Asociaţia Profesională a Companiilor de Securitate (APCS) se arată îngrijorată cu privire la numărul tot mai crescut de incidente provocate de nepregătirea corespunzătoare a agenților de pază, precum și din cauza neasumării unor măsuri de securitate corespunzătoare de către companii.
Pe de-o parte, companiile din industria de securitate privată trebuie să asigure servicii care respectă niște standarde minime, dar și companiile, persoanele fizice trebuie să cunoască cerințele și prețurile pe care trebuie să le pretindă.
Pe de altă parte, este necesar ca aceste cerințe să fie instituţionalizate, astfel încât industria să aibă un reper stabil.
Acestea sunt numai câteva dintre aspectele asupra cărora îşi concentrează activitatea recent înfiinţata Asociaţie Profesională a Companiilor de Securitate, A.P.C.S. În acest fel fel vom ridica gradul de profesionalizare în industrie, în primul şi primul rând în folosul beneficiarilor.
Astfel, vom evita incidente precum cazul jafului din Brașov, în care, din cauza lipsei pregătirii corespunzătoare a agenților de pază, dar și a lipsei unor măsuri adecvate de supraveghere (camere de supraveghere, monitorizare etc.), un bancomat cu 110.000 de lei a fost furat.
Este de neacceptat ca doi agenți de pază, a căror sarcină era să păzească o zonă bine delimitată, să fie luați prin surprindere de doi infractori, să fie agresați, să fie legați şi să nu poată nici măcar să apeleze numărul de urgență 112. Acest eveniment neplăcut şi nedorit spune totul despre calitatea personalului, recrutarea şi pregătirea acestuia, calitatea foarte scăzută a serviciilor prestate. Iar serviciile de slabă calitate sunt legate de prețuri de dumping şi munca la negru.
Acest eveniment și circumstanțele în care a avut loc, precum și incidentele asemănătoare petrecute zilele trecute sunt cu atât mai îngrijorătoare cu cât se petrec în perioada sărbătorilor de iarnă și pe fondul unei crize economice adânci.
De aceea, atragem atenția asupra nevoii imperioase ca fiecare prestator de servicii de pază să își revizuiască sistemele de securitate, beneficiarii serviciilor să devină mai exigenți cu privire la calitatea și eficacitatea acestora, iar cei care consideră că au vulnerabilități din punct de vedere al securității să apeleze la firme specializate.
Judecăți de tipul "la noi nu s-a întâmplat până acum" nu trebuie să facă parte din cultura de securitate a unui manager responsabil.
Iată, din nou, motive întemeiate pentru o modificare legislativă de esență.