deschise la Tg. Mures si Zalau de Reteaua EUROLINK
In cadrul unor noi Dezbateri Publice asupra accesarii si gestionarii Fondurilor Structurale, organizate de EUROLINK-Casa Europei la Tg. Mures (17 februarie 2007), cu sprijinul autoritatilor din Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, ANIMMC, al agentiilor de mediu judetene, precum si in parteneriat cu Institutia Prefectului si Consiliul Judetean Mures, in prezenta Vicepresedintelui acestuia, in persoana Dlui Alexandru FRATEAN si a celor 60 de participanti reprezentand primariile, sistemul bancar, agentiile guvernamentale, mediul de afaceri, IMM si societatea civila, au fost prezentate ultimele noutati legislative si procedurale in domeniul accesarii programelor finantate prin Fondurile Structurale. De asemenea, au fost lansate observatii critice, propuneri si sugestii importante ce vor fi transmise prin coalitia neguvernamentala de monitorizare, comunicare si evaluare a procesului – initiata de reteaua EUROLINK – catre ministerele relevante si catre Comisia Europeana:
1. In scopul eliminarii oricaror posibile dubii sau suspiciuni asupra impartialitatii evaluarii proiectelor, al evitarii unor eventuale conflicte de interese, s-a cerut implementarea unui sistem de evaluare care sa afiseze punctajele in mod transparent si sa se permita verificarea gradului de independenta deplina al expertilor angrenati.
2. Pentru a fluidiza ritmul de evaluarea a proiectelor ce urmeaza a fi depuse, s-a sugerat stabilirea unor termene stricte de eliberarea a avizelor de mediu si posibilitatea demararii proiectelor doar pe baza depunerii cererii de eliberare a avizului de mediu, sub rezerva acordarii ulterioare a acestuia.
Pe de alta parte, s-a cerut din partea reprezentantilor mediului bancar simplificarea procedurii din punctul de vedere al luarii si comunicarii ferme a deciziei finale cu privire la finantarea proiectelor, stiut fiind ca sunt cheltuieli mari premergatoare demararii proiectelor si se mentine riscul respingerii unora dintre acestea. De asemenea, a fost exprimata ingrijorarea pentru anumite intarzieri acumulate in selectarea cel putin prealabila a proiectelor considerate majore de catre autoritatile de management din ministere.
In cadrul aceluiasi eveniment, a fost inaugurat Punctul de Informare si Consiliere gratuita al Retelei “EUROLINK” de la Tg. Mures, facut posibil cu sprijinul agentiei de profil “Transilvania Consultanta” si a fost anuntat calendarul programelor de training si al cursurilor post-universitare la nivel national, destinate sa formeze consultantii si expertii in Fonduri Structurale si de Coeziune, program educational declansat in parteneriat cu Universitatea Romana de Stiinte si Arte “Gheorghe Cristea” si Societatea de Avocati “HAHUI si Asociatii”.
Un eveniment similar, dar preponderent cu caracter de intiere a fost organizat luni, 19 februarie si la sediul Prefecturii Salaj, in parteneriat cu Institutia Prefectului – reprezentata de Subprefectul judetului, Dl Vegh Alexandru si Consiliul Judetean – reprezentat de Vicepresedintele acestuia, Dl Mircea Ghiurco, precum si in prezenta Consilierului Administratiei Prezidentiale pe probleme economice, Dra Andreea Vass. La eveniment au participat un numar de 50 de primari si functionari publici din judet. Sponsorul evenimentului a fost agentia de consultanta “International Consulting”, cu sedii in Oradea si Zalau (informatii si programari la tel./fax: 0259-439999 sau e-mail: office@iconsulting.ro – persoana de contact: Dl Sebastian Deac).
Pentru informatii suplimentare si programari pentru consiliere gratuita, puteti contacta Secretariatul Punctului de Informare de la Tg Mures la tel./fax: 0265-250992 (persoana de contact Dl. Ioan Pacurar) sau e-mail: sorinsuciu1@yahoo.com . Pentru inscriere la programele de formare in domeniul Fondurilor Structurale, va rugam sa contactati Secretariatul Casei Europei la adresa de e-mail eurolink@b.astral.ro (persoana de contact: Dl Sandu Zamfirescu).
{mosloadposition user10}