Societatea Națională de Medicina Familiei, Agenția Națională de Presă Agerpres și Sănătatea TV se implică în proiect și promovează importanța educaţiei şi prevenției afecțiunilor oncologice feminine
Coaliția pentru Sănătatea Femeii se extinde și anunță parteneriate noi cu profesioniști din sistemul medical și reprezentanți ai mass-media, care se vor implica în promovarea misiunii sale și dezvoltarea acțiunilor la nivel național.
Societatea Națională de Medicina Familiei reprezintă cea mai mare şi mai puternică societate profesională medicală din România, ce contribuie la asigurarea continuităţii şi coerenţei politicii de asistenţă medicală primară și de familie în România. Membrii Societății vor oferi expertiză medicală atât pentru dezvoltarea recomandărilor inițiate de Coaliție, cât și pentru implementarea lor.
Agenția Națională de Presă Agerpres, cea mai longevivă agenție de presă din România, și Sănătatea TV, prima televiziune online din țară dedicată sănătății, se alătură în calitate de susținători media ai Coaliției.
“Femeile din România merită o viață mai bună și un acces adecvat la investigații medicale și tratamente moderne, iar pentru aceasta este nevoie ca toți cei care pot schimba ceva să se implice activ în prevenirea cancerului de col uterin, a cancerului ovarian și a celui de sân. Suntem onorați și încântați că misiunea Coaliției pentru Sănătatea Femeii a stârnit interesul noilor parteneri și suntem convinși că împreună putem schimba statisticile îngrijorătoare care ne plasează în fruntea Europei în ceea ce privește mortalitatea provocată de aceste boli. Noii membri și parteneri sunt specialiști cu o vastă experiență în sistemul medical și în presă, a căror expertiză ne va ajuta cu siguranță să ne atingem obiectivele și să readucem speranța româncelor și familiilor lor. Este nevoie de un efort comun și susținut pentru a reuși, de aceea Coaliția pentru Sănătatea Femeii este deschisă în continuare către oricine dorește să ni se alăture”, a declarat Mihaela Geoană, președintele Fundației Renașterea.
Gândită ca un parteneriat strategic între ONG-uri, medici, asociații ale pacienților și toți cei interesați să se implice, Coaliția pentru Sănătatea Femeii își propune să aducă în prim planul strategiei naționale de sănătate un program dedicat sănătăţii femeilor, având ca obiective implementarea unui program național de screening pentru cancerul de sân, promovarea adecvată a programului național de screening pentru cancerul de col uterin, precum și creșterea gradului de informare asupra importanței controalelor periodice în cazul cancerului ovarian.
Un prim pas în cadrul acestui demers a fost inițierea studiului „Afecțiuni oncologice feminine în România”, cea mai amplă cercetare privind impactul cancerului de col uterin, a cancerului ovarian și a celui de sân în țara noastră. Studiul a relevat organizarea și implementarea deficitară a programelor de screening existente, lipsa unui program naţional de screening pentru cancerul de sân şi un grad scăzut de informare şi educare a femeilor cu privire la aceste boli.
În a doua etapă a studiului va fi realizată o analiză a impactului social și economic pe care aceste forme de cancer le au în România anului 2016, pe baza perspectivei femeilor afectate de aceste maladii. Ulterior, toate demersurile din cadrul campaniei se vor concretiza printr-o serie de propuneri ce vor fi înaintate către autorități în vederea includerii lor într-o strategie națională pentru sănătatea femeilor.
Alături de Fundaţia Renaşterea, membrii Coaliției pentru Sănătatea Femeii sunt: Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer, Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România și Alianța Pacienților Cronici din România, Institutul pentru Educație și Dezvoltare în Sănătate, Societatea Română de Chirurgie a Sânului și Oncologie, Societatea Română de Medicină Sportivă și Societatea Națională de Medicina Familiei. Coaliția pentru Sănătatea Femeii se bucură de sprijinul Comisiei de Sănătate și Familie a Camerei Deputaților, Ministerului Sănătății și al Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice. Parteneri ai acestei iniţiative sunt: Centrul pentru Inovație în Medicină, Politici de Sănătate (parteneri strategici), Roche România, KOL Medical Media, Revista Hipocrate, Școala Pacienților, Agenția Națională de Presă Agerpres și Sănătatea TV.