O ANVELOPA PENTRU FANII SUV-URILOR, CU UN STIL DE CONDUS SPORTIV
ULTIMUL SOSIT IN FAMILIA SCORPION REDUCE DISTANTA DE FRANARE, IMBUNATATIND ADERENTA SI CONTROLUL
MODELUL SCORPION WINTER A FOST DEZVOLTAT IN COLABORARE CU PRODUCATORI AUTO DE TOP, RESPONSABILI PENTRU CELE MAI RAPIDE MODELE SUV SI CROSSOVER
EXPERIENTA PIRELLI IN COMPETITII APLICATA IN PROCESUL DE DESIGN, AMESTECUL DE ELEMENTE SI PROCESUL DE PRODUCTIE ALE NOILOR ANVELOPE, CARE AU FOST LANSATE LA ST PETERSBURG
SCORPION WINTER INTARESTE PREZENTA PIRELLI IN CATEGORIA ANVELOPELOR DE IARNA SI CONSOLIDEAZA POZITIONAREA PREMIUM A FIRMEI ITALIENE
Anvelopele Pirelli Scorpion Winter garanteaza un nivel mai ridicat de siguranta la franare, in viraje si chiar pe cele mai dificile suprafete specifice sezonului toamna – iarna. Noua anvelopa a fost dezvoltata de inginerii Pirelli pentru a oferi soferilor celor mai mari si mai puternice vehicule control total asupra masinilor lor in orice situatie, bucurandu-se de acelasi standarde de siguranta, confort si manevrabilitate care, pana acum, erau aplicate exclusiv masinilor sport. Scorpion Winter este conceput pentru a fi folosit toamna si iarna, in Europa centrala si sudica. Cel mai nou membru al familiei Scorpion reduce distantele de franare in orice conditii meteorologice si maximizeaza aderenta pe zapada, pentru a asigura un nivel maxim de control.
DEZVOLTATE IN COLABORARE CU PRODUCATORII AUTO. Anvelopele Scorpion Winter se bucura de experienta Pirelli acumulata in Formula 1*, incorporand solutii inovatoare in ceea ce priveste designul si compozitia, precum si de un proces de productie complet integrat. De aceea, anvelopa a fost nominalizata de producatori de top de vehicule SUV si crossover precum AMG, Audi, BMW, Land Rover, Mercedes-Benz, Prosche, Volkswagen si Volvo drept anvelopa de iarna recomandata. Ca si in cazul celorlalte produse premium marca Pirelli, anvelopa Scorpion Winter a fost dezvoltata in colaborare cu producatori cunoscuti, in special Prosche si Volkswagen, care au impartasit informatii si tehnologie pentru a raspunde cat mai bine nevoilor complexe ale vehiculelor lor de top. Scorpion Winter se integreaza perfect alaturi de sistemele inovatoare de control al tractiunii si ABS care se regasesc pe cele mai noi generatii de vehicule SUV si crossover.
GAMA SCORPION, SOLUTIA COMPLETA PENTRU VEHICULE SUV SI CROSSOVER. Anvelopa Scorpion Winter, care este disponibila si in versiunea run-flat, va fi introdusa pe piata europeana in toamna 2012. Aceasta anvelopa urmeaza evolutia naturala a SUV-urilor care, de-a lungul vremii, s-au transformat din vehicule utilitare in vehicule cu multiple utilizari, soferii lor fiind din ce in ce mai preocupati de siguranta si mobilitate durabila. In principal, aderenta precisa si comportamentul in viraje oferite de anvelopele de iarna Scorpion Winter reprezinta principala cerinta a soferilor: control maxim in virajele in coborare pe orice suprafata si in toate conditiile meteorologice.
Aceasta noua anvelopa de iarna completeaza si inoveaza in gama Scorpion dedicata vehiculelor SUV si crossover, alaturandu-se anvelopei Scorpion Verde: prima anvelopa ecologica ultra-performanta dezvoltata special pentru acest segment.
