Începând cu data de 14 aprilie 2010, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului interesaţi pot solicita ANCOM alocarea unuia dintre cele două noi numere armonizate disponibile pentru servicii cu caracter social: 116006 sau 116117. Data până la care pot fi transmise cereri de acordare a acestor numere în prima etapă de alocare este 14 mai 2010.
Prin intermediul numărului 116006 se va putea furniza un serviciu de tip „linie de asistenţă telefonică pentru victimele infracţiunilor”. Serviciul trebuie să ofere victimelor infracțiunilor posibilitatea de a primi asistență psihologică în astfel de situații, informaţii în legătură cu drepturile lor şi cu modalitățile de exercitare a acestor drepturi, precum și îndrumare către instituțiile care le pot sprijini. În special, serviciul trebuie să asigure informații despre: poliția locală şi procedurile judiciare penale, precum şi despre aspecte legate de despăgubiri şi asigurări.
Numărul 116117 va putea fi utilizat pentru „servicii medicale telefonice ce nu intră în categoria cazurilor de urgență”. Serviciul va direcționa apelurile către serviciile medicale adecvate pentru probleme urgente, dar care nu pun în pericol viaţa, în special, dar nu exclusiv, în afara programului normal de lucru, în zilele de repaus săptămânal şi în timpul sărbătorilor legale. Serviciul va pune apelanţii în legătură cu o persoană responsabilă de preluarea apelurilor care deține experienţa şi competenţa necesare sau îi poate pune direct în legătură cu un cadru medical calificat.
Aceste două numere, ca toate numerele naţionale scurte de forma 116(xyz) vor fi numere cu acces gratuit pentru cei care le apelează.
Numerele se alocă furnizorilor de servicii de telefonie, nu furnizorilor serviciului cu caracter social, dar odată cu depunerea cererii pentru aceste numere, furnizorul de servicii de telefonie trebuie să transmită un antecontract încheiat cu un furnizor de servicii cu caracter social. În cazul în care ANCOM va primi până la data de 14 mai 2010 mai multe cereri pentru acelaşi număr, alocarea se va face pe baza unei grile de punctaj care evaluează capacitatea furnizorului de servicii armonizate cu caracter social de a asigura implementarea serviciului pentru care este alocat numărul, soluţia tehnică folosită pentru implementarea numărului, gradul potenţial de accesibilitate a serviciului armonizat cu caracter social, precum şi experienţa solicitanţilor în implementarea numerelor naţionale scurte şi termenul de activare a numărului.
Numerele de forma 116(xyz) sunt rezervate la nivel european pentru servicii cu caracter social şi se alocă în toate ţările membre ale Uniunii Europene pentru aceleaşi tipuri de servicii. În prezent, în România sunt utilizate numerele 116000 pentru serviciul de tip „linii telefonice de urgenţă pentru copii dispăruţi” de către FOCUS – Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual şi 116111 pentru un serviciu „de asistenţă telefonică pentru copii” furnizat de Asociaţia „Telefonul Copilului”. ANCOM a mai deschis spre alocare numărul 116123 pentru servicii de tip „linii de asistenţă telefonică care oferă sprijin emoţional”, însă acesta nu a fost solicitat de niciun furnizor până în prezent.
Mai multe informaţii despre alocarea noilor numere 116006 şi 116117 pot fi accesate aici.
{mosloadposition user10}