real,- Hypermarket Romania continuă seria acţiunilor plasate sub egida programului „Produceţi româneşte, Vindem româneşte” cu organizarea la Braşov a primului forum dedicat producătorilor agricoli locali din centrul ţării, prin care urmăreşte identificarea şi dezvoltarea unor contracte de parteneriat cu producătorii locali din zonă, pentru aducerea pe rafturile magazinelor real,- a cât mai multor produse autohtone.
Deşi România este ţara europeană care deţine capacitatea de a hrăni de 4-5 ori mai mulţi oameni decât locuitorii săi, analizele specialiştilor din agricultură şi comerţ şi realitatea de zi cu zi arată că agricultorii români nu se pot dezvolta la potențialul care există, în parte deoarece nu reușesc decât în mică măsură să îşi desfacă produsele în marile reţele comerciale din ţară. Producătorii locali încearcă, într-o majoritate de 70% din producţia totală, să vândă produsele pe cont propriu, tocmai pentru că nu au fost create mecanisme pe deplin funcţionale în domeniul comerţului intern cu produse agricole.
Remedierea disfuncţionalităţilor de pe lanţul de distribuţie a produselor alimentare locale începe cu construirea unor punţi de comunicare eficientă între actorii implicaţi, pornind de la micul fermier, continuând cu procesatorii de legume, fructe, carne, lapte etc. şi concluzionând la nivelul marilor distribuitori şi comercianţi. Tocmai înlăturarea acestor deficienţe este vizată de programul „Produceţi româneşte, Vindem româneşte”, pus la punct de real,- Hypermarket Romania, care include forumuri de informare, precum cel din aceste zile, de la Braşov, precum şi mai multe zeci de târguri de produse tradiţionale şi ecologice, organizate pe rând în toate magazinele din reţeaua real,-. Forumul de informare de la Braşov este realizat în colaborare cu Consiliul Județean Brașov și cu Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Braşov, dar și cu sprijinul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Braşov și al Breslei Meşteşugarilor din Transilvania.
„La fiecare forum ne propunem nu doar contactarea şi informarea producătorilor locali cu privire la posibilitatea dezvoltării de parteneriate, ci şi oferirea de pârghii şi mecanisme care să îi ajute să îşi consolideze propriile afaceri, pentru a deveni prosperi şi a contribui la crearea unei economii locale puternice. Nu putem să ne dezvoltăm şi să avem o economie sănătoasă decât dacă oamenii au locuri de muncă, iar noi putem contribui la crearea unora noi şi la creşterea gradului de bunăstare a populaţiei sprijinind afacerile autohtone. La forum ne prezentăm pe noi și proiectul nostru producătorilor, iar pe cei care au potențial să colaboreze cu noi îi invitam la un târg de achiziţii în care ne așezăm la masa discuţiilor cu toţii, achizitori şi producători, pentru a încheia parteneriate şi a aduce pe rafturile magazinelor real,- cât mai multe produse locale. Acest tip de acţiuni se bucură până acum de un succes extraordinar, care se datorează în mare măsură disponibilităţii cu care autorităţile locale au acceptat să ne ofere sprijinul şi încrederea lor”, a spus Thierry Guillon Verne, director comercial real,- Hypermarket Romania.
„Ne bucurăm că agricultorilor și crescătorilor de animale din județul Brașov li se oferă posibilitatea să-și valorifice produsele pe plan local, în condiții avantajoase. Am convingerea că acest parteneriat propus de real,- le va conferi stabilitate în planul afacerilor și îi va ajuta să se dezvolte. Administrația publică județeană susține astfel de demersuri care vin în sprijinul creării unui climat economic stabil și durabil, care încurajează producția și consumul mărfurilor autohtone”, a spus vicepreședintele Consiliului Județean, Mihail Pascu.
Până acum, real,- a organizat forumuri de informare şi târguri de achiziţii pentru producătorii din vestul ţării, la Timişoara şi Oradea, şi din Dobrogea, la Constanţa, în parteneriat cu autorităţile locale din cele trei judeţe, precum şi câteva zeci de ediţii ale târgurilor de produse tradiţionale şi ecologice, sub genericul „Savoarea gustului de odinioară”. Totodată, la nivelul tuturor magazinelor se desfăşoară periodic târguri dedicate anumitor categorii de produse, de provenienţă exclusiv românească (mere, cireşe, cartofi, trufandale etc.)