GAMA PIRELLI DE ANVELIPE DE IARNA. Noua anvelopa de iarna Pirelli Scorpion Winter a fost prezentata la Igora Park, aflat la 80 de km de St Petersburg, in Rusia. Anvelopele au fost puse la incercare printr-o serie de teste dinamice concepute pentru a scoate in evidenta performantele, tinuta de drum si nivelul ridicat de siguranta. Scorpion Winter pune in evidenta si duce mai departe tehnologia Pirelli destinata anvelopelor de iarna, cu ajutorul unui nou produs lansat in acelasi timp, la St Petersburg: ultima anvelopa Carving Edge, o anvelopa clutata destinata tarilor nordice, Canada si Rusia.
Scorpion Winter si Carving Edge reprezinta cele mai recente inovatii din gama Pirelli, care devine din ce in ce mai specializata, consolidand astfel pozitia marcii italiene pe toate pietele cheie globale pentru anvelope de iarna.
Ultima creatie Pirelli a fost dezvoltata pentru a oferi performanta maxima pe orice suprafata si in orice conditii meteorologice, inclusiv zapada, ploaie sau gheata, precum si pe asfalt uscat – atat in mediul urban, cat si in mediu rural.
SCORPION WINTER IN CIFRE. Acestia sunt indicatorii de performanta cheie oferiti de catre Scorpion Winter: manevrabilitate imbunatatita, in special pe zapada, datorita caracteristicilor de tractiune, franare si capacitate de abordare a virajelor, care sunt imbunatatite considerabil in comparatie cu cele mai bune anvelope din aceasta clasa.
Distante de franare pe zapada (50-0 km/h) -10%
Aderenta pe zapada (10-40 km/h) +9%
Distanta de franare pe carosabil umed (80-0 km/h) -2.5 metri
Distanta de franare pe carosabil uscat (100-0 km/h) -1.7 metri
Aceste atribute genereaza multe alte beneficii, pe care soferii de SUV-uri le vor aprecia. Rezistenta scazuta la rulare conduce la un consum mai scazut de carburant, nivel mai mic de zgomot intern si extern, precum si o viata mai lunga a anvelopei. Rezistenta scazuta la rulare a anvelopelor Scorpion Winter scade consumul de carburant cu 4%, in timp ce zgomotul extern este cu trei decibeli mai mic decat in cazul generatiei precedente de anvelope.
Dezvoltarea anvelopelor Scorpion Winter s-a desfasurat pe o perioada de 3 ani si este rezultatul a 300.000 de kilometri de teste, pe circuite si pe drumuri normale din Oceania si Europa, la temperaturi care variaza de la -32 de grade Celsius in Arctic Falls, in Suedia, pana la +8 grade Celsius in Idiada, in Spania. Noua anvelopa a fost desavarsita pe parcursul a cateva sute de ore de simulare virtuala cu unele dintre cele mai sofisticate modele din lume, precum cele folosite in Formula 1*.
Scorpion Winter va fi vandut intr-o varietate de marimi de la 16 la 21 de inch si va fi disponibil intr-o gama de 28 de dimensiuni diferite incepand cu toamna urmatoare.
TEHNOLOGIE DE ULTIMA ORA SI MATERIALE INOVATOARE. Performantele oferite de anvelopele Scorpion Winter au fost obtinute prin utilizarea tehnologiilor inovatoare si a noului proces de productie si control al calitatii instalat in fabricile Pirelli din Marea Britanie si Romania. Un numar de anvelope de iarna va fi produs folosind un proces numit MIRS (sistem Modular Integrat Robotizat): o platforma de productie robotizata unica, care a fost conceputa si dezvoltata de catre Pirelli.
Acestea sunt trei zone in care inginerii Pirelli au lucrat pentru a optimiza performantele noilor anvelope de iarna. In primul rand, designul profilului, care imbunatateste aderenta datorita canalelor in forma V, maximizand tractiunea, precum si evacuarea zapezii si a apei. In al doilea rand compusii, din care au fost conceputi cu noi polimeri. In al treilea rand, structura interna, care asigura un raspuns mai precis si imbunatateste manevrabilitatea, scazand in acelasi timp rezistenta la inaintare (vezi specificatiile tehnice).
