pentru Politia Rutiera Romana
Îi vedem mereu în jurul nostru, la colţ de stradă, chiar şi pe trecerea de pietoni. Au ochii mari, urechile ciulite şi pasul săltăreţ. Aşteaptă disciplinat, dând din coadă, ca semaforul să se facă verde pentru pietoni şi abia atunci pornesc.
Un lucru e sigur: unii câini de pe stradă sunt atât de bine adaptaţi la viaţa în oraş, încât ar trebui să învăţăm de la ei că numai respectând regulile vom supravieţui. Una dintre aceste reguli de bază se referă la traversarea străzii prin locurile marcate. Până şi câinii ştiu acest lucru. Iar dacă ei pot, toată lumea poate.
Pentru responsabilizarea şi atenţionarea pietonilor cu privire la riscurile nerespectării regulilor de circulaţie, Next Advertising şi Poliţia Rutieră au lansat campania “Traversaţi prin locurile marcate”. Spotul „Câinii” prezintă imagini cu maidanezi care traversează regulamentar, pe trecerea de pietoni. Spotul îl puteţi viziona aici: //www.youtube.com/watch?v=mjc2W88svyk&feature=youtu.be.
„Ideea spotului a apărut exact aşa cum ar trebui să vină marile idei, din viaţa reală. Maidanezii nu sunt doar o pacoste, cum cred unii, ci şi un exemplu pentru comunitate. Deşi nu sunt şcoliţi, n-au pus vreodată laba pe codul rutier, ba mai mult, nici nu disting culorile, câinii pot fi văzuţi deseori prin oraş traversând pe zebră sau pe culoarea verde a semaforului. Şi atunci ne-am zis “Dacă ei pot, toată lumea poate.” Doi ani mai târziu a fost gata spotul tv. Toate personajele şi imaginile sunt reale. Nimic nu este trucat, scenele s-au filmat exact aşa cum au fost pândite şi/sau surprinse cu telefoanele mobile. Dincolo de bucuria de a face un spot cu “actori” atât de cuminţi şi haioşi, statistica pe care încearcă s-o îmbunătăţească această campanie este cât se poate de serioasă: principala cauză a accidentelor din spaţiul urban este traversarea neregulamentară a pietonilor, iar peste jumătate din cei care mor în accidentele rutiere sunt pietoni.”, a declarat Semida Durigă, Group Creative Director, Next Advertising.
Spotul „Câinii” a fost realizat pro-bono de Next Advertising şi va fi difuzat în regim de campanie socială de mai mai multe posturi TV: Antena 1, Antena 2, Antena 3, GSP TV, Euforia TV, Kanal D, România TV, OTV, Music Channel, Realitatea, Prima TV, Sport 1, Diva Universal, Zone Reality şi Dolce.
Echipa care a contribuit la realizarea spotului “Câinii” este alcătuită din:
Din partea Next Advertising:
Semida Durigă, strategie, copy, client service
Liviu David, art, regizor, DOP & editor Next, creative director
Floriana Scânteie, CSR communication & PR specialist
Ruxi Muntean, Media Director
Oana Radu, Media Manager
Din partea Reload Film:
Sebastian Tudor, producător
Traian Ardac, producător executiv
Vlad Cioban şi Diana Ursu, cameră şi producţie
Oana Râpeanu, postproduction manager
Andi Dumitrescu, editor Reload
Din partea Poliţiei Rutiere Române:
Lucian Diniţă, Director Comisar şef de poliţie
Costin Tătuc, Director Adjunct Comisar şef de poliţie
Luminiţa Elena Ion, Comisar de poliţie
Mulţumiri speciale pentru colaborare:
Constantin Stroescu, comisar şef de poliţie – şeful Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii – IGPR
Amalia Constantinescu, comisar de poliţie – şef birou cercetare din ICPC
Simona Stoica, subcomisar de poliţie – ofiţer sociolog ICPC
Bogdan Chiriac, inspector principal de poliţie – ofiţer sociolog ICPC