlocii conform cu obiectivul companiei de a oferi motociclete simple și ușor de întreținut, fie că sunt utilizate pentru călătorii lungi pe șosea cu sau fără pasager și bagaje, fie că sunt folosite pentru o aventură în offroad.
Lucru mai vizibil decât la modelele anterioare, noile F 750 GS și F 850 GS sunt concepute special pentru a satisface preferințele fanilor fiecărui model. F 750 GS este proiectat pentru riderii care preferă conceptul unui enduro în combinație cu o șa joasă, o plajă generoasă de putere, eficiență din punct de vedere a costurilor și un caracter versatil. La polul total opus este noul F 850 GS, care pe lângă puterea și cuplul mai mari, oferă elemente distinctive de touring și performanță crescută în offroad.
Motor bicilindru puternic, cu doi arbori de contrabalansare și secvență de aprindere optimizată pentru liniaritate și sunet distinctiv
Obiectivul principal al echipei de dezvoltare a fost creșterea netă atât a puterii, cât și a momentului motor. Suplimentar, un grad mare de atenție a fost acordat economiei de carburant. Cilindreea de 853 cc livrează în cazul modelului F 750 GS o putere de 77 CP la 7.500 rpm, mai mult decât suficient.
Noul F 850 GS pune la roată 95 CP la o turație de 8.250 rpm, datorită unui nivel superior de performanță al motorului.
Inginerii au obținut un sunet puternic folosind un arbore cotit modificat și o secvență de aprindere optimizată. Vibrațiile nedorite sunt absorbite de cei doi arbori de contrabalansare ai motorului. Ambreiajul cu anti-hopping este acum mai ușor de acționat, în timp ce optimizare curbei de cuplu crește nivelul de siguranță. Puterea este transmisă roții spate cu ajutorul unei cutii manuale cu 6 trepte, poziționată acum pe partea stângă a motocicletei.
Modurile de condus “Road” și “Rain”, plus ABS și ASC asigură plăcerea pilotajului și siguranța crescută ca echipamente standard. Modurile de condus profesionale sunt disponibile ca echipament opțional
Noile modele GS se adresează cerințelor riderilor cu ajutorul modurilor “Road” și “Rain”, iar în combinație cu sistemele ABS și ASC asigură un grad crescut de stabilitate și siguranță.
Atât F 750 GS, cât și F 850 GS pot fi echipate cu opțiunea Moduri de condus profesionale (“Dynamic”, “Enduro” și “Enduro Pro” – disponibil doar pentru F 850 GS), care aduce după sine sistemul dinamic de control al tracțiunii DTC și sistemul ABS Pro, cu funcționalitate crescută chiar și în situații de frânare cu motocicleta înclinată.
Cadru nou din oțel cu structură monococă, geomtrie optimizată a suspensiilor și o poziție nouă pentru rezervor
Cadrul tip pod al noilor modele GS din gama F este realizat din componente din oțel sudate. Acesta integrează motorul bicilindru ca element structural și oferă beneficii în dreptul rigidității torsionale și a robusteții. Rezervorul a fost pozițional în locul clasic, între articulația furcii și șaua riderului, pentru un desing compact și un centru de gravitație îmbunătățit.
Profil GS mai agresiv datorită designului nou
Atât F 750 GS, cât și F 850 au o identitate complet nouă, în urma adoptării unui design mai agresiv și mai dinamic. În plus față de versiunea standard, modelele F au acum în lista de echipamente opționale linia de stil Exclusive. Varianta Rallye este disponibilă doar pentru F 850 GS și evidențiază orientarea spre offroad a acestui model.
Gamă variată de echipamente opționale și accesorii originale BMW Motorrad
Noile GS-uri ale gamei F debutează cu o gamă de echipamente opționale unică în clasa mijlocie. Fie că vorbim despre multiplele șei (cu înălțimi diferite), fie că vorbim despre parbrize, farul cu LED, opțiunea Connectrivity cu display TFT de 6,5 inci sau eCall, lista echipamentelor disponibile clienților le oferă acestora posibilitatea de a-și construi GS-ul perfect, în funcție de nevoile proprii – experiența turelor pe asfalt sau aventuri în jurul lumii.
Caracteristici ale noilor BMW F 750 GS și F 850 GS:
• Motor bicilindru, doi cilindri în linie cu o cilindree de 853 cc
○ F 750 GS – 77 CP la 7.500 rpm și 83 Nm la 6.000 rpm
○ F 850 GS – 95 CP la 8.250 rpm și 92 Nm la 6.250 rpm
• Sunet puternic și distinctiv, produs de un arbore cotit reproiectat și o secvență de aprindere optimizată
• Cadru nou din oțel cu structură monococa pentru dinamică îmbunătățită
• Furcă telescopică sau telescopică upside-down nouă, plus basculă spate dublu-braț cu arc central pentru o ținută de drum mai responsivă
• ABS, ASC și modurile de condus Rain și Road în echiparea standard
• Moduri de condus Pro (Dynamic, Enduro și Enduro Pro – doar pentru F 850 GS) cu ABS Pro și lumină de frânare dinamică și DTC disponibile ca echipament opțional
• Suspensie reglabilă electronic ESA disponibilă ca echipament opțional
• Ambreiaj anti-hopping optimizat pentru utilizare facilă
• Far full LED (inclusiv lumini de zi LED) disponibil ca echipament opțional
• Connectivity cu display TFT color, multifuncțional, de 6,5 inci plus multiple funcții de conectivitate disponibile ca echipamente opționale
• Sistem inteligent de apel de urgență eCall ca premieră în segmentul motocicletelor adventure de cilindree medie
• Capabilități crescute în offroad și touring, precum și protecție la intemperii revizuită
• Profil mai agresiv al motocicletei datorită noului design
• Noi scheme de culoare disponibile, precum și variantele Rallye și Exclusive
• Gamă de echipamente opționale și accesorii unică prin varietate în segmentul mijlociu (Keyless Ride, Shift Assistant Pro, Dynamic ESA, eCall, Connectivity etc.).