Asemenea intregii game de anvelopele Pirelli, Scorpion Winter se bazeaza pe experienta acumulata de Pirelli in competitii: cel mai valoros instrument de cercetare si dezvoltare pe care marca italiana il are la dispozitie. Scorpion Winter se foloseste in special de experienta Pirelli din WRC, pentru care compania cu cartierul general la Milano a fost unic furnizor in sezoanele 2008-2010, perioada in care a impus noi recorduri in ceea ce priveste rezistenta structurala si rezistenta la pana (doar 16 pene in 3 ani si nicio defectiune structurala). Cea mai noua anvelopa de iarna Pirelli beneficiaza de aceeasi tehnologie de modelare si de aceeasi platforma de dezvoltare cu Formula 1*, datorita proceselor de productie care se bucura de un nivel inalt de automatizare si care prioritizeaza calitatea.
PIATA PENTRU SUV-URI SI ANVELOPE DE IARNA. Scorpion Winter este conceput special pentru segmentul de piata care a cunoscut cea mai mare crestere din ultimii ani. Desi industria auto a fost in continua scadere, vanzarile de SUV-uri au fost in continua crestere, confirmand tendintele observate in ultimii trei ani. Se asteapta ca vanzarile acestor vehicule vor creste de la 1.42 milioane la 2.23 milioane de unitati pe an intre 2008 si 2015 (date Global Insight). Aceste tendinte se vor reflecta si pe piata de anvelope pentru SUV-uri care in acest moment reprezinta aproape 12.7 milioane de unitati pe an, dintre care 4.3 milioane fiind anvelope de iarna – aproximativ 34%. De la acest segment de anvelope de iarna se asteapta evident si rata de crestere cea mai ridicata.
ANVELOPELE PREMIUM PIRELLI. Scorpion Winter si Winter Carving Edge extind gama de anvelope de iarna Pirelli si se incadreaza in gama premium, acolo unde compania italiana si-a concentrat actiunile comerciale si industriale. Pana in 2015, Prielli doreste sa fie lider pe segmentul premium. Acest segment reprezinta sectorul de piata care creste cel mai rapid la nivel mondial, atat pe pietele mature din Europa – unde anvelopele premium inca sunt cele mai cautate – cat si pe pietele in curs de dezvoltare. Cercetarea Pirelli se concentreaza in special pe oferirea solutiilor inovatoare pentru mobilitate durabila, reprezentand punctul de pornire al strategiei premium a companiei. Toate anvelopele Pirelli sunt concepute pe principiul mobilitatii durabile – care inseamna siguranta, confort si respect pentru mediul inconjurator. Pirelli prezinta si tehnologie de ultima ora precum Cyber Tyre, care se alatura sistemelor electronice ale vehiculului pentru a garanta stabilitate maxima si manevrabilitate.
PIRELLI IN RUSIA. Rusia este una dintre pricipalele piete de dezvoltare pentru Pirelli, compania fiind prezenta in Federatia Rusa cu doua fabrici cu dotari de ultima generatie, ca parte a aliantei cu Russian Technologies.
Productia va avea loc in cele doua fabrici de la Kirov si Voronezh. Fabrica de la Voronezh este specializata pe productia anvelopelor de viteza, urmand sa produca 2 milioane de unitati in 2012 – atingand un numar de 4 milioane in 2014. In 2015, va produce anvelope exclusiv sub marca Pirelli. O investitie de 100 de milioane de euro a fost planificata pentru aceasta fabrica intre 2012 si 2014. Alte 100 de milioane de euro au fost planificate pentru fabrica Kirov in aceeasi perioada, a carei capacitate – 6.5 milioane de unitati in 2012 – va fi convertita progresiv in anvelope marca Pirelli (peste 65% pana in 2015). Se anticipeaza ca 80% din vanzarile Pirelli din Rusia vor fi derivate din productia locala pana la sfarsitul lui 2015.
In 2012, se asteapta ca profitul din Rusia sa atinga 250 de milioane de euro pe an, urmand sa creasca pana la peste 500 de milioane in 2014.
* The F1, FORMULA UNO logo, F1, Formula Uno si FIA Formula One World Championship sunt marci inregistrate ale One Licensing BV, o companie Formula One group. Toate drepturile rezervate.