Cum funcţionează programul „Produceţi româneşte, vindem româneşte”?
Programul presupune mai mulţi paşi în fiecare zonă în care există magazine real,-: sunt contactate autorităţile locale sau regionale (consilii judeţene, primării, camere de comerţ, camere agricole etc.), cu sprijinul cărora sunt identificaţi toţi potenţialii producători locali, atât din sectorul agricol, cât şi manufacturier. Ţinta principală a programului sunt producătorii de dimensiuni mici, a căror producţie este insuficientă pentru a satisface necesarul de mărfuri cerut în general de către marii retaileri. Aceştia au ocazia să intre cu produsele într-un singur magazin, la început, însă mulţi dintre ei reuşesc în timp scurt să-şi dezvolte afacerile şi să livreze acum pe plan regional sau chiar naţional, cu cifre de afaceri în creştere spectaculoasă. Producătorilor li se explică în ce anume ar putea consta colaborarea, care sunt cerinţele de calitate, care sunt prevederile legale în vigoare şi, mai ales, care sunt pentru ei avantajele intrării în acest parteneriat. real,- le oferă acces la consultanţă şi know-how, şi procesare, asistenţă în implementarea standardelor şi normelor de calitate şi siguranţă alimentară, training-uri, posibilitatea utilizării capacităţilor logistice ale lanţului de aprovizionare al companiei, contracte de furnizare în condiţii preferenţiale etc.
Cele mai importante rezultate sunt însă contractele de furnizare semnate cu producătorii locali. În prezent, aproximativ 90% dintre partenerii de afaceri ai real,- Hypermarket Romania sunt companii româneşti. În sectorul alimentar, real,- colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti, cu desfacere locală, regională sau naţională.
· De la începutul programului, numărul furnizorilor locali s-a mărit cu 20%, adică cu peste 90 de noi furnizori.
· În cazul unor categorii de produse, s-au înregistrat creşteri spectaculoase ale volumelor comercializate din piaţa internă: mere (peste 2.000 de tone în sezonul 2011/2012, cu peste 40% mai mult decât în anul anterior), suc natural de mere (mai mult de 150.000 de litri vânduţi până acum în 2012), cartofi (peste 1.000 de tone), căpşuni (cu 38% mai mult decât în 2011) etc.
· Creşteri semnificative de volume vândute au fost înregistrate şi de către furnizorii din zona micii industrii procesatoare (paste făinoase, preparate din carne, conserve de legume, miere etc.), care au raportat chiar dublarea vânzărilor după listarea în hipermarketurile real,-.
· De la începutul programului, au intrat în selecţia permanentă a hipermarketurilor real,- aproape 250 de articole noi, realizate de către peste 100 de furnizori contactaţi cu aceste ocazii.
Avantajele cumpărării de produse româneşti din magazinele real,-:
· „Ştii ce consumi” – produsele autohtone cumpărate din real,- sunt identice cu cele pe care le cunoaştem din copilărie, din grădina bunicilor de la ţară.
· „Descoperi gusturile şi tradiţiile culinare locale” – specificul gastronomic local câştigă în savoare doar prin folosirea de ingrediente autohtone, care nu pot fi procurate din import.
· „Încurajezi producătorii locali” – companiile din zona ta au nevoie de piaţă de desfacere pentru a putea supravieţui şi a se putea dezvolta, aşadar au nevoie de consumatori care să le cumpere produsele.
· „Acorzi un suport economic regiunii unde locuieşti” – dezvoltarea companiilor creează premisele unor noi locuri de muncă, a creşterii încasărilor la bugetele locale, a creşterii sumelor investite de autorităţile locale în obiective de interes public, aşadar conduce în cele din urmă la creşterea nivelului de trai în regiune.
· „Mănânci sănătos, trăieşti sănătos” – selecţia produselor autohtone din real,- ţine cont, în mod strict, de condiţiile unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate.
· „Prin suportul local acordat, încurajezi istoria regiunii şi creezi amintiri în conştiinţa locală” – produsele tradiţionale din zona ta i-au însoţit pe oameni de-a lungul unei întregi istorii. În lipsa unor producători care să ducă tradiţia mai departe, reţetele ar putea dispărea, o dată cu puţinii oameni iniţiaţi în tainele gastronomiei tradiţionale.
{mosloadposition user9}