In contextul intensificarii competitiei, atat intre retaileri, dar si la nivelul producatorilor, Departamentului de Cercetare a Consumatorului al Nielsen Romania a lansat cea mai recenta editie a studiului anual, Shopper Trends 2012-2013, construit pe baza metodologiei proprietare Winning Brands™, care se axeaza pe tendinte in comportamentul de cumparare, precum si reactia fata de promotii si marci private.
Versiunea completa a raportului include informatii detaliate, adresate producatorilor si retailerilor deopotriva, despre profilul cumparatorilor loiali ai magazinelor de interes pentru producatori, atitudinea in situatii de indisponibilitate a marcii cautate pentru categoriile investigate, influentatori pentru loialitatea comportamentala si emotionala fata de anumite magazine, frecventa si locatiile de cumparare, precum si atingerea unei noi etape in comportament ca raspuns la contextul economic.
„Obiectivul principal al studiului Nielsen ShopperTrends este acela de a oferi producatorilor si retailerilor modalitati de a lucra impreuna. Pornind de la cunoasterea gradului in care lanturile de magazine isi fidelizeaza cumparatorii si motivele pentru care acestea sunt alese de catre cumparatori, producatorii si retailerii isi pot calibra eforturile, mai eficient, pentru a se plia cat mai bine pe nevoile cumparatorului. Astfel, cel mai recent val al studiului Nielsen ShopperTrends are in prim-plan un cumparator care priveste, evalueaza si masoara mai atent ca oricand eforturile combinate ale producatorilor si retailerilor. De aceea, anul acesta ShopperTrends aduce noi piese din puzzle-ul comportamentului cumparatorilor si ne ajuta sa identificam, dincolo de interesul general fata de o promotie sau alta, reactiile in functie de diferite tipologii ale cumparatorilor evaluati”, comenteaza Catalina Laschon, Director al Departamentului de Cercetare a Consumatorului la Nielsen Romania.
In mai mult de 50 de tari, la nivel global, Nielsen ShopperTrends ShopperTrends ofera informatii detaliate despre comportamentul cumparatorilor. Ca urmare, ShopperTrends este disponibil in mai multe formate, incluzand rapoarte individuale pentru fiecare tara investigata, rapoarte regionale cu principalii indicatori evaluati sau cu rapoarte regionale cu informatii complete pentru tarile incluse si chiar rapoarte globale cu informatii despre categoriile sau retailerii evaluati.
In Romania, studiul este realizat la nivelul cumparatorilor care merg si in locatiile de tip comert modern pentru cumparaturile pentru gospodarie, mai precis persoane din orase cu peste 50.000 de locuitori, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani care decid sau influenteaza ce se cumpara pentru gospodarie. Rezultatele sunt obtinute la nivelul unui esantion de 1,200 de persoane, avand la baza interviuri fata in fata la domiciliul respondentilor.